Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR 50cc std tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43182 - NSR 50cc std tunen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 9295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ArvidW 25-5-2007 17:04 Print topicpost

Posts: 201
Zeer binnekort neem ik afscheid van mij vrij snelle Vespa Ciao, en komt er een honda NSR in de schuur te staan.

Met de NSR wil ik met een 50cc cilinder gaan rijden gewoon omdat je dan officiel op een brommer rijdt (en met 70cc niet). Ook wil ik graag met 50cc gaan rijden omdat die zo heerlijk toeren kunnen maken

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar informatie over de STD 50cc van een honda NSR, dit heb ik kunnen vinden:



- Ongelooflijk traag, 65 is toch wel bijna het "maximum"

Een poormap heb ik nergens kunnen vinden, na 20 pagina's hier in het poortmappen topic gezocht te hebben vond ik het wel genoeg Helaas werkt de zoekfunctie ook nog niet.

Heeft iemand een poortmap voor mij ervan (of iig de poorthoogtes?)

Mijn plannen met de cilinder zijn als volgend:
- De inlaatsleuven omhoog vijlen zodat het tevens boosterpoorten worden (zie foto vespacilinder)
- Uitlaatpoort verbreden en verhogen (ligt aan huidige BD)
- Spoelpoorten laten richten (kan ik helaas niet zelf, rest wel)
- Gat in zuiger maken / vergroten voor betere flow vanaf membraam
- Mischien van membraamhuis direct gaatjes boren naar spoelpoorten (schijnt echt te werken )




Is dit een beetje reeel? Of is de 50cc std zo'n kl*te ding dat je er niet eens aan hoeft te beginnen?


Dan heb je natuurlijk ook nog de belgische en duitste GE2 cilinders, de duitste schijnt hetzelfde te zijn als nederlandse std (sloom dus)

Zien de poorten van een GE2 er ongeveer zo uit als van een HM167?


Heeft iemand hiervan poorthoogtes / poormappie? (kan ik mooi als basis gebruiken voor het tunen van de originele NSR50 cilinder

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 25-5-2007 om 17:05 uur.
 

THOMASJEUHHH 25-5-2007 17:30 Print reply

Posts: 4159
belgische 50 gaat stnd veeel sneller als alle 50cctjes die je kan vinden voor nsr. dus ook een goede basis



- Mischien van membraamhuis direct gaatjes boren naar spoelpoorten (schijnt echt te werken )

aux poorten genoemd,daar zou ik nog niet aan beginnen zonder enige ervaring ofzo. je hebt volgens mij al een klein beetje (heeel klein beetje dan) verstand van tunen, dus ik raad je aan om hier de faq van john huyben te volgen, en vervolgens vanuit daar steedas verder gaan, en is www.2stroke-tuning.nl een goede site om mee te beginnen.
en zoals je al zegt in je lijstje, dat zou ik ook doen, maar je moet eerst weten hoe en op welke manier je hem wilt laten lopen(denk aan: hoogtoerig,veel koppel,cross,race enz) en welke uitlaat,carb,kop enzo wil je gaan gebruiken? dat zijn allemaal factoren die mee spelen,

dus begin eerst eens bij een poortmapje maken,deckheight meten, en steeds kleine stapjes nemen, niet gelijk de poort 6mm hoger en 2cm breden ofzo




Dit bericht is gewijzigd door THOMASJEUHHH op 25-5-2007 om 17:33 uur.
 
bwoaahhppp,,..
2takt Gangster 25-5-2007 17:32 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
belgische 50 gaat stnd veeel sneller als alle 50cctjes die je kan vinden voor nsr.





de 50 eurocilindro/athena is tog egt minstens net zo snel zoniet sneller




Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 25-5-2007 om 17:33 uur.
 
THOMASJEUHHH 25-5-2007 17:36 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



de 50 eurocilindro/athena is tog egt minstens net zo snel zoniet sneller




Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 25-5-2007 om 17:33 uur.


klopt is heel snel, ik heb ze bijde liggen, de belgische gaat nog harder en meerdere lui zeggen dat,
 
bwoaahhppp,,..
khpoppema 25-5-2007 17:50 Print reply

Posts: 3199
de standaard nl cil mot je niet aan beginnen.

wil jij snel emt 50 cc

koop een ge2 belgisch snel
of een eurocilindro/athena
en laat eventueel deze tunen

dan ga je snel met 50cc
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
THOMASJEUHHH 25-5-2007 19:13 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
de standaard nl cil mot je niet aan beginnen.

wil jij snel emt 50 cc

koop een ge2 belgisch snel
of een eurocilindro/athena
en laat eventueel deze tunen

dan ga je snel met 50cc



klopt, als je 50cc ori snel wilt hebben moet je veel boren en dremelen, terwijl een eurocilindro het al heeft. dus dat is opzich al een goede start dan, en als je serieus snel en stoer wilt zijn koop/vind/zoek/kaap een gt4 race cilinder, waar er maar een stuk of 40 van waren?
 
bwoaahhppp,,..
ArvidW 26-5-2007 1:24 Print reply

Posts: 201
@ Tomasjuhh

2stroketuning loop ik al rond, daar heb ik een tijdje geleden een topic gehad over het vespa blok dat een krukasgestuurde inlaat heeft (beetje idee van roterende inlaat) Hiervoor was ik op zoek naar de juiste timingen en met wat hulp (en bell's tuningsboek) ben ik toen op iets heel fatsoenlijks uitgekomen

Van 2takt tuning weet ik idd al wat af, ik heb zelf al een uitlaat gebouwt, een vespa cilinder verbouwt zodat er een 26mm flens op zit ipv een std 22mm flens, uitlaatpoorten verbreed, spoelpoorten gericht(beetje onprof gedaan:P), carters gefreest, carburateurs opgeboord, ontsteking vervroegt(bij vespa niet zomaar mogenlijk). Kortom, alles wat met huis tuin en keukengereedschap (dremel dus) gedaan kan worden heb ik al geprobeert

Ik zit nu met een dilemma waar waarschijnlijk meerdere mensen last van hebben, en hard rijden (80 ofzo) en zuinig rijden (iig zuiniger dan mijn vespa:P) Natuurlijk begrijp ik dat dit een onmogenlijke combi is met een 50cc

Setup die ik mij voorstel:
- 50cc (snel) iig getuned, daar gaat het hele brommer rijden toch om
- 14 of 16mm carb
- Zelfbouw uitlaat, powerband gebaseerd op 6bak, ergens in richting van 9000rpm tot 11000rpm (ligt van onderlinge gear ratio tussen versnellingen af)
- Nu nog eventjes originele kop, zeer waarschijnlijk komen er wel zelfbouw binnenkopjes CNC gedraait
- Membraam, een 2kleps met 0.4mm dikke klepjes lijkt mij toch wel redenlijk?

De brommer gaar gebruikt worden voor woon-studie verkeer (30km) maar tevens ook als tuningsobject om het ene en het andere op te proberen.

Maar ik begin nu zwaar te twijfelen of een malossi 70 er met 12mm carb + laagtoerige zelfbouwuitlaat niet veel leuker is (en zuiniger)


Zoals ik lees is beginnen met een std cilinder niet verstandig, maar is dat echt zo'n brakke cilinder dat je die niet eens met wat geduld tot iets leuks kan maken?




Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 26-5-2007 om 1:30 uur.
 
Frysk 26-5-2007 1:35 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
*lang saai verhaal wat ik wel gelezen heb*


Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 26-5-2007 om 1:30 uur.



de ori cilinder is compleet van gegoten ijzer.. dus zal je flink wat dremelkopjes kosten, ook is alles standaard zo klein dat je gewoon erg veel geduld moet hebben
 
giggitybyte
geert-nsr 26-5-2007 2:47 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]



klopt, als je 50cc ori snel wilt hebben moet je veel boren en dremelen, terwijl een eurocilindro het al heeft. dus dat is opzich al een goede start dan, en als je serieus snel en stoer wilt zijn koop/vind/zoek/kaap een gt4 race cilinder, waar er maar een stuk of 40 van waren?

zul je niet vinden
beter als hij egt snel wil met een 50 doet ie het zelfde als mij
zoekt een nog goede cilinder van een sobw racer..

heb eeergeens nog wel n poortmap ligge voor een std gjol cilinder
zoek ik morge ofso wel
 
vooruitnietachteruit 26-5-2007 9:15 Print reply

Posts: 618
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
@ Tomasjuhh

....................

Setup die ik mij voorstel:
- 50cc (snel) iig getuned, daar gaat het hele brommer rijden toch om
- 14 of 16mm carb
- Zelfbouw uitlaat, powerband gebaseerd op 6bak, ergens in richting van 9000rpm tot 11000rpm (ligt van onderlinge gear ratio tussen versnellingen af)
- Nu nog eventjes originele kop, zeer waarschijnlijk komen er wel zelfbouw binnenkopjes CNC gedraait
- Membraam, een 2kleps met 0.4mm dikke klepjes lijkt mij toch wel redenlijk?


Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 26-5-2007 om 1:30 uur.




Op 50cc is volgens velen de 18 mm carburateur van Keihin het beste. 14 of 16 kan wel, maar 18 mm zal het fijnste rijden. (Zeker op een getunede 50cc cilinder!)
En een tweekleps membraan kan wel, ook hier zou een vierklepsmembraan veel fijner (en niet eens zo veel duurder) zijn.
Succes ermee!

 
khpoppema 26-5-2007 9:36 Print reply

Posts: 3199
16 mm kehin carb is wat zuiniger, maar de 18 rijdt veel lkkrder.


standaard zit er al een 4 kleps membraan in dus die kun je ook zo houden of enkel carbon platen erin.


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
ArvidW 26-5-2007 20:18 Print reply

Posts: 201
Wat voor een toerentallen haal je met een 50cc snel? 12.000maximaal ofzo? Mijn ciao stopt met trekken bij ongeveer 8000rpm en sukkelt dan door naar iets meer dan 9000rpm. Dan tril je wel bijna van je brommer af. Is een standaard NSR krukas een beetje fatsoenlijk gebalanceerd? Of tril je op 12k ook van een NSR af?


Wat zou zuiniger zijn?
- 50cc snel + 18 mm + hoogtoerige pijp
- 70cc malossi + 12mm + laagtoerige pijp

Het zou allebei ongeveer evensnel zijn neem ik aan, optrekken zal ook niet veel verschillen? Maar 70malossi zal wat rustiger rijden lijk mij?
 
khpoppema 26-5-2007 20:34 Print reply

Posts: 3199
70 malossi zal sneller zijn en harder optrekken.

tis gewoon wat je wilt.

en over zuinigheid. zal niet veel schelen, denk dat de 70 malossi iets zuiniger is
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
De Schout 26-5-2007 20:42 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Wat voor een toerentallen haal je met een 50cc snel? 12.000maximaal ofzo? Mijn ciao stopt met trekken bij ongeveer 8000rpm en sukkelt dan door naar iets meer dan 9000rpm. Dan tril je wel bijna van je brommer af. Is een standaard NSR krukas een beetje fatsoenlijk gebalanceerd? Of tril je op 12k ook van een NSR af?


Wat zou zuiniger zijn?
- 50cc snel + 18 mm + hoogtoerige pijp
- 70cc malossi + 12mm + laagtoerige pijp

Het zou allebei ongeveer evensnel zijn neem ik aan, optrekken zal ook niet veel verschillen? Maar 70malossi zal wat rustiger rijden lijk mij?


70 malossi met 12mm is niet leuk rijden.. en is hoogstwaarschijnlijk zo ook trager dan een belgische 50 met 18mm en goede pijp..

heb zelf een tijdlang gereden met belze 50 met iets vergrote uitlaatpoort, 18mm keihin, en ori ontgrensde pijp.. was ik goed over te spreken, liep plat op de tank 105 op de teller en verbruikte bij normaal gebruik (80/85 rijden niet constant vol optrekken) ongeveer 1:30 tot 1:33. is ook en erg origineel ogende en bij lage snelheid klinkede setup, is ook wel mooi meegenomen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
ArvidW 27-5-2007 11:29 Print reply

Posts: 201
Zo, 1 op 30 klinkt me als muziek in mijn oren Mijn vespa loopt tussen de 1:20 en 1:25 ligt (constant volgas wil hij ook wel 1 op 18slurpen)

Kun je mij uitleggen wat er niet fijn rijdt aan een malossi 70 + 12 (of 14mm carb) ? Kan hij dan niet op toeren komen omdat carb niet genoeg lucht kan doorlaten?

Ergens had ik gelezen dat de malossi 70 toch wel een cilinder is die behoorlijk koppel op een laag toerental kan leveren (tov andere 70'ers) Klopt dat?

Een goede 2000km oude Malossi 70 voor NSR, is dat evenveel waard als een goede GE2 ?

Ik sta zo verstelt van de carburateurs die jullie me voor 50cc aanraden, ik ben van vespa's gewend dat je rustig met een 13mm kunt rijden op een 74cc, mischien dat ze daarom maar 5pk leveren

18mm keihin zitten toch std op MBX80's ik neem aan dat dit beter af te stellen is dan imitatie (spaco) carburateurs?
 
-simon- 27-5-2007 11:36 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
Zo, 1 op 30 klinkt me als muziek in mijn oren Mijn vespa loopt tussen de 1:20 en 1:25 ligt (constant volgas wil hij ook wel 1 op 18slurpen)

Kun je mij uitleggen wat er niet fijn rijdt aan een malossi 70 + 12 (of 14mm carb) ? Kan hij dan niet op toeren komen omdat carb niet genoeg lucht kan doorlaten?

Ergens had ik gelezen dat de malossi 70 toch wel een cilinder is die behoorlijk koppel op een laag toerental kan leveren (tov andere 70'ers) Klopt dat?

Een goede 2000km oude Malossi 70 voor NSR, is dat evenveel waard als een goede GE2 ?

Ik sta zo verstelt van de carburateurs die jullie me voor 50cc aanraden, ik ben van vespa's gewend dat je rustig met een 13mm kunt rijden op een 74cc, mischien dat ze daarom maar 5pk leveren

18mm keihin zitten toch std op MBX80's ik neem aan dat dit beter af te stellen is dan imitatie (spaco) carburateurs?


als je een 18mm keihin pakt dan kun je volgens mij ook nog je ori luchtfiler bak houden. dan moet je er wel ff snelle slangen op doen.

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 9295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved