Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 70cc cilinder blijft lekken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43176 - 70cc cilinder blijft lekken.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

peter88 25-5-2007 11:16 Print topicpost
Posts: 25
ik heb de cilinder en de pakkingen allemaal erop zitten. maar toch blijft hij druppelen (kvs) onderaan de cilinderkop.
alle pakkingen zitten na mijn weten goed.of de koppakking zit misschien verkeerd om?( hij zit met de holle kant over die pakkingen van de deksel.) ik dacht dat mss die oranje pakking om de cilinder niet goed zat. maar als ik mijn oude cilinderkop erop zet ( zelfde cilinder waarvan de pakking wel goed zit) dan lekt hij nog steeds :(
en alles zit VAST en kan niet vaster.

heeft iemand mss tips?
 

Remco RS 25-5-2007 11:17 Print reply

Posts: 11463
Miss een braampje in je kop? Dat had ik toen.

Wat voor brommer btw?
 
peter88 25-5-2007 11:19 Print reply
Posts: 25
yamaha aerox. en wat bedoel je met braampje. ik heb 2 cilinderkoppen he dus ze zullen het niet allebei hebben.
 
Remco RS 25-5-2007 11:23 Print reply

Posts: 11463
Een soort 'puntje' wat niet mooi uit is gefreesd, zoals de rest van die gleuf waar de pakking in valt. Hierdoor kiert hij dan iets. Ik was ff met scotchbrite en staalwol door die gleuf heen gegaan, en toen zat hij goed.

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 25-5-2007 om 11:23 uur.
 
peter88 25-5-2007 11:25 Print reply
Posts: 25
ah dat zal ik eens nakijken dan. want de oude cilinderkop heeft nooit gelekt dus.maar die nieuwe pakking kreeg ik niet helemaal perfect in die gleuf ja ik zal het eens nakijken.
 
Remco RS 25-5-2007 11:32 Print reply

Posts: 11463
Dat had ik toen met origineel gilardoni kopje.

Anders monteren met wat vaseline (a.k.a. kontenbeukerspasta) zodat de pakking er niet uitvalt als je de kop ondersteboven houdt. Hij blijft dan kleven. Miss dat dat fout is gegaan?
 
Sjaan_Banaan 25-5-2007 11:42 Print reply

Posts: 254
miss laten vlakken? daar had de brommerboer het bij mij over toen er kvs me cil in lekte, later bleek dat ik niet de goeie koppakking had gekregen, met de goeie doet hij het nu nog steeds prima.
 
peter88 25-5-2007 11:56 Print reply
Posts: 25
met vaseline lukt het ook niet. als ik hem aan de ene kant wil vastduwen gaat hij aan de andere kant weer los :s
 
peter88 25-5-2007 11:58 Print reply
Posts: 25
hij blijft wel zitten. maar niet overal in de gleuf, eerst dacht ik die gaat vanzelf wel goed als ik hem vastdraai maar niet dus..
 
peter88 25-5-2007 12:23 Print reply
Posts: 25
hij lekt dus nog een heel klein beetje. hij creƫrt heel rustig een druppel, en die bout kan echt niet vaster want dan draait hij door. heeft niemand anders een oplossing daarvoor?
 
johnie xtreme 25-5-2007 13:06 Print reply

Posts: 7
ik had er een beetje secondelijm tegenaan gedaan, nergens last meer van
 
Shifty 25-5-2007 13:07 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johnie xtreme
ik had er een beetje secondelijm tegenaan gedaan, nergens last meer van


Beunhaas, secondlijm in je cilinderkop... ben je wel wijs man

Beter kijk je of beide koppen nog wel recht zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Shifty op 25-5-2007 om 13:07 uur.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Remco RS 25-5-2007 14:18 Print reply

Posts: 11463
ALs die moer doordraait, is het schroefdraad dan niet gewoon dol?

en je bent idd een gare beunhaas met secondenlijm

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 25-5-2007 om 14:20 uur.
 
roy mtx-sh 25-5-2007 14:38 Print reply
Posts: 153
kop loshalen
glasplaat of spiegel pakken
waterproof schuurpapier om de plaat en goed natmaken
8jes erover draaien met je cilinderkop, goed drukken en draaien
na een minuutje ofzo zie je waar het meer schuurt, zo ga je door totdat op de hele kopvlak te zien is dat er is geschuurd. dan moet ie weer vlak zijn.
om zeker te zijn dat alles weer vlak is, moet je voor het mooie ook je cinder er even afhalen en die kop vlakken

cilinder en kop met nieuwe pakking er weer opzetten

eventueel eerst aankloppen met een houten hamer als je nog een dikke kier ziet tussen de cilindervoet ofzo
moeren erop en goed vastdraaien

good luck
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
peter88 26-5-2007 18:01 Print reply
Posts: 25
dankje roy, hij lekte in eerste instantie dus omdat ik 2 koppakkingen had, bij lc heb je een alluminium koppakking en bij lc heb je die 4 rubbere ringetjes en 1 grote rond. ik had ze dus allebei omdat ik dat niet wist :s maar oke. zonder die alluminum pakking lekte hij niet meer. maar er zat wel een klein scheurtje in de cilinderkop. die heb ik met dat schuren verholpen. hij bling weer mooi:p maar volgens mij is er iets met de waterpomp want als hij ff loopt dan is hij heel snel warm. het lampje brand dan ook, ik denk dat dat ook de oorzaak is waardoor hij is vastgelopen. ik ga nu even kijken als dat propellertje in de pomp nog goed draait. want ik had de slang los gehaald en hij slokte het steeds eruit maar dat moet constant eruit lopen.
 

Dit topic is 2470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved