Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vragen TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43166 - Vragen TSX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ibuz 24-5-2007 18:09 Print topicpost

Posts: 55
Hallo BF'ers,

Ik heb een aantal vragen over mijn tsx en zou blij zijn als jullie die konden beantwoorden .

1ste, Mijn blok heeft blokolie gelekt en ik weet nu niet precies hoeveel olie er nog in zit. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb gehoord dat je de bout er uitdraaid bij de toerenteller kabel en het dan bij vult totdat het er uit loopt het goed is?

2de, Ik ben mijn brommer wezen afstellen en kwam er achter dat mij onsteking veeels te vroeg stond (ver buiten de twee strepen). Hoe kan ik dit het beste terug zetten, gewoon in het midden of iets vroeger/later? (50cc,16mm)

3de, Wat voor luchtfilter kan ik het beste kopen voor een 70cc met 20 mm Carb? Gewoon een mallosi schuimfilter? en kan mijn krukas mijn 70cc mallosi aan? Of moet ik een andere kopen? (Weggebruik, soms even off-road )

4de en laatste , Moet ik met 70cc de ontsteking verzetten?

Voor de mensen die de moeite nemem om te lezen/antwoorden, alvast bedankt!

Ibuz







Dit bericht is gewijzigd door Ibuz op 24-5-2007 om 18:12 uur.
 

- Han - 24-5-2007 18:11 Print reply

Posts: 9667
1-2-3-5?

ori kruk kan je houden. En die malossi filter kan, maar TWIN-AIR filtertjes zijn ook wel goed
 
<10.000 posts
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-5-2007 18:11 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Hallo BF'ers,

Ik heb een aantal vragen over mijn tsx en zou blij zijn als jullie die konden beantwoorden .

1ste, Mijn blok heeft blokolie gelekt en ik weet nu niet precies hoeveel olie er nog in zit. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik heb gehoord dat je de bout er uitdraaid bij de toerenteller kabel en het dan bij vult totdat het er uit loopt het goed is?

kleine schroefje aan de zijkant van je blok bij je toerentalleraansluiting eruit draaien, je brom rechtzetten en kijken of het eruit komt, anders vullen totdat het eruit komt

2de, Ik ben mijn brommer wezen afstellen en kwam er achter dat mij onsteking veeels te vroeg stond (ver buiten de twee strepen). Hoe kan ik dit het beste terug zetten, gewoon in het midden of iets vroeger/later? (50cc,16mm)

gewoon op zn vroegst laten staan, dus helemaal tegen de klok indraaien

3de, Wat voor luchtfilter kan ik het beste kopen voor een 70cc met 20 mm Carb? Gewoon een mallosi schuimfilter? en kan mijn krukas mijn 70cc mallosi aan? Of moet ik een andere kopen? (Weggebruik, soms even off-road )

gewoon ori filter, daar het deksel vanaf pakken, en dat witte rekje terug schroeven, gaat perfect

5de en laatste , Moet ik met 70cc de ontsteking verzetten?

op zn vroegst dus

Voor de mensen die de moeite nemem om te lezen/antwoorden, alvast bedankt!

Ibuz





 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 24-5-2007 18:15 Print reply

Posts: 7728
1. gewoon alle olie eruit, 850 ml nieuwe olie eirn. (10-15w40 oid, voor natte platen koppeling) is de olie ook meteen weer op peil en goed
2. ontsteking op zn vroegst
3. mallosi kan, maar heb meer vertrouwen in twin-air. iig goed in olieen. krukas gaat prima, als je lagers maar goed zijn.
5 . gewoon ontsteking op zn vroegst, loopt het best.

edit @thijsse: volges mij is het rubber van je filterbox te klein voor op een 20mm carb

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 24-5-2007 om 18:16 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Ibuz 24-5-2007 18:47 Print reply

Posts: 55
Iniedergeval bedankt voor de antwoorden!,

@thijsse; Die orri luchtfilter pas niet op mijn 20mm. En zoals de ontsteking nu staat (vroeg dus, denk ik ) Loopt mijn tsx voor geen meter komt niet boven de 7k toeren uit en loopt warm... en moet ik met de onsteking binnen de aangeven strepen blijven of maakt dit niets uit?
 
T_S_X_ 24-5-2007 18:52 Print reply

Posts: 1214
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Iniedergeval bedankt voor de antwoorden!,

@thijsse; Die orri luchtfilter pas niet op mijn 20mm. En zoals de ontsteking nu staat (vroeg dus, denk ik ) Loopt mijn tsx voor geen meter komt niet boven de 7k toeren uit en loopt warm... en moet ik met de onsteking binnen de aangeven strepen blijven of maakt dit niets uit?



malossi e13/e14 zal waarschijnlijk niet op je tsx passen.. Ik kreeg hem der niet op omdat m'n veer in de weg zat
 
Toon 24-5-2007 20:04 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
Iniedergeval bedankt voor de antwoorden!,

@thijsse; Die orri luchtfilter pas niet op mijn 20mm. En zoals de ontsteking nu staat (vroeg dus, denk ik ) Loopt mijn tsx voor geen meter komt niet boven de 7k toeren uit en loopt warm... en moet ik met de onsteking binnen de aangeven strepen blijven of maakt dit niets uit?


als hij warmloopt zou ik het maar eens bij je afstelling zoeken, wat is je sproeiermaat ?
 
Ibuz 24-5-2007 20:30 Print reply

Posts: 55
82, de onsteking stond eerst heel vroeg maar liep goed, toen heb ik hem in het midden gezet omdat dat mij beter leek. Alleen daar liep hij alleen maar slechter mee daarom heb ik hem terug gezet en nu loopt hij warm.
 
Toon 24-5-2007 20:32 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
82, de onsteking stond eerst heel vroeg maar liep goed, toen heb ik hem in het midden gezet omdat dat mij beter leek. Alleen daar liep hij alleen maar slechter mee daarom heb ik hem terug gezet en nu loopt hij warm.



82 met 70cc is te klein je moet rond de 90 zitten. Probeer dat eens !

Loopt hij voor de rest mooi ? Haperen enz of wat doet hij juist
 
Ibuz 24-5-2007 20:38 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]



82 met 70cc is te klein je moet rond de 90 zitten. Probeer dat eens !

Loopt hij voor de rest mooi ? Haperen enz of wat doet hij juist


Het is een 50cc, nogal onduidelijk beschreven in mijn eerste post. en daarvoor liep hij gewoon goed.

Offtopic; Mijn naam is trouwens toon toeval.

Dit bericht is gewijzigd door Ibuz op 24-5-2007 om 20:39 uur.
 
Toon 24-5-2007 20:43 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ibuz
[...]


Het is een 50cc, nogal onduidelijk beschreven in mijn eerste post. en daarvoor liep hij gewoon goed.

Offtopic; Mijn naam is trouwens toon toeval.

Dit bericht is gewijzigd door Ibuz op 24-5-2007 om 20:39 uur.



dan moet je het bij je ontsteking zoeken, spoel doormeten of andere bobine/cdi testen.
 
Uncle BLAM 25-5-2007 14:28 Print reply

Posts: 1025
ontsteking op z'n vroegst is de plaat met de klok mee draaien hea,
anders zet je 'm later en latere ontsteking loopt voor geen meter en blok wordt ook heet

als je gaat twijfelen aan de ontsteking kan 'ie ook op de 20 markering
( er zijn twee markeringen: 18 en 20, laatste is vroegere ontsteking )
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved