Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - afstellen met een nieuwe zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1027 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43163 - afstellen met een nieuwe zuiger
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 24-5-2007 14:12 Print topicpost
Posts: 886
hallo,
een nieuwe zuiger moet je altijd rustig inrijden en mag je niet te lang volgas mee rijden, beetje afwisselen en rustig aan doen, maar hoe stel je je brommer dan fatsoenlijk af als je er net een nieuwe zuiger in hebt zitten?
 

cmtheman 24-5-2007 14:31 Print reply

Posts: 2710
hoef je niet opnieuw af te stellen, je cilinderinhoud e.d. is hetzelfde (of je oude zuiger moet extreem weinig compressie gehad hebben)

dus niks aan de hand, beetje extra olie on de benzine (1:40 is goed dan)
 
ZAC #802, KNMV #82
Sj_dt 24-5-2007 14:35 Print reply
Posts: 886
ik weet dat het normaal niet hoeft, maar deze zuiger is heel anders dan de vorige die erin zat, deze is korter en heeft geen spoelpoorten. toen ik hem erin had zitten stotterde hij heel erg, dan dan toch maar afstelle he
 
Thijsje 24-5-2007 16:09 Print reply

Posts: 1687
dan moet hij kleiner,, iig als het stotteren 4 takten is:P
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
roy mtx-sh 24-5-2007 16:15 Print reply
Posts: 153
met een nieuwe heb je zowieso weer ietsie meer compressie dan met je oude versleten zuiger en zuigerveren. hierop was ie afgesteld, dus kan er beter een iets grotere sproeier in.
en nu je een andere zuiger hebt, ik neem aan een snellere? kan er ook een grotere in
en omdat het nieuw is en een beetje moet inrijden, kan een iets grotere ook geen kwaad.

en anders probeer je wat met je luchtschroef

oke dan nu 1 reden waarom er een kleinere in zou moeten:
...
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
Yamaha-DTR 24-5-2007 16:47 Print reply

Posts: 268
Misschien heeft ie nu wel valse lucht, wil die ook
wel eens stotteren. Toen ik de gasschuif van m'n carb
d'r een keer niet goed op had stotterde hij ook
 
Sj_dt 24-5-2007 18:59 Print reply
Posts: 886
valse lucht denkik niet, alle pakkingen zitten er nieuw tussen,(oke dan zou het in principe ook nog kunne, maar onwaarschijnlijk.
Ik heb wat geprobeerd met mijn luchtstelschroef maar mocht niet baten. Ik denk ook dat ik het nu maar in de sproeiers moet gaan zoeken, maar vind het wel raar.
Vorgens mij is het een slomere zuiger(weet ik helemaal niet zeker), want er zitten in deze zuiger geen poorten bij de inlaat, op mijn oude wel. Maar de zuiger die ik nu heb is wel korter. Dus dit zou juist weer voor meer snelheid moeten zorgen toch?
Zal ik nou een kleinere of grotere sproeier erin moeten doen, of zal het toch aan wat anders liggen?
Wat ik ook eigenaardig vind is dat hij nou maar tot maximaal 6000 toeren komt, terwijl hij met de vorige zuiger, makkelijk 10000-12000 toeren haalde? Ligt dit gewoon aan de afstelling of is er meer aan de hand?

 
Sj_dt 24-5-2007 19:01 Print reply
Posts: 886
of zou dit ook nog aan mijn ontsteking willen liggen? Tijdje terug(2maanden ofzo) heb ik ze wel weer goed gezet, maar je weet nooit bij een dt he, dus zou daar het stotteren of het weinig aantal toeren aan kunnen liggen?
 

Dit topic is 646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved