Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #43162 - Honda Dream kentekenen.
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 9444 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Name of Steel |
24-5-2007 18:43 |
Posts: 3532 |
tis overgens wel zo.. je heb hier de dream met rood frame, dies voor de straat, zwart frame is voor de race...
dus "officieel" is het een bromfiets
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Sj_dt |
24-5-2007 19:05 |
Posts: 886 |
Het is dus wel 50cc? Als je hem dan op 45km'h begrensd (en aan alle andere eisen voldoet) kan hij toch gewoon door de bromfietskeuring? Ik dacht in eerste instantie dat het meer dan 50cc was.
|
|
|
|
Vehikel |
24-5-2007 19:11 |
Posts: 2903 |
een Honda Dream is toch een 1 pitter? Hij heeft 2 uitlaten omdat ie dubbele nokkenassen heeft [dus 2 uitlaatkleppen]
Verder wil ik nog wel even kwijt dat dit de mooiste brommer/motor van heel brommerforum is!
Ontopic:
Ik heb ze wel vaker gezien met brommerkenteken, dus het is sowieso mogelijk. Misschien is het een idee om er een Cb50j framenummer in te slaan.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Frysk |
24-5-2007 19:12 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
een Honda Dream is toch een 1 pitter? Hij heeft 2 uitlaten omdat ie dubbele nokkenassen heeft [dus 2 uitlaatkleppen]
Verder wil ik nog wel even kwijt dat dit de mooiste brommer/motor van heel brommerforum is!
Ontopic:
Ik heb ze wel vaker gezien met brommerkenteken, dus het is sowieso mogelijk. Misschien is het een idee om er een Cb50j framenummer in te slaan.
ja probeer jij CB50 frame met kenteken te vinden
|
|
giggitybyte |
|
Vehikel |
24-5-2007 19:16 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ja probeer jij CB50 frame met kenteken te vinden
Je moet Cb50 kopen, die laten keuren, daarvan de nummers overtikken. Iig op een Cb50 een kenteken krijgen is geen probleem, die Dream laten keuren geeft een véél groter probleem.
Edit: Ik zie nu iedereen over cilinderoinhoud praten, maar dat maakt geen ruk uit, de RDW gaat ècht niet je cilinderinhoud meten, ze kijken alleen naar vermogen/snelheid.
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 24-5-2007 om 19:17 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Vehikel |
24-5-2007 19:24 |
Posts: 2903 |
Nog ff een hele belangrijke tip: maak een account aan op 4takt forum en klik dan op deze link. Deze jongen heeft het voor elkaar gekregen om er een brommerkenteken op te zetten.
Als je zijn kenteken weet, kan je bij de RDW bewijzen dat ze als bromfiets in Nederland rijden, dit maakt het een stuk makkelijker.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
mcdronkz |
24-5-2007 19:24 |
Posts: 32777 |
Kan four stroke bike centre je hier niet mee helpen ?
|
|
|
|
-Tom- |
24-5-2007 19:28 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Is gewoon een 2 cilinder , 2x 25cc zoals gezegt
( tenminste, de oude dreams waren zeker 2 cilinders, de nieuwe betwijfel ik... mja, kijk naar het aantal bougie's en je weet genoeg :-P plaatje kan ik niet zien, zie een kruisje )
En een Dream is denk makkelijker op motor kenteken te krijgen als brommer...
Eerdaags ga ik ook aan mijn CB'tje beginnen, beetje in orde maken, en dan ga ik hem denk ook opgeven voor motor...
Heb je lang niet zoveel papier shit nodig als met een brommert..
Van auto;s heb je geen verstand, en van brommers ook al niet...
Het is een 1 cilinder met 4 kleppen per cilinder.
Verder krijg je hem nooit op brommerkenteken, is geen typegoedkeur en loopt veel te hard.
Wat je zou kunnen doen wat er al voorgesteld is, een CB50 met kenteken kopen, en daar alles op overbouwen. Ik weet niet zeker of alles past, maar iig wel een heel eind.
Stel je vraag anders eens op het 4-takt forum dennis (http://viertakt.messageboard.nl/forum3), die mensen hebben er wél verstand van
|
|
FTS Member |
|
Vehikel |
24-5-2007 19:30 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
Van auto;s heb je geen verstand, en van brommers ook al niet...
Het is een 1 cilinder met 4 kleppen per cilinder.
Verder krijg je hem nooit op brommerkenteken, is geen typegoedkeur en loopt veel te hard.
Wat je zou kunnen doen wat er al voorgesteld is, een CB50 met kenteken kopen, en daar alles op overbouwen. Ik weet niet zeker of alles past, maar iig wel een heel eind.
Stel je vraag anders eens op het 4-takt forum dennis (http://viertakt.messageboard.nl/forum3), die mensen hebben er wél verstand van
Of Steven op messageboard, hij heeft nl. een Dream met kenteken.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
-Tom- |
24-5-2007 19:38 |
Posts: 4151 |
maar dat zal ook wel via omwegen zijn gegaan :P
|
|
FTS Member |
|
Vehikel |
24-5-2007 19:40 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
maar dat zal ook wel via omwegen zijn gegaan :P
Denk het wel :P
Niemand toont respect voor de RDW, iedereen ligt de RDW op :P [en gelijk hebben ze]
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
honda marcel |
24-5-2007 19:40 |
Posts: 340 |
je kunt er eentje importeren via 4stroke center uit japan, nieuw of gebruikt, reken voor een 2e handse rond de 4000 euro en een nieuwe 5500 euro ongeveer, maar in beide gevallen mag je er dus niet op rijden, dan moet je eerst een kenteken aanvragen, en dat is dan voor motor, want brommer wordt ie nooit, reken voor een kenteken ongeveer 1000 euro extra met alle onkosten erbij en dan zit je aardig goed
er zijn wel honda dreams met bromfiets kenteken !! je ziet ze (regelmatig soms ) op marktplaats staan. er staat er volgens mij nu ook eenje...
moie broem ik wou er ook eentje als ik geld te veel heb.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
24-5-2007 20:19 |
Posts: 13830 |
woowoooh, eindelijk heeft iemand van het forum een Dream
zo'n apparaat is echt een droom man
zuinig op zijn, want ik ben kut jaloers op je
btw, is gewoon een 1 cilinder, met 4 kleppen en een bovenliggende nokkenas. en 1 uitlaat per uitlaatklep, net als XL250 enzo.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda marcel
je kunt er eentje importeren via 4stroke center uit japan, nieuw of gebruikt, reken voor een 2e handse rond de 4000 euro en een nieuwe 5500 euro ongeveer, maar in beide gevallen mag je er dus niet op rijden, dan moet je eerst een kenteken aanvragen, en dat is dan voor motor, want brommer wordt ie nooit, reken voor een kenteken ongeveer 1000 euro extra met alle onkosten erbij en dan zit je aardig goed
er zijn wel honda dreams met bromfiets kenteken !! je ziet ze (regelmatig soms ) op marktplaats staan. er staat er volgens mij nu ook eenje...
moie broem ik wou er ook eentje als ik geld te veel heb.
een nieuwe dream kost in engeland 3000 pond
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 24-5-2007 om 20:20 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
VluggeJaapie |
24-5-2007 20:21 |
Posts: 1087 |
Ik weet dat je bv met eeen auto uit amerika, deze in duitsland in moet voeren (daar is het geen probleem) en dan naar nederland.
Miss is dit te proberen?
|
|
Auto RBW :) |
|
Dikke Dennes |
25-5-2007 10:06 |
Posts: 4337 |
Uh... DOH!
2 uitlaten bedoelde ik ja.
Hoe kom ik nou op 2 cil.
In ieder geval, ik moet 'm alleen nog even brommer-kentekenen.
Is heel makkelijk, ik heb al wat mede-eigenaren gesproken
|
|
Drive it like you stole it. |
|
Dit topic is 9444 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|