Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 24mm of 21/20 mm carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 804 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43161 - 24mm of 21/20 mm carb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR_rijder 24-5-2007 13:51 Print topicpost

Posts: 510
Ik rijd met 70cc malossi en krijg hem vrijdag terug omdattie gehoond is alleen nu heb ik een 24mm carburateur en een 21mm, ( of 20 ikweet het niet precies )

Wat raden jullie aan om er op te doen?


Gr.
 

Tombrom 24-5-2007 13:52 Print reply

Posts: 15925
kan beiden...

weet niet voor waar je je nsr gebruikt weg of afentoe ff racen?

21mm is igg stuk zuiniger

Dit bericht is gewijzigd door tombrom op 24-5-2007 om 13:55 uur.
 
jeppor 24-5-2007 13:57 Print reply

Posts: 486
test ze beide n week en maak je keuze
 
NSR_rijder 24-5-2007 13:57 Print reply

Posts: 510
wat zijn de voordelen van de carburateurs dan?

want als het beide kan en de 20/21 mm zuiniger is kannik dus beter voor die gaan?

Gr.
 
Jarco 24-5-2007 14:01 Print reply

Posts: 4520
24 mm verbruikt meer(maar geeft ook meer vermogen in je powerband. Je powerband wordt wel smaller dan met je 21, ook het koppel onderin toeren is beter met een 21. Verder is het verbruik lager met je 21 mm(over het algemeen,ligt ook aan je afstelling).
 
NSR_rijder 24-5-2007 14:15 Print reply

Posts: 510
hmm dan lijkt het me beter dus als ik de 21 houd
 
Jarco 24-5-2007 14:29 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
hmm dan lijkt het me beter dus als ik de 21 houd


Hangt ervan af wat je wil, een 24 rijdt ook leuk. Maar als je ze beide hebt, dan test je ze toch gewoon beide?. Kom je er zelf wel achter wat het mooiste loopt...
 
MTX-speed 24-5-2007 15:46 Print reply

Posts: 1229
Nadeel van de 24mm:
Er gaat relatief minder massadebiet doorheen. Dus minder wervelingen, inefficientere verbranding en moeilijker afstellen. Dit resulteert in dus in een (over het algemeen) hoger verbruik en het rijdt minder "lekker" (korte vermogenspiek/powerband).

Voordeel van de 24mm:
Meer vermogen. Betere koeling (meer aanvoerlucht, tragere verbranding. Alleen bij volgas dus. Dit is echter verwaarloosbaar)

Voordeel 21/20mm:
Makkelijker afstellen. Als het goed is; zuiniger. Geleidelijker vermogen.

Nadeel 21/20mm:
Minder vermogen. Minder koeling (verwaarloosbaar).


Mijn advies: wanneer je er dagelijks mee wilt rijden en verbruik je interesseerd: kies voor de 20/21mm.
Wanneer het je niet interesseerd en je wilt hard gaan: kies voor de 24mm (zorg dan ook wel voor een goed luchtfilter, dat maakt het afstellen al een stuk makkelijker)
 
NSR_rijder 24-5-2007 17:33 Print reply

Posts: 510
okej bedankt ik denk dat ik dan maar gewoon de 21 dr op gooi

mzzl
 
Derbi Joris 24-5-2007 17:38 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
24 mm verbruikt meer(maar geeft ook meer vermogen in je powerband. Je powerband wordt wel smaller dan met je 21, ook het koppel onderin toeren is beter met een 21. Verder is het verbruik lager met je 21 mm(over het algemeen,ligt ook aan je afstelling).

Mijn ervaring zegt toch dat ie met een 24mm meer koppel heeft en een langere powerband met een 24mm zelf getest hier met een 70cc malossi op honda nsr 4 bak ding ging ongeveer 110-115 en trekken dat ding niet normaal. Trok zelfde nsr met zelfde setup alleen 6-bak eruit
 
Jarco 24-5-2007 17:41 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Mijn ervaring zegt toch dat ie met een 24mm meer koppel heeft en een langere powerband met een 24mm zelf getest hier met een 70cc malossi op honda nsr 4 bak ding ging ongeveer 110-115 en trekken dat ding niet normaal. Trok zelfde nsr met zelfde setup alleen 6-bak eruit


Ik zeg toch ook, bovenin toeren heb je met een 24 meer koppel. Ook heb je met een 24 een minder smalle powerband t.o.v. 21 mm. Daarintegen heb je wel weer meer vermogen in je powerband tov 21. Je vermogen is gewoon breder verdeeld met een 21 tov een 24.
 
Derbi Joris 25-5-2007 15:02 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Ik zeg toch ook, bovenin toeren heb je met een 24 meer koppel. Ook heb je met een 24 een minder smalle powerband t.o.v. 21 mm. Daarintegen heb je wel weer meer vermogen in je powerband tov 21. Je vermogen is gewoon breder verdeeld met een 21 tov een 24.

24mm heb je juist een langere powerband
 
PraatPaal 25-5-2007 15:16 Print reply

Posts: 7977
24 is een overkillende zuipschuit, dus waarom niet gewoon een chille 21mm dell-ortho pakken ofzo.
Lekker makkelijk afstellen en loopt ook nog beter onderin de toeren.
 
Thijsje 25-5-2007 17:10 Print reply

Posts: 1687
mag ik vragen hoeveel je voor dat honen betaalt hebt? aangezien ik hier ook een rotte malossi heb liggen...
(oud model)
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Machoman 25-5-2007 17:17 Print reply

Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
24 is een overkillende zuipschuit.



Ligt toe.. testbank uitdraaien van allebei ofzo? Ik denk persoonlijk niet dat een 24mm overkill is.
 
zwarte-beuner 25-5-2007 17:26 Print reply

Posts: 2651
Bij 24 kan je ook officeel draaikolk in tank gangster worden zie royal club

offtopic, notitie


Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 25-5-2007 om 19:14 uur.
 
brommerloos

Dit topic is 1901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved