Nadeel van de 24mm:
Er gaat relatief minder massadebiet doorheen. Dus minder wervelingen, inefficientere verbranding en moeilijker afstellen. Dit resulteert in dus in een (over het algemeen) hoger verbruik en het rijdt minder "lekker" (korte vermogenspiek/powerband).
Voordeel van de 24mm:
Meer vermogen. Betere koeling (meer aanvoerlucht, tragere verbranding. Alleen bij volgas dus. Dit is echter verwaarloosbaar)
Voordeel 21/20mm:
Makkelijker afstellen. Als het goed is; zuiniger. Geleidelijker vermogen.
Nadeel 21/20mm:
Minder vermogen. Minder koeling (verwaarloosbaar).
Mijn advies: wanneer je er dagelijks mee wilt rijden en verbruik je interesseerd: kies voor de 20/21mm.
Wanneer het je niet interesseerd en je wilt hard gaan: kies voor de 24mm (zorg dan ook wel voor een goed luchtfilter, dat maakt het afstellen al een stuk makkelijker)
|