Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - lekstroom mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #43138 - lekstroom mtx-sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2287 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roy mtx-sh 23-5-2007 10:50 Print topicpost
Posts: 153

alles van mn mtx-sh doet het, knippers voor en achter, remlicht voor en achterrem, voorlicht(halogeenlampjes) achterlicht, toeter, dashverlichting, neutraallampje en knipperlampje, grootlichtlampje

en ik heb er een nieuwe accu in, nieuwe accuzuur, daar kan het eigelijk niet aan liggen

maaaaar:

Er is blijkbaar ergens een lekstroom en geen idee waar.
de accu blijft leeglopen ook al staat het contactslot op off en alle knopjes van verlichting en dodemansknop staan ook op off.

toch is de accu na een paar dagen van 12v naar 7v.

hoe kan ik testen waar de fout zit?
ik zat er al aan te denken om een aan/uit schakelaartje in de plusdraad van de accu te maken. als ik klaar ben met rijden ff klik en lekt er niks meer weg. maarja zo hoort het niet

ik zal de accu opladen en uit de brommer laten, en kijken of ie dan nog na een paar dagen op 7 of 8v staat.

bedankt voor de tips!

 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc

cuene 23-5-2007 11:12 Print reply

Posts: 201
meschien dat je dynamo niet zoe goed meer is t is maar een theorie

 
roy mtx-sh 23-5-2007 11:21 Print reply
Posts: 153
zou kunnen, volgens mij laadt ie ook niet of nauwelijks bij als de motor draaid. maar dan nog, die trekt toch geen stroom als de motor uitstaat?
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-5-2007 11:26 Print reply

Posts: 8657
Een batterij die niet bijgeladen wordt gaat plat hé
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
roy mtx-sh 23-5-2007 11:34 Print reply
Posts: 153
ja, maar als ie vol opgeladen wordt teruggehangen en ik rij er niet mee, alles kwa contact en knopjes staat uit. dan hoort ie niet langzaam leeg te trekken.


 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-5-2007 11:56 Print reply

Posts: 8657
Gokje...ligt je 'plus'kabel van de batterij niet aan de massa ? Dan zou je de batterij zien koken.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
roy mtx-sh 23-5-2007 12:20 Print reply
Posts: 153
het zou natuurlijk altijd kunnen, maar alle bekabeling is los geweest en zo goed en netjes mogelijk weer teruggeplaatst op een pepoederd frame. accu ligt goed, en is normaal aangesloten

zover ik weet is alles aangesloten zoals het hoort, geen open draden, geen verbrande rommel. dus ja, totaal vaag waar het aan ligt

wat kan er stroom pakken als alles uit is?
- openliggende draden ? ?
- kapotte dynamo of spanningsregelaar?
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-5-2007 14:48 Print reply

Posts: 8657
Klopt deze redenering...
Batterij loopt leeg maar geen verbruikers aan..
Circuit moet gesloten zijn om stroomverlies te hebben dus + en massa aaneen (kortsluiting) ..
Plus en massa aaneen dus geen spanningsval..
Meet je spanning van je batterij dus eens terwijl ze gemonteerd is...nul volt betekent dus kortsluiting
Bij kortsluiting zou je zekering wel doorbranden..heb je die ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
roy mtx-sh 23-5-2007 14:53 Print reply
Posts: 153
er zit een zekering tussen, bij de accu tussen de plusdraad, en is niet doorgebrand

alle verbruikers zijn uit

accu was aangesloten en had dus maar 8 volt, en paar dagen terug nog 11 of 12. heb er verder niet mee gereden


 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
Makrolon 23-5-2007 18:46 Print reply

Posts: 6733
haal je accu er uit, en kijk of ie dan ook nog "leegloopt" of meet met een ampere meter als t contact op off staat of ie dan nog stroom trekt. pas dan ga je verder zoeken.
 
KTM 525 EXC Supermoto
roy mtx-sh 24-5-2007 16:19 Print reply
Posts: 153
ik zal em vanavond loshalen, opladen, en dan post ik over een paar dagen het resultaat. daarna is de ampere tester aan de beurt.

mocht de accu goed zijn, denk ik dat ik gewoon een schakelaartje bij de plus en min accudraad doe. mocht het echt een zoektocht worden.

ach ik wacht eerst wel af, keep you informed
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
ARWIN_honda 24-5-2007 16:20 Print reply

Posts: 3534
bij mij laadde hij niet goed meer op, ik had beetje het zelfde, bij mij was het draadje los van de spoel die de accu oplaad

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 24-5-2007 om 16:21 uur.
 
Suzuki GSX-R600 K4
roy mtx-sh 25-5-2007 14:40 Print reply
Posts: 153
dus een draadje op je ontstekingsplaat?

bij mij zakt de accuspanning in als ik het contact aanzet.. terwijl alles kwa knoppen en lichten enzo gewoon uit staat.

denk dat ik zowieso maar gewoon de spanningsregelaar vervang en de dynamo als het niet belachelijk veel kost of 3 maanden levertijd heeft.

hoe werkt die dynamo? want mijnes laad niet bij, ( kan ook aan regelaar liggen)
maar dynamo is toch gewoon een spoel op je ontstekingsplaat of ? ? ?


 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc

Dit topic is 2287 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved