Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Athena info inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1316 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43137 - Athena info inrijden
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maximilliano 22-5-2007 23:49 Print topicpost
Posts: 666
Hey,

Ik heb sinds kort een athena gekregen, ik heb hem alleen maar kunnen zien toen hij er al op zat.
Ik moet het ding nog inrijden. En heb het al ongeveer 200 km gedaan. (km teller doet het niet, redelijk bijgehouden hoeveel ik heb gereden)
Ik heb gelezen dat er verschillende manieren zijn om het ding in te rijden. wat is nou het beste, en wat is nou van toepassing op mijn cilinder (gietijzer of aluminium, geen idee welke ik heb)

Het is een 80cc Athena (watergekoeld, LC)

bedankt alvast, Max

Dit bericht is gewijzigd door Maximilliano op 22-5-2007 om 23:50 uur.
 

ARWIN_honda 23-5-2007 8:38 Print reply

Posts: 3534
nou Athena is van Nicasil(cilinder wand) dat is wel erg sterk, maar je moet nog wel ff rustig aan doen. ik had op mn ex MB 70cc athena, daar heb ik 250 km mee ingereden. maar de 1 zegt 500 de ander 200, maar ik zou wel een beetje richting 500 aanhouden voor de zekerheid
 
Suzuki GSX-R600 K4
NSR2 Chauffeur 23-5-2007 10:28 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nou Athena is van Nicasil(cilinder wand) dat is wel erg sterk, maar je moet nog wel ff rustig aan doen. ik had op mn ex MB 70cc athena, daar heb ik 250 km mee ingereden. maar de 1 zegt 500 de ander 200, maar ik zou wel een beetje richting 500 aanhouden voor de zekerheid

En het gaat niet om het aantal kilometers he!!!! Het gaat er om dat, je cilinder iedere keer warm word, en vervolgens weer afkoelt!! Dus als je 500 km aan elkaar rijd, heb je er niet zo veel aan! Iedere keer een stuk rijden dus, en vervolgens weer een poosje niet, zodat hij weer afkoelt!
 
Maximilliano 23-5-2007 11:55 Print reply
Posts: 666
Ik heb ook bijvoorbeeld dit gelezen.

http://www.scooter-power.nl/cilinder.htm

Hier staat dan (voor mijn cilinder):
- Aluminium vloeistof gekoeld (LC): De eerste 10 km rustig met het gas spelen en tot de 50km niet te lang op topsnelheid rijden.

en nog wat andere dingen die er mee te maken heeft.
En op de faq in brommerforum staat weer iets heel anders.
De cilinder heeft al heel vaak warm en koud gestaan.
Maar ik heb hem maar een aantal keer (is op 1 hand te tellen) voor een paar seconden vol doorgetrokken.

Mijn pa zegt: "rij 500 kilometer rustig half gas, daarna is hij goed ingereden" Ergens anders staat weer, dat je een luie cilinder krijgt als je altijd half-gas geeft.

Dus, hoe kan je het beste een cilinder - zoals de mijne - inrijden, waar je later (na het inrijden) veel profijt van hebt.


 
erwin fs1 23-5-2007 12:19 Print reply

Posts: 897
af en toe moet je hem inderdaad wel doortrekken. maar niet lange stukken achterelkaar volgas janken. altijd eerst netjes warmrijden
 
vake bej te bange....
BIET 23-5-2007 13:21 Print reply

Posts: 22355
je kan wel 500 km inrijden, mar dan word je cil lui.Alst nicasil is hoef je niet zo ver in te rijden.

zie trouwens ook de 120382983920 andere topics hierover

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 23-5-2007 om 13:21 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ARWIN_honda 23-5-2007 13:25 Print reply

Posts: 3534
ja maarja, iedereen zegt steeds wat anders, dat werkt wel een beetje verwarrend. dus tis eerst het blokje altijd goed warm laten worden, een paar keer goed gas geven, en niet te lang rijden zodat hij weer afkoelt,
volgens mij is dit een goede samenvatting
 
Suzuki GSX-R600 K4
Jelmer MX 23-5-2007 13:27 Print reply

Posts: 13514
ik heb mijn nicasil mss 100km ingereden..

maar nadat die na 20km goed warm was een keer goed doorgetrokken..

en zo herhaalde ik dit paar keer
 

Dit topic is 1295 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved