Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43121 - Schakelen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5866 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Idiootus 22-5-2007 17:05 Print topicpost
Posts: 2
ik ben van plan om een schakelbrommer te kopen
maar hoe schakel je met een schaklebrommer ?

alvast bedankt
 

Splendid 22-5-2007 17:06 Print reply

Posts: 8421
koppeling in, schakelen, gasgeven, koppeling los?

Linkerhevel aant stuur is koppeling, linker pookje is schakelpookje..rechter handvat is t gas

edit: dat schakelpookje kan je dus naar beneden en naar boven tikken om van versnelling te wisselen, als je weer stil wilt gaan staan weer ff de koppeling inknijpen

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 22-5-2007 om 17:07 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
BIET 22-5-2007 17:06 Print reply

Posts: 22355
linker hand koppeling, linker voet schakelpedaal, rechtervoet achterrem, rechter hand gas en voorrem

pookje omlaag duwen is omlaag schakelen, omhoog duwen is omhoog schakelen (meestal) Tussen 1 en 2 zit je vrij.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 22-5-2007 om 17:07 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
nieuws 22-5-2007 17:06 Print reply

Posts: 1222
Koppeling linkerhand, gasgeven/remmen, rechterhand
Schakelen linkervoet
Achterrem rechtervoet.

MOeilijk uitleggen hoe het precies moet op een forum, beter neem je iemand die weet hoe je moet rijden om het te laten uitleggen
 
FuriaCross
Br3cht 22-5-2007 17:07 Print reply
Posts: 179
hangt van vitesse bak af (1n2345, n12345, handgeschakeld of niet(dax))
 
Pimmy 22-5-2007 17:07 Print reply

Posts: 308
Linkerhendel in, 1 tikje omlaag met schakelpedaal (bij je linker voet), volgas tot dattie in z'n max. toeren zit en dan hendel laten vallen.
 
DoDo-tomos 22-5-2007 17:08 Print reply

Posts: 1842
als je een maatje hebt die schakel rijdt of op school ofso zou ik het die gene gewoon vragen.

is wel uit te leggen maar denk dat het makkelijker voor je is als je het ziet en meemaakt

 
of vraag het niek de wildt
tom_MT 22-5-2007 17:09 Print reply

Posts: 67
slimme keus voor brommer
veel succes wat wordt het?
 
moet dat nou??
- Han - 22-5-2007 17:09 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
als je een maatje hebt die schakel rijdt of op school ofso zou ik het die gene gewoon vragen.

is wel uit te leggen maar denk dat het makkelijker voor je is als je het ziet en meemaakt



en tegen de boom aan rijd
 
<10.000 posts
lange elst 22-5-2007 17:09 Print reply

Posts: 441
je hebt meestal 6 versnellingen (4 bij oudere brommers)
6e
5e
4e
3e
2e
dan de neutraal(de vrij)
beneden zit de 1e versnelling


je start de brommer in de neutraal dan knijp je de koppeling in (linker hendel)
duw je de schakelpook naar beneden om in de 1 te zetten
laat je rustig de koppeling los
en dan ga je naar voren (als het goed is)

als je in hogere toeren zit duw je de schakelpook omhoog zodat je in de 2 komt en zo ga je verder tot de 6 en terugschakelen doe je dus naar beneden duwen


succes




edit: snel gereageert



Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 22-5-2007 om 17:11 uur.
 
Splendid 22-5-2007 17:10 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lange elst
je hebt meestal 6 versnellingen (4 bij oudere brommers)
6e
5e
4e
3e
2e
dan de neutraal(de vrij)
beneden zit de 1e versnelling


je staart de brommer in de neutraal dan knijp je de koppeling in (linker hendel)
duw je de schakelpook naar beneden om in de 1 te zetten
laat je rustig de koppeling los
en dan ga je naar voren (als het goed is)

als je in hogere toeren zit duw je de schakelpook omhoog zodat je in de 2 komt en zo ga je verder tot de 6 en terugschakelen doe je dus naar beneden duwen


succes




edit: snel gereageert

Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 22-5-2007 om 17:09 uur.


bij terugschakelen wel koppeling in he


edit: bij omhoogschakelen ook trouwens

Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 22-5-2007 om 17:11 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Nouwk 22-5-2007 17:10 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pimmy
Linkerhendel in, 1 tikje omlaag met schakelpedaal (bij je linker voet), volgas tot dattie in z'n max. toeren zit en dan hendel laten vallen.


Euh, je hoeft niet volgas te geven hoor Je kunt ook ongeveer 4000 toeren oid maken, koppeling rustig op laten komen, en zodra je merkt dattie vooruit wil geef je iets gas bij en laat je koppeling weer rustig los

Maargoed, gewoon proberen, omhoog is idd opschakelen en naar beneden terugschakelen, je voelt zelf wel aan wanneer je dit het beste kan doen, succes ! ^^ Oja, en wel elke keer als je verandert van versnelling even je koppeling in ja

Dit bericht is gewijzigd door Nouwk op 22-5-2007 om 17:11 uur.
 
nieuws 22-5-2007 17:11 Print reply

Posts: 1222
en bij opschakelen ook, staat er ook niet bij:P
 
FuriaCross
Splendid 22-5-2007 17:11 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
[...]


Euh, je hoeft niet volgas te geven hoor Je kunt ook ongeveer 4000 toeren oid maken, koppeling rustig op laten komen, en zodra je merkt dattie vooruit wil geef je iets gas bij en laat je koppeling weer rustig los

Maargoed, gewoon proberen, omhoog is idd opschakelen en naar beneden terugschakelen, je voelt zelf wel aan wanneer je dit het beste kan doen, succes ! ^^


hij probeert de arme jongen op zn achterwiel weg te laten knallen..
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
lange elst 22-5-2007 17:11 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]


hij probeert de arme jongen op zn achterwiel weg te laten knallen..




 
BIET 22-5-2007 17:14 Print reply

Posts: 22355
toen ik brommer ging kopen wist ik het ook niet, en ik was eig 1e onder mijn vrienden hier die brommer reed, kende vdr ook niemand die ermee overweg kon en toen heb ik ook gewoon hier gevraagt hoe het zat en toen ben ik het gwoon gaan proberen. Gwoon in z'n 1 gzet, btje gas geve en heeeeeel langzaam die koppeling laten komen en daar op reageren met het gas. Ging wel goed... Je moet het gwoon ff rusting aan doen int bgin.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 5866 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved