Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Achterrem Yamaha DT50X (2006) blijft hangen ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43110 - Achterrem Yamaha DT50X (2006) blijf...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YamahaDT80LC2 21-5-2007 20:33 Print topicpost

Posts: 1135
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn achterschijfrem. Ik had mijn ketting en tandwielen vervangen van mijn Yamaha DT50X waardoor het achterwiel er dus uit moest. Na alles weer gemonteerd te hebben ( wiel staat er 100% recht in ) lijkt het alsof de achterrem blijft hangen. In de bocht voel je de brommer trekken en de schijf word echt goed heet.

Ik weet dat een schijf heet wordt bij het remmen enzovoort, maar dit lijkt mij niet echt gebruikelijk deze hitte. Dus eh, help ? Wat zou het probleem kunnen zijn ?

( ik heb btw toen het wiel eruit was het rempedaal niet ingetrapt of ingedrukt )
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly

Erik 39 21-5-2007 20:36 Print reply

Posts: 15088
Als je de brommer van achter optil, draait het wiel dan wel soepel of ook niet?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
2takt Gangster 21-5-2007 20:39 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn achterschijfrem. Ik had mijn ketting en tandwielen vervangen van mijn Yamaha DT50X waardoor het achterwiel er dus uit moest. Na alles weer gemonteerd te hebben ( wiel staat er 100% recht in ) lijkt het alsof de achterrem blijft hangen. In de bocht voel je de brommer trekken en de schijf word echt goed heet.

Ik weet dat een schijf heet wordt bij het remmen enzovoort, maar dit lijkt mij niet echt gebruikelijk deze hitte. Dus eh, help ? Wat zou het probleem kunnen zijn ?

( ik heb btw toen het wiel eruit was het rempedaal niet ingetrapt of ingedrukt )



al geprobeerd om zuigertjes iets terug te drukken en daarna weer te monteren

heb je trouwens de afstands bussen tussen de wielen er weer goed ingezet


als het dan nog niet opgelost is ff loshalen schoonmaken enzo en weer terug monteren en opnieuw ontluchten
 
YamahaDT80LC2 21-5-2007 20:40 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Als je de brommer van achter optil, draait het wiel dan wel soepel of ook niet?


Hmm brb ga ik nu direct even voor je nakijken..

Edit: jep is geen probleem. draait gewoon rond. je hoort em af en toe heel iets piepen, maar een schijfrem loopt altijd iets aan. Tis niet zo dat hij echt vol remt... ook niet na een aantal keer het rempedaal intetrappen en dan nog eens draaien.

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 21-5-2007 om 20:44 uur.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
apriliadude 21-5-2007 20:42 Print reply

Posts: 196
idm kzou die afstands busse is na kijken als da ut zelfde is (over ut algemeen) als bij andere brommers hb je 1 brede en 1 hele smalle en un iets bredere als je de laatste2 om wisseld loopt die de heletijd aan ja

 
this is my church
YamahaDT80LC2 21-5-2007 20:47 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



al geprobeerd om zuigertjes iets terug te drukken en daarna weer te monteren

heb je trouwens de afstands bussen tussen de wielen er weer goed ingezet


als het dan nog niet opgelost is ff loshalen schoonmaken enzo en weer terug monteren en opnieuw ontluchten



Jep zuigers terugdrukken heb ik ook gedaan.

De afstandsbussen is der maar 1.. omdat de remklauw ook om de as heen zit zegmaar.. dat is een afstandhouder opzich zelf al.

Ontlucht, moet dat altijd ? ook nadat je alleen de schijf tussen de blokjes weggehaald hebt ? Ik heb dat namelijk nog nooit bij auto's hoeven doen. en ik doe al 4 jaar voertuigentechniek.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Erik 39 21-5-2007 20:47 Print reply

Posts: 15088
Lijkt mij appart, dat je wiel wel soepel draait en toch aanloopt Wel knap..

Is het dan niet iets anders? Als je wiel soepel loopt, kan de rem niet aanlopen.. en zitten de bussen ook goed, anders zou het wiel alsnog aanlopen. is je bandenspanning niet verkeerd, ivm het vage gedrag in de bocht?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
YamahaDT80LC2 21-5-2007 20:48 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliadude
idm kzou die afstands busse is na kijken als da ut zelfde is (over ut algemeen) als bij andere brommers hb je 1 brede en 1 hele smalle en un iets bredere als je de laatste2 om wisseld loopt die de heletijd aan ja




Er zit maar 1 afstands bus in dus dat valt niet verkeerd te doen.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
YamahaDT80LC2 21-5-2007 20:49 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Lijkt mij appart, dat je wiel wel soepel draait en toch aanloopt Wel knap..

Is het dan niet iets anders? Als je wiel soepel loopt, kan de rem niet aanlopen.. en zitten de bussen ook goed, anders zou het wiel alsnog aanlopen. is je bandenspanning niet verkeerd, ivm het vage gedrag in de bocht?



Bandenspanning ok. En een schijfrem loopt altijd iets aan. Onder het rijden ervaar ik het alsof de remblokjes iets op de schijf worden gedrukt. Nogmaals er zit maar 1 bus tussen.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Quad racer 21-5-2007 20:51 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]



Er zit maar 1 afstands bus in dus dat valt niet verkeerd te doen.

Tag Resultaat
als het dan nog niet opgelost is ff loshalen schoonmaken enzo en weer terug monteren en opnieuw ontluchten



dus klauw ff uit elkaar
 
apriliadude 21-5-2007 20:53 Print reply

Posts: 196
moet er geen vul ring of zo tusse de vel en de schijfrem om um uit telijne

of zijn je wiel lagers niet kapot (kan het vage rij gedracht in de bochte verklare)

 
this is my church
YamahaDT80LC2 21-5-2007 20:54 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quad racer
[...]

Tag Resultaat
als het dan nog niet opgelost is ff loshalen schoonmaken enzo en weer terug monteren en opnieuw ontluchten



dus klauw ff uit elkaar



Kheb em al 2 keer gedemonteerd en gemonteerd. Dus dat is niet echt waar ik weer zin in heb voordat ik iets kan vinden waar het aan zou kunnen liggen. En men klauw draai ik niet uit elkaar.. die is nooit uit mekaar geweest, dus daar ligt het niet aan.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
YamahaDT80LC2 21-5-2007 20:56 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliadude
moet er geen vul ring of zo tusse de vel en de schijfrem om um uit telijne

of zijn je wiel lagers niet kapot (kan het vage rij gedracht in de bochte verklare)




lagers zijn ook in orde, de brommer heeft nog geen 8000 km op de klok en is altijd netjes mee omgegaan. Het is een probleem bij men achterrem.. dat weet ik zeker. Alleen wat het probleem is dat is nog even onduidelijk bij mij.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Makrolon 21-5-2007 20:58 Print reply

Posts: 6733
ik vrees dat er dan nog maar een oplossing overblijft

en die kun je zelf wel invullen denk ik
 
KTM 525 EXC Supermoto
YamahaDT80LC2 21-5-2007 20:59 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
ik vrees dat er dan nog maar een oplossing overblijft

en die kun je zelf wel invullen denk ik


Sterf vieze rat. :')
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
apriliadude 21-5-2007 21:04 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]


Sterf vieze rat. :')


?????????


als die als het wiel er recht in zit soepel loopt en als je door de bocht heb dat je rem aan loopt zit er speling op je ass (komt je remschijf van eiges scheef in je klauw

en lagers kunnen na 10 km ok verslete zijn okal ga je er netjes mej om zou is beetje met da wil juttere omte kijken of er speling op zit
 
this is my church

Dit topic is 4435 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved