Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Lekker bultje + KX 125 kapotgelopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1199 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4311 - Lekker bultje + KX 125 kapotgelopen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 17-6-2002?21:03 Print reply

Posts: 3471
ben bang dat je big end eruit is gelopen en hij daardoor is kapot gelopen 9heb ik namelijk zelf ook gehad).
Als het werkelijk zo is verklaart dat ook waarom hij zo goedkoop was: heeft hij veel gelopen.
Is trouwens wel lekker bultje ja
hadden ze op die crossweek waar ik geweest ben ook (in arnhem hebben ze ook zin bult maar daar kan je niet genoeg snelheid maken om hem echt te springen en ookal heb je genoeg snelheid land je hem nooit omdat er een bocht achterligt)




Quote:
Neonlampje oei, lekker bultje!!! sjah crossmotoren zijn dus niks voor mij, te duur, en te snel kapot


Nou als je alles optijd vervang hoeft er nioet veel kapot te gaan. Wat bij crossmotor het belangrijkste is is dat je iets vervang voordat het kapot gaan anders kost het je gewoon onbenullig veel geld (dat kost het trouwens zowizo eigelijk wel)



[This message is edited by rudy on 17-6-2002 21:50]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 17-6-2002?23:12 Print reply

Posts: 8499
hmm het stukje lijkt mij niet van het big-end te zijn, om de volgende redenen:
- Zuiger was aan de linkse kant van de inlaatpoort heel diep bekrast
- Big-end heeft geen speling
- kleur metaal is anders dan van big-end (lijkt me)

maar morgen heb ik toch maar 1 uur school dus heb ik de hele dag de tijd om te kijken wat het nu precies is, als ik er achter ben dan zal ik het wel zeggen. en ik ben nog steeds NIET: maar dat snappen jullie ook wel denk ik.. kutkutkut dat ik dat weer moet hebben he..

en rudy: ik hoop eigenlijk dat je deze keer ongelijk hebt met het big-end want dan komen er zeer binnekort nog meer onvoorziene problemen aan omdat hij dan al zoveel gelopen heeft.. maar ik zie het morgen allemaal.

plaatje van stukje ijzer wat er in zat (lag nog los te rammelen in de uitlaat):

 
Members zijn vervelend :-|
Neonlampje 17-6-2002?23:34 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: rudy?
Quote:
Neonlampje oei, lekker bultje!!! sjah crossmotoren zijn dus niks voor mij, te duur, en te snel kapot


Nou als je alles optijd vervang hoeft er nioet veel kapot te gaan. Wat bij crossmotor het belangrijkste is is dat je iets vervang voordat het kapot gaan anders kost het je gewoon onbenullig veel geld (dat kost het trouwens zowizo eigelijk wel)

Jah moet je voorstellen ik vindt het onderhoud al veel geld
maarach ik geef ook zomaar 900 euro uit een nieuw vliegertje, dus ik moet ook niet zeuren over te dure hobby's

edit: wow ik hoop dat die stukkies ijzer niet 1:1 zijn

[This message is edited by Neonlampje on 17-6-2002 23:36]
 
Blorn 18-6-2002?00:29 Print reply

Posts: 13825
Quote:
ik denk een boutje van men membraamklep-stoppers, zou anders niet weten waar het vanaf moet komen.. ..(nieuwe nikasil: ongeveer 400 gulden)
heb ik ook gehad bij mn nsr, 1 van de schroefies zat half in mn kop half in 1 van de spoelkanalen in mn carter, de zuiger was aan stront, kop haast geperforreerd, en de andere 3 schroefies stonden op het punt om los te trillen en dus ook in de cil terecht te komen :( gelukkig geen krassen in de cil (hoe dat is gebeurd snap ik nog steeds niet..).. de schroefies heb ik btw ff nieuwe ingedraaid met locktide in het schroefdraad dus die komen voorlopig niet los

kost het 400 gulden om nicasil in je cil te laten zetten?? :n wou het van de zomer misschien wel in mn nsr cilinder laten zetten (malossi=gietijzer.. kan dat eigenlijk wel??) maar als dat zo duur is laat dan maar zitten
 
Hier_ben_ik - Administrator 18-6-2002?10:10 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

[..]

kost het 400 gulden om nicasil in je cil te laten zetten?? :n wou het van de zomer misschien wel in mn nsr cilinder laten zetten (malossi=gietijzer.. kan dat eigenlijk wel??) maar als dat zo duur is laat dan maar zitten


ja kan ook in gietijzer, kijk maar op www.powerseal.nl en dan moet je bij ferroseal kijken, die is voor cilinder (o wat heb ik al weer goed gezocht naar de mogelijkheden (-: zitten in Nuenen dus dicht bij mij, nu nog kijken wat het precies kost)
 
Members zijn vervelend :-|
Hier_ben_ik - Administrator 18-6-2002?17:16 Print reply

Posts: 8499
Ok, hier ff een tijdelijke update:

Ik heb vanmiddag m'n spruitstuk eraf gehaald, er is GEEN boutje uit het membraam gelopen, nu kan het stukje ijzer dus alleen nog van het big-end of van een krukaslager afkomen. Ik splits het blok van de week pas. Ik laat er meteen ook een nieuw big-end in persen, zit 0,3 mm speling op, waarschijnlijk heeft het stukje ijzer daar ook tussen gezeten of is het stukje ijzer afkomstig van het big-end. Ik reviseer gelijk het hele blok als het toch open is (krukaslagers + keerringen moesten soieso al, dan is de rest niet veel werk meer he.)

Ik heb al wat rondgebeld voor prijzen, zie hieronder het resultaat:

Hout H van
Sluisstraat 83
5666AC GELDROP
tel. 040-2863367
- Big-end persen: 12,50
- Big-end: 100,00
- Kop afdraaien: 60,00 gulden
- Vertex zuiger: 88,00
- Nikasil repareren: 32,00
- Nikasil: 154,00

=================================================

PowerSeal
De Tienden 38a, Industrieterrein Eeneind II
5674 TB Nuenen
tel. 040 - 283 67 81
- Nikasil repareren: 53,55
- Nikasil: 190,40
- Vertex zuiger: 98,71

=================================================

Laurense Motors
Bovenstehuis 17
5427 RL Boekel
tel. 0492-322004
- Big-end persen: 18,00
- Big-end: 94,00
- Kop afdraaien: 15,00
- Vertex zuiger: 107,00
- Nikasil: 165,00
- Pakkingen:- Voet: 7,50
- Kop: 9,50
- Koppel: 12,50
- Carb.: 3,50

=================================================

GOEDKOOPST:
- Big-end persen: VHS: 12,50
- Big-end: VHS/Laurense: 94,00
- Kop afdraaien: Laurense: 15,00
- Vertex zuiger: VHS: 88,00
- Niksail: VHS: 154,00
Totaal: 363,50


ik ga vanavond en morgen nog meer bedrijven zoeken om nog meer goedkopere prijzen te zoeken.
 
Members zijn vervelend :-|
Blukaap 18-6-2002?18:31 Print reply

Posts: 10008
Hehe, VHS rouleert wel zwaar .
Dacht sowieso al dat ie vrij goedkoop was na m'n MT ervaringen (hoonzooi incl nieuwe imi zuiger: 50 gulden, kop uitdraaien naar 45mm, 5 euro, en zo nog wel wat dingen)
 
Bastila is lief
Rudy 18-6-2002?19:09 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Ok, hier ff een tijdelijke update:

Ik heb vanmiddag m'n spruitstuk eraf gehaald, er is GEEN boutje uit het membraam gelopen, nu kan het stukje ijzer dus alleen nog van het big-end of van een krukaslager afkomen. Ik splits het blok van de week pas. Ik laat er meteen ook een nieuw big-end in persen, zit 0,3 mm speling op, waarschijnlijk heeft het stukje ijzer daar ook tussen gezeten of is het stukje ijzer afkomstig van het big-end. Ik reviseer gelijk het hele blok als het toch open is (krukaslagers + keerringen moesten soieso al, dan is de rest niet veel werk meer he.)






Lijkt mijn theorie toch te kloppen (helaas:a ).
Trouwens ik zou niet allelagers uit je blok vervangen (schakelwals lagers enz is onzin en zijn vreselijk duur). Bij mijn oude cr was het uitgaande versn bak tandwiel kapot gelopen (kwam door keerring die kapot was gegaan door afspuiten met stoomcleaner) koste me 400 gulden aan lagers+100 gulden aan waterpompas waar een tandje vanaf was gebroken (lagers van uitgaande versnbak-as lag door heleblok heen)
Enige die ik toen niet vervangen heb is het schakelwals lager omdat het een speciale maar was en volgens motorzaak verschrikkelijk duur was (en hij was ook nog perfect)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 18-6-2002?22:37 Print reply

Posts: 8499
je hebt gelijk rudy, alweer, vandaar


ja ik vervang ook gewoon alleen de normale lagers (groefkogellagers) en niet alle naaldlagertjes zoals die van schakelas (was niet zo duur toch niet bij m'n honda, 25 gulden ofzow) en die van dat koppelingsheveltje ook niet want die krijg je er toch niet uit maar gewoon wel krukaslagers (nee dh?h) en koppelingslagers en lagers van secundaire as (tandwiel as)

zal wel is kijken wat het totaal kost, denk niet dat ik het met 1000 gulden red maar pech gehad, kan er wel een oud zuigertje in zetten en verkopen en dat hij het dan maar een uur doet bij de volgende eigenaar maar dat doe ik niet want dat is zo'n naaistreek.. sommige mensen zeiden dat ik dat moest doen maar die denken niet verder na.. ik zou best wel pissed zijn als ze zoiets bij mij flikten denk ik, vandaar
 
Members zijn vervelend :-|
Rudy 19-6-2002?14:34 Print reply

Posts: 3471
Als je cil er trouwens toch af heb liggen moet je meteen even poortmappie maken is wel lache om te zien (ben wel benieuwd naar timing van cil). Als ik mijne keertje uitelkaar heb doe ik het ook wel een keer (leuk om te vergelijken omdat boring+slag het zelfde zijn)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 19-6-2002?17:11 Print reply

Posts: 8499
poortmappie gaat er leuk uitzien, zie ik zo al.. maar maak hem pas als de nieuwe nikasil er in zit, is makkelijker om er dan 1 te maken i.v.m. krassen rond inlaatpoort.... en ik moet nog mm papier gaan zoeken ofzo (op school hebben ze het verstopt :()
 
Members zijn vervelend :-|
Steve_ZHC 20-6-2002?01:50 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: kouwe Arie?

ja als je van een afstandje kijkt is het wel vet maar als je ertussen zit is het een klotegeluid, de viertakten daarintegen waren wel vet van dichtbij


Ten 1e; sorry dat ik zo laat reageer, Explorer lag er bij mij ff uit / :(

2; Klotegeluid?!?!
Ik ben op koninginnedag met de MT naar de NK motocross op Trimunt in Marum geweest, en dat is echt te ziek mooi, ik ben daar een hoop vocht verloren (kwijl kwijl ), vooral de 2e manche 125cc was mooi; er was wegeteld 1 viertakt en die had in de laatste ronde 23 seconden voorsprong op de rest!!! :n
Het was btw een Yamaha, en 4 takt of niet, in de andere klasses (kwartliters, 4 takten (500cc en hoger, stampt echt lekker door joh) en zijspan) had niemand een voorsprong van meer dan 10 sec., alleen de paar 4 taktjes die daarin meereden kon je net zo goed negeren, ze waren nl. nog net geen laatste.

En als ik zelf geld over had, dan kwam er ook een crossmotor, en dat betekend dat de cross helemaal niet voor sjonnies en hun anita's is, ik heb nl. de pest aan kampers.
 
Rudy 20-6-2002?10:11 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

poortmappie gaat er leuk uitzien, zie ik zo al.. maar maak hem pas als de nieuwe nikasil er in zit, is makkelijker om er dan 1 te maken i.v.m. krassen rond inlaatpoort.... en ik moet nog mm papier gaan zoeken ofzo (op school hebben ze het verstopt :()


Heb je geen inlaat op het carter?
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 20-6-2002?10:25 Print reply

Posts: 8499
ja heb wel inlaat op het carter.. maar op de plek waar bij oude cilinders de inlaatpoort zit zegmaar dan

 
Members zijn vervelend :-|
barry 20-6-2002?11:12 Print reply

Posts: 7387
ik heb ook al vaak overnagedacht om voor een crossmotor te sparen maar ik heb er het vele geld voor het onderhoud niet voor over

kijk als het nou allemaal 10euro of zo kost is het nog een keer te overwegen
 
He?

Dit topic is 1656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved