Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb afsteling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43101 - honda mb afsteling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTRudolf 21-5-2007 16:59 Print topicpost

Posts: 2464
Heeys


mijn mb loopt eindelijk nar een grote tijd..
weet niet waar het aan lag maar mun bougie's verkoolde steeds en nu niet meer ..


ik heb nu deze setup:

70 malossi
ori ontgrensde uitlaat
16 mm keihin
twin air in ori luchtbox

met deze setup heb ik nu sproeier 80

is dit niet erg klein...

hij blijft niet stationair lopen ( alleen als ik stationair schroeft helemaal in draai)

en als ik ga rijden:

3 kwart gas = HOEM en valt terug in toeren
volgas= kleine stottering en rijd gewoon door en trekt goed.


mun bougie is koffie bruin...


valse lucht heb ik niet want nieuwe pakkingen en overal al deo gespoten...

wat kan mun probleem zijn ??


mvg raymond
 

woodmen 21-5-2007 17:43 Print reply
Posts: 235
Probeer eerst eens een grotere sproeier, dan merk je vanazelf of hij beter gaat lopen

Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 21-5-2007 om 17:44 uur.
 
MTRudolf 21-5-2007 17:44 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: woodmen
Probeer eerst eens een grotere sproeier, dan merk je vanazelf of hij beter gaat lopen

Dit bericht is gewijzigd door woodmen op 21-5-2007 om 17:44 uur.




ja dat heb ik dus geprobeerd.. sproeier 90 alleen dan raken mun bougie's zwart en verkolen ze ...
 
Shifty 21-5-2007 17:45 Print reply

Posts: 1113
Is wel valse lucht... Durf ik te wedden...

Krukasholte goed luchtdicht? (Keeringen ook lekvrij?)
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
MTRudolf 21-5-2007 17:47 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Is wel valse lucht... Durf ik te wedden...

Krukasholte goed luchtdicht? (Keeringen ook lekvrij?)



ja bij mun krukaskering kan ik niet goed komen..met un deo..


alleen bij de revisatie heb ik er 2 keringen in gestopt...
dacht dat dit wel goed zou zijn... k kan hem wel vervangen voor un nieuwe.. maar ofdat het helpt..
 
Shifty 21-5-2007 17:50 Print reply

Posts: 1113
3 kwart gas = HOEM en valt terug in toeren
volgas= kleine stottering en rijd gewoon door en trekt goed.

Dat suggereert al dat het niet aan je ontsteking oid licht en ik weet uit ervaring dat hij zoiets ook vaak doet bij valse lucht. Laatst nog een mt gehad met lekke krukaskeering, zelfde symptomen en ook alleen willen lopen met een (theoretisch) veels te kleine sproeier...

Keeringen wel goed gemonteerd? En de juiste keeringen? Is het blok ook gespleten bij de revisatie? Pakking bij je krukasholte nog goed?

Aangezien je overal met deo hebt gespoten lijkt me de enige plek waar nog valse lucht aangezogen kan worden je krukasholte.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
woodmen 21-5-2007 17:52 Print reply
Posts: 235
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]



ja bij mun krukaskering kan ik niet goed komen..met un deo..


alleen bij de revisatie heb ik er 2 keringen in gestopt...
dacht dat dit wel goed zou zijn... k kan hem wel vervangen voor un nieuwe.. maar ofdat het helpt..


Heb je die keeringen er fatsoenlijk ingestopt, zonder ze te slopen.
 
MTRudolf 21-5-2007 17:54 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
3 kwart gas = HOEM en valt terug in toeren
volgas= kleine stottering en rijd gewoon door en trekt goed.

Dat suggereert al dat het niet aan je ontsteking oid licht en ik weet uit ervaring dat hij zoiets ook vaak doet bij valse lucht. Laatst nog een mt gehad met lekke krukaskeering, zelfde symptomen en ook alleen willen lopen met een (theoretisch) veels te kleine sproeier...

Keeringen wel goed gemonteerd? En de juiste keeringen? Is het blok ook gespleten bij de revisatie? Pakking bij je krukasholte nog goed?

Aangezien je overal met deo hebt gespoten lijkt me de enige plek waar nog valse lucht aangezogen kan worden je krukasholte.




Alles in het blok is vervangen en ik heb het blok dicht gedaan met vloeibarepakking en gewone pakking


keringen zijn goed gemonteerd en niet kapot maar ik zal voor de zekerheid ff de krukaskering vervangen en rond mun pakking van mun blok spuiten..



bedankt voor de tips !!




dus je wil zeggen dat als dit weg is dat er dan een grotere sproeier in moet ??

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 21-5-2007 om 17:55 uur.
 
Shifty 21-5-2007 17:58 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]




Alles in het blok is vervangen en ik heb het blok dicht gedaan met vloeibarepakking en gewone pakking


keringen zijn goed gemonteerd en niet kapot maar ik zal voor de zekerheid ff de krukaskering vervangen en rond mun pakking van mun blok spuiten..



bedankt voor de tips !!




dus je wil zeggen dat als dit weg is dat er dan een grotere sproeier in moet ??

Dit bericht is gewijzigd door MTRudolf op 21-5-2007 om 17:55 uur.


vloeibarepakking en gewone pakking? Dus je carterhelften met vloeibarepakking en gewone pakking? Of je carterhelften met vloeibare, en je koppelingskap met gewone pakking of andersom? Want beide tegelijkertijd gaat niet goed werken...

En ja, als hij geen valse lucht meer heeft, moet er een grotere sproeier in. Vraag bij mn god niet waarom, in theorie zal er juist een kleinere in moeten (valse lucht = meer lucht, dus ook meer benzine nodig als ie valse lucht heeft) In de praktijk is het dus net andersom...

 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
MTRudolf 21-5-2007 18:00 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


vloeibarepakking en gewone pakking? Dus je carterhelften met vloeibarepakking en gewone pakking? Of je carterhelften met vloeibare, en je koppelingskap met gewone pakking of andersom? Want beide tegelijkertijd gaat niet goed werken...

En ja, als hij geen valse lucht meer heeft, moet er een grotere sproeier in. Vraag bij mn god niet waarom, in theorie zal er juist een kleinere in moeten (valse lucht = meer lucht, dus ook meer benzine nodig als ie valse lucht heeft) In de praktijk is het dus net andersom...





nou ik heb dus vloeibare pakking en gewone pakking gebruik dus gewoon beide carters vloeibare en daaroverheen gewone
 
Shifty 21-5-2007 18:02 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]




nou ik heb dus vloeibare pakking en gewone pakking gebruik dus gewoon beide carters vloeibare en daaroverheen gewone


Niet al te handig...

Gebruik Óf vloeibare Óf gewone pakkingen next time, en niet beide tegelijkertijd. Ik zeg niet dat het niet gaat werken, het werkt alleen gegarandeerd minder goed. Ik hoop voor je dat dit niet het probleem is, anders mag je je carter weer gaan splitsen
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Thijsje 21-5-2007 20:08 Print reply

Posts: 1687
als je aan beide kanten van je pakking vloeibare pakking doet, is het goed.

maargoed,, ik zelf heb het om van malossi, die nogal erg versleten/vastgelopen is. heb dan 18mm carb,, maar zit nu al op sproeier 95/100.
netzoals shifty al zegt,, zijn dat kenmerken van valse lucht,, dat je extreem kleine sproeiers hebt,, en nog meer rare dingen :P

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ploe 21-5-2007 22:23 Print reply

Posts: 635
doe de originele sproeiernaald maar weer terug
en een grotere sproeier
 
www.placeonearth.nl
MTRudolf 21-5-2007 22:28 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe
doe de originele sproeiernaald maar weer terug
en een grotere sproeier



originele sproeiernaald ????

hoe bedoel je ??
 
MTRudolf 22-5-2007 19:08 Print reply

Posts: 2464
Heeys mensen


mun brommer loopt in het begin stationair maar als hij warm word dan valt hij gewoon uit ... kan aan stationair schroef draaie wat ik wil maar der veranderd niks ...


ik heb net ff filmpje gemaakt..

http://video.google....=-816255319447616197


wat kan dit zijn ?


en iedereen zegt dat je valse lucht kan vind met deo..

maar ik snap daar nks van ik spuit overal deo maar da ding doet niks anders... vliegt helemaal niet omhoog in toeren enzo


wet iemand een middeltje hoe je kan weten dat je de preciese plek kan vinden !! ??


bedankt
 
Burningtux 24-5-2007 21:31 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
Heeys mensen


mun brommer loopt in het begin stationair maar als hij warm word dan valt hij gewoon uit ... kan aan stationair schroef draaie wat ik wil maar der veranderd niks ...


ik heb net ff filmpje gemaakt..

http://video.google....=-816255319447616197


wat kan dit zijn ?


en iedereen zegt dat je valse lucht kan vind met deo..

maar ik snap daar nks van ik spuit overal deo maar da ding doet niks anders... vliegt helemaal niet omhoog in toeren enzo


wet iemand een middeltje hoe je kan weten dat je de preciese plek kan vinden !! ??


bedankt


Komt hij er niet door als je het gas blijft aanhouden? Lijkt me alsof hij verzopen is in een teveel aan olie oid.
Anders, nieuwe bougie, en kleinere sproeier.
Denk niet dat hij te klein is aangezien hij rookt als de tering.

 

Dit topic is 1775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved