Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Squish verkeerd ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1246 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43098 - Squish verkeerd ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PaterMT5 21-5-2007 14:26 Print topicpost

Posts: 312
Ik zou vandaag even de squish opmeten. Kom ik erachter dat mn squish zo'n 1,5 mm is.... hmm juist overal kom ik tegen dat het zo'n 0,7 hoort te zijn.
1e vraag is of ik hiermee nog veel vermogenwinst uit kan halen door de squish juist te maken (is het merkbaar?).
2e vraag, hoe kan ik die squish het best aanpassen. (voetpakking, kop afdraaien etc )

Edit:
M'n cilinderkop is een 166-F, dus met een kleinere ontbrandingskamer dan een standaard 166-S.


Setup:

70cc malossi
18mm keihin, sproeier 105
ori ontgrenst luchtfilter



Peter

Dit bericht is gewijzigd door PaterMT5 op 21-5-2007 om 14:29 uur.
 

Derbi Joris 21-5-2007 14:27 Print reply
Posts: 1165
Natuurlijk merk je dat. wss merk je nu dat ie meer toeren draait maar in zijn hogere versnellingen niet zo lekker trekt. Dit komt doordat je nu je spoelers hoger legt.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-5-2007 14:29 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Natuurlijk merk je dat. wss merk je nu dat ie meer toeren draait maar in zijn hogere versnellingen niet zo lekker trekt. Dit komt doordat je nu je spoelers hoger legt.


als je bovenkant vd cilinder afdraait verander je niks aan de hoogte vd poorten ?

wel de squish
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Derbi Joris 21-5-2007 14:35 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


als je bovenkant vd cilinder afdraait verander je niks aan de hoogte vd poorten ?

wel de squish

Klopt maar meestal draaien ze dan de cilinderkop af
En je kan het beste je squish verlagen door te spelen met je voetpakkingen.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 21-5-2007 om 14:36 uur.
 
PaterMT5 21-5-2007 14:40 Print reply

Posts: 312
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
1e vraag is of ik hiermee nog veel vermogenwinst uit kan halen door de squish juist te maken (is het merkbaar?).
2e vraag, hoe kan ik die squish het best aanpassen. (voetpakking, kop afdraaien etc )



 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-5-2007 14:47 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
[...]




jah je kunt het waarschijnlijk wel merken , je krijg een hogere compressie en dus meer vermogen onderin

bij mt kun je vaak relatief weinig met voetpakkingen.
als ik jou was zou ik eerst je kop laten uitdraaien tot 44,5 mm met een goede inhoud en quish band , en hierna zou ik je quish opmeten en dan je cilinder aan de bovenkant laten afdraaien
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Derbi Joris 21-5-2007 15:50 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


jah je kunt het waarschijnlijk wel merken , je krijg een hogere compressie en dus meer vermogen onderin

bij mt kun je vaak relatief weinig met voetpakkingen.
als ik jou was zou ik eerst je kop laten uitdraaien tot 44,5 mm met een goede inhoud en quish band , en hierna zou ik je quish opmeten en dan je cilinder aan de bovenkant laten afdraaien

Kan ie dan nie beter wat pakking papier halen van verschillende diktes kun je een beetje experimenteren op welke squish jij vind dat het beste is want wat je er afdraait krijg je er niet zo snel terug op. Vooral een cilinder kan weleens duur zijn.
 
PaterMT5 21-5-2007 15:56 Print reply

Posts: 312
precies, daar dacht ik dus ook aan. Ben dan ook van plan om eerst met erg dun pakkingpapier te proberen. Ik denk dat het dan al een heel eind bij komt.
Zo niet dan zal ik de resterende mm's hoogst waarschijnlijk van de kop afhalen.
 
Derbi Joris 21-5-2007 15:58 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
precies, daar dacht ik dus ook aan. Ben dan ook van plan om eerst met erg dun pakkingpapier te proberen. Ik denk dat het dan al een heel eind bij komt.
Zo niet dan zal ik de resterende mm's hoogst waarschijnlijk van de kop afhalen.

Moet je wel oppassen dat wanneer je squish te klein maakt ie heel erg warom word, TE WARM!
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-5-2007 15:58 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Kan ie dan nie beter wat pakking papier halen van verschillende diktes kun je een beetje experimenteren op welke squish jij vind dat het beste is want wat je er afdraait krijg je er niet zo snel terug op. Vooral een cilinder kan weleens duur zijn.


als je cilinder onderkant afdraait kun je nog altijd weer ophogen met pakkingen.

en als je bovenkant afdraait en onderkant weer compenseerd komt je cilinder iets hoger te liggen. wat bij een mt vaak alleen maar positief werkt
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
lange elst 21-5-2007 16:00 Print reply

Posts: 441
waarom zou je je cilinder afdraaien i.p.v je kop?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-5-2007 16:01 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lange elst
waarom zou je je cilinder afdraaien i.p.v je kop?


omdat een hm16.6 kop 39mm is en je dus al meet op het vlakke punt , als je dan afdraait wordt je quish niet lager alleen je ontbrandingsruimte kleiner...

of je moet je kop zo afdraaien dat hij in de cilinder valt
kun je makkelijker even je cilinder afdraaien
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
PRO TUNING 21-5-2007 16:13 Print reply

Posts: 4000
*

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 13-6-2018 om 9:00 uur.
 
MTRudolf 21-5-2007 17:17 Print reply

Posts: 2464
ik heb op mun mb een 70 malossi met un squish van 2.1 en hij heeft heel erg veel vermogen onderin en op top iets mindmer maar merk er niet heel veel van
 
Shifty 21-5-2007 17:43 Print reply

Posts: 1113
Squish hoort tussen die 0,7 en 0,9 te zijn als mn geheugen me niet in de steek gelaten heeft. De Squish heeft directe invloed op je compressie en ook erg veel invloed op het vermogen. Dus beter zorg je ervoor dat je squish tussen de 0,7 en 0,9 is, scheelt erg veel. De beste manier om dit te doen is door je kop af te draaien, aangezien je dan niet je timingen vern**kt. soms wil een andere kop ook helpen, ik heb bijvoorbeeld een 125cc kop liggen die uitgedraaid is, maar als ik die monteer is mn squish meteen 1mm groter, omdat die kop 1mm diep is uitgedraaid...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
PRO TUNING 21-5-2007 20:22 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Squish hoort tussen die 0,7 en 0,9 te zijn als mn geheugen me niet in de steek gelaten heeft.





Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 13-6-2018 om 9:01 uur.
 

Dit topic is 6423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved