Derbi Joris |
21-5-2007 14:27 |
Posts: 1165 |
Natuurlijk merk je dat. wss merk je nu dat ie meer toeren draait maar in zijn hogere versnellingen niet zo lekker trekt. Dit komt doordat je nu je spoelers hoger legt.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-5-2007 14:29 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Natuurlijk merk je dat. wss merk je nu dat ie meer toeren draait maar in zijn hogere versnellingen niet zo lekker trekt. Dit komt doordat je nu je spoelers hoger legt.
als je bovenkant vd cilinder afdraait verander je niks aan de hoogte vd poorten ?
wel de squish
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Derbi Joris |
21-5-2007 14:35 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
als je bovenkant vd cilinder afdraait verander je niks aan de hoogte vd poorten ?
wel de squish
Klopt maar meestal draaien ze dan de cilinderkop af
En je kan het beste je squish verlagen door te spelen met je voetpakkingen.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 21-5-2007 om 14:36 uur.
|
|
|
|
PaterMT5 |
21-5-2007 14:40 |
Posts: 312 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
1e vraag is of ik hiermee nog veel vermogenwinst uit kan halen door de squish juist te maken (is het merkbaar?).
2e vraag, hoe kan ik die squish het best aanpassen. (voetpakking, kop afdraaien etc )
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-5-2007 14:47 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
[...]
jah je kunt het waarschijnlijk wel merken , je krijg een hogere compressie en dus meer vermogen onderin
bij mt kun je vaak relatief weinig met voetpakkingen.
als ik jou was zou ik eerst je kop laten uitdraaien tot 44,5 mm met een goede inhoud en quish band , en hierna zou ik je quish opmeten en dan je cilinder aan de bovenkant laten afdraaien
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Derbi Joris |
21-5-2007 15:50 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
jah je kunt het waarschijnlijk wel merken , je krijg een hogere compressie en dus meer vermogen onderin
bij mt kun je vaak relatief weinig met voetpakkingen.
als ik jou was zou ik eerst je kop laten uitdraaien tot 44,5 mm met een goede inhoud en quish band , en hierna zou ik je quish opmeten en dan je cilinder aan de bovenkant laten afdraaien
Kan ie dan nie beter wat pakking papier halen van verschillende diktes kun je een beetje experimenteren op welke squish jij vind dat het beste is want wat je er afdraait krijg je er niet zo snel terug op. Vooral een cilinder kan weleens duur zijn.
|
|
|
|
PaterMT5 |
21-5-2007 15:56 |
Posts: 312 |
precies, daar dacht ik dus ook aan. Ben dan ook van plan om eerst met erg dun pakkingpapier te proberen. Ik denk dat het dan al een heel eind bij komt.
Zo niet dan zal ik de resterende mm's hoogst waarschijnlijk van de kop afhalen.
|
|
|
|
Derbi Joris |
21-5-2007 15:58 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaterMT5
precies, daar dacht ik dus ook aan. Ben dan ook van plan om eerst met erg dun pakkingpapier te proberen. Ik denk dat het dan al een heel eind bij komt.
Zo niet dan zal ik de resterende mm's hoogst waarschijnlijk van de kop afhalen.
Moet je wel oppassen dat wanneer je squish te klein maakt ie heel erg warom word, TE WARM!
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-5-2007 15:58 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]
Kan ie dan nie beter wat pakking papier halen van verschillende diktes kun je een beetje experimenteren op welke squish jij vind dat het beste is want wat je er afdraait krijg je er niet zo snel terug op. Vooral een cilinder kan weleens duur zijn.
als je cilinder onderkant afdraait kun je nog altijd weer ophogen met pakkingen.
en als je bovenkant afdraait en onderkant weer compenseerd komt je cilinder iets hoger te liggen. wat bij een mt vaak alleen maar positief werkt
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
lange elst |
21-5-2007 16:00 |
Posts: 441 |
waarom zou je je cilinder afdraaien i.p.v je kop?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
21-5-2007 16:01 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lange elst
waarom zou je je cilinder afdraaien i.p.v je kop?
omdat een hm16.6 kop 39mm is en je dus al meet op het vlakke punt , als je dan afdraait wordt je quish niet lager alleen je ontbrandingsruimte kleiner...
of je moet je kop zo afdraaien dat hij in de cilinder valt
kun je makkelijker even je cilinder afdraaien
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
PRO TUNING |
21-5-2007 16:13 |
Posts: 4000 |
*
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 13-6-2018 om 9:00 uur.
|
|
|
|
MTRudolf |
21-5-2007 17:17 |
Posts: 2464 |
ik heb op mun mb een 70 malossi met un squish van 2.1 en hij heeft heel erg veel vermogen onderin en op top iets mindmer maar merk er niet heel veel van
|
|
|
|
Shifty |
21-5-2007 17:43 |
Posts: 1113 |
Squish hoort tussen die 0,7 en 0,9 te zijn als mn geheugen me niet in de steek gelaten heeft. De Squish heeft directe invloed op je compressie en ook erg veel invloed op het vermogen. Dus beter zorg je ervoor dat je squish tussen de 0,7 en 0,9 is, scheelt erg veel. De beste manier om dit te doen is door je kop af te draaien, aangezien je dan niet je timingen vern**kt. soms wil een andere kop ook helpen, ik heb bijvoorbeeld een 125cc kop liggen die uitgedraaid is, maar als ik die monteer is mn squish meteen 1mm groter, omdat die kop 1mm diep is uitgedraaid...
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
PRO TUNING |
21-5-2007 20:22 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Squish hoort tussen die 0,7 en 0,9 te zijn als mn geheugen me niet in de steek gelaten heeft.
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 13-6-2018 om 9:01 uur.
|
|
|
|