Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke cilinder voor NSR?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 760 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43092 - Welke cilinder voor NSR?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

2takt Gangster 21-5-2007 11:49 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
ja, maar dan heb je wel meer slijtage aan tandwielen/ketting



met een laagtoerige 70 heb je net zoveel slijtage als een hoogtoerige 50 zoniet minder

 
ARWIN_honda 21-5-2007 11:50 Print reply

Posts: 3534
nee okej, mja opzich blijf ik tog op een of andere manier aan de 50snel keuze zitten, want 70 is een motor, je krukaslagers slijten veel harder dan 50snel, en tandwielen. dus dan zou ik persoonlijk iets van of Ge2 kiezen, of athena 50 snel. als iemand hier weet wie een ge2 te koop heeft meld ma ff
 
Suzuki GSX-R600 K4
2takt Gangster 21-5-2007 11:52 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]

+ het blok


van een hoogtoerige 50snel lijd je blok imo meer dan van een koppelcilinder

aangezien de powerband bij een athena er in eenkeer in klapt bij ongeveer 90000 toeren tot 11500

en een mallosie bij 7500 toeren tot 11000 lkkr door gaat maar daar klapt het vermogen er niet ineens in

maar heel gelijdelijk
 
NSR2 Chauffeur 21-5-2007 11:54 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]


van een hoogtoerige 50snel lijd je blok imo meer dan van een koppelcilinder

aangezien de powerband bij een athena er in eenkeer in klapt bij ongeveer 90000 toeren tot 11500

en een mallosie bij 7500 toeren tot 11000 lkkr door gaat maar daar klapt het vermogen er niet ineens in

maar heel gelijdelijk

Nou volgens mij is die klap bij mij niet zo groot, niet dat het met zulk een geweld gaat, dat het bijzonder slecht voor het blok is!
 
Derbi Joris 21-5-2007 11:55 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nee okej, mja opzich blijf ik tog op een of andere manier aan de 50snel keuze zitten, want 70 is een motor, je krukaslagers slijten veel harder dan 50snel, en tandwielen. dus dan zou ik persoonlijk iets van of Ge2 kiezen, of athena 50 snel. als iemand hier weet wie een ge2 te koop heeft meld ma ff

Ik denk dat ie met een 50snel meer sltijtage aan je lagers is dan met laagoerige 70cc zoals tsx rider 4-live al zegd. Plus dat je krukas lagers er niet zo snel uit liggen. Zelf heb ik een tijd met metrakit Sp op een originele krukas van een derbi gereden toen heb ik hem gereviceerd en de lagers hadden niks van speling en het waren de originele lagers vanuit de fabriek. Ding had meer dan 20000 km gedraaid. Gewoon een kwestie van goed smeren denk ik en warmrijden wat ik meestal doet.
 
NSR2 Chauffeur 21-5-2007 11:57 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Ik denk dat ie met een 50snel meer sltijtage aan je lagers is dan met laagoerige 70cc zoals tsx rider 4-live al zegd. Plus dat je krukas lagers er niet zo snel uit liggen. Zelf heb ik een tijd met metrakit Sp op een originele krukas van een derbi gereden toen heb ik hem gereviceerd en de lagers hadden niks van speling en het waren de originele lagers vanuit de fabriek. Ding had meer dan 20000 km gedraaid. Gewoon een kwestie van goed smeren denk ik en warmrijden wat ik meestal doet.

Toen ik mijn nsr kocht had hij ook al 25000 km gedraait, en het blok ook nog nooit los geweest! De vorige eigenaar zei altijd dat hij er 70cc op had, en dat hij 115 liep(dat laatste geloof ik niet)..
 
ARWIN_honda 21-5-2007 11:58 Print reply

Posts: 3534
okej, maar welke is het laagtoerigst, malossi of athena, en welke heeft grootste powerband

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 21-5-2007 om 12:00 uur.
 
Suzuki GSX-R600 K4
2takt Gangster 21-5-2007 11:58 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]

Nou volgens mij is die klap bij mij niet zo groot, niet dat het met zulk een geweld gaat, dat het bijzonder slecht voor het blok is!



bedoelde ook niet dat je eraf vloog ofzo als die in ze powerband komt

maar de athena heeft onderin heel weinig kracht je moet hem egt doortrekken wil je er gang in houden

en hij begint ineens te trekken rond de 9000

terwijl je met de mallosi ook rustig vanaf 4500 kunt optrekken


 
Derbi Joris 21-5-2007 11:58 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]

Toen ik mijn nsr kocht had hij ook al 25000 km gedraait, en het blok ook nog nooit los geweest! De vorige eigenaar zei altijd dat hij er 70cc op had, en dat hij 115 liep(dat laatste geloof ik niet)..

Dus zo zie je dat het geen kwaad kan
 
2takt Gangster 21-5-2007 11:58 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
okej, maar welke is het laagtoerigst, malossi of athena



mallosi deze heeft ook de grootste powerband en kun je veel rustiger mee rijden

een athena moet je egt doortrekken als je onder de 7500 rijd moet je egt een keer terug schakelen wil je optrekken

terwijl je met een mallosi vanaf 4500 kunt beginnen met optrekken

omdat deze heel veel koppel heeft

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 21-5-2007 om 12:02 uur.
 
Derbi Joris 21-5-2007 11:59 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
okej, maar welke is het laagtoerigst, malossi of athena

Malossi
 
NSR2 Chauffeur 21-5-2007 12:00 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



bedoelde ook niet dat je eraf vloog ofzo als die in ze powerband komt

maar de athena heeft onderin heel weinig kracht je moet hem egt doortrekken wil je er gang in houden

en hij begint ineens te trekken rond de 9000

terwijl je met de mallosi ook rustig vanaf 4500 kunt optrekken



jah heb je gelijk in! Athena kan dat echt NIET! mallosi is het laagtoerigst!

Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 21-5-2007 om 12:01 uur.
 
ARWIN_honda 21-5-2007 12:04 Print reply

Posts: 3534
malossi trekt me dan opzich wel aan, ik heb al stickers ervan op mn vizier:p dus eigelijk zou je er dan ook onderdelen van opmoeten. maar als het klopt dat de slijtage aan krukaslagers minder is dan 50 snel, dan word het malossi 70.
 
Suzuki GSX-R600 K4
NSR2 Chauffeur 21-5-2007 12:05 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
malossi trekt me dan opzich wel aan, ik heb al stickers ervan op mn vizier:p dus eigelijk zou je er dan ook onderdelen van opmoeten. maar als het klopt dat de slijtage aan krukaslagers minder is dan 50 snel, dan word het malossi 70.

goede reden, van die sticker
 
2takt Gangster 21-5-2007 12:08 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
malossi trekt me dan opzich wel aan, ik heb al stickers ervan op mn vizier:p dus eigelijk zou je er dan ook onderdelen van opmoeten. maar als het klopt dat de slijtage aan krukaslagers minder is dan 50 snel, dan word het malossi 70.



een goede 50snel geeft meer slijtage dan een koppel cilinder als een mallosi

kameraad had zijn blok laten reviseren bij van amersfoort ken je miss wel

en reed met 50 snel maar na 5000 km was al een krukas lager al weer aan stront gelopen (ik zeg niet dat het daar aan lag)

maar hij rijd nu hele poos met een 70 en dat gaat nog steeds uitstekend


 

Dit topic is 2298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved