2takt Gangster |
21-5-2007 11:49 |
Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
ja, maar dan heb je wel meer slijtage aan tandwielen/ketting
met een laagtoerige 70 heb je net zoveel slijtage als een hoogtoerige 50 zoniet minder
|
|
|
|
ARWIN_honda |
21-5-2007 11:50 |
Posts: 3534 |
nee okej, mja opzich blijf ik tog op een of andere manier aan de 50snel keuze zitten, want 70 is een motor, je krukaslagers slijten veel harder dan 50snel, en tandwielen. dus dan zou ik persoonlijk iets van of Ge2 kiezen, of athena 50 snel. als iemand hier weet wie een ge2 te koop heeft meld ma ff
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
2takt Gangster |
21-5-2007 11:52 |
Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]
+ het blok
van een hoogtoerige 50snel lijd je blok imo meer dan van een koppelcilinder
aangezien de powerband bij een athena er in eenkeer in klapt bij ongeveer 90000 toeren tot 11500
en een mallosie bij 7500 toeren tot 11000 lkkr door gaat maar daar klapt het vermogen er niet ineens in
maar heel gelijdelijk
|
|
|
|
NSR2 Chauffeur |
21-5-2007 11:54 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]
van een hoogtoerige 50snel lijd je blok imo meer dan van een koppelcilinder
aangezien de powerband bij een athena er in eenkeer in klapt bij ongeveer 90000 toeren tot 11500
en een mallosie bij 7500 toeren tot 11000 lkkr door gaat maar daar klapt het vermogen er niet ineens in
maar heel gelijdelijk
Nou volgens mij is die klap bij mij niet zo groot, niet dat het met zulk een geweld gaat, dat het bijzonder slecht voor het blok is!
|
|
|
|
Derbi Joris |
21-5-2007 11:55 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nee okej, mja opzich blijf ik tog op een of andere manier aan de 50snel keuze zitten, want 70 is een motor, je krukaslagers slijten veel harder dan 50snel, en tandwielen. dus dan zou ik persoonlijk iets van of Ge2 kiezen, of athena 50 snel. als iemand hier weet wie een ge2 te koop heeft meld ma ff
Ik denk dat ie met een 50snel meer sltijtage aan je lagers is dan met laagoerige 70cc zoals tsx rider 4-live al zegd. Plus dat je krukas lagers er niet zo snel uit liggen. Zelf heb ik een tijd met metrakit Sp op een originele krukas van een derbi gereden toen heb ik hem gereviceerd en de lagers hadden niks van speling en het waren de originele lagers vanuit de fabriek. Ding had meer dan 20000 km gedraaid. Gewoon een kwestie van goed smeren denk ik en warmrijden wat ik meestal doet.
|
|
|
|
NSR2 Chauffeur |
21-5-2007 11:57 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]
Ik denk dat ie met een 50snel meer sltijtage aan je lagers is dan met laagoerige 70cc zoals tsx rider 4-live al zegd. Plus dat je krukas lagers er niet zo snel uit liggen. Zelf heb ik een tijd met metrakit Sp op een originele krukas van een derbi gereden toen heb ik hem gereviceerd en de lagers hadden niks van speling en het waren de originele lagers vanuit de fabriek. Ding had meer dan 20000 km gedraaid. Gewoon een kwestie van goed smeren denk ik en warmrijden wat ik meestal doet.
Toen ik mijn nsr kocht had hij ook al 25000 km gedraait, en het blok ook nog nooit los geweest! De vorige eigenaar zei altijd dat hij er 70cc op had, en dat hij 115 liep(dat laatste geloof ik niet)..
|
|
|
|
ARWIN_honda |
21-5-2007 11:58 |
Posts: 3534 |
okej, maar welke is het laagtoerigst, malossi of athena, en welke heeft grootste powerband
Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 21-5-2007 om 12:00 uur.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
2takt Gangster |
21-5-2007 11:58 |
Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]
Nou volgens mij is die klap bij mij niet zo groot, niet dat het met zulk een geweld gaat, dat het bijzonder slecht voor het blok is!
bedoelde ook niet dat je eraf vloog ofzo als die in ze powerband komt
maar de athena heeft onderin heel weinig kracht je moet hem egt doortrekken wil je er gang in houden
en hij begint ineens te trekken rond de 9000
terwijl je met de mallosi ook rustig vanaf 4500 kunt optrekken
|
|
|
|
Derbi Joris |
21-5-2007 11:58 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]
Toen ik mijn nsr kocht had hij ook al 25000 km gedraait, en het blok ook nog nooit los geweest! De vorige eigenaar zei altijd dat hij er 70cc op had, en dat hij 115 liep(dat laatste geloof ik niet)..
Dus zo zie je dat het geen kwaad kan
|
|
|
|
2takt Gangster |
21-5-2007 11:58 |
Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
okej, maar welke is het laagtoerigst, malossi of athena
mallosi deze heeft ook de grootste powerband en kun je veel rustiger mee rijden
een athena moet je egt doortrekken als je onder de 7500 rijd moet je egt een keer terug schakelen wil je optrekken
terwijl je met een mallosi vanaf 4500 kunt beginnen met optrekken
omdat deze heel veel koppel heeft
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 21-5-2007 om 12:02 uur.
|
|
|
|
Derbi Joris |
21-5-2007 11:59 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
okej, maar welke is het laagtoerigst, malossi of athena
Malossi
|
|
|
|
NSR2 Chauffeur |
21-5-2007 12:00 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]
bedoelde ook niet dat je eraf vloog ofzo als die in ze powerband komt
maar de athena heeft onderin heel weinig kracht je moet hem egt doortrekken wil je er gang in houden
en hij begint ineens te trekken rond de 9000
terwijl je met de mallosi ook rustig vanaf 4500 kunt optrekken
jah heb je gelijk in! Athena kan dat echt NIET! mallosi is het laagtoerigst!
Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 21-5-2007 om 12:01 uur.
|
|
|
|
ARWIN_honda |
21-5-2007 12:04 |
Posts: 3534 |
malossi trekt me dan opzich wel aan, ik heb al stickers ervan op mn vizier:p dus eigelijk zou je er dan ook onderdelen van opmoeten. maar als het klopt dat de slijtage aan krukaslagers minder is dan 50 snel, dan word het malossi 70.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
NSR2 Chauffeur |
21-5-2007 12:05 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
malossi trekt me dan opzich wel aan, ik heb al stickers ervan op mn vizier:p dus eigelijk zou je er dan ook onderdelen van opmoeten. maar als het klopt dat de slijtage aan krukaslagers minder is dan 50 snel, dan word het malossi 70.
goede reden, van die sticker
|
|
|
|
2takt Gangster |
21-5-2007 12:08 |
Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
malossi trekt me dan opzich wel aan, ik heb al stickers ervan op mn vizier:p dus eigelijk zou je er dan ook onderdelen van opmoeten. maar als het klopt dat de slijtage aan krukaslagers minder is dan 50 snel, dan word het malossi 70.
een goede 50snel geeft meer slijtage dan een koppel cilinder als een mallosi
kameraad had zijn blok laten reviseren bij van amersfoort ken je miss wel
en reed met 50 snel maar na 5000 km was al een krukas lager al weer aan stront gelopen (ik zeg niet dat het daar aan lag)
maar hij rijd nu hele poos met een 70 en dat gaat nog steeds uitstekend
|
|
|
|