Quote: Oorspronkelijk gepost door: sibren
Diezelfde heb ik ook in mijn tsx. maar dan van rmx. voor foto's zie mijn gallery. Morgen zal ik alles wel even vertellen.
Bij deze dus mijn ervaringen.
Ik heb dus een RMX voorvork en achterbrug gekocht. Hierbij zaten dezelfde voorpoten als op de foto en neem ik aan dat dit dus dezelfde vork is. Hier heb ik namelijk wel eens van gehoord.
Je moet eerst een busje laten draaien. Hier heb ik nog wel een tekening van.
http://img402.images...jevoorvorkrmxis4.png
Het is een busje door de midden gezaagd zegmaar. Op de lijn waar nog geen maat bij staat, moet je de binnendiameter van je onderste lagerschaal zetten. Je denkt dat er veel te weinig overblijft maar dit valt nog best te doen!! Dit busje komt daar dus uiteraard onder. Zo moet je dus gewoon je TSX lagerschalen gebruiken!!
Als je dit busje hebt, haal je het beste even nieuwe kogeltjes, maar dat ligt hem aan jezelf. Dan kun je dus de kroonplaten erin zetten en vastmaken. Nu kun je je voorpoten en wiel enz. plaatsen.
Het stuur is geen probleem maar je komt even raar uit met je beugel van je cockpit. Ik had er een RMX cockpitbeugel bij. Deze past dus op je kroonplaten. Ik heb bij beide beugels 2 gaten geboord zodat ik ze op elkaar heb kunnen bouten. Als je ze op elkaar hebt gemaakt, moet je nog een deel van de rmx beugel eruit zagen. Dan passen de tellers er weer in en is ook de voorlamp geen probleem.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Dat laatste is voor jou misschien niet mogelijk omdat je niet dezelfde beugel hebt. Echter zal de Senda beugel ook wel passen na enkele aanpassingen.
Voor jou is denk ik dat busje het belangrijkst. Verder is het echt een superstoer gezicht. Enkele foto's staan in mijn gallery.
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/2324
|