Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstelprobleem Kawa AR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1152 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43087 - Afstelprobleem Kawa AR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kawasaa 20-5-2007 18:45 Print topicpost

Posts: 778
Zoals de titel al zegt heb ik een probleem met het afstellen. Ik heb sproeiermaat 110 tot 220 geprobeerd, maar ik krijg hem maar niet goed aan het lopen. Op de choke loopt hij wel maar trekt hij ook niet echt lekker.
Setup:
getuned 50cc
schuimfilter
18 mm mikuni
homoet uitlaat

Wie iemand misschien wat er aan de hand is?
 

Yamaha-DTR 20-5-2007 18:49 Print reply

Posts: 268
Hoezo krijg je hem niet goed aan het lopen?
Wat voor een geluiden maakt ie, blijft ie hangen in toeren?
Een beetje meer over vertellen, maakt het makkelijker
antwoord te geven
 
Kawasaa 20-5-2007 18:54 Print reply

Posts: 778
Het lijkt als of hij te weinig benzine krijgt, want op de choke loopt hij wel. Als ik het gas open draait dan maakt hij zon bwooaappp-geluid. Met choke erop dan loopt hij wel maar in zijn vrij gaat hij heel hoog in toeren lopen.

Alle pakkingen zijn vervangen dus geen vals lucht ofzo...

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 20-5-2007 om 18:55 uur.
 
Matthijsar50 20-5-2007 19:14 Print reply

Posts: 1029
zou dus ook kunnen dat hij rond de bougie valse lucht trekt?? gewoon alles nalopen.. kan niet veel zijn.

hoog in toeren is toch echt valse lucht, of te kleine sproeier
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Nouwk 20-5-2007 19:16 Print reply

Posts: 4242
Inderdaad, hoeft niet alleen bij de pakkingen valse lucht te trekken he ! Gewoon even rond je brommer lopen, want zoals Matthijs hierboven zegt, hoog in toeren is toch benzine tekort of teveel lucht
 
Kawasaa 22-5-2007 19:37 Print reply

Posts: 778
Ik heb nu overal nieuwe pakkingen opgezet en hij trekt geen vals lucht.
Nieuwe bougie
Als ik de uitlaat dicht houd stopt hij nagenoeg direct.

Als ik hem nu start op de Choke loopt hij direct heel hoog stationair. Met Choke eraf slaat hij af, tenzij ik de luchtinlaat deels afsluit met mijn hand.

Met hand deels op de inlaat loopt hij stationair, als ik gas geeft moet ik de luchtinlaat rustig groter maken om het hoger in toeren te laten lopen...

Wat moet ik nu doen om hem goed te laten lopen?????
Ben nu echt al zo lang aan het kutten met deze kutzooi...
 
P Voesten 22-5-2007 19:54 Print reply

Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
Ik heb nu overal nieuwe pakkingen opgezet en hij trekt geen vals lucht.
Nieuwe bougie
Als ik de uitlaat dicht houd stopt hij nagenoeg direct.

Als ik hem nu start op de Choke loopt hij direct heel hoog stationair. Met Choke eraf slaat hij af, tenzij ik de luchtinlaat deels afsluit met mijn hand.

Met hand deels op de inlaat loopt hij stationair, als ik gas geeft moet ik de luchtinlaat rustig groter maken om het hoger in toeren te laten lopen...

Wat moet ik nu doen om hem goed te laten lopen?????
Ben nu echt al zo lang aan het kutten met deze kutzooi...


probeer is om hem te laten lopen en dan gewoon de luchtschroef dicht draaien totdat hij mooi loopt want zo te horen krijgt ie echt te veel lucht.
 
Kawasaa 22-5-2007 19:59 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: P Voesten
[...]


probeer is om hem te laten lopen en dan gewoon de luchtschroef dicht draaien totdat hij mooi loopt want zo te horen krijgt ie echt te veel lucht.


Dat heb ik ook al geprobeerd....lukt niet

Schiet me trouwens net te binnen dat de aansluiting tussen de carb. en het spruitstuk met van tape is gedaan waar normaal gasleidingen mee worden afgedicht. Is dit wel goed luchtdicht? en anders hoe kan ik dat luchtdicht krijgen, het is namelijk zo dat het spruitstuk net 1 mm te klein is(homemade door iemand).
 
lange elst 22-5-2007 20:01 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


Dat heb ik ook al geprobeerd....lukt niet

Schiet me trouwens net te binnen dat de aansluiting tussen de carb. en het spruitstuk met van tape is gedaan waar normaal gasleidingen mee worden afgedicht. Is dit wel goed luchtdicht? en anders hoe kan ik dat luchtdicht krijgen, het is namelijk zo dat het spruitstuk net 1 mm te klein is(homemade door iemand).



dus waarschijnlijk wel valse lucht

hoe heb je gechecked of je geen valse lucht heb dan?
 
Kawasaa 22-5-2007 20:15 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lange elst
[...]



dus waarschijnlijk wel valse lucht

hoe heb je gechecked of je geen valse lucht heb dan?


Ja, als ik de hand voor de luchtinlaat hou dan kan ik hem ook bijna niet aankicken, zoveel compressie

Heb er nu trouwens een 130 keihin sproeier ingedaan maar doet nog steeds precies hetzelfde

Kan het trouwens anders ook niet echt controleren omdat hij zo hoog in toeren loopt en er nieuwe zuigerveren opzitten....

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 22-5-2007 om 20:18 uur.
 

Dit topic is 613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved