Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yasuni hmr2 of r2?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43083 - yasuni hmr2 of r2?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 20-5-2007 14:36 Print topicpost

Posts: 5391
Nja, m'n hmr 2 heeft een flinke deuk in de bocht die er waarschijnlijk niet uit te krijgen is (zit precies op de naad).

Nu moet ik dus aan een nieuwe uitlaat. De hmr2 is een heel erg lekker uitlaatje, maar de r2 ken ik niet zo goed, maar zou ook leuk moeten zijn voor mijn setup. Nu twijfel ik dus tussen die 2 uitlaten. Of een andere die minimaal beter is en in dezelfde prijsklasse zit.

Hij moet op een 80cc polini gietijzer cilinder komen, nu samen met een 22mm dell, en daarna waarschijnlijk met een 24mm vlakschuif.

Wie heeft ervaring met beide uitlaten, en kan me vertellen welke beter is, en welke powerband ze hebben.
 

mtlover 20-5-2007 16:36 Print reply

Posts: 2372
Open slijpen, uitdeuken en lassen? Anders ff laten puntlassen en eruit laten trekken. Doen ze hier wel vaker.
 
Frysk 20-5-2007 16:37 Print reply

Posts: 34928
polini 80cc hoogtoerig ?
 
giggitybyte
john deere powerrr 20-5-2007 16:38 Print reply
Posts: 1211
koop gewoon wat je mooi vind en als je geld teveel hebt koop je ze alle 2 en dan kijk je welke beter is en dan zeg je het tegen ons en dan weten wij het ook gelijk

Dit bericht is gewijzigd door giel buijs op 20-5-2007 om 16:47 uur.
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
Makrolon 20-5-2007 16:41 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
koop gewoon wat je mooi vind en als je geld teveel hebt koop je ze alle 2 en dan kijk je welke beter is end an zeg je het tegenm osn end an weten wij het ook gelijk


omg sukkel, met zon reactie kan hij écht niets. dat jij het niet weet wil niet gelijk zeggen dat niemand op bf het weet hoor.
 
KTM 525 EXC Supermoto
dennie1 20-5-2007 16:42 Print reply

Posts: 1003
Haha de yasuni r2 op een 80cc, waarom dan geen r3?
 
Frysk 20-5-2007 16:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennie1
Haha de yasuni r2 op een 80cc, waarom dan geen r3?

yd
als de 80cc een doorjanker is is een R3 een betere pijp
 
giggitybyte
Dimitri 20-5-2007 16:44 Print reply
Posts: 1951
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennie1
Haha de yasuni r2 op een 80cc, waarom dan geen r3?



Omdat de R3 hoogtoerig is en een gietijzeren polini80 niet?
 
dennie1 20-5-2007 16:47 Print reply

Posts: 1003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimitriSMT
[...]



Omdat de R3 hoogtoerig is en een gietijzeren polini80 niet?


Nee omdat de r2 niet lekker rijdt op een 80cc van mijn maat.
Dan nog r2 NIET zo hoogtoerig kan zelfs op 50cc nogwel.
 
Jelmer MX 20-5-2007 16:52 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dennie1
[...]


Nee omdat de r2 niet lekker rijdt op een 80cc van mijn maat.
Dan nog r2 NIET zo hoogtoerig kan zelfs op 50cc nogwel.

cilinderinhoud zegt niet alles?

en zover ik weet is polini niet hoogtoerig, ik zou toch voor de hmr/2 gaan..
 
mblover 20-5-2007 17:02 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
polini 80cc hoogtoerig ?


Juist niet,
met hmr2 iets van 12-13k maar, met een berg koppel onderin.
r3 past meer bij pro-race/manston idee, dus 15k/16k oid... ik wil dat gejank juist niet omdat ik wil toeren. Janken is wel af en toe leuk, maar hierop was dat toch niet de bedoeling.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Open slijpen, uitdeuken en lassen? Anders ff laten puntlassen en eruit laten trekken. Doen ze hier wel vaker.


Open slijpen gaat misschien wel lukken ja. Dalijk eens even kijken.
Doe het wel met dremel, met slijptop haal je beetje veel weg denks.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

cilinderinhoud zegt niet alles?

en zover ik weet is polini niet hoogtoerig, ik zou toch voor de hmr/2 gaan..


Cilinderinhoud boeit afaik niet zoveel voor het karakter van de pijp, alleen voor de dikte.

 
mtlover 20-5-2007 17:24 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Open slijpen gaat misschien wel lukken ja. Dalijk eens even kijken.
Doe het wel met dremel, met slijptop haal je beetje veel weg denks.
Idd, gewoon voorzichtig proberen, desnoods puntje laten lassen..
 
jd boer 20-5-2007 17:42 Print reply

Posts: 6005
met een ijzerzaag door zagen , uit deuken en weer dicht lassen met tig , desnoods laten tig lassen als je het niet zelf kan , lijkt mij de goedkoopste oplossing , en als deze uitlaat je bevalt waarom dan een ander
 
rs1sprintuhr
mblover 20-5-2007 19:01 Print reply

Posts: 5391
heb hem al open gehad, deuk eruit gebeukt, en weer dichtgebakken, wel met mig maarja, heb hier geen tig apparaat. Dalijk ff eronder en kijken of ie goed dicht is.

Mig moet opzich ook kunnen, alleen tig is beter, dat weet ik, maarja dat heb ik hier niet.

Anders komt er misschien nog een r2, en kan ik die ook testen.
 
Derbi Joris 20-5-2007 19:38 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
heb hem al open gehad, deuk eruit gebeukt, en weer dichtgebakken, wel met mig maarja, heb hier geen tig apparaat. Dalijk ff eronder en kijken of ie goed dicht is.

Mig moet opzich ook kunnen, alleen tig is beter, dat weet ik, maarja dat heb ik hier niet.

Anders komt er misschien nog een r2, en kan ik die ook testen.

Ik zou eerder voor metrakit Sp pijp gaan die doen het ook goed op wat laagtoerige cilinders zoals 80 malossi. Denk dat een polini ongeveer hetzelfde is.
 
Ice Ap rs50 20-5-2007 20:03 Print reply

Posts: 7149
neem een r2, zo heb je nog een uitlaat erbij, bevalt die niet, maak je hmr2 dan. r3 niet doen, veel te hoogtoerig voor je cilinder. owjah en 15/16k is dik overroepen @ mb lover. mijne haalt net de 14k.
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 2081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved