koekie - Administrator |
20-5-2007 12:48 |
Posts: 12588 |
zonder balans as trilt je mt als een gek!
tis niet persé nodig, maar t zit er ook niet voor niets in !
t schijnt dat hij er iets sneller door word, maar zal niet veel meer zijn dan 2km/h ofzo:P
|
|
Haaks de hoek om! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-5-2007 12:50 |
Posts: 10560 |
hij trilt harder
bij cross mt's haalde ik hem er ook altijd uit, is gewoon weer minder weerstand (net als vliegwiel afdraaien ed)
je gaat niet echt harder , maar gasreactie is imo wel fijner
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
MTRudolf |
20-5-2007 12:51 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
zonder balans as trilt je mt als een gek!
tis niet persé nodig, maar t zit er ook niet voor niets in !
t schijnt dat hij er iets sneller door word, maar zal niet veel meer zijn dan 2km/h ofzo:P
ja idd bij honda hebben ze die er neit voor niets in gedaan..
dus ik kan beter mijn balansas laten zitten??
want zonder kunnen de lagers en alles toch vastlopen .. omdat hij niet in balans is ..
|
|
|
|
mblover |
20-5-2007 12:52 |
Posts: 5391 |
Krukas laten balanceren en dan kan je hem eruit halen.
Niet dat het voor straatgebruik veel zin heeft...
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-5-2007 12:52 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]
ja idd bij honda hebben ze die er neit voor niets in gedaan..
dus ik kan beter mijn balansas laten zitten??
want zonder kunnen de lagers en alles toch vastlopen .. omdat hij niet in balans is ..
trilling en onbalans zorgen zowiezo voor meer slijtage
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Sypie_Honda |
20-5-2007 12:53 |
Posts: 13830 |
mijn MT heeft ook geen balansas meer.
ik weet zo niet wat het scheeld, want ik heb nooit met getest.
maar ik weet wel zeker dat het wat scheeld, want zo'n beest weegt toch nog wel aardig wat. en het is allemaal ongebalanseerd gewicht.
het kan toch best wel eens 7 tot 10 kmh schelen denk ik.
maar ik kan je wel zeggen dat hij er goed van begint te trillen
echt waar, als je het gas open draait zonder dat je er op zit (in de vrij dus hehe) dan staat hij echt te klappen op de grond
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
cittaghostracer |
20-5-2007 14:37 |
Posts: 144 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Krukas laten balanceren en dan kan je hem eruit halen.
Niet dat het voor straatgebruik veel zin heeft...
balansas is toch juist dat hij de tgengestelde kracht geeft als de zuiger? zuiger na BDP balansas wijst naar ODP zegmaar...
ik denk dat als je hem er uiuth aalt dat het opzich wel wat moet spelen, want zo'n balansas gaat ook nog wel wat wegen als die 11K moet draaien ofzo.
lijkt me niet dat als je je krukas balanceert dat je de balansas dan weg kan laten, want daar dient hij toch helemala nie voor?
anders hadde ze dat net zo goed meteen kunne doen.. scheelt weer ruimte int blok:S
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
20-5-2007 14:39 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
[...]
balansas is toch juist dat hij de tgengestelde kracht geeft als de zuiger? zuiger na BDP balansas wijst naar ODP zegmaar...
ik denk dat als je hem er uiuth aalt dat het opzich wel wat moet spelen, want zo'n balansas gaat ook nog wel wat wegen als die 11K moet draaien ofzo.
lijkt me niet dat als je je krukas balanceert dat je de balansas dan weg kan laten, want daar dient hij toch helemala nie voor?
anders hadde ze dat net zo goed meteen kunne doen.. scheelt weer ruimte int blok:S
als je zuiger naar bdp gaat , gaat het balans gewicht aan de krukas toch naar odp
net als balans as ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-5-2007 om 14:39 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
lange elst |
20-5-2007 14:45 |
Posts: 441 |
een vriend van me heeft bij zen 80cc rs ook de balansas eruit
ding is nu een rijdende vibrator geworde
Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 20-5-2007 om 14:46 uur.
|
|
|
|
Ariej |
20-5-2007 14:48 |
Posts: 3685 |
denk je dat de fabriek zoiets er voor de sier in zet? allemaal extra kosten. ding heb je dus echt wel nodig. of je wilt je krukas uit laten balanceren. lekker erin laten zitten
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
honda-mbx |
20-5-2007 15:17 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
denk je dat de fabriek zoiets er voor de sier in zet? allemaal extra kosten. ding heb je dus echt wel nodig. of je wilt je krukas uit laten balanceren. lekker erin laten zitten
ach in een derbi senda zit ook geen balans-as (oke voor de slimmerikken onder ons sommige R types hebben het wel senda '98 wel te verstaan) en wanneer je die flink gaat opvoeren trilt het idd als een gek.
maar goed, gasreactie is wel veel beter.
voor straat gebruik mooi laten zitten, voor race of sprint der uit dat ding.
Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 20-5-2007 om 15:17 uur.
|
|
ik vlam je.. |
|
Thijsje |
21-5-2007 16:48 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
denk je dat de fabriek zoiets er voor de sier in zet? allemaal extra kosten. ding heb je dus echt wel nodig. of je wilt je krukas uit laten balanceren. lekker erin laten zitten
als je de krukas nu balanceerd of niet,, trillen zal hij blijven doen zonder balansas.
als je zuiger in de bdp zit,, zit de balansas (als hij goed afgesteld staat) in de tegenovergestelde richting,, teminste dit heb ik mij laten vertellen :P,, en daardoor ''vangt'' hij de klap op van de explosie...
of heb ik het nu helemaal fout
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Remco RS |
21-5-2007 17:01 |
Posts: 11463 |
De een zegt dat hij er sneller van gaat
De ander niet
Iig, moet je krukas uitgebalanceerd zijn, wil je er enigzins mee kunnen rijden
|
|
|
|
honda-mbx |
21-5-2007 17:49 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
De een zegt dat hij er sneller van gaat
De ander niet
Iig, moet je krukas uitgebalanceerd zijn, wil je er enigzins mee kunnen rijden
tuurlijk is hij sneller, kijk maar de wet van behoud van energie:
alles wat je er in stop, komt er ook weer uit aan warmte, rotatie etc.
wanneer je dus 1 as met gewicht niet laat mee draaien in het geheel scheelt het altijd.
alleen je moet je afvragen, wat win ik er mee?
nou kan je gelijk wel zeggen dat het heel weinig is.
waarschijnlijk word je gasreactie, mits goed afgesteld, beter maar wanneer die practisch niet meer toeren gaat draaien ga je er dus niet harder van rijden.
op de testbank is het verschil wel te meten, maar zolang het niet om de laatste tiendes pk's gaat zou ik hem mooi laten zitten
|
|
ik vlam je.. |
|
geert-nsr |
21-5-2007 17:55 |
Posts: 6438 |
mijn nsr trilt niet eens zo heel veel. en balans as is er ook uitgehaalt.
|
|
|
|