Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - am5 of am6 blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 894 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43076 - am5 of am6 blok?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dargor 20-5-2007 14:11 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coke 17
ey
dat ligt eraan wat je wilt gaan doen. als je 60 wilt gaan rijden heb je niet veel extra's aan die versneling meer. een 6 bak heeft eigelijk de zelfde verhodueign als een 5 maar heeft er nog een overdrive achteraan zitten ( je 6 dus)
als je 60 wilt rijden is die overdrive gewoon niet echt nodig. een 5 bak vindt ik dan wat relaxter omdat je 1 keer minder hoeft te schakelen.

lichter schakelwaslje schakelt soepeler, carters zijn wat verbreed en gefowd dus als je een sneller cilindertje pas wilt maken hoe je allen de cilinder aan te passen en niet het hele blok uit elkaar te halen.


zo te merken ben jij de verkoper van dat am5 blok
ik hou niet van je verkoop praatjes en beter ga je ff ergens anders dubbel posten

en @ topicstarter ik zou voor het am6 blok gaan aleen al om die misselijke praatjes van dat figuur hier
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-5-2007 14:11 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coke 17
ey
dat ligt eraan wat je wilt gaan doen. als je 60 wilt gaan rijden heb je niet veel extra's aan die versneling meer. een 6 bak heeft eigelijk de zelfde verhodueign als een 5 maar heeft er nog een overdrive achteraan zitten ( je 6 dus)
als je 60 wilt rijden is die overdrive gewoon niet echt nodig. een 5 bak vindt ik dan wat relaxter omdat je 1 keer minder hoeft te schakelen.

lichter schakelwaslje schakelt soepeler, carters zijn wat verbreed en gefowd dus als je een sneller cilindertje pas wilt maken hoe je allen de cilinder aan te passen en niet het hele blok uit elkaar te halen.


daarintegen werkt dat verbrede en geflowde met orriginele cilinder alleen meer tegen



 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
coke 17 20-5-2007 14:18 Print reply
Posts: 90
ooh trouwens nog een punt het uitgaande tandwiel van een am6 ligt iets verder naar buiten dan bij een am5. ik heb zelf ook een am6 op me rs uit 1998 maar moest daarvoor wel een klein beejte aan me frame veilen om te voorkomen dat me keting er tegen aan zou lopen. daar mmoet je ook wel rekeinig mee houden als je van am5 naar am6 gaat
 
coke 17 20-5-2007 14:24 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
[...]


zo te merken ben jij de verkoper van dat am5 blok
ik hou niet van je verkoop praatjes en beter ga je ff ergens anders dubbel posten

en @ topicstarter ik zou voor het am6 blok gaan aleen al om die misselijke praatjes van dat figuur hier


ik weet niet wat jij miselijk vind aan dat ik vertel dat een 6 bak een extra overdirve heeft ter vergelijking van een 5 bak? of dat ik vind het lekkerder vind om bij een lagere top een versneling minder te hebben?

en over de aangepaste carters ? wat is daar misselijk an dan? als je een snelere cil wilt gaan rijden dan hoef je de carters niet meer te doen...
idd een std cil loop er wel minder op idd had ik niet vermeld, das wel sloordig van mij idd
 
lange elst 20-5-2007 14:30 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coke 17
[...]

idd een std cil loop er wel minder op idd had ik niet vermeld, das wel sloordig van mij idd


zou je dat ook zeggen als hij hem al had gekocht en hij kan met een std cilinder amper rijden?

 
helly 20-5-2007 14:32 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
[...]


zo te merken ben jij de verkoper van dat am5 blok
ik hou niet van je verkoop praatjes en beter ga je ff ergens anders dubbel posten

en @ topicstarter ik zou voor het am6 blok gaan aleen al om die misselijke praatjes van dat figuur hier



um wtf? doe normaal hij verkoopt zijn dingen dus alles wat hij zegt kan je als verkooppraat zien

Hoe zit het met als je een orginele cilinder erop doet (want dat soepelschakelen klinkt wel fijn vergeleken mijn am5 blok die ik nu heb ) maar ik heb indd een standaard cil. kan dat helemaal niet? of hoe loopt dat dan?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-5-2007 14:34 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]



um wtf? doe normaal hij verkoopt zijn dingen dus alles wat hij zegt kan je als verkooppraat zien

Hoe zit het met als je een orginele cilinder erop doet (want dat soepelschakelen klinkt wel fijn vergeleken mijn am5 blok die ik nu heb ) maar ik heb indd een standaard cil. kan dat helemaal niet? of hoe loopt dat dan?


je hebt onzinnig groter cartervolume
en je hebt een rand (omdat je carter weider is als je cilinder)
je hebt dus minder carterdruk om je mengels naar boven te krijgen , en dan heeft het tijdens de weg omhoog ook nog eens meer weerstand
loopt stuk minder als met onbewerkt blok imo


ik had zowiezo geen blok van 225 euro gekocht omdat die soepeler schakeld , beter koopt je dan gewoon andere schakelwals.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-5-2007 om 14:38 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
coke 17 20-5-2007 14:36 Print reply
Posts: 90
eeh omdat de carters ruimer zijn gemaakt sluiten ze niet goed aan bij de speolers van je standaart cilinder. daardoor is je doorstroming van je carter naar je cilinder slechter en loopt je brommer minder lekker, maar ik heb hier zlef eigelijk geen ervaring mee. maar het best is als je carters goed op elkaar aan sluiten
 
helly 20-5-2007 14:41 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je hebt onzinnig groter cartervolume
en je hebt een rand (omdat je carter weider is als je cilinder)
je hebt dus minder carterdruk om je mengels naar boven te krijgen , en dan heeft het tijdens de weg omhoog ook nog eens meer weerstand
loopt stuk minder als met onbewerkt blok imo


ik had zowiezo geen blok van 225 euro gekocht omdat die soepeler schakeld , beter koopt je dan gewoon andere schakelwals.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 20-5-2007 om 14:38 uur.


daarvoor koop ik geen nieuwe blok alleen ik zit tussen deze 2 blokken te kijken welke de beste voor mij is. en soepelschakelen is wel iets wat ik lkkr zou vinden. maar dan moet je cilinder wel passen. wat natuurlijk belangrijker is
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Moped Macho 20-5-2007 14:43 Print reply

Posts: 2037
Ik leen even je topic

Wat is het voordeel/nadeel van een kunstof-kooi lager, boven een metalen-kooi lager?
 
Boerenkool om half 10.
steven 50cc cross 20-5-2007 14:49 Print reply

Posts: 685
ik weet niet of het handig is om te weten maar er zit ook verschil tussen de lengte van de as van het voortandwiel, anders loopt je ketting straks niet in 1 lijn en vliegt ie er steeds af
 
no farmers no food
coke 17 20-5-2007 15:22 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steven 50cc cross
ik weet niet of het handig is om te weten maar er zit ook verschil tussen de lengte van de as van het voortandwiel, anders loopt je ketting straks niet in 1 lijn en vliegt ie er steeds af


was al gemeld idd.

@ moped macho kunstofkooien hebben nog wat minder weerstand ( dus verliezen ) dan metalen kooien. maar kunstofkooien zijn vooral stiller dan metalen kooien. ze zijn wel vrijwel even sterk als gewonen C3 lagers.

 
Kees de Jong 20-5-2007 16:19 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Waarschijnlijk doelt de verkoper op dat er de opgegeven speling die C3 lagers geven wanneer ze koud zijn.


Lijkt me heel stug dat een verkoper het er zo bij zet als ie dat bedoelt.
 
7 seconden, of 21 gram
Gradje 20-5-2007 16:26 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
[...]


Lijkt me heel stug dat een verkoper het er zo bij zet als ie dat bedoelt.


idd, dat zou je er normaal als verkoper niet bij zetten.
 
coke 17 20-5-2007 17:53 Print reply
Posts: 90
ja ik snap niet presies wat die gast bedoelde, maar ik bedoelde dat drijfstang gewoon een kleinbeetje speling heeft zoals het hoort. heeft niks met koude c3 lagers te maken ma ja
 

Dit topic is 4020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved