Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 60 cc cil niet aan de praat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43072 - 60 cc cil niet aan de praat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jef028 19-5-2007 21:34 Print topicpost

Posts: 72
Goedenavond allemaal,

Laatst heb ik een DMP 60cc cilinder gekocht via internet (nieuw) en deze later gemonteerd op een Tomos blok. Met een hogedruk kop en later een snorkop. Gemonteerd zijn een 15/15 carb en een 'snel' uitlaatje.

Het probleem is, dat na 50 keer kicken, de hele cilinderkop nat is. Je zou denken: die krijgt veel te veel benzine, maar als ik dan benzine in het bougie gat gooi, loopt hij wel even. Dit snap ik niet, de natte cil kop wijst op verzuipen, maar vervolgens loopt hij wel met extra benzine.

Ohja: Deze snelle 60cc DMP cilinder heb ik ook even vervangen door een standaard 50cc cilinder, welke gelijk perfect liep, koffiebruin gekleurd. De afstellingen zijn dus allemaal hetzelfde, geen valse lucht, ontsteking goed, etc.. De cilinder werd geleverd met een rechthoekig gat in de zuiger. (raar voor een snelle cilinder..)

Wie heeft een idee waarom de cilinder niet aan de gang wil?

Alle ideeen zijn welkom!

Groet Jefta
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 19-5-2007 21:36 Print reply

Posts: 10560
gat in zuiger naar de inlaat gehad ?

voor de duidelijkheid
dmp is niet echt snelle cilinder ofzo , is immi met een naam imo

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 19-5-2007 om 21:37 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Frysk 19-5-2007 21:40 Print reply

Posts: 34928
waarschijnlijk heb je zuiger verkeerd om er op gezet
 
giggitybyte
jef028 19-5-2007 23:03 Print reply

Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
gat in zuiger naar de inlaat gehad ?

voor de duidelijkheid
dmp is niet echt snelle cilinder ofzo , is immi met een naam imo

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 19-5-2007 om 21:37 uur.


Het gat in de zuiger zit idd aan de inlaat kant.. maar dat klopt ook, want dan kunnen de zuigerveren erlangs bewegen.

@ Frysk: Ik heb de zuiger er goed om ingezet, zo dat de zuigerveren, altans de 'slotjes' langs de poorten gaan.

 
Burningtux 20-5-2007 12:37 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jef028
[...]


Het gat in de zuiger zit idd aan de inlaat kant.. maar dat klopt ook, want dan kunnen de zuigerveren erlangs bewegen.

@ Frysk: Ik heb de zuiger er goed om ingezet, zo dat de zuigerveren, altans de 'slotjes' langs de poorten gaan.



Aangezien die cilinder een boostpoort heeft, zal hij wel membraamgestuurd zijn lijkt me? Check je membraam even anders
 

Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved