Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aprillia kut?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 577 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4307 - aprillia kut?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sam vl. - [HRC Nijmegen] 17-6-2002?17:02 Print topicpost
Posts: 1062
ik sprak vandaag even met nikoz op school en vertelde hem dat ik na de verschillend nieuwe schakelbrommer zoals aprilia, derbi en rieju te bekijken. dat ik toch een aprilia rs wou kopen.
maar nou zei hij dat die blokken echt K*T zijn.
ik wil nu dus ff weten of dit geld voor alle nieuwe schakels die er nog gemaakt worden? (motorhispania enz)
als dit namelijk zo is koop ik toch een 2de handse nsr.
 
Nijmegen!

Nick - Administrator 17-6-2002?17:07 Print reply

Posts: 4967
Er zijn inderdaad wel meer mensen die dat zeggen.
Maar michiel heeft een RS en die zei dat het blok bijna hetzelfde eruit ziet als een NSR, en dat het eigenlijk helemaal niet zo kut is.
Dick zei dat de koppeling heel slap is en de rest een beetje zwak is maar waar iedereen dat nou op baseerd?
 
Nikoz 17-6-2002?17:16 Print reply
Posts: 819
meeste verhalen ide ik hoor zijn niet al te best over appie blokjes vooral na veel aantal KM's en die onderdelen zijn ook al zo gigantisch duur wel vet ding opzich maar mij te lomp geef mij maar een NSR
 
mito maaaster
sam vl. - [HRC Nijmegen] 17-6-2002?17:18 Print reply
Posts: 1062
ja je kleine nsr-tje kan je nog maar net overeind houden he nikos
 
Nijmegen!
Nikoz 17-6-2002?17:20 Print reply
Posts: 819
OOK RS is veel zwaarder maar daar gaat niet om rs stuurt heeel anders je zit heel vaag in zo'n kuiltje en vet bolle tank nee vind maar niks maargoed is ook kwestie van wennen sommige zijn wel eruug vet
 
mito maaaster
sam vl. - [HRC Nijmegen] 17-6-2002?17:22 Print reply
Posts: 1062
ik weet het nog niet hoor wat ik ga kopen ik kan eg nie kiezen (maar het word waarschijnlijk toch maar een honda nsr vanwege de prijs van een nieuw schakel :p ) ik kan het op zich wel betalen maar dan heb ik geen geld meer voor verzekering sloten en certificaat :a
 
Nijmegen!
Nasic 17-6-2002?17:39 Print reply
Posts: 890
Ik heb zelluf ook een aprilia gehad. die blokken zijn best goede dingen, zolang ze maar niet meer dan 25000km hebben gelopen, want dan heb je echt een sleutelbak, geloof me. ik heb mijn aprilia later ook van narigheid verkocht, omdat het meer sleutelen als rijden is. Latur heb ik een rieju weergkocht (met 2250km) en keb totaal geen probs.

Daarentegen schijnen Derbi blokken wel zeer goed te zijn, vooral doordat ze ook meer power onderin de toeren hebben

 
Ducati 900SS
sam vl. - [HRC Nijmegen] 17-6-2002?17:48 Print reply
Posts: 1062
dus als ik een nieuwe schakel wil kan ik beter een derbi of rieju kopen? thx voor ut advies
 
Nijmegen!
-Zeroed in- 17-6-2002?17:49 Print reply

Posts: 3255
OF de gsm 2002.
die heeft ook alle derbi shit enzo.

 
Nasic 17-6-2002?17:55 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: samvl?

dus als ik een nieuwe schakel wil kan ik beter een derbi of rieju kopen? thx voor ut advies


Maakt in principe weinig uit, ik denk alleen dat je op langere tijdsduur motorisch meer problemen krijgt met minarelli blokken. Dat is dus Rieju/motorhis/aprilia. Verder weet ik van aprilia dat de bedrading gewoon nix is, daar krijg je snel problemen mee.
maar ik denk niet dat deze problemen voor de 15000km optreden. Enneh....... als je chill wil zitten op een wegracer -> koop een appie rs (veel beenruimte tov andre merken racers) en als je een crosser wilt, koop een rieju, die is ook lekker groot.
 
Ducati 900SS
sam vl. - [HRC Nijmegen] 17-6-2002?18:00 Print reply
Posts: 1062
en als ik de vorm en het uiterlijk van een motorhis/derbi/aprilia rs maar ik wil wel een goed blok wat de 15000 overleeft? (kan ik dan de schijt krijgen? of heb je daar ook iets van>?
 
Nijmegen!
Nasic 17-6-2002?19:06 Print reply
Posts: 890
Ze overleven natuurlijk wel 15.000 km, maar ik denk dat je eerder problemen zult krijgen dan brommers met derbi blokken.

Derbi blokken = gilera & derbi

verder gaat het allemaal wel goed met minarelli (waarom zouk dr anders 1 rijden??) maar je moet ze gewoon niet te lang houden. Zo gauw ik de 20.000km haal, verkoop ik um (kan ik cker nog 3 jaar rijden :n )
 
Ducati 900SS
-Michiel RS- 17-6-2002?19:15 Print reply
Posts: 2803
Jo, ik heb sinds 3 maanden een RS, er stond al 35000 km op de teller :n En hij had een beetje schakelproblemen (ging erg zwaar), ik kocht hem met een 70polini cilinder, dus dat brengt al extra slijtage met zich mee.

Toen ik het blok ging reviseren viel me op dat het nog nooit eerder open was geweest, hij schakelde zo zwaar omdat het koppelingshuis gewoon wat was ingesleten (maar dit heb ik bij een tsx ook al eens gezien) daardoor ontkoppeld hij slecht, en schakeld hij moeilijk.
Ik heb meteen de krukaslagers vervangen (ze waren nieteens gaar ofzo) en er een nieuwe krukas ingezet van 100 euro, want de oude was kapotgegaan door een goedkoop/slecht naaldlager, dit heeft niets met de kwaliteit van het blok te maken, gewoon een kwestie van onderhoudt vind ik.

En nu heb ik er alweer 37000 km opzitten en hij rijdt weer perfekt, helemaal geen slechte blokkies vind ik het dus.
Alleen schakelen ze wel iets minder soft als bij een Tsx of Honda, vanwege het krap in elkaar geflaste schakelwals ronddraai systeem...
De koppeling is sterk zat, maar als je er een 70cc opzet hoef je er alleen maar stuggere veertjes in te zetten, omdat de originele te slap zijn.

Mijn elektronica werkt trouwens nog perfekt, en is volgens mij nog nooit aan gerommeld, alles werkt nog.
 
dick1 17-6-2002?20:15 Print reply
Posts: 971
als je hem netjes opvoerd moeten er TP kopp. platen in en TP veertjes (sterkere dus) in. anders gaat ie slippen :( wat ik bij honda ook al heb bij 4plaats
 
Pingu 17-6-2002?20:26 Print reply
Posts: 1842
de kwaliteit van de blokken zal wel gaan, maar die acceleratie....... helemaal nix in verhouding tot nsr rieju mh enzo. ik heb pas met een rs gesport, zijn setup:
70 gilardoni
21 del
gianeli uitlaat
de mijne:
70 charmo
20 mik
tecno
(toen had ik me powerbox er ff niet op, ston niet mooi afgesteld en 17-41 vertand)
ik won keivet, vooral op acceleratie.
maar als je voor het uiterlijk gaat zijn er mensen die een rs veel mooier vinden.
Ik vind dat nsr gewoon roelt......
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Nasic 17-6-2002?21:00 Print reply
Posts: 890
Quote:
Originally posted by: dick1?

als je hem netjes opvoerd moeten er TP kopp. platen in en TP veertjes (sterkere dus) in. anders gaat ie slippen :( wat ik bij honda ook al heb bij 4plaats


Jah TP of Adige koppeling is cker aan te raden. Wel opletten dat je er Yamaha DT koppelingsveren bij neemt, deze zijn n.l. 20% langer dan de rest van de veren, en cker ook nog sterker. Want als je met een (te) brute setup met de bijgeleverde tp of adige veren gaat rijden slipt ie ook nog.

Nog ff alles op een rijtje:
voordeel minarelli:
- LC
- 5 of 6 bak (tegenwoordig allemaal 6)
- goed op te voeren (topsnelheden van 120 op een racemodel en 110 op een crosser allebei met een 70cc cilinder ongetuned zijn geen uitzondering)
-heel veel opvoerspul voor te krijgen, ook honda carbs zijn pas te maken
-carburateurverwarming (wanneer deze dat toelaat)
-Elektrische start bij racers, kick bij crossmodelen
-de racemodellen hebben toerenteller(aansluiting)
-kickstarter is makkelijk in elkaar te zetten zonder wegvliegende veertjes o.i.d.
-de originele krukas kan veeeeeel hebben.

Nadelen
- slechte bak, ook met mijn nieuwe trap je regelmatig ernaast/voor. daarbij schakelt het altijd zwaarder dan bij een gelijkwaardige mt/mtx/tsx/derbi bak.
-geen power in lage toeren
-slappe koppeling (een lichte 70cc houd ie al niet)
-startmotor heeft veel onderhoud nodig (schoonmaken, verslijtende koolborstels)
-de standaard oliepomp geeft vaak net iets te weinig olie voor 10000rpm+ (12.000 op topsnelheid is vrij normaal)
-het blok is van poreus alu, dit word snel ranzig
-Standaard tapeinden van cili zijn van pisbakkenstaal bij rieju, bij me rs waren ze wel ok.
-de onsteking is niet alles, heb zelf al eens een bobine moeten vervangen, en kameraad had zn ontsteking totaal kapot na een half jaar.
-vliegwiel+kettingkapje zijn van plastic
-onderdelen zijn duur tot onbetaalbaar

er zal ckers nog wel wat aan toe te voegen zijn


edit: dit is niet allemaal om je een aprilia rs50 af te raden, maar alleen ter waarschuwing wat er allemaal KAN gebeuren. ik rij nu ook alweer 2500km met een rieju van een half jaar oud, en daar is nog werkelijk nix mee aan de hand. Het kan dus net zo goed dat er nix mee gebeurt. verder qua afwerking van de machine, kan ik je alleen aprilia aanraden, dat is gewoon 100% alles erop, en eraan. De 2002 modellen zijn daarbij zeer makkelijk op te voeren. katalysator uit de uitlaat, prop uit het luchtfilter, grotere sproeier, en ze lopen +/- 100km/u


[This message is edited by Nasic on 17-6-2002 21:15]
 
Ducati 900SS

Dit topic is 3538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved