Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - abs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 748 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #43053 - abs
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

coke 17 19-5-2007 1:29 Print topicpost
Posts: 90
hey
hoorde laast van een gast dat er abs pompjes te koop zijn die je gewoon tusse je remleiding en je klauw kan plaatsen. heeft iemnd ervaring met die dingen of weet iemnad waar je die setjes kan halen
 

oenoehoofd 19-5-2007 1:50 Print reply

Posts: 17851
marktplaats.. maar dingen zijn beun, en vertiefd...

als je echt ABS wil.. moet je naar een motorzaak
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
HayeSM 19-5-2007 8:37 Print reply

Posts: 3052
kosten 20 of 25 euro nieuw, maar das niet echt abs systeem, denk eerder dat je gewoon een spons van een rem overhoud
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
Wautaz 19-5-2007 12:23 Print reply

Posts: 240
bah...geef mij maar kiwi
 
Broem broem :-)
Ariej 19-5-2007 12:41 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

????



ik dacht dat abs in de klauw zelf zat, en niet in de leiding.. lijkt mij dat dat niet kan werken. maar bestaat dus wel. error of judgement
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Gradje 19-5-2007 13:03 Print reply

Posts: 1181
abs wordt meestal elektronisch geregeld bij auto's
lijkt me dat dit bij motors ook is...
en als je abs op je brommer doet gaan de leuke eigenschappen weg van remmen stoppie zal er dan niet in zitten
 
-simon- 19-5-2007 13:31 Print reply

Posts: 8211
abs is bij motors toch vaak met een schijf met gaten erin binnen in de schijf waar dan een sensor langs zit die "kijkt" of hij niet blokkeerd.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Remco RS 19-5-2007 13:32 Print reply

Posts: 11463
net als bij auto dus
 
juukle rj 19-5-2007 13:33 Print reply

Posts: 1244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gradje
abs wordt meestal elektronisch geregeld bij auto's
lijkt me dat dit bij motors ook is...
en als je abs op je brommer doet gaan de leuke eigenschappen weg van remmen stoppie zal er dan niet in zitten


als je een stoppie maakt blokkeerd het wiel niet, abs grijpt (volges mij) pas in als het wiel daarwerkelijk blokkeerd
 
ADHD-Kutkind 19-5-2007 13:35 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
abs is bij motors toch vaak met een schijf met gaten erin binnen in de schijf waar dan een sensor langs zit die "kijkt" of hij niet blokkeerd.


Klopt, bmw motor van ons pa heeft dat ook. Daarom werkt abs ook pas van een snelheid van 5 km per uur ofzo(of het 5 is weet ik niet maar het is maar om een idee te geven) Bij je remschijf zit nog een extra ring(bij bmw aan de binnenkant) en op die ring zitten blokjes om en om. Een sensor meet dus gewoon of de band draaid en of de motor rijd of niet en als de band niet en de motor wel dan grijpt de computer in.

edit: http://nl.wikipedia..../Antiblokkeersysteem

Dit bericht is gewijzigd door ADHD-Kutkind op 19-5-2007 om 13:37 uur.
 
coke 17 19-5-2007 16:08 Print reply
Posts: 90
ik weet hoe abs normaal werkt ja maar moet voor school wat opdrachten doen met verschillende abs systmene.ik was benieuwd hoe dat ABS systeempje werkt omdat er geen regelsysteem bij zit. ik zat te denken aan gewoon een druk klep die dus bij teveel druk op de lijding gaat fibreren en zo de druk iets verlaagt maar in gelijkmatige stoten toedient, zo kan je wiel niet blokeren, maar weet iemand waar ik meer van dit systeem kan vinden.
 
Frutje 19-5-2007 20:33 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coke 17
ik weet hoe abs normaal werkt ja maar moet voor school wat opdrachten doen met verschillende abs systmene.ik was benieuwd hoe dat ABS systeempje werkt omdat er geen regelsysteem bij zit. ik zat te denken aan gewoon een druk klep die dus bij teveel druk op de lijding gaat fibreren en zo de druk iets verlaagt maar in gelijkmatige stoten toedient, zo kan je wiel niet blokeren, maar weet iemand waar ik meer van dit systeem kan vinden.


je moet hem noujuist niet laten vibreren, maar je kunt hem beter smoren lijkt me
verder weet ik niet echt veel van het systeem
 
coke 17 20-5-2007 22:16 Print reply
Posts: 90
aah k ben er uit.
op easyparts stonden ze.
die dingen zorgen er voor dat je maar een bapalde druk op je blokjes kan zetten en zo "vorkom " je blokering. het is gewoon een druk begrensertje.
nja ik weet genoeg
gooi maar dicht.
 
erwinko 20-5-2007 22:22 Print reply

Posts: 1012
vette bullshit zon ding dus..

ff een beetje regen ofzo en je wiel blokkeerd evengoed.
mocht hij daartegen beveiligd zijn remt hij niet hard genoeg bij een noodstop
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 20-5-2007 22:24 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
vette bullshit zon ding dus..

ff een beetje regen ofzo en je wiel blokkeerd evengoed.
mocht hij daartegen beveiligd zijn remt hij niet hard genoeg bij een noodstop


Waarom blokkeerd jou wiel bij regen?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
-simon- 20-5-2007 22:28 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coke 17
aah k ben er uit.
op easyparts stonden ze.
die dingen zorgen er voor dat je maar een bapalde druk op je blokjes kan zetten en zo "vorkom " je blokering. het is gewoon een druk begrensertje.
nja ik weet genoeg
gooi maar dicht.


dat ding op easyparts zorgt er toch voor dat hij minder druk opbouwd.
dan is het toch precies hetzelfde als wat minder hard in je rem hendel knijpen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 1781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved