christianos |
18-5-2007 20:04 |
Posts: 20445 |
allebei met een steeksleutel
edit: flauw antwoord, de vliegwielmoer met een goeie sleutel en wd40 en iets om je vliegwiel te blokkeren.
en de buddy zit volgens mij onderop met boutjes vast.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 18-5-2007 om 20:05 uur.
|
|
|
|
Splendid |
18-5-2007 20:06 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
ik heb een dtr gekocht lopend weggezet (zegt de verkoper)
1. ik wou de onsteking schoonmaken maar ik krijg de bout voor het vliegwiel niet los, hoe moet dat ? Zuigerstop in je cilinder drukken, of een schroevendraaier door je vliegwiel (deed ik altijd) en achter je grondplaat hange, niet achter je spoel! en dan losdraaien, weet niet of dtr ook van dat rare omgedraaide schroefdraad heeft, beide kanten op proberen dus
2. het zadel krijg ik er ook niet af hoe moet dat ? Boutjes losdraaien en eraf trekken, hij kan misschien wat klemmen omdat er ook zon ding onder de tank door gaat..als je geen boutjes van je zadel ziet, ff je zijkapjes eraf trekken, wie weet zitten ze daar achter
alvast bedankt
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
antonhonda |
18-5-2007 20:09 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
zijkappen heb ik er al af zie geen bouten maar is ook niet heel belangrijk, en met vlieg wiel heb ik ook al schoeverdraaier ingstopt en toen los proberen te draaien maar dat wil egt niet lukken, zou wd 40 veel helpen
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
christianos |
18-5-2007 20:09 |
Posts: 20445 |
ja wd40 helpt heel veel..
en soms zit je zadel onderop vast.. moet je daar even kijken
|
|
|
|
-Bassie- |
18-5-2007 20:11 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
[...]
zijkappen heb ik er al af zie geen bouten maar is ook niet heel belangrijk, en met vlieg wiel heb ik ook al schoeverdraaier ingstopt en toen los proberen te draaien maar dat wil egt niet lukken, zou wd 40 veel helpen
effe luichtsleutel er op zetten werkt veel beter.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
antonhonda |
18-5-2007 20:15 |
Posts: 3616 |
luchtsleutel heb ik niet
en welke kant moet die op ?
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
chick |
18-5-2007 20:31 |
Posts: 417 |
die moer moet gewoon rechtsom en ik zou t niet met een zuigerstop doen want dan sloop je je zuiger gewoon met een schroevendraaier door je vliegwiel en grondplaat en dan gewoon linksom losmaken dan met een poelie hem linksom erin draaien en dan met dat andere ding normaaol rechtsom.. je kan ook je cilinder eraf trekken en dan een stalen buis of een schroevendraaier door je bigend stoppen dan krijg je ook heel makkelijk die moer eraf en dat is de 'officiele' manier
|
|
lord of the bromfiets |
|
zwarte-beuner |
18-5-2007 21:38 |
Posts: 2651 |
aan de onderkant (achterkant)van je zadel zit een boutje gwn los draaien en op je zadel drukke/duwe vanaf de tank gewoon met gevoel
|
|
brommerloos |
|
geert-nsr |
18-5-2007 21:57 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
effe luichtsleutel er op zetten werkt veel beter.
heeft iedereen ook thuis liggen he?
zonder gaat ook goed hoor gwoon n hefboom maken met iets
|
|
|
|
Wuisman |
18-5-2007 22:17 |
Posts: 408 |
Djeep van het forum had mij geholpen toen mijn vliegwiel bout eraf moest.
hij zette het vliegwiel vast met een schroeven draaier op de grondplaat
Daarna zette hij de ratel op de bout en schoof daar over een stalen buis om het moment groter te maken. ging er mooi wel vanaf.
|
|
Held |
|
khaz |
18-5-2007 22:58 |
Posts: 1450 |
wateen beun oplossingen zeg..allememachies
neem gewoon een touwtje- doe het door een vliegwiel gat- bind het aan je frame- neem een ringsleutel- draai naar links - plop
en vast precies hetzelfde
en ik kan het weten wat ik heb het door al die klote ontstekingen nou al zo'n 30x gedaan
edit: en in je vliegwiel zit omgekeerde draad- je krukas is normaal
en om je vliegwiel eraf te halen moet je ff een vliegwieltrekker hebben is 4 E en heel handig om te hebben
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 18-5-2007 om 22:59 uur.
|
|
HPI |w00t |
|
Timofzo |
18-5-2007 23:04 |
Posts: 213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Timac
Djeep van het forum had mij geholpen toen mijn vliegwiel bout eraf moest.
hij zette het vliegwiel vast met een schroeven draaier op de grondplaat
Daarna zette hij de ratel op de bout en schoof daar over een stalen buis om het moment groter te maken. ging er mooi wel vanaf.
Als je deze manier gebruikt zou ik de schroevendraaier(of buis ofzo) tussen de grond en een vliegwiel gat zetten. Want dan heb je een veel kleinere kans dat je iets vernaaid.... (en die buis om de ratal is niet echt nodig)
edit, en die methode van khaz is ook goed.
Dit bericht is gewijzigd door Timofzo op 18-5-2007 om 23:06 uur.
|
|
|
|
khaz |
18-5-2007 23:10 |
Posts: 1450 |
en zo makkelijk bovendien
|
|
HPI |w00t |
|
antonhonda |
19-5-2007 12:37 |
Posts: 3616 |
ik heb het vliegwiel er nu af (ratel met hefboom er op)
zedel zit een bout daar onder dus dat is ook gelukt
ik had met pollie trekker er op en nu schoot het vlieg wiel er af
nu is er 1 magneet door midden gebroken is dat erg als je het gewoon weer terug stopt ?
en wat voor bougie moet er in het is 70 cc polini met 24 mm carberateur ?
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
khaz |
19-5-2007 13:14 |
Posts: 1450 |
*zucht* ik hoop niet dat je een nieuw vliegwiel nodig hebt want die dingen zijn zeldzaam ..
als het goed blijft zitten kun je het proberen en hopen dat het niet kapot draait op je ontsteking
hittegraad 8 of 9
|
|
HPI |w00t |
|