Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #43022 - 4takt cilinder op tweetakt blok
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 4923 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
christianos |
17-5-2007 22:33 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
en dus?
een oliepomp is zo gemaakt...
ja jij wel.. ook zonder luchtbelletjes en betrowubaar aangedreven?
We hebben het hier niet over een aqaurium-pompje wat een drupje olie moet verplaatsen.
Het moet betrouwbaar zijn..
|
|
|
|
Sampers |
17-5-2007 22:47 |
Posts: 1231 |
ik snap het idee ook niet, natuurlijk wil ik het graag zien, en lijkt het mij een super project als het lukt.
alleen lijkt het mij wel moeilijk.
zoals al gezegt moet de olie constant in beweging zijn bij een viertakt.
en volgens mij is een tweetakt blok dan ook helemaal anders gebouwd.
je kan eens kijken op hondaheaven.org daar staan manuals en exploded views van SS'en enzo.
ook is het cilinderhemd helemaal anders en zou je dat ook moeten aanpassen om in je blok te schuiven, maar dat cilinderhemd is ook zo gemaakt voor de zuiger.
de distributie lijkt mij ook sukkelen
iemand zei ook iets van een ss ontsteking gebruiken. lijkt mij nogal overbodig, en ook vooral omdat die ontstekingen niet beter zijn. en voor de timingen moet je het denk ik ook al niet doen.
een cdi ontsteking lijkt mij wel interessant, je kan bevoorbeeld een jingchen singa ontsteking gebruiken, die zijn normaal gezien goedkoop en ook gemaakt voor op een viertakt.
het zou normaal gezien wel mogelijk moeten zijn, er is zelf iemand die op een SS blok met horizontale cilinder er nog een zelfde cilinder heeft bijgemaakt vertikaal. (die dan nog eens 180°gedraaid was)
ik begrijp wel niet echt waarom je dat wil doen, er bestaan leuke viertaktblokken.
er zijn mensen die scootercilinders op am6maken oid, maar waarom een viertakt? viertakt is niet sneller; ik vind viertakt gewoon aangenaam, rustig of helemaal aan het brullen, en een ss blok (het concept) wordt nog elke dag gebruikt. (en pasgemaakt op projecten http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 )
lijkt mij leuk als een cilinder met powervalve pasgemaakt wordt...
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
christianos |
17-5-2007 22:53 |
Posts: 20445 |
Naja om even een kort zijweggetje open te gooien, weten jullie nog Travel Fast met zijn kleppen 2 takt die niemand ooit werkend heeft gezien?
Gek genoeg was dat een kruising tussen 2 en 4 takt die al op grasmaaiers wordt toegepast, als je nou orgineel wilt zijn, moet je dat systeem eens uitwerken, het heeft grote potentie..
ik ga even topicje spitten voor je..
http://www.brommerforum.nl/showtopic/34873/1
hopla.. op een gegeven moment in het topic gaat travel fast het systeem op zijn ns1 uitleggen..heel interessant..!
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 17-5-2007 om 22:58 uur.
|
|
|
|
Sampers |
17-5-2007 23:32 |
Posts: 1231 |
indrukwekkend
lijkt me wel leuk
maar is het ook niet voor een gelijkaardige reden dat ze voor een 2takt motor de powervalve's hebben uitgevonden...
alle 2taktmotoren die gemaakt zijn voor hoge perfomantie hebben dit. op mijn cagiva mito zit dat standaard ook en die zijn elektronisch bediend.
maar op een 2taktcrossmotor zit er standaard ook een powervalve unit, maar die is dan zover ik kan zien mechanisch.
ik weet niet of dat op een 80cc crosmotor ook standaard zit, maar lijkt mij wel leuk om zo een cilinder dan pas te maken op bv een ns1 oid.
misschien is dat voor dat ram air systeem niet geschikt, maar ik zie nog altijd niet echt het nut van de inlaatklep.
verder vind ik het spijtig dat de foto's ontbreken.
overigens heb ik gehoord dat een roterende inlaat ook meer vermogen kan geven tov een spruitstuk met membraan achter.
zou dit ram air systeem daar niet op toegepast kunnen worden?
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
RS_70_power |
17-5-2007 23:58 |
Posts: 1990 |
dit komt van een ander forum
180 Mario Verkaik Ouderkerk a/d IJssel VT Honda ZXR90
goed, de rest van de prostock'ers kunnen wel inpakken
die gast wint toch wel
hij heeft een cilinder van suzuki zxr400 afgezaagd en op een honda MB blok weten te bouwen, had verwacht dat ie pas 2008 mee zou doen, 2007 is wel erg vroeg!
Blokje is dus idd een Honda MB50 carterset met een cilinder en kop van een ZXR400. Dat is origineel een 4 cilinder, maar ik heb er dus een cilinder afgezaagd. Boring is 57mm, slag is 35mm. Hiervoor is de originele MB krukas al aangepast. Het blokje wordt geblazen d.m.v. een supercharger met intercooler. Er komt een SCS benzine-inspuiting op met 38mm gasklephuis. Ben momenteel dus bezig met het blokje en ik moet ook nog een frame maken. Ben dus heel bang dat het voor Jubbega niet afkomt, zeker gezien mijn 3 andere sprinters die op het moment ook nog in onderdelen liggen. Als de pro-stocker bijna klaar is dan maak ik er nog wel een topic voor, deze gaat eigenlijk over de Mint natuurlijk. Dus hier vanaf nu alleen nieuws over het Mintje, voor de andere moeten jullie geduld hebben
Jubbega gaat niet door voor de prostock'er ;
Over de prostocker: Deze verschijnt pas in het najaar, dit ivm de tijdsnood.
Dit is gewoon niet te doen voor jubbega en damwoude.
In genemuiden is de kans echter groot dat tie aan de streep staat.
Het blokje word ook voorzien van een turbo en intercooler.
ik denk zelf dat het niet kan of niet gaat lopen
Het is mogelijk, distrubutie ketting achter je ontstekking, aangepaste ontsteking er op, zooi gaatjes in je carter boren en geen keering aan de kant van je koppeling , voor de smering van je krukas(lagers).
Of het heel veel nut heeft ........ waarom zoveel moeite doen als de blokken allang bestaan wat schiet je er mee op ? ja dit project hier boven is iets anders dan een SS-cilinder & kop op een NSR blok te bouwen .
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
bart de scootergek |
18-5-2007 2:35 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
Naja om even een kort zijweggetje open te gooien, weten jullie nog Travel Fast met zijn kleppen 2 takt die niemand ooit werkend heeft gezien?
Gek genoeg was dat een kruising tussen 2 en 4 takt die al op grasmaaiers wordt toegepast, als je nou orgineel wilt zijn, moet je dat systeem eens uitwerken, het heeft grote potentie..
ik ga even topicje spitten voor je..
http://www.brommerforum.nl/showtopic/34873/1
hopla.. op een gegeven moment in het topic gaat travel fast het systeem op zijn ns1 uitleggen..heel interessant..!
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 17-5-2007 om 22:58 uur.
Uhu, en sindsdien hebben we er nooit meer iets van gehoord. Heel dat systeem heeft nooit gedraaid, dus das onzin.
|
|
Honda RC-33 |
|
christianos |
18-5-2007 9:14 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
Uhu, en sindsdien hebben we er nooit meer iets van gehoord. Heel dat systeem heeft nooit gedraaid, dus das onzin.
VOlgens hem heeft het systeem gedraaid.. ehm, of hij het evrzonnen heeft of niet, het systeem wordt al in grasmaaiers toegepast, dus het is al een bekend suysteem, het is alleen wachten op de eerste gek die het betrouwbaar op een brommer kan maken..
|
|
|
|
RS_70_power |
18-5-2007 9:19 |
Posts: 1990 |
wat is de exacte technische naam van dat systeem ?
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
Vehikel |
18-5-2007 20:15 |
Posts: 2903 |
Ik ken wel iemand, die een kruising gemaakt heeft tussen een 2- en een 4takt blok. Het is een 2pitter, waarvan 1 cilinder een 4takt is, de andere een 2takt. Het gehele systeem rijdt op mengsmering en heef 1 uitlaat.
En het werkt ook nog!
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Sampers |
18-5-2007 20:46 |
Posts: 1231 |
damn die zxr ombouw is echt wel super, alleen al voor het uitzicht is het geslaagd
ben ook wel benieuwd of en hoe het gaat lopen.
kan je een link geven naar dat project?
|
|
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017 |
|
Dit topic is 4923 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|