Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt cilinder op tweetakt blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43022 - 4takt cilinder op tweetakt blok
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joeriMT5 17-5-2007 19:39 Print reply

Posts: 1205
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


olie bij de benzine heeft bij 4t geen zin
benzine komt niet langs de zuiger of op de wand.




wel,wat zeg ik,geen smering bij de krukas dus.en als je dan niet smeert zal ie wel vastlopen


ok,'k heb je edit gelezen,als je dat idd voor mekaar krijgt dat hij langs onder smering kan krijgen is het idd opgelost

Dit bericht is gewijzigd door joeriMT5 op 17-5-2007 om 19:41 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2007 19:41 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joeriMT5
[...]

wel,wat zeg ik,geen smering bij de krukas dus.en als je dan niet smeert zal ie wel vastlopen


doe niet zo interresant, dat had ik allang gezegd

alleen jij verteld dat alleen krukaslagers niet worden gesmeerd
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
lange elst 17-5-2007 19:44 Print reply

Posts: 441
waarom zou je in godsnaam een 4takt kop op je brom willen zetten
koop dan normale 2t kop
 
Vehikel 17-5-2007 19:50 Print reply

Posts: 2903
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je een 4takt kop op een 2takt carter wil bouwen. het simpelst lijkt me toch om een distributie ketting buiten het blok te maken.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
mtx_owned 17-5-2007 19:55 Print reply

Posts: 2183
als je dan de rechter krukaskeerring deruit laat, dan kun je je lagers en krukas toch smeren met blokolie, niet?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
lange elst 17-5-2007 19:55 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
als je dan de rechter krukaskeerring deruit laat, dan kun je je lagers en krukas toch smeren met blokolie, niet?


ja en loopt alles vol met olie
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2007 19:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
als je dan de rechter krukaskeerring deruit laat, dan kun je je lagers en krukas toch smeren met blokolie, niet?


klopt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lange elst
[...]


ja en loopt alles vol met olie


dat maakt bij 4t toch niet uit

alleen hoe ga je carter ontluchten ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 17-5-2007 om 19:56 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
christianos 17-5-2007 20:22 Print reply

Posts: 20445
en hoe ga je de olie naar je kop distribueren niet vergeten,

en natuurlijk hoe ga je spoelers in het carter opvullen, de krukas aanpassen, of een zuiger voor deze krukas zien te vinden.

Ook zul je de olie toch door iets een beetje moeten vernevelen.. ik zou niet uitgaan van spatsmering. hmm..

gaat je niet lukken..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 17-5-2007 om 20:22 uur.
 
Neluhz 17-5-2007 20:33 Print reply

Posts: 4032
alsof het vreselijk moelijk is om olie naar je kop te krijgen...
als je een viertakt cilinder werkent krijgt lijkt me de smering ook niet een probleem/
 
Vehikel 17-5-2007 20:59 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
alsof het vreselijk moelijk is om olie naar je kop te krijgen...
als je een viertakt cilinder werkent krijgt lijkt me de smering ook niet een probleem/

Ja, dat is moeilijk. De nokkenans, tuimelaars en kleppen moeten ook gesmeert worden.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Neluhz 17-5-2007 21:09 Print reply

Posts: 4032
en dus?
een oliepomp is zo gemaakt...
 
Vehikel 17-5-2007 21:17 Print reply

Posts: 2903
Nou... om mooi verneveld olie in je kop te krijgen lijkt mij niet erg makkelijk. En het moet ook weer terug je blok in.
Dus ik ben wel benieuwd hoe jij het gedacht had?

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 17-5-2007 om 21:22 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
erwin fs1 17-5-2007 21:22 Print reply

Posts: 897
beter maak je een 6bak pas in een honda 4t blok. hang je dat onder je brommer.
 
vake bej te bange....
Simpele 17-5-2007 22:14 Print reply

Posts: 251
Ik had eerst een site gezien van een kerel die zijn kreidlerblok had omgebouwd naar 4t. Kijken of ik die link nog ergens heb
 
nee.
-Tom- 17-5-2007 22:19 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
beter maak je een 6bak pas in een honda 4t blok. hang je dat onder je brommer.

idd, beter koop je gewoon een fatsoenlijk 120cc 4-takt blok van internet, dan blaas je alsnog 90% van alle brommers op dit forum eruit
 
FTS Member

Dit topic is 4871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved