Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt cilinder op tweetakt blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 984 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43022 - 4takt cilinder op tweetakt blok
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4900 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vets_Tom 17-5-2007 18:40 Print topicpost

Posts: 297
Zijn er 4takt blokken met 6 versnellingen? Het is in principe mogenlijk om een 4takt kop op een twee takt blok the bouwen. Je moet alleen zorgen dat de nokken as goed afgesteld is. Heeft iemand dit ooit eerder gedaan?
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

Eat My Dust 17-5-2007 18:42 Print reply

Posts: 2562
4takt heeft inlaat op de kop en 2tak op de cilinder
dus dat moet je sowieso al dichtmaken
dan nog een distributie ketting maken
is te veel gedoe
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Vets_Tom 17-5-2007 18:43 Print reply

Posts: 297
ik bedoel om alleen het blok the gebruiken niet de cilinder die zou ik van een 4takt nemen. Maar ja de distributie ketting is wel veel werk. Maar moet de doen zijn.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Eat My Dust 17-5-2007 18:45 Print reply

Posts: 2562
2 takt cilinder heeft oook nog porten he
je hebt wel 4takt blokken met 5 versnellingen
staan op ebay en op marktplaats van die lifan blokken
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2007 18:45 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
4takt heeft inlaat op de kop en 2tak op de cilinder
dus dat moet je sowieso al dichtmaken
dan nog een distributie ketting maken
is te veel gedoe


zonder distributie zooi kan een 4t kop op een 2t
je hebt er geen fuck aan , en de ontbrandings ruimte is kut.

maar het kan


als 4t kan het niet , omdat je geen smering meer hebt

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 17-5-2007 om 18:45 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Vets_Tom 17-5-2007 18:58 Print reply

Posts: 297
opzich kan je al die problemen op lossen.

Op deze manier zou je er ook een compresor aan vast kunnen maken.

Als ik mijn blok omgebouwd krijg en een kompresoor kop koop ga ik dit een keer probeeren om te kijken of dit rendabel is. Je zou dan een over druk hebben van .5 atm. Dit zou je 80 cc blok vergroten tot een 120cc in theorie.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 17-5-2007 om 19:00 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Vehikel 17-5-2007 19:02 Print reply

Posts: 2903
Het is theoretisch mogelijk, maar zeer ingewikkeld. Je kan je distributie buiten het blok laten lopen, maar echt geweldig is het dan niet. Als de distributie in de cilinder maakt, moet je de poorten dicht maken. Ja, er zijn 5 bakken voor 4takt, ook 6 bakken en zelfs 8 bakken voor 4takt.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2007 19:14 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
opzich kan je al die problemen op lossen.

Op deze manier zou je er ook een compresor aan vast kunnen maken.
afbeelding
Als ik mijn blok omgebouwd krijg en een kompresoor kop koop ga ik dit een keer probeeren om te kijken of dit rendabel is. Je zou dan een over druk hebben van .5 atm. Dit zou je 80 cc blok vergroten tot een 120cc in theorie.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 17-5-2007 om 19:00 uur.


leuk
als je dan 120cc 4t blok hebt is het nog niet vooruit te scheiten .
een goeie 93/110/125 cc 2t gaat harder
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
honda marcel 17-5-2007 19:16 Print reply
Posts: 340
ik heb daar ook aan zitten te denken

een nsr blok heefd de zelfde slag als een honda ss 41.4
Ik zelf denk wel dat er genoeg ruimte is voor een tandwiel op de krukas voor de distrubutie ketting.

en doe je gewoon een natte ontsteking van een ss


 
geert-nsr 17-5-2007 19:25 Print reply

Posts: 6438
als je alleen meer versnelling en wil hebben.
kijk dan welke bak mischien pas valt te maken voor een 4 takt blok
 
joeriMT5 17-5-2007 19:25 Print reply

Posts: 1205
4takt cilinder + kop.

hoe ga jij je krukaslagers smeren?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2007 19:27 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joeriMT5
4takt cilinder + kop.

hoe ga jij je krukaslagers smeren?


als je zuiger en cilinder gesmeerd krijgt mogen lagers geen probleem vormen imo

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Royal Club 17-5-2007 19:29 Print reply

Posts: 60390
heb je uberhaupt al een brommer

want je vraagt echt tig dingen, terwijl je volgensmij nog niet eens een brommer heb
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
lange elst 17-5-2007 19:33 Print reply

Posts: 441
*klikt op account naam en ziet geen voertuigen staan*
 
joeriMT5 17-5-2007 19:33 Print reply

Posts: 1205
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


als je zuiger en cilinder gesmeerd krijgt mogen lagers geen probleem vormen imo


bij 4 takt worden de krukaslagers door de motorolie gesmeerd.maar bij een 2 takt blok zit er geen motorolie aan de krukas.dus onder de zuiger kan toch geen smering zijn als er een 4 takt cilinder op staat,er kan toch onmogelijk olie aan de lager komen...
want ik neem aan dat je dan ook olie bij de benzine mengt en langs de inlaatklep laat binnen komen in de verbrandingskamer om toch iets of wat smering in de cilinder te krijgen.

Dit bericht is gewijzigd door joeriMT5 op 17-5-2007 om 19:34 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 17-5-2007 19:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joeriMT5
[...]

bij 4 takt worden de krukaslagers door de motorolie gesmeerd.maar bij een 2 takt blok zit er geen motorolie aan de krukas.dus onder de zuiger kan toch geen smering zijn als er een 4 takt cilinder op staat,er kan toch onmogelijk olie aan de lager komen...
want ik neem aan dat je dan ook olie bij de benzine mengt en langs de inlaatklep laat binnen komen in de verbrandingskamer.


olie bij de benzine heeft bij 4t geen zin
benzine komt niet langs de zuiger of op de wand.


je zult toch van onderaf moeten smeren imo
en als je dat voor elkaar krijgt lukt het je ook wel de lagers te smeren.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 17-5-2007 om 19:38 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 4900 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved