Eat My Dust |
17-5-2007 18:42 |
Posts: 2562 |
4takt heeft inlaat op de kop en 2tak op de cilinder
dus dat moet je sowieso al dichtmaken
dan nog een distributie ketting maken
is te veel gedoe
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
Vets_Tom |
17-5-2007 18:43 |
Posts: 297 |
ik bedoel om alleen het blok the gebruiken niet de cilinder die zou ik van een 4takt nemen. Maar ja de distributie ketting is wel veel werk. Maar moet de doen zijn.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
Eat My Dust |
17-5-2007 18:45 |
Posts: 2562 |
2 takt cilinder heeft oook nog porten he
je hebt wel 4takt blokken met 5 versnellingen
staan op ebay en op marktplaats van die lifan blokken
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
17-5-2007 18:45 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
4takt heeft inlaat op de kop en 2tak op de cilinder
dus dat moet je sowieso al dichtmaken
dan nog een distributie ketting maken
is te veel gedoe
zonder distributie zooi kan een 4t kop op een 2t
je hebt er geen fuck aan , en de ontbrandings ruimte is kut.
maar het kan
als 4t kan het niet , omdat je geen smering meer hebt
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 17-5-2007 om 18:45 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Vets_Tom |
17-5-2007 18:58 |
Posts: 297 |
opzich kan je al die problemen op lossen.
Op deze manier zou je er ook een compresor aan vast kunnen maken.
Als ik mijn blok omgebouwd krijg en een kompresoor kop koop ga ik dit een keer probeeren om te kijken of dit rendabel is. Je zou dan een over druk hebben van .5 atm. Dit zou je 80 cc blok vergroten tot een 120cc in theorie.
Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 17-5-2007 om 19:00 uur.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
Vehikel |
17-5-2007 19:02 |
Posts: 2903 |
Het is theoretisch mogelijk, maar zeer ingewikkeld. Je kan je distributie buiten het blok laten lopen, maar echt geweldig is het dan niet. Als de distributie in de cilinder maakt, moet je de poorten dicht maken. Ja, er zijn 5 bakken voor 4takt, ook 6 bakken en zelfs 8 bakken voor 4takt.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
17-5-2007 19:14 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
opzich kan je al die problemen op lossen.
Op deze manier zou je er ook een compresor aan vast kunnen maken.
afbeelding
Als ik mijn blok omgebouwd krijg en een kompresoor kop koop ga ik dit een keer probeeren om te kijken of dit rendabel is. Je zou dan een over druk hebben van .5 atm. Dit zou je 80 cc blok vergroten tot een 120cc in theorie.
Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 17-5-2007 om 19:00 uur.
leuk
als je dan 120cc 4t blok hebt is het nog niet vooruit te scheiten .
een goeie 93/110/125 cc 2t gaat harder
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
honda marcel |
17-5-2007 19:16 |
Posts: 340 |
ik heb daar ook aan zitten te denken
een nsr blok heefd de zelfde slag als een honda ss 41.4
Ik zelf denk wel dat er genoeg ruimte is voor een tandwiel op de krukas voor de distrubutie ketting.
en doe je gewoon een natte ontsteking van een ss
|
|
|
|
geert-nsr |
17-5-2007 19:25 |
Posts: 6438 |
als je alleen meer versnelling en wil hebben.
kijk dan welke bak mischien pas valt te maken voor een 4 takt blok
|
|
|
|
joeriMT5 |
17-5-2007 19:25 |
Posts: 1205 |
4takt cilinder + kop.
hoe ga jij je krukaslagers smeren?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
17-5-2007 19:27 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joeriMT5
4takt cilinder + kop.
hoe ga jij je krukaslagers smeren?
als je zuiger en cilinder gesmeerd krijgt mogen lagers geen probleem vormen imo
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Royal Club |
17-5-2007 19:29 |
Posts: 60390 |
heb je uberhaupt al een brommer
want je vraagt echt tig dingen, terwijl je volgensmij nog niet eens een brommer heb
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
lange elst |
17-5-2007 19:33 |
Posts: 441 |
*klikt op account naam en ziet geen voertuigen staan*
|
|
|
|
joeriMT5 |
17-5-2007 19:33 |
Posts: 1205 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
als je zuiger en cilinder gesmeerd krijgt mogen lagers geen probleem vormen imo
bij 4 takt worden de krukaslagers door de motorolie gesmeerd.maar bij een 2 takt blok zit er geen motorolie aan de krukas.dus onder de zuiger kan toch geen smering zijn als er een 4 takt cilinder op staat,er kan toch onmogelijk olie aan de lager komen...
want ik neem aan dat je dan ook olie bij de benzine mengt en langs de inlaatklep laat binnen komen in de verbrandingskamer om toch iets of wat smering in de cilinder te krijgen.
Dit bericht is gewijzigd door joeriMT5 op 17-5-2007 om 19:34 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
17-5-2007 19:35 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joeriMT5
[...]
bij 4 takt worden de krukaslagers door de motorolie gesmeerd.maar bij een 2 takt blok zit er geen motorolie aan de krukas.dus onder de zuiger kan toch geen smering zijn als er een 4 takt cilinder op staat,er kan toch onmogelijk olie aan de lager komen...
want ik neem aan dat je dan ook olie bij de benzine mengt en langs de inlaatklep laat binnen komen in de verbrandingskamer.
olie bij de benzine heeft bij 4t geen zin
benzine komt niet langs de zuiger of op de wand.
je zult toch van onderaf moeten smeren imo
en als je dat voor elkaar krijgt lukt het je ook wel de lagers te smeren.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 17-5-2007 om 19:38 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|