Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt bwoaaptt..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43020 - mt bwoaaptt..
Pagina 8 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sparco puch 22-5-2007 20:48 Print reply
Posts: 84
valse lucht bij een krukaskeering ??

mjah,,

mss dat het dan toch aan de carb licht, zo als wat mtr rudolf zegt, en dat we gewoon een andere carb moeten proberen,

maar dat bijna nog niemand dit eerder heefd gehad.

groeten
 
puch-driver xl 22-5-2007 20:49 Print reply
Posts: 300
Tja, uitlaat is het trouwens niet,, wante die andere uitlaat deed die het ook al.. Dat is het dus niet.


Cilinder is nog goed genoeg,,


Die keerring ja, dan zou die ook echt veel meer moeten roken, lastiger starten (tis gewoon altijd 1 of 2 kickjes.. ) etc.


Volgens mij blijft het een ontstekingsprobleem..
 
puch-driver xl 22-5-2007 21:42 Print reply
Posts: 300
Iemand zegt dernet tegen mij; of ik speling heb op de schakelwals. En ja daar heb ik dus speling op zitten.


Ook schakeld die af en toe best kut... dan zit je zegmaar in een vrij gebied.. waar helemaal niks zit...


Volgens hem is dit het probleem waarschijnlijk..
 
Sypie_Honda 22-5-2007 21:45 Print reply

Posts: 13830
speling op de schakelwals

hoe krijg je dat voor elkaar als ik vragen mag?

volgens mij wil ik niet weten hoe jou carters er aan toe zijn, als jij serieus speling op je schakelwals hebt
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
MTRudolf 22-5-2007 21:48 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
Iemand zegt dernet tegen mij; of ik speling heb op de schakelwals. En ja daar heb ik dus speling op zitten.


Ook schakeld die af en toe best kut... dan zit je zegmaar in een vrij gebied.. waar helemaal niks zit...


Volgens hem is dit het probleem waarschijnlijk..




jij bedoelt dat je die as waar je pookje op zit naar links en rechts kan bewegen ???
 
puch-driver xl 22-5-2007 21:51 Print reply
Posts: 300
Jha zoiets.. maar dan van boven naar beneden
 
MTRudolf 22-5-2007 21:52 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
Jha zoiets.. maar dan van boven naar beneden



ja heb ik ook un beetje mja lijkt me sterk dat het daaraan ligt..
 
puch-driver xl 22-5-2007 21:52 Print reply
Posts: 300
Mij ook,
 
puch-driver xl 22-5-2007 22:02 Print reply
Posts: 300
Morgen haal ik een keerringsset op, Zal het er 's avonds even inzetten denk ik.

Ook nog even een nieuwe bougie.


Zal de carburateur wel ff helemaal uitmekaar draaien en schoonmaken.



En als die gammele gammela brommer dan nog niet loopt.. Nou.. da wil je niet weten Want dan is het de ontsteking of zo.



En ff over dat schakelen he,, hoe zou dat kunnen? Dan kun je gewoon de schakelwals draaien zegmaar zonder dat die in de versnelling schiet..
 
puch-driver xl 23-5-2007 17:57 Print reply
Posts: 300
HEb ut blok er al onder weg, (nog geen keeringen want die waren op). Maaruhm, ik heb trouwens ook geen olie pompje erop.. dus zou het daar aan kunne liggen? Dat ie daar zegmaar valse lucht zuigd..?
 
MTRudolf 23-5-2007 17:58 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
HEb ut blok er al onder weg, (nog geen keeringen want die waren op). Maaruhm, ik heb trouwens ook geen olie pompje erop.. dus zou het daar aan kunne liggen? Dat ie daar zegmaar valse lucht zuigd..?




nope da kan haast niet..


die aansluiting is toch wel dicht gemaakt of niet ???
 
puch-driver xl 23-5-2007 18:00 Print reply
Posts: 300
Kheb er wel een pompje bij, maar er niet op zitten zegmaar..


Liet um lope op mengsmering..
 
sibren 23-5-2007 18:01 Print reply
Posts: 191
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
HEb ut blok er al onder weg, (nog geen keeringen want die waren op). Maaruhm, ik heb trouwens ook geen olie pompje erop.. dus zou het daar aan kunne liggen? Dat ie daar zegmaar valse lucht zuigd..?


als je de aansluiting op je carburateur of spruitstuk, waar normaal je slangetje voor de oliepomp opkomt, niet afsluit, ja dan heb je last van valse lucht door die aansluitingen.

Dicht dat dus even af met een slangetje met een schroefje erin.
 
puch-driver xl 23-5-2007 18:22 Print reply
Posts: 300
hm,, of die dicht is weet ik niet. Ik zelf bedoelde de aansltuiting.. waar de olie pomp zelf op zit. Zometeen alvast het blok even uitmekaar schroeven..
 
Burningtux 24-5-2007 23:00 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch-driver xl
hm,, of die dicht is weet ik niet. Ik zelf bedoelde de aansltuiting.. waar de olie pomp zelf op zit. Zometeen alvast het blok even uitmekaar schroeven..


Als je oliepomp eraf gesloopt is, moet da gat in je carter wel dicht hoor, een busje in pressen met vloeibare pakking oid. Valse lucht kan hij langs daar niet trekken, als middencarterpakking niet lekt teminste.
Maar kan er wel olie naar buiten duwen, en vuil naar binnen krijgen.
Kijk vooral je spruistuk eens na!, Daar zit een kleine nippel (links in dit geval) op, waar het oorspronkelijke olietoevoerdarmpje opzit.
Sluit dat af met een stukje darm met een houtvijs in, let wel op dat het zeker luchtdicht is!

Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 24-5-2007 om 23:02 uur.
 

Dit topic is 5109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved