Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - raadsel puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1185 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43005 - raadsel puch maxi
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fs180 18-5-2007 17:15 Print reply

Posts: 1346
ligt aan je afstelling lijkt me, stel je ontsteking af via de stanaard regels, en dan sproeier gasnaald etc
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
puffelen 18-5-2007 17:57 Print reply
Posts: 49
standaardregel?

Je bedoelt zuigerstand bdp + 0,8 mm (std cilinder) dan moeten de contactpuntjes beginnen open te gaan?

Bij mij staan ze al open als ik op dat punt mn grondplaat helemaal naar rechts (op zn vroegst) draai. :s
Ik heb toch echt het juiste vliegwiel, en trouwens ook nog met eenzelfde, van een andere ontsteking met externe bobine geprobeert.

Als ik het dus vlg het boekje doe, moet mn grondplaat uiterst naar rechts (op zn vroegst) en dan staan ze al een beetje open :s

Gek genoeg maakt het uiteindelijk weinig verschil in prestatie, of ik hem nu zo vroeg mogelijk of zelfs een stuk verder voorbij het midden zet :s
Blijkbaar moet ik gewoon vroeger zetten, wat nu?... gaatjes van de grondplaat naar links langer maken?

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 18-5-2007 om 17:58 uur.
 
mtx-r50 18-5-2007 18:06 Print reply

Posts: 264
heb je al eens geprobeerd met een andere uitlaat?
gwn niet verder klooien met deze maar gewoon is een andere proberen (ik weet niet of het iets kan helpen hoor)
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
puffelen 18-5-2007 20:40 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-r50
heb je al eens geprobeerd met een andere uitlaat?
gwn niet verder klooien met deze maar gewoon is een andere proberen (ik weet niet of het iets kan helpen hoor)


ja heb ik en bleeftie ook in bepaald toerental "hangen"
Ik vind trouwens dat als ik een top van 52 haal nu (windje mee) moettie toch ook windje tegen 48 ofzo halen en dat vind ik hard zat ...
Maar dat doettie niet, hij mist trekkracht om door een beetje wind heen ook aan zen top van 50-52 te komen.
Het gaat gewoon om het regelmatig optrekken, dat doettie niet, en dat moet toch kunnen.

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 18-5-2007 om 20:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 18-5-2007 om 20:42 uur.
 
puffelen 18-5-2007 22:48 Print reply
Posts: 49
heh hehhh eindelijk )
Blijkt toch dat K@%$@ uitlaatje te zijn.
standaarpijpje 22mm (brum) met knikje en van die hitteschildjes dat je je p.... euh benen minder snel verbrand

zucht, heb gewoon waar de binnenpijp net in de buitenpijp zit, 10 cm uit de kraag een ovaal gat gemaakt van ongeveer 2,5 x 1 cm.
Maakt nauwelijks meer geluid, gaat niet ten koste van voorzover maxi std trekkracht heeft.
Kheb aan de demper maar niet geprutst omdat ik niet weet hoe, ik las hier op ut forum iets over 3de balletje erafzagen...model trechter, betere prestaties blablabla...nou...lijkt me sterk.
Mn vriending heeft trouwens ook een maxi met std cil met 12mm Bing en Proma GP en twv 14/45 en die gaat echt niet harder.


Maargoed, trekt nu goed en in 1 keer door tot top ook met enige tegenwind (53 op de teller)
Natuurlijk wel met behulp van 15mm bing met sproeier 66, twv 14/45 en een HD kopje.

Voorzover is dit opgelost, ik mottut r maar meedoen

Tot slot.
Blijft mn vraag, waarom als ik mn ontstekingstijdstip vlg het boekje afstel rijdtie stukkie minder dan als dat ik hem in feite een flink stuk telaat zet.
Sterker nog, als ik hem op tijd zet, staat mn grondplaat uiters rechts (vroeg) en staan me contactpuntjes desondanks toch al een beetje open
 
puffelen 19-5-2007 10:57 Print reply
Posts: 49

Blijft mn vraag:
Waarom als ik mn ontstekingstijdstip vlg het boekje afstel rijdtie stukkie minder dan als dat ik hem in feite een flink stuk telaat zet.
Sterker nog, als ik hem op tijd zet, staat mn grondplaat uiters rechts (vroeg) en staan me contactpuntjes desondanks toch al een beetje open.
Ook geeft hij indien ik hem (veels)tevroeg of telaat zet niet de symptomen die we allemaal kennen :s

Ik heb de originele std zuiger , dunne std voetpakking en koppakking.

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 19-5-2007 om 10:58 uur.
 

Dit topic is 3494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved