Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - raadsel puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #43005 - raadsel puch maxi
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puffelen 16-5-2007 21:16 Print topicpost
Posts: 49
Hallo,

Heb een puch maxi met:
standaard (knik) uitlaatje met 18 mm (brommer) bocht.
nw model originele puch 50cc cilinder met hd kop
12 of 15 mm Bing naar keuze.
ontsteking met externe bobine.
nw bosch contactpuntjes.
twv 14/45

Had eerst 15mm bing met 14 spruitstuk en 72 sproeier.
Ging tot aan de 35 km/u goed, dan kruipend naar de 45, om vervolgens beter door te trekken tot 55! (een begrensde, standaard uitlaat)

Maargoed, ik kloje met lucht en ontstekingstijdstip, maar kreeg hem niet zo dat hij gewoon in 1 keer goed doortrekt naar top :s
Wellicht krijg je de afstelling vh mengsel nooit goed met een 15 bing op een 12mm inlaat van de std cilinder....

Dus ik vervolgens 12 mm bing met 12mm spruitstuk erop, kleiner gat in de luchtfilter, klojen met sproeier 64, 60, 58...
Zelfde symptoom maar dan nog brakker van 35 naar 45, om vervolgens "gewoon"door te trekken naar? bijna 55!


Dus ging ik aan de ontsteking denken, tijdstip veranderen uitproberen,...nw contactpuntjes en bougie erin, ...zelfde verhaal ,.. zucht

NU KOMT HET ))
Blijkt dus dat ik mn ontstking van zn vroegst naar zn laatst en alles ertussenin kan verzetten en dat heeft nauwelijks invloed op watvoor prestatie danook *PloP*
Alle andere puchies die ik ooit heb afgesteld had 2 of 3 mm verzetten al invloed, laat staan van zen vroegst naar zen laatst.

Met andere woorden, hij blijft het op dezelfde wijze doen of de ontsteking nou op zen vroegst, laatst of er tussenin staat!
Dat hebbik nog nooit meegemaakt, dacht aan het vliegwiel dus ik ander vliegwiel,,,resultaat blijft ongeacht de afstelling grondplaat!

WIE HEEFT ER EEN IDEE OM ME TE HELPEN




Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 16-5-2007 om 22:52 uur.
 

crosser10040 17-5-2007 13:31 Print reply

Posts: 515
contactpunten gaan wel 0.4 mm open?
 
coke 17 17-5-2007 16:21 Print reply
Posts: 90
heb je al eens een andere ondsteking geprobeert?
en zit spietje in je krukas wel goed vast zodat je vliegwiel niet los kan bewegen?
welke kleur heeft je bougie?
 
puffelen 17-5-2007 17:05 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser10040
contactpunten gaan wel 0.4 mm open?


contactpunten te ver open staan trektie over het geheel niet meer op...
contactpunten te dicht staan ploffen uit uitlaat, en zwaar stotteren...

Bovendien houd dit geen verband met afsteling van het tijdstip.

 
puffelen 17-5-2007 17:08 Print reply
Posts: 49
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coke 17
heb je al eens een andere ondsteking geprobeert?
en zit spietje in je krukas wel goed vast zodat je vliegwiel niet los kan bewegen?
welke kleur heeft je bougie?


Ik heb zoals je in de post kan lezen nieuwe contactpuntjes en bougie, en inmiddels een ander vliegwiel geprobeert.
Vliegwiel zit goed vast, spietje is nieuw.
Bougie is mooi droog en lichtbruin van kleur.

Zou anders uiteindelijk de bobine (extern) of condensator kunnen zijn, hoewel ik dat zeer betwijfel omdat datsoort problemen heel andere symptomen hebben.

Maargoed, heb nog een externe bobine liggen, zal hem er eens opschroeven.




Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 17-5-2007 om 18:30 uur.
 
Vehikel 17-5-2007 17:10 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puffelen
[...]


Bovendien houd dit geen verband met afsteling van het tijdstip.


Jawel hoor, door de punten wijder te zetten gaat de ontsteking ook vroeger staan. Bij mijn Ss50 maak je daar gebruik van, want bij een Ss50 kan je de grondplaat niet verdraaien.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
puffelen 17-5-2007 17:50 Print reply
Posts: 49
bij Puch maxi's ook?

nougoed... heb de bobine vervangen maar maakt geen reet uit, zal de nieuwe bosch puntjes is iets wijder zetten.

...blijft erg raar, totaan 35 trektie gewoon normaal, dan wordtie lui en gaat bijna kruipend naar de 43/44 om vervolgens weer normaal door te trekken naar 52.
Hij mist gewoon veel trekkracht, pakkingen goed, geen valse lucht cilinder en zuiger en veren zijn goed... paar weken geleden nog nw lagers en keerringen....zucht...

Heb al zoveel sproeiers en lucht geprobeert, probeer het inmiddels weer met 15 bing met 72 (std) sproeier en een paar extra gaatjes in de std luchtfilter.


...word vervolgt

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 17-5-2007 om 17:51 uur.

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 17-5-2007 om 17:52 uur.
 
puffelen 18-5-2007 11:27 Print reply
Posts: 49
heb de ontsteking en contactpuntjes en nw bougie nog maares afgesteld.
Scheeld iets, windje mee ruktie wel door naar de 50, windje tegen blijftie nogsteeds hangen bij 38 - 40 km/u :s
De grondplaat moest voor de juiste voorontsteking (0,9mm) wel op zen uiterste stand naar rechts, hoop dat het net voldoende is..
Binnenpijp schoon, carb 15 met sproeier 66 en paar extra gaatjes in de std luchtfilter ook goed.

Kga nu twijfelen over mn bijna nw zuigerveertjes en de HD kop.
Zou daar wat mis mee kunnen zijn?.. kbedoel, alstie krom ofzo zou zijn zou die ertussen door moeten blazen toch?...en dat doettie niet

Heeft het trouwens nut een andere zuiger dan een std zuiger erin te doen? mbt de prestatie, en zo ja, welke?

pfioew

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 18-5-2007 om 11:29 uur.
 
mtlover 18-5-2007 11:37 Print reply

Posts: 2372
Is je condensator nog wel goed?
 
puffelen 18-5-2007 11:49 Print reply
Posts: 49
condensator lijkt me goed want ik heb daar met andere puchjes wel problemen mee gehad maar dat geeft toch echt andere symptomen dan trekkracht missen...( overslaan, ploffen, of bij warm worden helemaal niets doen)

Sjeu,, heb dus nu nw bougie, bijna nw (ander) vliegwiel, nw bosch contactpunten, bijna nw (andere) bobine...zou hem zijn als het die @&!#*condensator zou zijn.

Maar nee, kga maar geen spoken zien, tenzij meerdere hier ff uitleggen dat het wel degelijk de condensator kan zijn.


 
mtlover 18-5-2007 12:06 Print reply

Posts: 2372
Je kan kijken of ie nog oplaadt door 'm door te meten. Hij moet opladen en weer afgeven, steeds opnieuw.

Heb je geen lampje met 2 draadjes, kan je het ook mee zien.

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 18-5-2007 om 12:13 uur.
 
puffelen 18-5-2007 12:11 Print reply
Posts: 49
aaach dat lijkt me onnauwkeurig, en voor goed doormeten heb ik geen spullen...maar je blijft erbij dat slecht op(door) trekken in bepaalde toerentallen zoals in het vb hierboven een symptoom kan zijn van een slechte bobine? (terwijl bougie goed vonkt)

achjah, ik koop vanmiddag wel een niewe, nooit weg die dingen gaan wel vaker stuk.

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 18-5-2007 om 12:16 uur.
 
puffelen 18-5-2007 14:01 Print reply
Posts: 49
helaas... nw condensator maakt gn verschil.
Heb ook met een andere voedingsspoel (ontst met externe bobine) geprobeert en dat maakt ook niet uit.

conclusie, electrisch moet goed zijn.


Dan blijft over:
sproeier/lucht (zit nu met 15mm bing met 14 spruitst sproeier 66 in, kga zo kleiner proberen.(gedaan helpt niet)

en de uitlaat, geen extra gaten in demper en/of binnenpijp..misschien toch wat roet en dan wordt het 22 mm bochie wel heel dun...toch maar weeres ontkolen als kleinere sproeier niet werkt.


Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 18-5-2007 om 14:58 uur.
 
puffelen 18-5-2007 15:02 Print reply
Posts: 49
Het aller allervreemdste vind ik nu wel dat als ik de voorontsteking (het moment dat de puntjes beginnen open te gaan) volgens het boekje doe moet ik de grondplaat helemaal naar rechts draaien (dus op zen vroegst)

en TOCH RIJD HIJ BETER ALS IK DE ONTSTEKING BEDUIDEND LATER ZET ???

conclusie totnutoe.
electrisch probleem minder waarschijnlijk
afstelling mengsel onwaarschijnlijk

blijft over:
iets mis met zuigerveren-zuiger, HD kop, uitlaatje.

wie durft
 
User 927 18-5-2007 16:03 Print reply

Posts: 6405
Valse lucht al gechecked?
 
puffelen 18-5-2007 16:59 Print reply
Posts: 49
?
 

Dit topic is 3546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved