Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #42998 - onsteking vraag, HONDA MB
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 12982 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-5-2007 17:18 |
Posts: 10560 |
vroeger zetten is tegen draairichting in
rechtsom dus
das ook enige wat je aan een mb onsteking kunt afstellen.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Vuile Beunkoe |
16-5-2007 17:18 |
Posts: 6114 |
gewoon met ori plaat helemaal naar rechts draaien
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
MTRudolf |
16-5-2007 17:33 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
gewoon met ori plaat helemaal naar rechts draaien
NIET NEVER NOOIT DOEN !!!!!
is er niet goed voor
en ja ik weet het heb er ervaring mee !!
gewooon je streepje op je ontsteking gelijk zetten met het carter
als je hele snelle setup hebt kun je altijd nog vervroegen
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-5-2007 17:34 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTRudolf
[...]
NIET NEVER NOOIT DOEN !!!!!
is er niet goed voor
en ja ik weet het heb er ervaring mee !!
gewooon je streepje op je ontsteking gelijk zetten met het carter
als je hele snelle setup hebt kun je altijd nog vervroegen
kan allebij prima ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
- Han - |
16-5-2007 17:34 |
Posts: 9667 |
grondplaat helemaal naar rechts, en dan een klein stukje terug
|
|
<10.000 posts |
|
Vuile Beunkoe |
16-5-2007 17:35 |
Posts: 6114 |
hoezo helemaar naar rechts onveilig? Met ori grondplaat kan dat gewoon hoor. Rijd vriend van me al tijden zo rond, niks aan de hand
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Thijsje |
16-5-2007 17:41 |
Posts: 1687 |
dan gaat de rommel pingelen. dan heb je als het ware 2 ontploffingen in 1 cilinder. op de zuiger 1, en op de cilinder kop.. dit verneukt gigantsich veel.. dat pingelen hoor je als tikken.
is een 70cc imitatie, 18 mm carb.
denk dus ff helemaal rechtsom draaien. of ff heeeel goed kijken naar die 2 puntjes :P
iig bedankt allemaal
bij een honda mt, is de drijfstang volgens mij 2 mm langer, en dus minder 'ruimte' om te pingelen....
iig allemaal bedankt
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
- Han - |
16-5-2007 17:42 |
Posts: 9667 |
mt en mb blok is op een paar kleine dingen na hetzelfde, krukas iig wel, dus daar zit geen verschil in
|
|
<10.000 posts |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-5-2007 17:43 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
dan gaat de rommel pingelen. dan heb je als het ware 2 ontploffingen in 1 cilinder. op de zuiger 1, en op de cilinder kop.. dit verneukt gigantsich veel.. dat pingelen hoor je als tikken.
is een 70cc imitatie, 18 mm carb.
denk dus ff helemaal rechtsom draaien. of ff heeeel goed kijken naar die 2 puntjes :P
iig bedankt allemaal
bij een honda mt, is de drijfstang volgens mij 2 mm langer, en dus minder 'ruimte' om te pingelen....
iig allemaal bedankt
op de zuiger en op de kop
doe nu 2 jaar mvt maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
en over die drijfstang
punt 1 mb en mt hebben zelfde krukas
punt 2 je moet zowiezo dezelfde afstand hebben tussen je zuiger in bdp en je kop
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
ploe |
16-5-2007 19:29 |
Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
op de zuiger en op de kop
doe nu 2 jaar mvt maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
en over die drijfstang
punt 1 mb en mt hebben zelfde krukas
punt 2 je moet zowiezo dezelfde afstand hebben tussen je zuiger in bdp en je kop
IDD lijkt mij heerijk 2 ontstekingen in een keer
ik denk dat hij bedoeld dat de ontsteking plaatsvind voordat de zuiger in bdp is
dit is niet erg maar niet te vroeg dit geeft aleen maar nadeel en zal je brommer inhouden dus pingelen je hoord dan rara geluiden uit bij je cilinder
dit is bij elke setup verschillend
je zal het dus moeten proberen
eerst de ontsteking goed zetten zoals het hoort
en dan steeds een stukje naar rechts draaien tot dat hij slechter gaat rijden dan moet je een klein stukje terug
geloof me de ontsteking staat nooit naar je zin
koop een programeerbare HPI dan kan je het heel precies afstellen
helaas zijn deze dingen nog al prijzig
|
|
www.placeonearth.nl |
|
Vehikel |
16-5-2007 19:53 |
Posts: 2903 |
MTRudolf heeft wel gelijk, pingelen is funest voor je brommer. Als je er een "ringelend" geluid hoort: direct uitzetten! en ontsteking iets later zetten.
Bij pingelen brandt je als het ware een gat in je zuiger.
Oja:
Zie: detoneren!
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 16-5-2007 om 19:57 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Sypie_Honda |
16-5-2007 19:59 |
Posts: 13830 |
tss dat ding gaat echt niet pingelen als je alleen de grondplaat naar rechts draaid
beter nog, altijd als ik een MT blok gereviseerd heb zet ik de ontsteking helemaal naar rechts. loopt hij het beste op. met alle setups.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 16-5-2007 om 19:59 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Vehikel |
16-5-2007 20:03 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
tss dat ding gaat echt niet pingelen als je alleen de grondplaat naar rechts draaid
beter nog, altijd als ik een MT blok gereviseerd heb zet ik de ontsteking helemaal naar rechts. loopt hij het beste op. met alle setups.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 16-5-2007 om 19:59 uur.
Je moet toch het zekere voor het onzekere nemen, dus ik zou sowieso ff kritisch naar het geluid luisteren, kan geen kwaad.
Want als je contactpunten wat meer afgesleten zijn staat je ontsteking in principe ook iets vroeger.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Frysk |
16-5-2007 20:07 |
Posts: 34930 |
damn ooh nee niet je ontsteking naar rechts draaien, straks gaat ie pingelen
Wat is dit voor debiel gelul ...
op ALLE honda's die ik tot nu toe gehad hem stond me ontsteking helemaal naar rechts, sommigen zelfs grondplaat uitgevijlt.. gebeurt NIKS mee
|
|
giggitybyte |
|
Thijsje |
16-5-2007 20:22 |
Posts: 1687 |
heb dus ff de onsteking lekker helemaal rechtsom gedraait.
ik bedoelde met 'op de zuiger en op de kop' ermee, dat hij dus te vroeg ontbrand,, terwijl de zuiger nog niet in de bdp zit.
maargoed, dat terzijde
heb de onsteking op zn vroegst gezet...
gigantisch mooi gereden etc
maar,, nu is hij (volgesn mij) zulk gigantisch mooi vastgelopen::
eerst ff wat raggen en doen, op het zandpad,, daarna ff op de weg volgas. schakelde mooi terug,, naar de 1,, begint mij alles te blokeeren.. brommer viel uit,, achterband bleef maar stokkeren..
kon de kickstart niet naar beneden krijgen met mn hand (normaal wel) dus maar ff een liefe trap op gedaan met mn voet
toen kon ik m weer aanlopen,, en liep ff lekker goed beroerd.
heb hem daarna een poosje stil laten staan (ong half uur ofzo) en toen nog eens gereden,, reed weer perfect...
vraag me af wat het kon wezen. maargoed.
heb me ff gekeken waar ik puntje ofwat zag,, (bij de onsteking) maar kon niets zien.. heb m daarom direct ff op zn vroegst gezet.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Dit topic is 12982 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|