Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke Honda?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1166 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42973 - Welke Honda?
Pagina 4 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6542 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gerwin88 15-5-2007 12:56 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
kijk wat je budget is en zoek daar een nette brommer voor.
veel verschil zit er niet in honda's ene heeft een schijfrem of is watergekoeld of het model is anders. rest kwa kwaliteit zijn de brommers het zelde


mb & nsr hebben beide voor schijfrem, dus dat verschilt ook niet.
 
VW rider for live
stoeptegel 15-5-2007 13:49 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]

Inderdaad, kwalititief zit er niet veel verschil in!

Loop dan niet zo slap te lullen in je vorige post.
Denk eerst na voordat je post.

n00b
 
80 cc ownatsj
Rive-MBX 15-5-2007 14:00 Print reply

Posts: 764
mbx50 is wel leuk maar dan zou ik een nsr frame kopen en daar moet

je ff wat aan lassen en slijpen, maar dan heb je ook wat

tis ff wat sleuteln maar het is goed te doen, heb ik ook gedaan.

(edit: devil post 666)

Dit bericht is gewijzigd door Rive-MBX op 15-5-2007 om 14:01 uur.
 
*zucht*
lange elst 15-5-2007 14:02 Print reply

Posts: 441
nsr
 
Teunis 15-5-2007 14:16 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lange elst
nsr


en waarom.......


post dan niet als geen atgument hebt!

ik zelf zou niet voor mbx gaan, want je kan nergens bij en lijkt mij erg kut sleutelen, maar ik zou ook vooral kiezen wat jij zelf mooi vind en lekkerr vind rijden
 
ARWIN_honda 15-5-2007 14:23 Print reply

Posts: 3534
ik heb een MB gehad, en heb vanaf september 06 een nsr, dit bevalt mij veel beter. nsr blokjes zijn betrouwbaarder, en tis watergekoeld. en het model is ook aardig wat mooier dan mb/mbx enzovoort.
 
Suzuki GSX-R600 K4
Rive-MBX 15-5-2007 14:40 Print reply

Posts: 764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
[...]


en waarom.......


post dan niet als geen atgument hebt!

ik zelf zou niet voor mbx gaan, want je kan nergens bij en lijkt mij erg kut sleutelen, maar ik zou ook vooral kiezen wat jij zelf mooi vind en lekkerr vind rijden


valt wel mee met kut sleutelen hoor, je haalt de kappen en tank er zo af en kunt dan overal bij
 
*zucht*
stoeptegel 15-5-2007 14:43 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
ik heb een MB gehad, en heb vanaf september 06 een nsr, dit bevalt mij veel beter. nsr blokjes zijn betrouwbaarder, en tis watergekoeld. en het model is ook aardig wat mooier dan mb/mbx enzovoort.


EEN mbx80 blokje is niet betoruwbaar dan een mb8 blok.

 
80 cc ownatsj
Woutjuh 15-5-2007 14:45 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
ik heb een MB gehad, en heb vanaf september 06 een nsr, dit bevalt mij veel beter. nsr blokjes zijn betrouwbaarder, en tis watergekoeld. en het model is ook aardig wat mooier dan mb/mbx enzovoort.

mijn broer heeft ook een MB, die heeft er ook geen problemen mee.
Ik heb zelf ook een NSR, maar ze doen het beiden altijd, dus dat maakt niet uit

MB is goedkoper, en makkelijker in elkaar, dat is wel voordeel, maar ik vind een NSR meer rijplezier geven.
 
veel MT spul te koop!
ARWIN_honda 15-5-2007 14:55 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
[...]

mijn broer heeft ook een MB, die heeft er ook geen problemen mee.
Ik heb zelf ook een NSR, maar ze doen het beiden altijd, dus dat maakt niet uit

MB is goedkoper, en makkelijker in elkaar, dat is wel voordeel, maar ik vind een NSR meer rijplezier geven.

ja en een nsr vind ik mooier. ik had wel vaak gemieter met mn MB
 
Suzuki GSX-R600 K4
roy mtx-sh 15-5-2007 15:04 Print reply
Posts: 153
zwak argument als je bv nergens bij kunt door de kuipen/kapjes want
die heb je er met 5 minuten af

luchtgekoeld scheelt een radiator/waterslangen/reservoir dus das wel makkelijker, kwa ruimte en kwa tijd met cilinder en zuigerwerk. maarja watergekoeld tap je ff af en dan is het eigelijk hetzelfde..

watergekoeld vind ik betere prestaties geven. maarja die zijn ook bijna altijd nieuwer ( bv vergelijking mb-nsr)

voor beide onderdelen genoeg
mbx vind je zowat alleen velgen van, maar dat vind ik wel erg leuke modellen.

het is net wat je mooi vind, het heeft beide voordelen.
en als je eindelijk een mooie hebt gevonden dan geef je niks om de ''nadelen'' dan moet je em gewoon hebben
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
gerwin88 15-5-2007 15:17 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy mtx-sh

watergekoeld vind ik betere prestaties geven. maarja die zijn ook bijna altijd nieuwer ( bv vergelijking mb-nsr)

het is net wat je mooi vind, het heeft beide voordelen.
en als je eindelijk een mooie hebt gevonden dan geef je niks om de ''nadelen'' dan moet je em gewoon hebben


als je een redelijk normale setup hebt maakt het niet echt uit of je water/ of luchtgekoeld hebt.

het zijn beide goede brommers,
alleen je komt nogal wat vernaaide brommers tegen, maar dat is ook logisch na 20-25 jaar.
je moet dus wel een beetje oppassen met wat je koopt, kan je hoop gezeik schelen.

 
VW rider for live
Kurzel 15-5-2007 15:23 Print reply

Posts: 2369
NSR, zeker de beste,
ligt er vooral aan wat voor model je leuk vind, het zijn allemaal soortgelijke blokjes, dus als je een mbx80 blok op een nsr wil zetten kan dat gewoon.
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Citta92 15-5-2007 15:25 Print reply

Posts: 614
Ja jullie maken het me niet echt makkelijker:p..
Zoals iemand al zei.. NSR omdat watergekoeld is, en watergekoelde cilinders zijn meestal iets beter/sneller getimed.

Verder tja nsr en honda mb vind beetje netzo mooi, mijn budgetis niet de hoogste.
Dus nsr valt denk af ook vanwege de prijsje.
Maar je ziet ze weleens van 400 a 500 a 600 euro, dat vind ik dan nog wel kunnen, maar ze zijn gewoon oud en vind de prijzen abnormaal tegenwoordig.
Voor die prijs heb je opknapper moderne brommer(niet dat ik dat wil ).

Maar ik zal eens kijken naar nsr en Mb5 (mbx5 ook ).

En dan kan ik ooit zelf nog wel een mb8 blok eronder gooien.
 
antonhonda 15-5-2007 15:28 Print reply

Posts: 3616
en vind je een honda mtx ook niks dan ?

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud

Dit topic is 6542 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved