Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke Honda?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42973 - Welke Honda?
Pagina 3 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stoeptegel 15-5-2007 12:25 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
[...]

dit bedoel ik.

Maaar maak niet uit, mb5 staat al zoweinig op kenteken op marktplaats.
Dus word even zoeken , terwijl ik wel dringend weer een mb5 nodig heb.mb8 op kenteken is ook goed.

Liefst 80 blok, wil geen super opgefokt ding, of hij moet goed afgesteld zijn, want vaak zie je die opgefokte dingen zo slecht afgesteld zijn.
Niet dat ik niet kan afstellen, maar na zoveel geld wil ik een goed ding en geen afgeragt ding.



Heej, ik heb een honda mb5 olditmer met mb8 blok gewoon op kenteken.
Als je er een proma uitlaat onder legt ga je 100 echte kms per uur, dus op de teller rond de 110.Het is dan allemaal goed betrouwbaar en verbruikt 1:20.
Het voordeel van mb is het makkelijke sleutelen, je kan overal bij meteen.Geen kappen,niet luchtgekoeld, dus cilinderkop er ff af halen of je cilinder vervangen is heel snel gedaan.

Bij NSR kan je noujuist NIET makkelijk sleutelen,als je cilinder wilt vervangen,moet je al het koelvloeistof gebeuren leeg laten lopen en de slangen los maken.Bovendien moet je dan ook nog een de complete tank eraf halen en volgens mij zelf ook nog je radiateur.Bij nsr is het gewoon kut sleutelen, aangezien je weinig ruimte hebt.
Ik heb zelf nsr ook gehad,dus ik weet waar ik het over heb voordat frysk weer gaat blaten dat nsr het beste is.
Sommige vinden de zithouding van een mb ook fijner dan nsr,omdat je minder voorover zit en dus ook minder naar voren duikt.

Maar nsr heeft ook voordelen tegenonver een mb, het is minder makkelijk te zien voor de politie dat je er 80 cc onder hebt liggen.
Het ziet er allemaal moderner uit,monoshock achter.Betere voorrem en standaard al 12 volt.

Het is dus net waar je zelf voor kiest.Ikzelf ben praktisch ingesteld en ik wil gewoon betrouwbaar en snel kunnen rijden zonder veel gezeik met sleutelen.Uiterlijk komt bij mijn brommer op de laatste plaats.
Vind je daarentegen uiterlijk erg belangrijk en vind je het niet erg om wat secuurder en met meer geduld te sleutelen dan kan je ook gewoon voor een nsr gaan. Ook zul je meer schade hebben als je valt omdat je met je kappen zit.

Ze zijn dus allebei goed dus aan jou de keuze.
 
80 cc ownatsj
Frysk 15-5-2007 12:26 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


pro-link op een brommertje 80 gaat en grootste oneffeheid een drempel.. das imo geen reden om brommer te kopen

mb heef ac , werkt goed

bruter eruit ziet is mening .

mb is goedkoper , onderdelen zijn goedkoper ..



ok,

puch maxi heeft geen pro-link, uiterlijk blijft mening, en heeft geen pro-link..

Jij zoekt gewoon iets om tegenin te gaan.. volkomen onnodig ?

als ik jouw zo hoor maakt het jouw niks uit waar je op rijd

@ cittyguy ofzo

een MB is een goede keuze zijn alleen wat iel, maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik NSR gewend ben
 
giggitybyte
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-5-2007 12:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



ok,

puch maxi heeft geen pro-link, uiterlijk blijft mening, en heeft geen pro-link..

Jij zoekt gewoon iets om tegenin te gaan.. volkomen onnodig ?

als ik jouw zo hoor maakt het jouw niks uit waar je op rijd

@ cittyguy ofzo

een MB is een goede keuze zijn alleen wat iel, maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik NSR gewend ben



jij doet alsof nsr een heilige brommer is

mb en nsr rijden allebij gewoon prima

nsr is stijf
mb is klein licht

ac en lc koelen op brommers gewoon prima

nsr en mb zijn beide mooie van te vinden en lelijke

jij staart gewoon blind op nsr, terwijl dit net als mb een gedateerde brommer is
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Frysk 15-5-2007 12:30 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]



Heej, ik heb een honda mb5 olditmer met mb8 blok gewoon op kenteken.
Als je er een proma uitlaat onder legt ga je 100 echte kms per uur, dus op de teller rond de 110.Het is dan allemaal goed betrouwbaar en verbruikt 1:20.
Het voordeel van mb is het makkelijke sleutelen, je kan overal bij meteen.Geen kappen,niet luchtgekoeld, dus cilinderkop er ff af halen of je cilinder vervangen is heel snel gedaan.

Bij NSR kan je noujuist NIET makkelijk sleutelen,als je cilinder wilt vervangen,moet je al het koelvloeistof gebeuren leeg laten lopen en de slangen los maken.Bovendien moet je dan ook nog een de complete tank eraf halen en volgens mij zelf ook nog je radiateur.Bij nsr is het gewoon kut sleutelen, aangezien je weinig ruimte hebt.
Ik heb zelf nsr ook gehad,dus ik weet waar ik het over heb voordat frysk weer gaat blaten dat nsr het beste is.
Sommige vinden de zithouding van een mb ook fijner dan nsr,omdat je minder voorover zit en dus ook minder naar voren duikt.

Maar nsr heeft ook voordelen tegenonver een mb, het is minder makkelijk te zien voor de politie dat je er 80 cc onder hebt liggen.
Het ziet er allemaal moderner uit,monoshock achter.Betere voorrem en standaard al 12 volt.

Het is dus net waar je zelf voor kiest.Ikzelf ben praktisch ingesteld en ik wil gewoon betrouwbaar en snel kunnen rijden zonder veel gezeik met sleutelen.Uiterlijk komt bij mijn brommer op de laatste plaats.
Vind je daarentegen uiterlijk erg belangrijk en vind je het niet erg om wat secuurder en met meer geduld te sleutelen dan kan je ook gewoon voor een nsr gaan. Ook zul je meer schade hebben als je valt omdat je met je kappen zit.

Ze zijn dus allebei goed dus aan jou de keuze.



mja NSR sleuteld idd kut, ik moest mijn lampepit vervangen.. moet voorkuip er weer af etc heb je zeker gelijk in, maarja dat hebben alle racers van tegenwoordig.

NSR ligt wel mooier in de bochten dan een MB'tje maar MB rijd lekker fijn op lange afstanden

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



jij doet alsof nsr een heilige brommer is

mb en nsr rijden allebij gewoon prima

nsr is stijf
mb is klein licht

ac en lc koelen op brommers gewoon prima

nsr en mb zijn beide mooie van te vinden en lelijke

jij staart gewoon blind op nsr, terwijl dit net als mb een gedateerde brommer is


als jij ff goed mijn posts leest zie ik nergens dat ik NSR 100% verdedig

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 15-5-2007 om 12:30 uur.
 
giggitybyte
Citta92 15-5-2007 12:34 Print reply

Posts: 614
MAak niet uit, hij is gewoon onder de indruk van zijn nsr.

Dat kan, en het zal best een lekker rijdende brommer zijn.
Maar mijn beslissing is bij de mb'tjes gevallen.

En het sleutelen is makkelijker zag ik al, en dat is iets wat ik toch al graag doe.

En kwa brute uiterlijk, het is maar net wat je bruut vind, ik vind de schakels van tegenwoordig weer totaal niet bruut, zundapp etc is veel bruter naar mijn mening, maarja wat ben ik
 
Tim V 15-5-2007 12:40 Print reply

Posts: 4468
Lol.. NSR natuurlijk.
NSR heeft beter blokje als mb5 en ziet er nog een stuk mooier uit ook.
En MB8 zal sowieso wel niet, das 80blokkie
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
geert-nsr 15-5-2007 12:40 Print reply

Posts: 6438
ik zou nsr nemen of een mtx met nsr blok erop.

 
Citta92 15-5-2007 12:41 Print reply

Posts: 614
tim_my, lees even dit topic geheel door voordat je oordeelt, en waarom nsr beter blok dan? omdat die LC is?
 
Tim V 15-5-2007 12:42 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
tim_my, lees even dit topic geheel door voordat je oordeelt, en waarom nsr beter blok dan? omdat die LC is?

Had ik oook al gelezen.
Je wilt gene NSR vanwege de kappen, maar das echt onzin jongen, gewoon NSR kopen wat maken die kappen uit.

En NSR blok is gewoon heel betrouwbaar blokje, en inderdaad, het is watergekoeld
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
stoeptegel 15-5-2007 12:43 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Lol.. NSR natuurlijk.
NSR heeft beter blokje als mb5 en ziet er nog een stuk mooier uit ook.
En MB8 zal sowieso wel niet, das 80blokkie


Wat is er beter aan een nsr blokje.
 
80 cc ownatsj
geert-nsr 15-5-2007 12:43 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]

Had ik oook al gelezen.
Je wilt gene NSR vanwege de kappen, maar das echt onzin jongen, gewoon NSR kopen wat maken die kappen uit.

En NSR blok is gewoon heel betrouwbaar blokje, en inderdaad, het is watergekoeld

koop je een mbx50 he die hebben niet zo veel kappen en leg er dan een nsr blok op.
 
OmafietS 15-5-2007 12:43 Print reply

Posts: 7472
NSR

heb je ook geen gezeik met dat i niet op kenteken kan enzo
+ watergekoeld, schijfrem.. gaat niet 24/7 naar de klote
 
gerwin88 15-5-2007 12:49 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

koop je een mbx50 he die hebben niet zo veel kappen en leg er dan een nsr blok op.


lees dan is
daar heeft die toch niks aan want heeft geen kenteken...
of hij moet nsr frame hebben.

beter doe je gewoon wat je zelf al wilt en haal je een mb.
is luchtgekoeld, sleuteld gigantisch makkelijk (blok is ook bijna hetzelfde als mt5 behalve de cilinderkop)
 
VW rider for live
geert-nsr 15-5-2007 12:53 Print reply

Posts: 6438
kijk wat je budget is en zoek daar een nette brommer voor.
veel verschil zit er niet in honda's ene heeft een schijfrem of is watergekoeld of het model is anders. rest kwa kwaliteit zijn de brommers het zelde
 
Tim V 15-5-2007 12:55 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
kijk wat je budget is en zoek daar een nette brommer voor.
veel verschil zit er niet in honda's ene heeft een schijfrem of is watergekoeld of het model is anders. rest kwa kwaliteit zijn de brommers het zelde

Inderdaad, kwalititief zit er niet veel verschil in!
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?

Dit topic is 6527 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved