Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #42973 - Welke Honda?
|
Pagina 3 van 12
|
Dit topic is 6527 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
stoeptegel |
15-5-2007 12:25 |
Posts: 3085 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
[...]
dit bedoel ik.
Maaar maak niet uit, mb5 staat al zoweinig op kenteken op marktplaats.
Dus word even zoeken , terwijl ik wel dringend weer een mb5 nodig heb.mb8 op kenteken is ook goed.
Liefst 80 blok, wil geen super opgefokt ding, of hij moet goed afgesteld zijn, want vaak zie je die opgefokte dingen zo slecht afgesteld zijn.
Niet dat ik niet kan afstellen, maar na zoveel geld wil ik een goed ding en geen afgeragt ding.
Heej, ik heb een honda mb5 olditmer met mb8 blok gewoon op kenteken.
Als je er een proma uitlaat onder legt ga je 100 echte kms per uur, dus op de teller rond de 110.Het is dan allemaal goed betrouwbaar en verbruikt 1:20.
Het voordeel van mb is het makkelijke sleutelen, je kan overal bij meteen.Geen kappen,niet luchtgekoeld, dus cilinderkop er ff af halen of je cilinder vervangen is heel snel gedaan.
Bij NSR kan je noujuist NIET makkelijk sleutelen,als je cilinder wilt vervangen,moet je al het koelvloeistof gebeuren leeg laten lopen en de slangen los maken.Bovendien moet je dan ook nog een de complete tank eraf halen en volgens mij zelf ook nog je radiateur.Bij nsr is het gewoon kut sleutelen, aangezien je weinig ruimte hebt.
Ik heb zelf nsr ook gehad,dus ik weet waar ik het over heb voordat frysk weer gaat blaten dat nsr het beste is.
Sommige vinden de zithouding van een mb ook fijner dan nsr,omdat je minder voorover zit en dus ook minder naar voren duikt.
Maar nsr heeft ook voordelen tegenonver een mb, het is minder makkelijk te zien voor de politie dat je er 80 cc onder hebt liggen.
Het ziet er allemaal moderner uit,monoshock achter.Betere voorrem en standaard al 12 volt.
Het is dus net waar je zelf voor kiest.Ikzelf ben praktisch ingesteld en ik wil gewoon betrouwbaar en snel kunnen rijden zonder veel gezeik met sleutelen.Uiterlijk komt bij mijn brommer op de laatste plaats.
Vind je daarentegen uiterlijk erg belangrijk en vind je het niet erg om wat secuurder en met meer geduld te sleutelen dan kan je ook gewoon voor een nsr gaan. Ook zul je meer schade hebben als je valt omdat je met je kappen zit.
Ze zijn dus allebei goed dus aan jou de keuze.
|
|
80 cc ownatsj |
|
Frysk |
15-5-2007 12:26 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
pro-link op een brommertje 80 gaat en grootste oneffeheid een drempel.. das imo geen reden om brommer te kopen
mb heef ac , werkt goed
bruter eruit ziet is mening .
mb is goedkoper , onderdelen zijn goedkoper ..
ok,
puch maxi heeft geen pro-link, uiterlijk blijft mening, en heeft geen pro-link..
Jij zoekt gewoon iets om tegenin te gaan.. volkomen onnodig ?
als ik jouw zo hoor maakt het jouw niks uit waar je op rijd
@ cittyguy ofzo
een MB is een goede keuze zijn alleen wat iel, maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik NSR gewend ben
|
|
giggitybyte |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-5-2007 12:28 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
ok,
puch maxi heeft geen pro-link, uiterlijk blijft mening, en heeft geen pro-link..
Jij zoekt gewoon iets om tegenin te gaan.. volkomen onnodig ?
als ik jouw zo hoor maakt het jouw niks uit waar je op rijd
@ cittyguy ofzo
een MB is een goede keuze zijn alleen wat iel, maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik NSR gewend ben
jij doet alsof nsr een heilige brommer is
mb en nsr rijden allebij gewoon prima
nsr is stijf
mb is klein licht
ac en lc koelen op brommers gewoon prima
nsr en mb zijn beide mooie van te vinden en lelijke
jij staart gewoon blind op nsr, terwijl dit net als mb een gedateerde brommer is
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Frysk |
15-5-2007 12:30 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]
Heej, ik heb een honda mb5 olditmer met mb8 blok gewoon op kenteken.
Als je er een proma uitlaat onder legt ga je 100 echte kms per uur, dus op de teller rond de 110.Het is dan allemaal goed betrouwbaar en verbruikt 1:20.
Het voordeel van mb is het makkelijke sleutelen, je kan overal bij meteen.Geen kappen,niet luchtgekoeld, dus cilinderkop er ff af halen of je cilinder vervangen is heel snel gedaan.
Bij NSR kan je noujuist NIET makkelijk sleutelen,als je cilinder wilt vervangen,moet je al het koelvloeistof gebeuren leeg laten lopen en de slangen los maken.Bovendien moet je dan ook nog een de complete tank eraf halen en volgens mij zelf ook nog je radiateur.Bij nsr is het gewoon kut sleutelen, aangezien je weinig ruimte hebt.
Ik heb zelf nsr ook gehad,dus ik weet waar ik het over heb voordat frysk weer gaat blaten dat nsr het beste is.
Sommige vinden de zithouding van een mb ook fijner dan nsr,omdat je minder voorover zit en dus ook minder naar voren duikt.
Maar nsr heeft ook voordelen tegenonver een mb, het is minder makkelijk te zien voor de politie dat je er 80 cc onder hebt liggen.
Het ziet er allemaal moderner uit,monoshock achter.Betere voorrem en standaard al 12 volt.
Het is dus net waar je zelf voor kiest.Ikzelf ben praktisch ingesteld en ik wil gewoon betrouwbaar en snel kunnen rijden zonder veel gezeik met sleutelen.Uiterlijk komt bij mijn brommer op de laatste plaats.
Vind je daarentegen uiterlijk erg belangrijk en vind je het niet erg om wat secuurder en met meer geduld te sleutelen dan kan je ook gewoon voor een nsr gaan. Ook zul je meer schade hebben als je valt omdat je met je kappen zit.
Ze zijn dus allebei goed dus aan jou de keuze.
mja NSR sleuteld idd kut, ik moest mijn lampepit vervangen.. moet voorkuip er weer af etc heb je zeker gelijk in, maarja dat hebben alle racers van tegenwoordig.
NSR ligt wel mooier in de bochten dan een MB'tje maar MB rijd lekker fijn op lange afstanden
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
jij doet alsof nsr een heilige brommer is
mb en nsr rijden allebij gewoon prima
nsr is stijf
mb is klein licht
ac en lc koelen op brommers gewoon prima
nsr en mb zijn beide mooie van te vinden en lelijke
jij staart gewoon blind op nsr, terwijl dit net als mb een gedateerde brommer is
als jij ff goed mijn posts leest zie ik nergens dat ik NSR 100% verdedig
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 15-5-2007 om 12:30 uur.
|
|
giggitybyte |
|
Citta92 |
15-5-2007 12:34 |
Posts: 614 |
MAak niet uit, hij is gewoon onder de indruk van zijn nsr.
Dat kan, en het zal best een lekker rijdende brommer zijn.
Maar mijn beslissing is bij de mb'tjes gevallen.
En het sleutelen is makkelijker zag ik al, en dat is iets wat ik toch al graag doe.
En kwa brute uiterlijk, het is maar net wat je bruut vind, ik vind de schakels van tegenwoordig weer totaal niet bruut, zundapp etc is veel bruter naar mijn mening, maarja wat ben ik
|
|
|
|
Tim V |
15-5-2007 12:40 |
Posts: 4468 |
Lol.. NSR natuurlijk.
NSR heeft beter blokje als mb5 en ziet er nog een stuk mooier uit ook.
En MB8 zal sowieso wel niet, das 80blokkie
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
geert-nsr |
15-5-2007 12:40 |
Posts: 6438 |
ik zou nsr nemen of een mtx met nsr blok erop.
|
|
|
|
Citta92 |
15-5-2007 12:41 |
Posts: 614 |
tim_my, lees even dit topic geheel door voordat je oordeelt, en waarom nsr beter blok dan? omdat die LC is?
|
|
|
|
Tim V |
15-5-2007 12:42 |
Posts: 4468 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
tim_my, lees even dit topic geheel door voordat je oordeelt, en waarom nsr beter blok dan? omdat die LC is?
Had ik oook al gelezen.
Je wilt gene NSR vanwege de kappen, maar das echt onzin jongen, gewoon NSR kopen wat maken die kappen uit.
En NSR blok is gewoon heel betrouwbaar blokje, en inderdaad, het is watergekoeld
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
stoeptegel |
15-5-2007 12:43 |
Posts: 3085 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Lol.. NSR natuurlijk.
NSR heeft beter blokje als mb5 en ziet er nog een stuk mooier uit ook.
En MB8 zal sowieso wel niet, das 80blokkie
Wat is er beter aan een nsr blokje.
|
|
80 cc ownatsj |
|
geert-nsr |
15-5-2007 12:43 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]
Had ik oook al gelezen.
Je wilt gene NSR vanwege de kappen, maar das echt onzin jongen, gewoon NSR kopen wat maken die kappen uit.
En NSR blok is gewoon heel betrouwbaar blokje, en inderdaad, het is watergekoeld
koop je een mbx50 he die hebben niet zo veel kappen en leg er dan een nsr blok op.
|
|
|
|
OmafietS |
15-5-2007 12:43 |
Posts: 7472 |
NSR
heb je ook geen gezeik met dat i niet op kenteken kan enzo
+ watergekoeld, schijfrem.. gaat niet 24/7 naar de klote
|
|
|
|
gerwin88 |
15-5-2007 12:49 |
Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]
koop je een mbx50 he die hebben niet zo veel kappen en leg er dan een nsr blok op.
lees dan is
daar heeft die toch niks aan want heeft geen kenteken...
of hij moet nsr frame hebben.
beter doe je gewoon wat je zelf al wilt en haal je een mb.
is luchtgekoeld, sleuteld gigantisch makkelijk (blok is ook bijna hetzelfde als mt5 behalve de cilinderkop)
|
|
VW rider for live |
|
geert-nsr |
15-5-2007 12:53 |
Posts: 6438 |
kijk wat je budget is en zoek daar een nette brommer voor.
veel verschil zit er niet in honda's ene heeft een schijfrem of is watergekoeld of het model is anders. rest kwa kwaliteit zijn de brommers het zelde
|
|
|
|
Tim V |
15-5-2007 12:55 |
Posts: 4468 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
kijk wat je budget is en zoek daar een nette brommer voor.
veel verschil zit er niet in honda's ene heeft een schijfrem of is watergekoeld of het model is anders. rest kwa kwaliteit zijn de brommers het zelde
Inderdaad, kwalititief zit er niet veel verschil in!
|
|
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben? |
|
Dit topic is 6527 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 12
|
|