Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #42973 - Welke Honda?
|
Pagina 10 van 12
|
Dit topic is 6538 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
gerwin88 |
16-5-2007 10:37 |
Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik ga uiterraad voor een blok langs, ik ga niet zitten klote met opsturen van een blok, carb vind ik anders.
Blok is toch iets stuk belangrijker.
Krijg je daar btw wel cilinder bij ?? want uitlaat en carb heb ik al 18mm en proma.
ja, als je een compleet blok koopt zit er een cilinder bij...
en anders heeft hij er nog wel genoeg liggen.
|
|
VW rider for live |
|
Vuile Beunkoe |
16-5-2007 10:40 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik ga uiterraad voor een blok langs, ik ga niet zitten klote met opsturen van een blok, carb vind ik anders.
Blok is toch iets stuk belangrijker.
Krijg je daar btw wel cilinder bij ?? want uitlaat en carb heb ik al 18mm en proma.
voor die 200 of 220 wel dacht ik Beter lees het gewoon eventjes na. En een proma70 is wat anders dan een proma80 he, houd daar rekening mee. IIg zon mb8 / mbx80 blok is imo de beste oplossing voor snelle honda te maken. Veel koppel, laag verbruik en best stil.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
-simon- |
16-5-2007 10:40 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik ga uiterraad voor een blok langs, ik ga niet zitten klote met opsturen van een blok, carb vind ik anders.
Blok is toch iets stuk belangrijker.
Krijg je daar btw wel cilinder bij ?? want uitlaat en carb heb ik al 18mm en proma.
ja moet je compleet blok bestellen. dat is met cilinder.
en die proma is dan een uitlaat voor 50cc blok of voor 80cc blok want 50 uitlaat kan niet op 80 blok.
edit: hellracer was me voor.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 16-5-2007 om 10:40 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Citta92 |
16-5-2007 10:40 |
Posts: 614 |
Best dom 80blok is net zo duur als 50 blok.
Ik zal even kijken wat ik ga doen, of ik ga even kijken of die goed blijf rijden, want anders is dit zonde van me geld als die in mekaar naaid dan koop ik zo'n 80blok en orgi uitlaat zodat snelheid rond 90 wel lekker is.
|
|
|
|
ARWIN_honda |
16-5-2007 10:44 |
Posts: 3534 |
ik had ook gevraagt waarom hij 18mm opgestuurd had,terwijk ik 16 nodig had, zegt ie: ik had geen 16mm meer
Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 16-5-2007 om 10:44 uur.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Citta92 |
16-5-2007 10:45 |
Posts: 614 |
haha goed antwoord zeg
18mm waarom hield je die nie tgewoon?
|
|
|
|
ARWIN_honda |
16-5-2007 10:47 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
haha goed antwoord zeg
18mm waarom hield je die nie tgewoon?
is wat te groot voor 50cc ori he
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Citta92 |
16-5-2007 10:50 |
Posts: 614 |
Ik ga daar dalijk ook op rijden
|
|
|
|
ARWIN_honda |
16-5-2007 10:52 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik ga daar dalijk ook op rijden
16mm is beter voor 50cc
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
honda_freak |
16-5-2007 11:02 |
Posts: 7650 |
18 mm op een ori 50 is overkill, op een snelle 50 kan t nog wel, maar 18 is in principe gemaakt voor 80cc.. maar een beetje 70 is t ook perfect voor
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Citta92 |
16-5-2007 11:08 |
Posts: 614 |
overkill ? het is denk gewoon wat moeilijker afstellen? als die eenmaal afgesteld is heb ik er geen problemen verder mee lijkt me?
|
|
|
|
honda_freak |
16-5-2007 11:17 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
overkill ? het is denk gewoon wat moeilijker afstellen? als die eenmaal afgesteld is heb ik er geen problemen verder mee lijkt me?
lang verhaal :P komt er op neer dat je een zo klein mogelijke carburateur wil hebben.. maar niet te klein omdat je anders de capaciteit van je cilinder niet volkomen benut, dus een 18 of 20 op en ori 50 werkt niet optimaal omdat de diameter te groot is, lucht niet goed kan versnellen, omdat de aangezogen hoeveelheid niet groot genoeg is. Maar een 13mm op een 80 werkt ook niet, omdat de cilinder niet genoeg aan kan zuigen in de tijd dat je inlaat geopend is, puur omdat het gat te klein is..
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Citta92 |
16-5-2007 12:44 |
Posts: 614 |
Oke dan, maar probeer eerst wel zo.
Ik heb nog 50cc liggen voor MBtjes.. moet alleen een hoon beurt krijgen.
|
|
|
|
Citta92 |
16-5-2007 13:24 |
Posts: 614 |
Dus goeie keuze die van 200 euro mensen?
|
|
|
|
honda_freak |
16-5-2007 13:27 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Dus goeie keuze die van 200 euro mensen?
kweetniet wat de staat van de rest van de brommer is frame, balhoofd, voorvork, achtervork, veren, slijtdelen, roest, krom, kapwerk.. licht!
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Dit topic is 6538 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 10 van 12
|
|