Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mechanische begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42966 - mechanische begrenzer
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12051 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shifty 15-5-2007 0:26 Print reply

Posts: 1113
Ik vind het ook een goed idee, kun je bij je uitlaatpijpje op je demper een stukje maken wat je kunt draaien Vet!
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
NSR2 Chauffeur 15-5-2007 0:28 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
Ik vind het ook een goed idee, kun je bij je uitlaatpijpje op je demper een stukje maken wat je kunt draaien Vet!

of gewoon je hele demper, de ene buis maak je aan de demper vast, de andere laat je zo, kun je de demper een stukje verdraaien en hij doet het..
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 15-5-2007 0:29 Print reply

Posts: 13700
gewoon vlinderklep sluiting voor tussen waterleidingen
 
Endymion 15-5-2007 0:35 Print reply

Posts: 1583
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]

of gewoon je hele demper, de ene buis maak je aan de demper vast, de andere laat je zo, kun je de demper een stukje verdraaien en hij doet het..


juist
 
As your agent, I am beyond death
Makrolon 15-5-2007 7:40 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
gewoon vlinderklep sluiting voor tussen waterleidingen


idd. mijn uitlaat buis is gewoon 22 mm, is gewoon standaart maat. dus zijn zo kranen voor te kopen, dat met die demper. dan gaan de gassen toch rechtdoor, verliest je demper alleen zn dempende werking. verder niets.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Derbi Joris 15-5-2007 8:55 Print reply
Posts: 1165
Inbox HONDA MTX-TREME die kan je over dit onderwerp zo veel vertellen heeft namelijk zelf iets veel makkelijkers gemaakt wat zelfs bij een op een goedlopende 110cc resulteerde in een 0,7 kw monster maakte.
 
Ariej 15-5-2007 11:41 Print reply

Posts: 3685
hou er wel rekening mee dat er afdichtingsringen in die kranen zitten. ik weet niet of dat o-ringen zijn of niet. maar een probleem zou kunnen worden is dat het gaat smelten en later een pokkeherrie gaat maken (en een zwarte bende)
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
gerwin88 15-5-2007 12:05 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
hou er wel rekening mee dat er afdichtingsringen in die kranen zitten. ik weet niet of dat o-ringen zijn of niet. maar een probleem zou kunnen worden is dat het gaat smelten en later een pokkeherrie gaat maken (en een zwarte bende)


het was volgens mij een knelkraan
daar zitten dus metalen(?) ringen in, heb je geen last van smelten
 
VW rider for live
lange elst 15-5-2007 14:09 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


geen ervaring met prop ?


nee
 
roy mtx-sh 15-5-2007 14:54 Print reply
Posts: 153
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
gewoon vlinderklep sluiting voor tussen waterleidingen



ja hier zou ik ook voor gaan, (misschien probeer ik het zelf ook)
gewoon stalen tussenkraantje inlassen voor je demper op de dunne pijp. en dan met een hendeltje net als een benzinekraan, dat een klepje bedient, net als een chokeplaatje in een oudere carb.
open/dicht/half
kost je nog geen minuut doorslijpen, en 5 minuutjes lassen.

ik zal mn ogen openhouden als ik bij de loodgietershoek ben in een bouwmarkt.


offf je zorgt zelf dat ie valse lucht zuigt bij controles, bijvoorbeeld een groter gat met buisje op je spruitstuk ( nu heb je het buisje voor olie, bijna iedereen heeft deze met een slangetje afgesloten) alleen zal ie dan iets armer lopen ( vaak sneller dus) en gevaarlijker voor vastnaaiers aangezien ze volgas loeien.

of je luchtinlaat zelf saboteren, dmv een plaatje in je aanzuigbuisje, of bij het gat van de luchtfilter, offfff zit ik net te denken,

bij een mtx zit het luchtaanzuiggat van de filterkast, onder het zadel. als je dat gat afsluit dan moet ie alle lucht krijgen van zn bufferruimte en wat kiertjes. dan zou ie ook zachter moeten lopen en is makkelijker te maken


 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
zeno 15-5-2007 14:58 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
eerst maar mn oplossing voor t 1e probleem, als je de kraan dicht doet krijg je een slechtere verbranding. dus dat betekent een kleinere sproeier. omdat ie anders te veel benzine krijgt, of te weinig lucht. ik zat te denken om een klep in mn luchtfilter te maken. die tegelijk met de kraan in mn uitlaat open gaat (als de kraan dicht gaat) zo krijg je meer lucht en is het mengsel weer goed. in therorie lijkt het te kloppen, maar in de praktijk ook? hier heb ik weinig verstand van dus aan jullie de vraag of dit zou kunnen werken.



mvg sander jansen.


volgens mij is dit ontzettend moeilijk af te stellen,
het gaat je heel veel moeite kosten om precies de remming door de "prop" in je uitlaat, te compenseren in je afstelling, zodat hij weer lekker loopt
 
bier drinken en kut roepen
Makrolon 15-5-2007 17:26 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
[...]


volgens mij is dit ontzettend moeilijk af te stellen,
het gaat je heel veel moeite kosten om precies de remming door de "prop" in je uitlaat, te compenseren in je afstelling, zodat hij weer lekker loopt


dat denk ik ook wel ja, maar gewoon heel veel uitproberen en er een beetje tijd in steken.
 
KTM 525 EXC Supermoto
HONDA MTX-TREME 15-5-2007 17:52 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Inbox HONDA MTX-TREME die kan je over dit onderwerp zo veel vertellen heeft namelijk zelf iets veel makkelijkers gemaakt wat zelfs bij een op een goedlopende 110cc resulteerde in een 0,7 kw monster maakte.



Inbox me niet meer, want ik wil er niets over vertellen ivm plissie.

Ik open een topic zodra ik 18ben en autorijbew. heb!
(27 juni, dus nog even geduld )

Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 15-5-2007 om 17:55 uur.
 
daanmtx 15-5-2007 18:11 Print reply

Posts: 3759
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy mtx-sh
[...]



ja hier zou ik ook voor gaan, (misschien probeer ik het zelf ook)
gewoon stalen tussenkraantje inlassen voor je demper op de dunne pijp. en dan met een hendeltje net als een benzinekraan, dat een klepje bedient, net als een chokeplaatje in een oudere carb.
open/dicht/half
kost je nog geen minuut doorslijpen, en 5 minuutjes lassen.

ik zal mn ogen openhouden als ik bij de loodgietershoek ben in een bouwmarkt.


offf je zorgt zelf dat ie valse lucht zuigt bij controles, bijvoorbeeld een groter gat met buisje op je spruitstuk ( nu heb je het buisje voor olie, bijna iedereen heeft deze met een slangetje afgesloten) alleen zal ie dan iets armer lopen ( vaak sneller dus) en gevaarlijker voor vastnaaiers aangezien ze volgas loeien.

of je luchtinlaat zelf saboteren, dmv een plaatje in je aanzuigbuisje, of bij het gat van de luchtfilter, offfff zit ik net te denken,

bij een mtx zit het luchtaanzuiggat van de filterkast, onder het zadel. als je dat gat afsluit dan moet ie alle lucht krijgen van zn bufferruimte en wat kiertjes. dan zou ie ook zachter moeten lopen en is makkelijker te maken




dat laatste heb ik precies zo geprobeert, sloot helemaal af maar reed haast niet zachter, haast niet merkbaar, beetje vreemd
 
Honda VFR400R
NSR2 Chauffeur 15-5-2007 18:14 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]


idd. mijn uitlaat buis is gewoon 22 mm, is gewoon standaart maat. dus zijn zo kranen voor te kopen, dat met die demper. dan gaan de gassen toch rechtdoor, verliest je demper alleen zn dempende werking. verder niets.

jah, volgens mij heb je gelijk, dus dat idee werkt niet! moet wel gewoon met een vlinderklep!!
 

Dit topic is 12051 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved