Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mechanische begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1011 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42966 - mechanische begrenzer
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 12048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 14-5-2007 21:45 Print topicpost

Posts: 6733
goedendag!
ik had even een gedachtekronkel die k met jullie wou delen, ik zal het even uitleggen.

ik heb een honda mtx die 85 loopt. dit mag niet van mn pa, en niet van de politie (doh!) dus ik heb er een magneet begrenzer op gemaakt die met elco's werkt. (zelf gemaakt) dit werkt best mooi. haal ik t magneet niet langs het reecontact dan is ie begrenst en is alle kracht verdwenen, geen powerband niets meer. als je volgas geeft gaat ie dan zeer kut lopen en soms ook stotteren e.d. en hij trekt m zn 4 niet door. dit valt op lijkt mij... ik wil dus iets beters. maar het liefst wel iets dat werkt dmv het magneet contact, dit werkt zeer mooi nl.

ik zag een tijd terug een jongen die een kogelkraan tussen zn bovenlangse uitlaat had gemaakt, met een gaatje precies groot genoeg in de kogel geboort. als hij hem dus dicht deed ging er nog gassen doorheen waardoor hij wel liep maar niet hard meer. geweldig idee lijkt me. en mechanisch dus niet slecht voor je ontsteking. maardan... als je hem zo gaat begrenzen is het zelfde als een prop in je uitlaat dus je hele afstelling is naar de klote met die kraan dicht. de politie zal dit vrij snel merken lijkt me. en hij is niet electrisch dus ik kan hem dan niet bedienen met een magneetschakelaar.

eerst maar mn oplossing voor t 1e probleem, als je de kraan dicht doet krijg je een slechtere verbranding. dus dat betekent een kleinere sproeier. omdat ie anders te veel benzine krijgt, of te weinig lucht. ik zat te denken om een klep in mn luchtfilter te maken. die tegelijk met de kraan in mn uitlaat open gaat (als de kraan dicht gaat) zo krijg je meer lucht en is het mengsel weer goed. in therorie lijkt het te kloppen, maar in de praktijk ook? hier heb ik weinig verstand van dus aan jullie de vraag of dit zou kunnen werken.

dan probleem 2. dit los ik simpel op door de kraan te verlichten en er dan een servo oid op te zetten die dan de kraan bediend. dit alles sluit ik aan op mn relais die ik nu al ingebouwd heb en werk ik netjes weg.

de ideale begrenzer?!?

mvg sander jansen.
 
KTM 525 EXC Supermoto

-TimP- 14-5-2007 21:52 Print reply

Posts: 1836
wil je een begrenzer make waardoor je brommer niet kut gaat lopen? dan moet je iets maken tussen je carb en membaan. dit is heel moeilijk omdat je dan te maken krijgt met valse lucht.
 
zxr club zx6r 2003
Tombrom 14-5-2007 21:53 Print reply

Posts: 15925
als je kraan op hebt en staat dat ie aan staat alst ware

kan je ook gewoon zegge ja ik ben bezig met afstelllen

zij kunnen niet bewijzen dat niet is

igg moet je zo make dat het net lijkt dat het permanente begrenzer is

als ze denken dat je hem aan en uit kan zette trekke ze met elk gemak je kap(pen) eraf om ff alles te bekijken
 
Endymion 14-5-2007 21:54 Print reply

Posts: 1583
dus als je het handeltje van de kraan ergens in je jas verstopt
lijkt het permanent
 
As your agent, I am beyond death
mtx-motard 14-5-2007 21:56 Print reply

Posts: 14947
kun je misschien uitleggen hoe het magneet systeem werkt. misschien hebben mensen hier wat aan.

verder, als je alleen de begrenzer gebruikt voor op de rollerbank, zou ik me niet druk maken over een te grote spoeier. en het stukje dat je pa er oprijd maakt ook niet uit.


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Endymion 14-5-2007 21:58 Print reply

Posts: 1583
zelfde als schakelaartje alleen niet mechanisch (met de hand) maar magnetisch
 
As your agent, I am beyond death
Dargor 14-5-2007 22:00 Print reply

Posts: 1771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TimP-
wil je een begrenzer make waardoor je brommer niet kut gaat lopen? dan moet je iets maken tussen je carb en membaan. dit is heel moeilijk omdat je dan te maken krijgt met valse lucht.


hmm ik zit te denken wat gebeurt er als je een soort waterkraan tussen je carb en spruitstuk zet en als je dat luchtdicht krijg valt het volgens mij wel lekker op
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-5-2007 22:03 Print reply

Posts: 10560
als je dit doet , maak dan een seatpipe.
en dan de bocht tussen uitlaat en demper zo laten lopen dat je hem helemaal niet ziet en ook met kappen eraf slecht (evt met blikwerk een kastje eromheen maken .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Endymion 14-5-2007 22:04 Print reply

Posts: 1583
maak iets op je uitlaat want dan krijgt hij iig genoeg lucht en benzine
zodat hij wel goed smeert maar weinig toeren maakt omdat hij zijn uitlaatgassen niet kwijt kan ..
hier op het forum zijn er af en toe mensen met een klep in hun bocht zitten

misschien eens rondkijken ..
 
As your agent, I am beyond death
lange elst 14-5-2007 22:11 Print reply

Posts: 441
klopt
je uitlaat bijna afsluiten zal het mengsel niet beinvloeden en hij zal dan wss niet stotteren

Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 14-5-2007 om 22:11 uur.
 
-XyS- 14-5-2007 22:16 Print reply
Posts: 609
tuurlijk wel, als je je prop uit je uitlaat haalt moet je toch ook grotere sproeier. dus als je een kraan dichtdraait zou je eigenlijk een kleinere sproeier moeten hebben

ik had het idee om brommer af te stellen op choke, en dan als je de kraan aanzet de choke ook uit.. per fect ?


alleen is met choke afstellen lastiger denkik


Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 14-5-2007 om 22:17 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
crossgek - Forum en Sales Moderator 14-5-2007 22:17 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lange elst
klopt
je uitlaat bijna afsluiten zal het mengsel niet beinvloeden en hij zal dan wss niet stotteren

Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 14-5-2007 om 22:11 uur.


geen ervaring met prop ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Makrolon 14-5-2007 22:17 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lange elst
klopt
je uitlaat bijna afsluiten zal het mengsel niet beinvloeden en hij zal dan wss niet stotteren

Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 14-5-2007 om 22:11 uur.


tuurlijk wel. hij krijgt dan een slechtere verbranding waardoor hij een kleine sproeier nodig heeft, als je je prop uit je uitlaat haalt moet je toch ook een grotere sproeier? dit is het zelfde principe.

@ mtx motard
hoe bedoel je dat, wil je dat ik uitleg hoe het in zn werk gaat of dat ik uitleg hoe het werkt dmv een stroomschematje oid.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mtx-motard 14-5-2007 22:43 Print reply

Posts: 14947
nee ik snap et nu al
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Makrolon 14-5-2007 22:44 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
nee ik snap et nu al


oke
 
KTM 525 EXC Supermoto
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-5-2007 23:23 Print reply

Posts: 17929
http://www.brommerforum.nl/showtopic/11715/1

kijk hier eens

afsluiten van uitlaat heeft niet zo heel veel invloed op verbranding, probeer t maar eens

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 14-5-2007 om 23:24 uur.
 

Dit topic is 12048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved