Burningtux |
14-5-2007 13:28 |
Posts: 242 |
itlaat afdichten en kijken wat het doet... als ik nog pk's tekort kom, dan toch maar een ander kopje maken met smallere squishrand.
Probleem is dat een smallere squishrand alleen kan bekomen worden door de verbrandingsruimte te vergrote, dus de compressie gaat omlaag.
Wat ik wel kan doen is de kop verder vlakken, zodat ik het bolletje breder kan maken, maar dan is afstand bougie <-> piston weer niet goed meer
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
14-5-2007 13:29 |
Posts: 4159 |
wat is je squish nu dan?
voor deze cilinder zou ik 0.6mm aanhouden
je weet hoe je het moet meten?
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Burningtux |
14-5-2007 13:30 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
wat is je squish nu dan?
voor deze cilinder zou ik 0.6mm aanhouden
je weet hoe je het moet meten?
Ik heb het over quishoppervlakte, (squishband)
Niet squish grootte, afstand. Die is door die dikke pakking van malossi momenteel rond de 1.2 schat ik
Moet de cilinder afvlakken bovenaan om een goede squishafstand te bekomen... dit ga ik op school 1 van de weken eens doen. Men vorige cilinder was ook afgedraaid, naar een squish van 0.8... veel verschil kon ik niet merken.
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 14-5-2007 om 13:31 uur.
|
|
|
|
Gilera Gsm |
14-5-2007 13:41 |
Posts: 2376 |
squish afstellen op ong 0,7. Onsteking vervroegen. Afstellen m.b.v. bougie methode en luchtstelschroef.
|
|
|
|
Burningtux |
14-5-2007 13:43 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
squish afstellen op ong 0,7. Onsteking vervroegen. Afstellen m.b.v. bougie methode en luchtstelschroef.
als ik men ontstekin vervroeg loopt hij minder goed... Hij trekt niet goed door dan. heb al allerhande poistities geprobeerd...
- Volledig vervroegd (slecht starten, trillen, slecht doortrekke)
- de helft vervroegd (iets meer koppel, maar minder topvermogen)
|
|
|
|
Burningtux |
14-5-2007 15:38 |
Posts: 242 |
Ik heb men ontsteking iets vervroegd en men uitlaat afgedicht.
Is iets vinniger maar niet echt wat het zou moeten zijn.
Ik ga niet zeggen dat hij echt tam is hoor, gaat ongeveer 120.
Dus mischien moet ik toch maar eens denken om een nieuw cilinderkopje te ontwikkelen meer voor hoge toeren.
|
|
|
|
2takt Gangster |
14-5-2007 16:00 |
Posts: 1147 |
wat versta je onder een hoop vermogen missen dan
cilinder is tog nog niet getuned je hebt tog alleen andere kop
ik vind 120 wel hard gaan hoor voor een nsr
niks mis mee de meeste halen maar 105/110 max op de teller
trek alle versnellingen wel goed door?
|
|
|
|
Burningtux |
18-5-2007 23:13 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
wat versta je onder een hoop vermogen missen dan
cilinder is tog nog niet getuned je hebt tog alleen andere kop
ik vind 120 wel hard gaan hoor voor een nsr
niks mis mee de meeste halen maar 105/110 max op de teller
trek alle versnellingen wel goed door?
Pff, rijdt heel anders dan vroeger, compressie is ook een stuk lager.
Zou wel eens dat kunnen zijn, 50cc kopje op een 64cc malossi heeft aardig veel compressie, moeilijk met de hand 2 toeren rond te krijgen
Ook in de 6de versnelling heeft hij het lastig. Op 100 km/h moet hij echt moeite doen, maar dat beterd vanaf 110 ongeveer.
Ook even zeggen dat hij met sproeier 120 volgas stottert voor de powerband, en dit toch wel 3 seconden (te grote sproeier)
Nu 115 sproeiertje erin, en het echte stotteren is weg, wel zowat pluppen... hetzelfde als met een elektrische begrenzer. sproeiertje 110 proberen? lijkt me heel klein voor dit setupje.
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 18-5-2007 om 23:24 uur.
|
|
|
|
Burningtux |
19-5-2007 20:22 |
Posts: 242 |
Niemand?
|
|
|
|
HONDA MTX-TREME |
20-5-2007 9:34 |
Posts: 1486 |
Staat je ontsteking toch wel goed?
Probeer hem eens wat vroeger te zetten, (naar rechts draaien) en anders een vroegere grondplaat kopen (€15 ofzo).
|
|
|
|
Burningtux |
20-5-2007 10:56 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Staat je ontsteking toch wel goed?
Probeer hem eens wat vroeger te zetten, (naar rechts draaien) en anders een vroegere grondplaat kopen (€15 ofzo).
Heb al veel met de onsteking aant het testen geweest, heb de indruk dat hij minder doortrekt met meer vooronsteking.
Toch nog maar eens wat vroeger proberen zetten dan.
en die vervroegde grondplaten wijken sterk af van mekaar hoor!
Niet echt betrouwbaar imo.
|
|
|
|
Burningtux |
21-5-2007 16:24 |
Posts: 242 |
Vanavond hpi monteren, mag ze lenen van iemand.
Ben eens benieuwd hoe het loopt met 2mm vooronsteking en een binnenrotor Veel verwacht ik er niet van.
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 21-5-2007 om 16:24 uur.
|
|
|
|
Burningtux |
22-5-2007 14:31 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
Vanavond hpi monteren, mag ze lenen van iemand.
Ben eens benieuwd hoe het loopt met 2mm vooronsteking en een binnenrotor Veel verwacht ik er niet van.
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 21-5-2007 om 16:24 uur.
Een gasreactie om "u" tegen te zeggen, en trekt wel iets beter op, da pluppen op 7k zal waarschijnlijk door de dip komen in de honda cdi.
Moet wel veel vooronsteking geven wil het goed lopen
Deze mag dus dicht.
|
|
|
|
richard3 |
22-5-2007 14:36 |
Posts: 5198 |
daar staan hpitjes om bekend veel voor ontsteking maar hoe heb je de ontsteking afgesteld dan ?
|
|
op naar de grote brommers |
|
Burningtux |
23-5-2007 17:47 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
daar staan hpitjes om bekend veel voor ontsteking maar hoe heb je de ontsteking afgesteld dan ?
Die handleiding is best onduidelijk, ik zou moeten weten op welk punt van het vliegwiel hij juist onsteking krijgt.
Heb piston 2mm onder bdp gezet, en dan het 2de streepje van rechts op de stator. Ondertussen heb ik hem wel 4 streepjes vervroegd.. gasreactie is enorm, maar hij trekt op in stukjes. Wrs moet ik hem nog vroeger zetten, maar ben bang om een gaatje in men piston hij moet er binnen enkele dagen toch weer af, is niet van mij die hpi. heb hem verzet terwijl hij draaide, tot hij het beste liep. Af en toe een heek klein terugslagje bij het starten, dus ik denk dat het tijdstip zeker niet vroeger meer mag.
|
|
|
|