Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #42949 - Honda MB5 Project - Vragen
|
Pagina 6 van 7
|
Dit topic is 12509 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Vuile Beunkoe |
19-6-2007 13:28 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Hallo allemaal,
Ik zit met een klein/groot probleem.
Het gaat niet over mijn Honda MB5, maar over mijn NSR50.
Ik ga hier niet een heel nieuw topic voor maken, dus dan maar even hier.
Mijn probleem,
De koppeling van mijn nsr moest ik opeens bij draaien. Dus de kabel een stuk strakker zetten. Hij staat nu helemaal op het verste, en doet het wel redelijk, maar eerst stond hij in het midden.
Hij loopt ook niet erg lekker, hij doet alles wel goed.. Maar ik voel een soort trilling in mijn blok. Van de een op de andere dag?
Ik dus net mijn carter eraf gehaald en gekeken naar de koppeling, en voelde er even aan.
Ik kon hem naar alle kanten bijna 1mm bewegen. Dat verklaart wel de trillingen.
Maar deze speling, komt dit omdat mijn lager versleten is?
En ik wil even mijn koppeling eraf halen, maar daar zit een grote schroef op die hem op z'n plek houd.
Ik weet niet goed hoe ik die schroef eraf kan krijgen,
Hier ff foto van die schroef:
Foto's:
afbeelding
Heb er al met een hamer opgeslagen en een schroevendraaier, maar zit goed vast. Ideeen graag.
Het is een 3 plaats koppeling als dat van belang is.
Trouwens, mijn koppelingsplaten kunnen toch niet in één keer op zijn zodat ik mijn kabel veel strakker moet zetten?
Gr Ruben..
En alvast weer bedankt!
Er zit een segeringclip op die as. Haal die eraf, en koppelinghuis komt er zo af Dit soort gebeun is niet van toepassing meen ik...
Heb et zelf ook eens gehad, weet niet hoe dit "ineens" kan.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
TubeLess-90 |
22-6-2007 8:02 |
Posts: 629 |
Oke bedankt, ik zag het nu... dat ringetje wat ik eraf moest halen was half kapot, maar hij is er nu gelukkig wel vanaf.
Maar ik heb de koppeling er even af gehaald,
En als ik aan de as voel waar de koppeling aan zit, voel ik een héél klein beetje speling, het is niet veel, maar wel wat...
Zou dit kwaat kunnen?
En mijn koppeligs platen zijn nog nog niet op, en toch moest ik hem zo veel strakker zetten om te kunnen koppelen... hoe kan dat?
Gr Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
TubeLess-90 |
24-6-2007 19:41 |
Posts: 629 |
Oke NSR is klaar...
Ben verder aan mijn MB gegaan,
Heb een 6 bak gekocht en wil deze monteren.
Maar hij doet een beetje moeilijk (of ik )
Ik moet de koppeling eraf krijgen, maar krijg deze er niet af.
Ik heb even gekeken en er zit op de krukas (waar de koppeling op zit) een klein hendeltje wat de koppeling tegen houd. Ik moet die omlaag duwen waarschijnlijk om de koppeling omhoog te krijgen?
Maar het lukt me niet..
Hier ff 2 foto's met het geen dat ik bedoel:
En hier dat kleine dingetje wat de koppeling (volgens mij) op zijn plek houd.
Moet ik nu met iets heel fijns proberen in dat kleine gleufje te komen en dan dat ding omlaag te slaan?
Graag wat uitleg want het wil me niet lukken..
Gr Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Shifty |
24-6-2007 19:44 |
Posts: 1113 |
Kerel, dat is je vliegwiel. En dat halve maantje is je Spie. Je Spie valt in de Spiebaan in je vliegwiel zodat hij niet kan verdraaien. Die moet er dus wel in.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
TubeLess-90 |
24-6-2007 19:49 |
Posts: 629 |
Sorry, ik bedoelde met Onsteking inderdaad het vliegwiel.
Maar mijn vliegwiel moet er uit,
Kan ik deze gewoon eraf trekken nu.. Want er lijkt niet echt veel beweging in te komen.
Graag wat uitleg hoe ik dat moet doen, is nog nieuw voor mij.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Shifty |
24-6-2007 19:50 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Sorry, ik bedoelde met Onsteking inderdaad het vliegwiel.
Maar mijn vliegwiel moet er uit,
Kan ik deze gewoon eraf trekken nu.. Want er lijkt niet echt veel beweging in te komen.
Graag wat uitleg hoe ik dat moet doen, is nog nieuw voor mij.
Vliegwiel zit op een conische (taps toelopend) as. Die zit dus goed vast. Koop een vliegwieltrekker als je die nog niet hebt, anders help je je lager/krukas/whatever aan gort. (Dus nee, niet gaan beginnen met een breekijzer)
Als je de moer eraf hebt, kan je hem er dus afhalen.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
TubeLess-90 |
26-6-2007 13:10 |
Posts: 629 |
Bedankt Shifty...
Ik heb een vliegwiel trekker gehaald en het ging er erg makkelijk vanaf.
Ik heb alle schroeven los gedraaid en eruit gehaald...
Maar ik krijg de 2 helften niet van mekaar?
Ik kan natuurlijk heel hard gaan slaan en hopen dat alles eraf is wat eraf moet.. Of even vragen hier
2 fototjes voor betere uitleg:
De ontsteking mag er toch op blijven zitten? Want de krukas zit er niet aan vast dus lijkt me dat het gewoon kan?
Alvast bedankt,
Gr Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
cmtheman |
26-6-2007 13:23 |
Posts: 2710 |
niet alle bouten zijn eraf zo te zien, je moet de bout aan de koppelingskant van de krukas afhalen, en alle bouten en tandwielen eraf halen, dan rustig met een platte schroevendraaier in de spleetjes die standaard al in je blokrand tikken, en zo rustig uit elkaar halen met de koppelingskant naar boven, anders pleurt je bak eruit
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Sypie_Honda |
26-6-2007 15:06 |
Posts: 13830 |
ontsteking moet er wel af
omdat die bouten die de ontsteking vast houden, in het rechtercarterdeel zitten
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Fabio |
28-6-2007 22:42 |
Posts: 1737 |
idd, de moer op de krukas moet er af. Kijk goed hoe hij er op zit. Dit is aangegeven op dat tandwiel wat nog op de krukas zit. Daar zit een puntje in geslagen. Dat puntje moet gelijk komen te staan met de markering op het blok en de krukas moet dan op het bovenste dode punt staan. Dit is nu nog niet belangrijk, maar bij monteren wel. Als je nu al kijkt, dan zal je snappen wat er later tegen je gezegd gaat worden.
De ontsteking moet er ook af, zoals sypie al zei. Deze houden de carters ook tegen elkaar. Kijk ook hier goed hoe de ontsteking staat. Dan bedoel ik de steun in de linker bovenhoek. Daar staat een streep op de grondplaat en een markering op het blok. Kijk even goed hoe deze staan afgesteld ten oopzichte van elkaar.
Steek niet zomaar een schroevendraaier tussen je carters. Doe dit op punten waar je blok niet kan gaan lekken. Zoals aan de bovenkant en bij bepaalde ophangpunten, de onderste kan zeker geen kwaad.
Als laatste, kijk uit bij het loshalen van de carters dat je versnellingsbak niet uit elkaar valt. Het kan je veel tijd schelen om het weer goed in elkaar te krijgen. Je leert er wel weer van als je eenmaal een paar keer zo'n versnellingsbak in elkaar hebt gezet. Maar de kans dat je een ringetje vergeet, verlist of verkeerd plaatst kan er toe leiden dat je het blok weer los kan halen. Dus wanneer je m in elkaar zet, kan dan goed of je door de versnellingen kan lopen. Dit kan moeizaam gaan aangezien de bak niet draait en zonder olie staat.
Verder zie ik zo snel niks. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
|
|
|
|
TubeLess-90 |
29-6-2007 10:27 |
Posts: 629 |
Echt bedankt,
Aan deze uitleg heb ik echt wat.
Ik wist inderdaad al dat ik op die puntjes en streepjes moest letten op de krukas en volgens mij nog iets, maar dat komt wel goed.
Ik heb alle bouten er vanaf gehaald, en hij ging redelijk makkelijk uit mekaar zonder dat de versnellingsbak uit mekaar viel.
Maar ik heb de oude versnellingsbak er uit gehaald en de nieuwe 6bak in geplaatst en ik kan draaiend door alle vernsellingen. Er zit wel 1 mm spelling op de stang waar ook mijn koppeling op zit. Die door de 2 kartes gaat. Maar dat kan misschien komen omdat ik mijn blok nog niet heb vastgezet met schroeven?
Ik heb nieuwe keeringen erin gezet omdat ze er een klein beetje gaar uitzagen en mijn krukaslager aan één kant vast gezet met locktide omdat deze niet goed vast bleef zitten op zijn plek.
Hopelijk ben ik niks vergeten met het in elkaar zetten
Ga vandaag een tijdje op vakantie dus zal niet veel kunnen doen,
Maar daarna zal mijn Frame + achterbrug etc. binnen zijn van de spuiterij en maak ik wel een nieuwe update
Gr Ruben en nog bedankt hé.
Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 29-6-2007 om 10:28 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
TubeLess-90 |
9-8-2007 19:39 |
Posts: 629 |
Hoi allemaal,
Ik ben even vooruit aan het kijken naar mijn Cilinder keuze en heb hier Héél wat topics doorgelezen op BF. En weet nu ongeveer een klein beetje wat goede cilinders zijn voor welke doelen enzo,
Maar de prijzen. Die verschillen zo erg!
Als ik op www.50cc.nl kijk,
Dan krijg je dit:
70cc polini 45mm 214.06
70cc malossi 44,5mm 169.50
Op MotoImport krijg ik dit:
Polini 70cc Mt5/Mb5/Mtx-ot €225
Malossi 70cc Mt5/Mb5/Mtx-ot €275
Hoe kunnen deze prijzen zo veel verschillen?? Zijn het andere versies die uitgekomen zijn of is het gewoon veel verstandiger om bij 50CC te kopen?
Ik hoor het graag!
Op 50cc staat een orignele 50ccer die volgens hun het beste is (kijk tekst).
Is deze cilinder echt zo snel? En de kwaliteid zal ook wel super goed zijn neem ik aan. Waarschijnlijk gietijzer en origneel.
Iemand ervaring met deze cilinder?
50cc original
de beste 50cc die er is (zonder zuiger) 199.35
EN.... Hoe duur zou een zuiger kosten voor deze originele 50cc Cilinder?
Bedankt alvast!
Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 9-8-2007 om 19:40 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Vuile Beunkoe |
9-8-2007 19:42 |
Posts: 6114 |
lekker een immitatie zuiger in doen voor 20 euro
en vergeet niet dat bij 50cc.nl nog torenhoge verzendkosten komen he.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
mtlover |
9-8-2007 19:43 |
Posts: 2372 |
Zou het overigens niet slim zijn om 2e hands te kijken?
|
|
|
|
5MB5 |
9-8-2007 19:50 |
Posts: 878 |
gewoon de goedkoopste van de 2 leveranciers pakken. ik vind die prijzen van motoimport ook erg extreem...belachelijk gewoon.
|
|
|
|
Dit topic is 12509 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 7
|
|