Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MB5 Project - Vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42949 - Honda MB5 Project - Vragen
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TubeLess-90 21-5-2007 21:22 Print reply

Posts: 629
Vind het redelijk duur,
Je zou dan 70,- voor de wielen kwijt zijn en dan nog flink wat voor het frame + Achterbrug. Maar mijn velgen wil ik zobiezo laten poedercoaten en dit zou 50,- zijn bij Phoenix in Venray. (heb de velgen al zelf kaal geschuurd)

Zou je met een compressor en een spuit (weet de naam er nie voor) een mooier effect krijgen dan Motip verf?

Want zit misschien te overwegen om ergens een compressor vandaan te halen en dan zelf spuiten.
Zou je de verf dan bij een winkel moeten bestellen, en is dit duur?
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Erik 39 21-5-2007 21:40 Print reply

Posts: 15088
Je spuit dan wat geleidelijker - je verdeel de verf beter zeggen ze.

Lees de 2 FAQ's eens door. Spuiten met spuisbus + Spuiten met de compressor.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 21-5-2007 om 21:40 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
mblover 21-5-2007 21:45 Print reply

Posts: 5391
Met de compressor moet je met 2k lak spuiten,
als je ook nog verharder + verdunner nodig hebt, en een paar kleuren, dan kan je beter de hele zooi naar de poedercoater brengen, 2k verf is duur...
tenzij je een connectie hebt bij een spuiterij oid.
 
TubeLess-90 24-5-2007 19:44 Print reply

Posts: 629
Hallo Allemaal,

Erik En MBLover bedankt voor de tips.

Ik heb de Faq even doorgelezen en ben eruit dat ik mijn frame + achterbrug + velgen zal laten coaten en mijn tank zelf spuiten. Deze 3 componenten wil ik echt mooi hebben en lijkt coaten me toch het beste. Mijn tank ga ik zelf spuiten en zorg dat alle voorbereiden etc. goed zijn. Dus alles kaal schuren, goede primer etc.

Ik ben gister bij een jonge langs geweest om MB onderdelen te kopen,
Nu heb ik een heleboel nieuwe spullen. O.A.

Nieuw Motorblok
Nieuwe Voorvorken
Nieuwe Voorrem
Nieuwe set wielen
Nieuw 2 blok voor onderdelen
Wat kapjes
en nog wat andere kleine dingen

Maar nu mijn vragen over deze spullen:

10. Motorblok

Ik heb een erg mooi motorblok gekocht wat er goed uitziet, maar er zit een 4 bak in. Aangezien ik mijn brommer van de grond af opbouw wil ik graag alles goed hebben en ook een andere versnellingsbak met 5 of 6 versnellingen. Ik heb er een 2e blok bij gekregen voor onderdelen en daar zat misschien een 5 bak in, wist hij ook niet zeker.

Hoe kan ik een 5 bak herkennen, kun je de tanden ergens tellen of de walsen. Misschien met een exploded vieuw? Ik heb er een paar foto's van gemaakt, misschien zien jullie zo wat het is.

hier de foto's van de versnellingsbak:





11. koppeling

Er zit nu een 3 plaatskoppeling in, maar ik zie dat je ook een 4 plaats koppeling erin kunt zetten,

Wat is nu precies het verschil in prestaties, dat je meer grip zult hebben met een 4 plaats? En zul je dat merken als je maar tot 50 รก 70CC's gaat? Ga niet hoger, zou het dan nodig zijn om een 4 plaats te nemen?

12. Voorvork

Ik heb dus een nieuwe voorpoot gehaald, en nog een wat oudere voor onderdelen misschien.

maar nu:
Ik draai de bovenste bout van de binnenpoot, haal de veer eruit en laat de olie eruit lopen.
Ik draai hem om en probeer de schroef open te draaien aan de onderkant. Met een redelijk kracht voel ik dat hij draaid en ik begin met draaien, gaat redelijk goed. Maar hij komt er niet verder uit, en ik heb al een idee waarom. In de binnenpoot zit een soort langwerpig zuiger ofzo waar die schroef ook in de onderkant zit. Deze kan gewoon los van de binnenpoot draaien?

nu blijf ik dus draaien aan die schroef en dat stuk waar de schroef in zit zal gewoon mee blijven draaien?

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen, heb het ook al geprobeerd met veer en bovenste bout er weer op. Blijft hetzelfde doen.

Hopelijk weten jullie weer wat andwoorden op Deze DRIE vragen,

Groeten Ruben

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 24-5-2007 om 19:47 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Frysk 24-5-2007 19:46 Print reply

Posts: 34930
haal je schakelwals er uit en vertel deze lieve fries hoeveel pennetjes hij heeft ?
 
giggitybyte
TubeLess-90 24-5-2007 20:10 Print reply

Posts: 629
Dag lieve fries!

Kun je niet aan de hand van de foto's wat zien, ik heb het liever eerst zo dan dat ik het uit mekaar ga halen.

Ik zal nu even wat meer foto's maken en erop zetten, zodat je het nog wat beter kunt zien.

Mijn schakelwals is trouwens dat grote 'wals' ding aan de rechterkant op de 1e foto?

Dan maak ik snel ff nieuwe foto's waar het hopelijk beter op is te zien
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Tombrom 24-5-2007 20:15 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Dag lieve fries!

Kun je niet aan de hand van de foto's wat zien, ik heb het liever eerst zo dan dat ik het uit mekaar ga halen.

Ik zal nu even wat meer foto's maken en erop zetten, zodat je het nog wat beter kunt zien.

Mijn schakelwals is trouwens dat grote 'wals' ding aan de rechterkant op de 1e foto?

Dan maak ik snel ff nieuwe foto's waar het hopelijk beter op is te zien


ff aan andere kant kijke van de tanwielen

daar zit dan een soort sterretje zegmaar met puntjes

als je ons ff verteld hoeveel puntjes erop zitte
 
Sypie_Honda 24-5-2007 20:26 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt

heel verhaal

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 24-5-2007 om 19:47 uur.


antwoord op 10:

2 herkennings punten:

- schakelwals heeft 4 pinnetjes ipv 3 onder de bloem.
- de ingaande en uitgaande as hebben bijde 5 tandwielen ipv 4.

antwoord op 11:

4 plaats slipt idd minder snel als een 3, maar een 3 krijg je ook al aardig moeilijk aan het slippen. je kunt ook nog sterkere veren onder je 3 plaats koppeling doen, al gaat je koppelings hendel hierdoor wel wat zwaarder.

vraag 12 heb ik nog nooit last van gehad, zou zo ook niet kunnen zeggen hoe je het oplost
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
TubeLess-90 24-5-2007 20:38 Print reply

Posts: 629
Ok super,

Dankje wel..
Ik zal inderdaad eens kijken voor veren dan, maar een 4 plaats kost toch bijna geen geld. Dus misschien zet ik die er wel in. En anders zwaardere veren.

Ik heb even weer wat foto's gemaakt en zelf wat gekeken,
Eerste keer dat ik een versnellingsbak van een Honda zie, dus ken het allemaal nog niet goed.

Hier iig nog wat foto's..

Denk dat het bijna een 5 bak is?...






Verder iemand nog iets met vraag 12.?

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 24-5-2007 om 20:39 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Sypie_Honda 24-5-2007 20:43 Print reply

Posts: 13830
sorry ik kan zo niet zien of het een 5 bak is

je moet de bloem (dat plaatje wat op de wals zit) er ff afsleutelen, dan kunnen we het wel zien
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
wiebutt 24-5-2007 20:45 Print reply

Posts: 6264
Je kunt mijn oude mb wel kopen , als je wat spul overzet en het mooi spuit heb je een coole moped. check profiela
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
TubeLess-90 24-5-2007 20:46 Print reply

Posts: 629
oke,

Ik snap het niet goed meer,
Maar bedoel je het bruine plastike plaatje wat onderin op de foto te zien is?

Deze er even af halen dan foto van maken en puntjes tellen?

Gr Ruben
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Sypie_Honda 24-5-2007 20:47 Print reply

Posts: 13830
http://img504.images...6637/89725046pl6.jpg

nee dat plaatje er even afhalen, en kijken hoeveel pinnetjes er dan achter zitten
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
TubeLess-90 24-5-2007 21:07 Print reply

Posts: 629
Heb er even een foto van gemaakt,
Vrees bijna dat het een 4 bak is...


Foto's:





Volgens mij word ik een van de beste klanten daar bij Imageshack
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Sypie_Honda 24-5-2007 21:14 Print reply

Posts: 13830
yep een 4-bak, helaas jongen
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 12508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved