Hallo Allemaal,
Erik En MBLover bedankt voor de tips.
Ik heb de Faq even doorgelezen en ben eruit dat ik mijn frame + achterbrug + velgen zal laten coaten en mijn tank zelf spuiten. Deze 3 componenten wil ik echt mooi hebben en lijkt coaten me toch het beste. Mijn tank ga ik zelf spuiten en zorg dat alle voorbereiden etc. goed zijn. Dus alles kaal schuren, goede primer etc.
Ik ben gister bij een jonge langs geweest om MB onderdelen te kopen,
Nu heb ik een heleboel nieuwe spullen. O.A.
Nieuw Motorblok
Nieuwe Voorvorken
Nieuwe Voorrem
Nieuwe set wielen
Nieuw 2 blok voor onderdelen
Wat kapjes
en nog wat andere kleine dingen
Maar nu mijn vragen over deze spullen:
10. Motorblok
Ik heb een erg mooi motorblok gekocht wat er goed uitziet, maar er zit een 4 bak in. Aangezien ik mijn brommer van de grond af opbouw wil ik graag alles goed hebben en ook een andere versnellingsbak met 5 of 6 versnellingen. Ik heb er een 2e blok bij gekregen voor onderdelen en daar zat misschien een 5 bak in, wist hij ook niet zeker.
Hoe kan ik een 5 bak herkennen, kun je de tanden ergens tellen of de walsen. Misschien met een exploded vieuw? Ik heb er een paar foto's van gemaakt, misschien zien jullie zo wat het is.
hier de foto's van de versnellingsbak:
11. koppeling
Er zit nu een 3 plaatskoppeling in, maar ik zie dat je ook een 4 plaats koppeling erin kunt zetten,
Wat is nu precies het verschil in prestaties, dat je meer grip zult hebben met een 4 plaats? En zul je dat merken als je maar tot 50 รก 70CC's gaat? Ga niet hoger, zou het dan nodig zijn om een 4 plaats te nemen?
12. Voorvork
Ik heb dus een nieuwe voorpoot gehaald, en nog een wat oudere voor onderdelen misschien.
maar nu:
Ik draai de bovenste bout van de binnenpoot, haal de veer eruit en laat de olie eruit lopen.
Ik draai hem om en probeer de schroef open te draaien aan de onderkant. Met een redelijk kracht voel ik dat hij draaid en ik begin met draaien, gaat redelijk goed. Maar hij komt er niet verder uit, en ik heb al een idee waarom. In de binnenpoot zit een soort langwerpig zuiger ofzo waar die schroef ook in de onderkant zit. Deze kan gewoon los van de binnenpoot draaien?
nu blijf ik dus draaien aan die schroef en dat stuk waar de schroef in zit zal gewoon mee blijven draaien?
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen, heb het ook al geprobeerd met veer en bovenste bout er weer op. Blijft hetzelfde doen.
Hopelijk weten jullie weer wat andwoorden op Deze DRIE vragen,
Groeten Ruben
Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 24-5-2007 om 19:47 uur.