Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #42949 - Honda MB5 Project - Vragen
|
Pagina 3 van 7
|
Dit topic is 12507 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
- Han - |
16-5-2007 23:05 |
Posts: 9667 |
heb iik ook gedaan bij een maat van me zen mt frame
gewoon 2 dikke strippen erop gelast
maar waar dat gat onderaan je frame voor is weet ik niet, komt me niet bekent voor
|
|
<10.000 posts |
|
Fabio |
16-5-2007 23:31 |
Posts: 1737 |
Ik dacht dat daar je voetsteunen in hangen. Aan de ene kant moet je 'm schroeven en aan de andere kant valt hij er met een pin in. Dat gat moet dus echt in orde zijn anders vallen je voetsteunen onder je mb vandaan. En dat wil je niet wanneer je gaat staan voor een drempel
Ik zou proberen een andere voorpoot te regelen. Ik heb hetzelfde probleem. 1 van de boutjes brak af toen ik 'm er uit wilde draaien. Ik heb het maar zo gelaten, ik dacht namelijk dat het geen kwaad kon. Maar je stabilisator is ook gemonteerd met die schroeven en dan zit hij aan 1 kant niet goed vast. Die stabilisator van een mb is een erg slap ding, die van een mt is veel sterker maar is ook hoger waardoor hij boven je spatbord uit komt. Ik vind dat zelf geen probleem dus ik heb voor die oplossing gekozen. Dan kan hij wel met 3 schroeven vast, maar dat slappe ding wat ik eerst had niet. Je merkt met rijden iig verschil wanneer hij met 3 of 4 schroeven vast zit.
Succes verder, ziet er goed uit!
|
|
|
|
TubeLess-90 |
17-5-2007 12:51 |
Posts: 629 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
heb iik ook gedaan bij een maat van me zen mt frame
gewoon 2 dikke strippen erop gelast
Quote: een plaatje maken met zelfde afmetingen
andere afslijpen
de nieuwe er op lassen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Ik dacht dat daar je voetsteunen in hangen. Aan de ene kant moet je 'm schroeven en aan de andere kant valt hij er met een pin in. Dat gat moet dus echt in orde zijn anders vallen je voetsteunen onder je mb vandaan. En dat wil je niet wanneer je gaat staan voor een drempel
Ik zou proberen een andere voorpoot te regelen. Ik heb hetzelfde probleem. 1 van de boutjes brak af toen ik 'm er uit wilde draaien. Ik heb het maar zo gelaten, ik dacht namelijk dat het geen kwaad kon. Maar je stabilisator is ook gemonteerd met die schroeven en dan zit hij aan 1 kant niet goed vast. Die stabilisator van een mb is een erg slap ding, die van een mt is veel sterker maar is ook hoger waardoor hij boven je spatbord uit komt. Ik vind dat zelf geen probleem dus ik heb voor die oplossing gekozen. Dan kan hij wel met 3 schroeven vast, maar dat slappe ding wat ik eerst had niet. Je merkt met rijden iig verschil wanneer hij met 3 of 4 schroeven vast zit.
Succes verder, ziet er goed uit!
Oke, bedankt voor al deze reacties! Ik ga er dus iets van moeten maken, waarschijlijk een stukje metaal uitsnijden. Andere wegslijpen en erop lossen. Hopelijk wil het zo goed lukken. (zoals jullie ook al zijden )
Alleen ik weet de vormen niet goed van het MB frame. Het afgebroken stuk waar de clinderkop aan komt te hangen moet wel lukken, hiervan is er 1 nog wel goed, dan ka ik hem dus even na tekenen en goed uitsnijden.
Maar het andere stuk wat is afgebroken, wat volgens Fabio voor de voetsteunen zijn.. Daar zou ik niet weten hoe het er verder hoort uit te zien, zit er dan een groot stuk ijzer aan, of is het alleen de bocht die doormidden is gebroken?
Ik kon niet echt goede MB frame's vinden waar ik het van af kon kijken, daarom heb ik maar even een tekeningtje gemaakt, en het zou fijn zijn als jullie het willen controleren, of het goed is en evnetueel wat verandere.
Foto van hoe ik het heb veranderd:
En de originele foto als je zelf wat wild veranderen:
http://img176.images...6/6537/frame3hp5.jpg
Ik heb een frame op internet gezien, was volgens mij ook van een MB, en daar leek deze steun veel langer te zijn. Maar volgens mij is dat niet het geval omdat op de foto gewoon lijkt alsof hij precies op dat punt is afgebroken.
GR Ruben
Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 17-5-2007 om 12:52 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
TubeLess-90 |
18-5-2007 10:33 |
Posts: 629 |
Hallo allemaal,
Sorry dat ik weer 2x achter mekaar reageer in dit topic, maar dat is omdat ik graag wat hulp wil met deze steun.
Weet iemand hoe deze steun hoort te zitten?
Alvast bedankt en sorry voor dubbel post.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Jasper Strahiem |
18-5-2007 10:46 |
Posts: 1950 |
Ik weet het niet zeker hoor maar komt daar je uitlaat niet aan te hangen ?
|
|
Make the most of now |
|
TubeLess-90 |
18-5-2007 19:25 |
Posts: 629 |
Bedankt Jasper,
Maar weet niemand het 100% zeker? Iemand die even zou willen kijken bij zijn eigen MB of even snel een foto'tje van maken zodat ik ook kan zien hoelang die steun is.
Zou in iedergeval ERG fijn zijn
Ik heb even flink zitten rond bellen voor het coaten van Frame, achterburg en velgen. En Venray en Nijmegen kwam ik tegen in de buurt.
Simon16 had het al over coaten in venray dat het voor €90,- gedaan was,
Maar ik had ze een mail gestuurd (Phoenix heet het bedrijf trouwens) en had een bedrag gekregen voor deze voorwerpen, en zou €110,- voor frame + achterbrug zijn, en €50,- voor de velgen! Wel erg veel lijkt me? Of is dit een normale prijs?
En iemand ervaring met deze 2 bedrijven, Phoenix en Venray en Nijmegen, (weet niet hoe die winkel heet) NTZ dacht ik.
Alvast bedankt,
Gr Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
TubeLess-90 |
21-5-2007 16:32 |
Posts: 629 |
Helemaal niemand?
Vervelend trouwens dat deze onderwerpen zo snel naar beneden zakken! Zo leest niemand ze meer als ze al ver beneden zitten!
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
chick |
21-5-2007 16:36 |
Posts: 417 |
dan moet je zorgen dat er mensen blijven posten of zelf gewoon wat extra vragen neer zetten:P
|
|
lord of the bromfiets |
|
Tombrom |
21-5-2007 16:39 |
Posts: 15925 |
dat halve gaatje hoort zo...
daar valt een pin van je voetsteun in zodat die op de goede plek komt te zitte en niet draaid...
daarbove zit als het goed is nog eens je voetsteunen vast
|
|
|
|
Jasper Strahiem |
21-5-2007 17:00 |
Posts: 1950 |
Mijn frame staat momenteel ook kaal dus ik kan ook niet kijken. Maar ik kijk wel ff wat fotos na
|
|
Make the most of now |
|
MTRudolf |
21-5-2007 17:43 |
Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
dat halve gaatje hoort zo...
daar valt een pin van je voetsteun in zodat die op de goede plek komt te zitte en niet draaid...
daarbove zit als het goed is nog eens je voetsteunen vast
DIT KLOPT!!!
heb ut net ff na gekeken op mun mb
|
|
|
|
TubeLess-90 |
21-5-2007 18:05 |
Posts: 629 |
Eindelijk jonges!!
Allemaal super bedankt hier heb ik wat aan
Top!
Dus ik moet dat stukje gewoon laten en dan alleen het ophangpunt van de cilinderkop zien te fixen zodat die weer goed is.
Het makkelijkste om dat te doen lijkt me om een paar dikke ringen er aan vast te lassen met de goede maat.
Tot de volgende vraag
Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 21-5-2007 om 18:06 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Frysk |
21-5-2007 19:37 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Eindelijk jonges!!
Allemaal super bedankt hier heb ik wat aan
Top!
Dus ik moet dat stukje gewoon laten en dan alleen het ophangpunt van de cilinderkop zien te fixen zodat die weer goed is.
Het makkelijkste om dat te doen lijkt me om een paar dikke ringen er aan vast te lassen met de goede maat.
Tot de volgende vraag
Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 21-5-2007 om 18:06 uur.
makkelijkste maar niet mooiste
beter doe je wat meer moeite slijp je plaatjes in de vorm en die las je er bovenop
|
|
giggitybyte |
|
TubeLess-90 |
21-5-2007 20:40 |
Posts: 629 |
Is inderdaad ook een goed idee!
Denk dat ik het zo ga doen:
Allebei de steunen zijn niet goed meer, dus ik weet niet precies waar die gaten zitten, en om dan te gokken is ook niet slim, straks past het niet.
Dus ik ga de steun overtrekken op een velletje papier en deze even uitknippen, deze tekening even op een goed stuk ijzer leggen en dit uitzagen in die vorm (net iets meer MM's aan elke kant)
Dan het oude stuk eraf slijpen en deze 2 nieuwe stukken eraan vastlassen zodat die goed vast zitten.
Dan nog geen gaten boren omdat ik niet precies weet waar die zitten, als ik m'n motorblok binnen heb, alles in mekaar zetten en kijken waar die gaten precies horen te zitten en dan mooi aftekenen + uitboren.
Goed plan of nog wat dingen die ik beter anders kan doen?
Ruben,
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
apriliadude |
21-5-2007 21:18 |
Posts: 196 |
valt best mee die coat prijzen
ik was 35 euro per velg kwijt om ze te late coate (wel inclusief strale dan )
|
|
this is my church |
|
Dit topic is 12507 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 7
|
|