Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MB5 Project - Vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42949 - Honda MB5 Project - Vragen
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shifty 14-5-2007 19:09 Print reply

Posts: 1113
Kijk even in de gouden gids voor een paar stralers/poedercoaters bij jou in de buurt en vraag hun naar de prijs. Verschilt namelijk erg per bedrijf, er is geen standaard prijs. Vind je het te duur? Kun je het zekers ook zelf spuiten. Als je hem goed schuurt en ontvet en rustig aan alles netjes spuit, ook in alle hoekjes, komt het helemaal goed. Vooral het voorwerkt (schuren/plamuren/ontvetten) is ERG belangerijk. En natuurlijk goed in de Primer zetten voordat je gaat spuiten, en na de tijd een goeie laag blanke lak er overheen.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
mblover 14-5-2007 19:10 Print reply

Posts: 5391
Je kan naar Oss naar GAM,
duurt ff, maar is opzich oke, en niet echt duur.
In Mijdrecht zit ook nog een goede, maarja dat is een eindje weg. Is wel sneller klaar.

Verder ff in de gouden-gids kijken oid, en dan gewoon bellen, langsgaan, of een mail sturen, en je hoort het vanzelf wel.

edit:
Als je zelf wil spuiten dan zou ik het zeker met 2k lak doen met de compressor. Met een spuitbus is het zo weer beschadigd door steentjes enzo. En het valt vies tegen om alles te pakken.

De coating is gewoon keihard, en beschadigt dus niet zomaar, en blijft zeer lang goed.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-5-2007 om 19:12 uur.
 
-simon- 14-5-2007 19:11 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Hallo,

Allemaal super bedankt voor de goeie reacties!
Hier heb ik echt wat aan!
Ik ga kiezen voor een originele achterbrug, als het met sterkte toch niet zo heel veel uitmaakt en aangezien ik hem wat lager wil hebben.

De voorpoten ga ik morgen proberen, dus ik ga nog vertellen of dat is gelukt en eventueel wat vragen.

Maar het frame, Ik heb er al over na gedacht om hem te laten stralen en poedercoaten. Maar ik denk dat dit een flinke hoop geld zal kosten?

6. Weet iemand hoe duur het zal zijn om mijn frame + steuntjes + achterbrug etc. te laten stralen + poedercoaten?

Als ik er toch voor kies om hem zelf te spuiten, kan het resultaat dna even goed mooi zijn? Gewoon genoeg lagen geven en de hoekjes goed spuiten?

Ruben

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 14-5-2007 om 19:02 uur.


coaten kun je in venray laten doen.
mij heeft het daar 90 euro gekost maar was wat duurdere coating. zou normaal 75 hebben gekost. en het was voor frame achterbrug en nog wat klein grij.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
roy mtx-sh 15-5-2007 12:27 Print reply
Posts: 153
Maar het frame, Ik heb er al over na gedacht om hem te laten stralen en poedercoaten. Maar ik denk dat dit een flinke hoop geld zal kosten?

6. Weet iemand hoe duur het zal zijn om mijn frame + steuntjes + achterbrug etc. te laten stralen + poedercoaten?


JAAHHHHH

je bent al gek dat je alles met de hand hebt geschuurd !
ik heb zelf mn mtx-sh frame gestraald en de achterbrug en wat klein grut aan stepjes. dit heb ik zelf gedaan bij een bedrijf waar je een straalkast kunt huren, 15,- per uur, en 1malig je eigen emmer grit van 30,- dat je telkens gebruikt.
totaal misschien 3 uur gestraald, dus 75,- totaal

frame laten poedercoaten, plus achterbrug en kleine dingen.
in zwart, en zilver. kostte 160,-
ik had mazzel, het zwart van het frame was niet diepzwart, valt amper op, maar hierdoor hoefde ik maar 100,- te betalen

al met al dus ongeveer 175,-

niks dagenlang schuren, lamme handen, zwarte neus, en moeilijk doen met spuiten wat er met een beetje ongeluk weer afbladderd na wat maandjes, en was wegvalt als er een druppel benzine op komt ( ook bij motip spuitbussen, dan moet je al met 2componentenlak laten spuiten ala honderden euro's)
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
TubeLess-90 15-5-2007 17:17 Print reply

Posts: 629
Bedankt weer voor de reacties!

Ik ben even wat gaan rondbellen voor het poedercoaten en misschien laat ik dit wel doen.
Omdat de kosten van goede verf (motip) ook redelijk hoog zullen zijn is het misschien veel beter om hem te laten coaten. Dan is het ook meteen goed

Ik ben vandaag begonnen aan mijn voorpoten, Ik heb de 2 gaten mooi uitgeboord en was begonnen met het tappen van M6 in het eerste gat.
Deze is helemaal goed gegaan en de schroef wil er gelukkig in.
Maar het 2e gat ging minder goed, veel weerstand waardoor mijn tap is afgebroken in het gat. Deze zit er nu dus flink in en niet meer uit te krijgen.

Ik ben nu mijn M6 tap kwijt, (zou eventueel een nieuwe kunnen kopen).
En hij is dus in het gat blijven vast zitten.

Wat kan ik nu het beste doen? Nieuw gat erin boren en een nieuwe tap van M6 regelen en opnieuw proberen? Of het voorspartbord met 3 schroeven vast maken, maar dan krijg ik beetje beunwerk vind ik.

Die zelfde voorvork gaat heel moeilijk in en uit. Die andere schuift gewoon mooi. Ik heb alle olie uit de 2 vorken laten lopen.

Maar kijg de ene vork nu amper in en uit geduwd, is het verstandig om er dan nieuwe keeringen in te stoppen, of iets anders?

En hoe kan ik keeringen vervangen?

Gr Ruben
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
mblover 15-5-2007 17:38 Print reply

Posts: 5391
OEI,
volgende keer niet doordraaien als het te zwaar gaat.

Je kan proberen om dat weer uit te boren, en weer opnieuw te tappen. Maar dat kan nog best een probleem zijn, aangezien je tap vrij hard is en je hem dus niet zomaar uitboort...

De poot die niet netjes in gaat even loshalen, keerring vervangen indien nodig, en alles in ieder geval even nakijken, en dan nieuwe olie erin.

Als je toch bezig bent is het misschien verstandig om ook de andere even na te kijken.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 15-5-2007 om 17:39 uur.
 
TubeLess-90 15-5-2007 18:11 Print reply

Posts: 629
Oke dankje, dat is inderdaad een goed idee!

Maar nu, ik heb vanmiddag ook al even geprobeerd om hem open te krijgen, maar ik zou niet weten hoe. De bovenste schroef heb ik los gedraaid, dus heb de olie + veer mooi eruit gehaald. Maar hoe kan ik mijn binnenpoot uit mijn onderpoot halen?
Kan ik deze er gewoon uit trekken, of moet je er eerst iets afdraaien.
Ik had al geprobeerd om een soort dikke ring, die aan het bovenste stuk van mijn onderpoot zit eraf te duwen, en het leek een beetje te lukken. Maar ik weet niet of het zo moet?

Mijn tap was ook al vaak gebruikt, dus misschien was het metaal een beetje moe aan het woorden waardoor hij ook afbrak, want weerstand was opzich niet super groot

Ok zit ik nog met iets anders,

Ik heb nog een cilinder liggen, had deze bij mijn MB frame gekocht/ gekregen. Ik wil hem zelf niet gaan gebruiken, omdat ik een wat extremere setup wil. Het is iig een 50CC. Maar ik wil graag weten wat voor merk het is, omdat ik hem wil verkopen. Heb zelf al zitten zoeken op 50CC maar kon het niet goed zien. Dacht zelf aan een 50CC import?
Hier 4 foto's + vraag

7. Wat voor cilinder is dit?

http://img501.images...9985/48699925pe6.jpg

http://img501.images...mg501/7997/11ku3.jpg

http://img501.images...mg501/8263/12vr0.jpg

http://img501.images...mg501/4129/13ox5.jpg

Edit:

Er zijn trouwens 5 koelribben, En op de zuiger staat 1N of IN.

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 15-5-2007 om 18:14 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
mblover 15-5-2007 18:21 Print reply

Posts: 5391
Onderop de poot zit een inbus, die moet je losdraaien.
Let wel op, hij zit een beetje verstopt, maar zit wel in het midden, verzonken in een gaatje.
edit:
die cilinder lijkt me een imi.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 15-5-2007 om 18:21 uur.
 
Frysk 15-5-2007 20:03 Print reply

Posts: 34930
imi cilinder
 
giggitybyte
mtx-motard 15-5-2007 20:07 Print reply

Posts: 14947
50 cc imitatie cilinder

IN betekend dat die kant van de zuiger bij de inlaatpoort zit (tegenover gestelde van uitlaat)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
TubeLess-90 15-5-2007 23:50 Print reply

Posts: 629
Oke bedankt voor de informatie over de cilinder en over de voorvork.

Ik had inderdaad al gezien dat er aan de onderkant van de voorvork een imbus zat. Deze zal dan waarschijnlijk mijn binnenpoot vast houden.
Maar hoe moet ik deze schroef er precies uitdraaien, voordat ik de draad die erin zit kapot maak. Als ik goed kijk zie ik geen draad zitten onder de bout. Zou ik hem dan de poot in moeten draaien, dus de bout richting de binnenpoot?
Of toch gewoon naar onderen draaien, dus naar de grond toe?

Als deze bouten eruit zijn moet mijn binnenpoot waarschijnlijk ook zo loskomen van de onderpoot?

Ruben,

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 15-5-2007 om 23:51 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
mtx-motard 15-5-2007 23:52 Print reply

Posts: 14947
je moet de inbus aan de onderkant van de poot gewoon los draaien net als een normale bout, draait hij door, dan moet je ff het boutje onderaan zijkant eruit halen (olie ff opvangen en wegbrengen naar tankstation) en daar een pin in doen, zodat hij tegen houd.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
TubeLess-90 16-5-2007 13:11 Print reply

Posts: 629
Ok bedankt MTX-Motard.

Ik heb de schroef er gewoon mooi uitgekregen bij de vork die niet goed meer op en neer wou. Daarna heb ik de keering eruit gehaald. En deze zal ik zo vervangen door een nieuwe. Maar deze zelde poot had het probleem dat mijn Tab erin was blijven zitten.

Deze tap is zo hard dat ik hem met geen mogelijkheid doorgeboord krijg! Heb al met kleine boortjes geprobeerd, en ook grote.. maar de boor zit gewoon onzinnige rondjes te draaien op die harde tap. Eruit draaien wil ook niet meer lukken omdat hij toch te diep zit, ongeveer 3MM denk ik.

Hoe kan ik deze tap er nu uitkrijgen? Ik ga zo naar de brommerzaak voor nieuwe keering, kan ik dan meteen de poot mee nemen en zou het hun wel lukken om die tap uitgeboord te krijgen?

Trouwens, die andere voorvork, de bout aan de onderkant is al half doorgedraaid, dus de imbus is niet echt goed meer. Ik ga er zelf niet meer aan draaien omdat hij dan toch wel helemaal kapot gedraaid word. Maar deze vork is nog goed, hij gaat goed op en neer, is het dan nodig om toch de keering te vervangen, of kan ik hem gewoon zo laten?

Gr Ruben
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
TubeLess-90 16-5-2007 23:01 Print reply

Posts: 629
Hallo,

Over mijn vorige vraag in bericht hierboven ben ik uit.
Heb nieuwe kering gekocht en geplaatst en dat is in orde, het gat waar de tap in was blijven zitte, laat ik zo. Deze kon de brommerzaak ook niet meer uitboren, te hard meteriaal. Dus dan word het met 3 schoreven bevestigen i.p.v. 4.

Maar nu zit ik nog met een volgend HEEL groot probleem!

Ik heb dus het frame gekocht, met kenteken etc.
Maar kwam erachter toen het frame thuis was dat er een beugel niet helemaal goed was. De beugel waar de cilinder kop aan vast zit. Deze is half kapot. Zie foto hieronder:



8. Wat moet ik hieraan doen, is het nodig om deze steun te hebben om je clinderkop mee vast te maken? Kan ik deze op een of andere manier weer goed krijgen, door andere steun erop te lassen of rondje dat is afgebroken weer dicht te maken door meteriaal er tegen te lassen? Etc. uitleg graag

Dan zit ik nog met een probleem met het frame.
Er is nog een of ander beugeltje half afgebroken. Namelijk deze:



Daar zie je dat er een rondje half is afgebroken. Ik weet niet waar dit voor gebruikt word. Standaard misschien?

9. Waarvoor is dit gat bedoeld dat nu is afgebroken? Is het nootzakelijk en hoe zou ik het eventueel op een doenbare manier weer kunnen fixen? Alvast bedankt.

Hopelijk kunnen jullie goed andwoord geven op deze vragen.

Groeten,

Ruben

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 16-5-2007 om 23:02 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
Frysk 16-5-2007 23:03 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Hallo,

Over mijn vorige vraag in bericht hierboven ben ik uit.
Heb nieuwe kering gekocht en geplaatst en dat is in orde, het gat waar de tap in was blijven zitte, laat ik zo. Deze kon de brommerzaak ook niet meer uitboren, te hard meteriaal. Dus dan word het met 3 schoreven bevestigen i.p.v. 4.

Maar nu zit ik nog met een volgend HEEL groot probleem!

Ik heb dus het frame gekocht, met kenteken etc.
Maar kwam erachter toen het frame thuis was dat er een beugel niet helemaal goed was. De beugel waar de cilinder kop aan vast zit. Deze is half kapot. Zie foto hieronder:

afbeelding

8. Wat moet ik hieraan doen, is het nodig om deze steun te hebben om je clinderkop mee vast te maken? Kan ik deze op een of andere manier weer goed krijgen, door andere steun erop te lassen of rondje dat is afgebroken weer dicht te maken door meteriaal er tegen te lassen? Etc. uitleg graag

Dan zit ik nog met een probleem met het frame.
Er is nog een of ander beugeltje half afgebroken. Namelijk deze:

afbeelding

Daar zie je dat er een rondje half is afgebroken. Ik weet niet waar dit voor gebruikt word. Standaard misschien?

9. Waarvoor is dit gat bedoeld dat nu is afgebroken? Is het nootzakelijk en hoe zou ik het eventueel op een doenbare manier weer kunnen fixen? Alvast bedankt.

Hopelijk kunnen jullie goed andwoord geven op deze vragen.

Groeten,

Ruben

Dit bericht is gewijzigd door Ruben Demuyt op 16-5-2007 om 23:02 uur.



heeft zo te zien ook al eens 80cc blok in gehangen..

maargoed

een plaatje maken met zelfde afmetingen
andere afslijpen
de nieuwe er op lassen
 
giggitybyte

Dit topic is 12505 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved