Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - te hoog toerental

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1303 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42936 - te hoog toerental
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-Brian 13-5-2007 9:03 Print topicpost

Posts: 364
hallo ik heb een honda nsr 50 en heb net een nieuwe(2de handse)cilinder gekocht om dat die andere kapot was. ik heb een malossi 70 cc 2de hands gekocht maar nu ben ik/mijn vader hem aan het in rijden.
aleen nu trok mijn vader ff een keertje het gas open naa een miutje of 40 en hij kreeg hem in alle versnellingen op 13000 toeren dus het max van het tellertje MET EEN 13 MM CARB sproeier maat 89
en nu wil ik graag weten is het normaal dat hij zo hoog in de toeren komt en is het verstandig om een toeren begrenzer te kopen

groet NSR-Brian



Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 13-5-2007 om 16:18 uur.
 

Tombrom 13-5-2007 9:46 Print reply

Posts: 15925
kan geen kwaad'

en toerenbegrenzer is nergens goed voor

je kan ook gewoon eerder overschakelen
 
NSR-Brian 13-5-2007 9:55 Print reply

Posts: 364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
kan geen kwaad'



oke bedankt
 
janssendt 13-5-2007 9:58 Print reply
Posts: 218
hou m inelkgeval nooit te lang in dat toerental...
dat is nooit goed...
als je brom ook in de laatste versnelling zoveel toeren draaid, kan je de tandwiel verhouding aapassen, waardoor je tenminste geen overtoeren draaid.
 
Royal Club 13-5-2007 10:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
hou m inelkgeval nooit te lang in dat toerental...
dat is nooit goed...
als je brom ook in de laatste versnelling zoveel toeren draaid, kan je de tandwiel verhouding aapassen, waardoor je tenminste geen overtoeren draaid.


waar staat dat het overtoeren zijn?

@ ts wel opnieuw afstellen met die 70cc he
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
lange elst 13-5-2007 13:04 Print reply

Posts: 441
ja ik zou idd niet te lang blijven rijden met die carb en sproeier
 
BIET 13-5-2007 13:22 Print reply

Posts: 22355
Met die cilinder (ongewerkt) en techno uitlaat op foto in je profiel te zien is je powerband ongeveer bij 12000 afgelopen. Je kan hem wel verder doortrekken, maar dat is nergens goed voor.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
erwin fs1 13-5-2007 14:51 Print reply

Posts: 897
zou je hem eerst niet eens wat inrijden
 
vake bej te bange....
NSR-Brian 13-5-2007 15:07 Print reply

Posts: 364
Quote:

zou je hem eerst niet eens wat inrijden


ik heb er bija 100 km op zitten dus we trokke hem ff open maar dat deden we maar heel kort

Quote:
Met die cilinder (ongewerkt) en techno uitlaat op foto in je profiel te zien is je powerband ongeveer bij 12000 afgelopen. Je kan hem wel verder doortrekken, maar dat is nergens goed voor.


het is idd een techno uitlaat en hij is idd bij 12000/12500 afgelopen
maar omdat ik rechte stukken rij enz zat ik te denken om op de 12500 een begrenzer erop te zetten zodat ik mijn cilinder niet weer aan stront draai






Quote:
ja ik zou idd niet te lang blijven rijden met die carb en sproeier


er komt nog een ander carb weet nog niet welke maat dus ook een andere sproier


Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 13-5-2007 om 15:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 13-5-2007 om 15:16 uur.
 
THOMASJEUHHH 13-5-2007 15:17 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
[...]


ik heb er bija 100 km op zitten dus we trokke hem ff open maar dat deden we maar heel kort

[...]


het is idd een techno uitlaat en hij is idd bij 12000/12500 afgelopen
maar omdat ik rechte stukken rij enz zat ik te denken om op de 12500 een begrenzer erop te zetten zodat ik mijn cilinder niet weer aan stront draai
afbeelding

afbeelding

afbeelding

[...]


er komt nog een ander carb weet nog niet welke maat dus ook een andere sproier


Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 13-5-2007 om 15:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 13-5-2007 om 15:16 uur.



oei,, je kan wel je twv aanpassen,, zowiezo andere carb+sproeier
en anders ff een ander uitlaatje testen

 
bwoaahhppp,,..
NSR-Brian 13-5-2007 15:25 Print reply

Posts: 364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
[...]



oei,, je kan wel je twv aanpassen,, zowiezo andere carb+sproeier
en anders ff een ander uitlaatje testen



wat is mijn twv (ter waarde van ??)


oja en welke carb adverseren julie mij voor mij setup ??
18 mm Keihin of 21 Keihin carb

Dit bericht is gewijzigd door NSR-Brian op 13-5-2007 om 15:29 uur.
 
dennie1 13-5-2007 15:29 Print reply

Posts: 1003
Tand wiel Verhouding
 
S1lv3r 13-5-2007 16:04 Print reply

Posts: 5213
twv hoeft niet perse aangepast hoor, hangt er ook een beetje vanaf wat ie in de laatste versnelling doet, als je dan het gevoel heb dat je makkelijk nog een keer zou kunnen schakelen, moet je em wat zwaarder vertanden. anders lekker zo laten (edit: niks moet natuurlijk, ik vind het altijd wel lekker rijden als ie in alle versnelling nog goed trekt)

wat carburateur betreft, 18mm keihin zijn hele goede carburateurs (de originele dan, die import namaak dingen schijnen slecht afstelbaar te zijn). Maar als je echt het maximale eruit wil persen, zul je toch aan een 24mm oid moeten denken.

Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 13-5-2007 om 16:05 uur.
 
NSR-Brian 13-5-2007 16:21 Print reply

Posts: 364
oja en ff nog een vraagje
hij heeft een dip / HEEEEEEEL veel moeite om tussen de 5500 en de 6500 toren in ze 4 om dan opgang te komen dan doet hij eigelijk niks
komt dat ook door de carb ?
 
Djeep 13-5-2007 16:24 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
oja en ff nog een vraagje
hij heeft een dip / HEEEEEEEL veel moeite om tussen de 5500 en de 6500 toren in ze 4 om dan opgang te komen dan doet hij eigelijk niks
komt dat ook door de carb ?


afstelling, Set je Clibje van je gasnaald ff op de bovenste plaats. Staat ie dat al, dan ff kleinere sproeier
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
S1lv3r 13-5-2007 16:30 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


afstelling, Set je Clibje van je gasnaald ff op de bovenste plaats. Staat ie dat al, dan ff kleinere sproeier


stand van de gasnaald heeft bij volgas geen invloed?
 

Dit topic is 1647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved