Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - van 70cc naar 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1056 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42931 - van 70cc naar 50cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2199 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-Rider 12-5-2007 18:04 Print topicpost

Posts: 546
Ik heb een tsx gekocht. Er zit nu een 70cc cilinder en een 20 mm carb onder. Maar het probleem is dat als ik hem op mijn vaders naam wil verzekeren(omdat dat veel goedkoper is) wil hij dat er een 50cc op komt. Hij zegt dat als ik een ongeluk maak en er een 70cc op zit dat de verzekering dat niet dekt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor. En wat voor 50cc zal ik dan doen(zo snel mogenlijk) en gaat dat een 50cc met een 20mm carb. Alvast bedankt
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last

Ariej 12-5-2007 18:24 Print reply

Posts: 3685
1 je bent niet verzekerd op iemand anders zijn brom, ( van horen zeggen, ik weet niet precies hoe die regels gelden )

2 20mm carburateur op 50cc is veel te groot, ik zou voor 16mm gaan.

3 ik zou een athena of airsal cilinder kopen, als deze er zijn voor suzuki. immitatie cilinders gaan vaak ook wel aardig mee, mits je ze fatsoenlijk behandeld met een goed filter en goede smering

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 12-5-2007 om 18:25 uur.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Nouwk 12-5-2007 18:25 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
1 je bent niet verzekerd op iemand anders zijn brom, ( van horen zeggen, ik weet niet precies hoe die regels gelden )
2 20mm carburateur op 50cc is veel te groot
3 ik zou een athena of airsal cilinder kopen, als deze er zijn voor suzuki. immitatie cilinders gaan vaak ook wel aardig mee, mits je ze fatsoenlijk behandeld met een goed filter en goede smering


Dat van 1 klopt idd in bepaalde gevallen; als zijn vader op de verzekeringspolis aangeeft dat zijn zoon erop rijdt, gaat de premie gewoon omhoog, en scheelt het niet

20 mm op een normale 50 cc is idd wel een beetje aan de grote kant, iets kleiners zou beter zijn denk ik
 
TSX-Rider 12-5-2007 18:34 Print reply

Posts: 546
dankjewel voor de tips. weet iemand ook een site waar veel suzuki tsx spullen te koop zijn, zoals een goeie 50cc cilinder?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
vooruitnietachteruit 12-5-2007 18:37 Print reply

Posts: 618
20 mm op 50cc is prima te doen
 
mtlover 12-5-2007 18:41 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
1 je bent niet verzekerd op iemand anders zijn brom, ( van horen zeggen, ik weet niet precies hoe die regels gelden )
Ligt aan de polisvoorwaarden, sommigen mag het helemaal niet. Anderen krijgen een extra eigen risico van enkele honderden euro's.
Quote:
2 20mm carburateur op 50cc is veel te groot, ik zou voor 16mm gaan.
Kwats, kan makkelijk. Gebruikt alleen iets meer. Het is gewoon een kwestie van afstellen. Trekt ook heel mooi zo.
 
mblover 12-5-2007 19:02 Print reply

Posts: 5391
Je moet hem niet op je pa's naam verzekeren, of jouw naam als regelmatige bestuurder opgeven.

Als je je pa als regelmatige bestuurder opgeeft, en jij maakt brokken, en de verzekering komt erachter dat jij er altijd op reed en ja pa hoogstens een keer in de straat oid, dan heb je ook een probleem.

En als je met een veel te snelle 50cc iemand overhoop rijd kan je ook gelazer krijgen... beste is gewoon om geen brokken te maken...
 
Ariej 12-5-2007 19:05 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
[...]
Ligt aan de polisvoorwaarden, sommigen mag het helemaal niet. Anderen krijgen een extra eigen risico van enkele honderden euro's.
[...]
Kwats, kan makkelijk. Gebruikt alleen iets meer. Het is gewoon een kwestie van afstellen. Trekt ook heel mooi zo.


nergens voor nodig, ellende met afstellen en zuipt veel meer. +_ 16mm is meer dan genoeg voor 50cc. en die trekkracht is ook te verwaarlozen, tenzij je echt voor de snelle setup ga, maar dat is niet zo in dit geval

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 12-5-2007 om 19:05 uur.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
mblover 12-5-2007 19:11 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]


nergens voor nodig, ellende met afstellen en zuipt veel meer. +_ 16mm is meer dan genoeg voor 50cc. en die trekkracht is ook te verwaarlozen, tenzij je echt voor de snelle setup ga, maar dat is niet zo in dit geval

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 12-5-2007 om 19:05 uur.


20mm is gewoon te gebruiken en af te stellen.
Anders 18mm nemen...

kan makkelijk, 16 is een maat voor originele brommers, niet voor snelle 50cc's imo.
 
Rocket Rico 12-5-2007 19:12 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
[...]
Ligt aan de polisvoorwaarden, sommigen mag het helemaal niet. Anderen krijgen een extra eigen risico van enkele honderden euro's.
[...]
Kwats, kan makkelijk. Gebruikt alleen iets meer. Het is gewoon een kwestie van afstellen. Trekt ook heel mooi zo.


Ligt er een beetje aan wat voor 50cc je aanschaft, het nogal debiel om een 20mm op een ori 50 te zetten; haalt weinig uit, verbruikt veel en is bijna niet af te stellen

als je een hele snelle 50cc haalt kan het wel, maar toch zal ik het je niet aanraden, want je hebt niet echt veel meer vermogen winst dan bijvoorbeeld een 17,5 mm carb, kost meer benz en is moeilijker aftestellen.

Je zal wel denken, die 1,5mm maakt weinig uit, maar de inlaat van je carb is een cirkel dus in oppervlakte ga je echt gelijk een stuk groter, al heb je een carb van een paar mm groter.

Dus beter verpats je die 20mm en koop je een 17,5 mm carb voor terug (2ehands ofzo, kost het je nix)
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Frysk 12-5-2007 19:18 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
1 je bent niet verzekerd op iemand anders zijn brom, ( van horen zeggen, ik weet niet precies hoe die regels gelden )

2 20mm carburateur op 50cc is veel te groot, ik zou voor 16mm gaan.


3 ik zou een athena of airsal cilinder kopen, als deze er zijn voor suzuki. immitatie cilinders gaan vaak ook wel aardig mee, mits je ze fatsoenlijk behandeld met een goed filter en goede smering

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 12-5-2007 om 18:25 uur.


1 : je bent wel verzekerd als aangegeven is dat z'n zoon er op rijd (word alleen wel duurder)

2 : 20mm kan zéér makkelijk op 50cc .. ken zelfs mensen met een 26mm op 50cc hebo, en dat loopt verschrikkelijk mooi.

3 : athena cilinders zijn vaak mooie cilinderjtes
 
giggitybyte
Rocket Rico 12-5-2007 19:23 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


1 : je bent wel verzekerd als aangegeven is dat z'n zoon er op rijd (word alleen wel duurder)

2 : 20mm kan zéér makkelijk op 50cc .. ken zelfs mensen met een 26mm op 50cc hebo, en dat loopt verschrikkelijk mooi.

3 : athena cilinders zijn vaak mooie cilinderjtes


Dat kan je niet vergelijken, je hebt het over hebo cil dus waarschijnlijk een vrij nieuw type brommer. Die hebben veel hoger rendement, dus kan een groter carbje op.

We hebben het hier over een type brommer van 20 jaar oud...........26mm is al redelijk groot voor een 70cc op een tsx........

 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
mtlover 12-5-2007 20:03 Print reply

Posts: 2372
Die 20mm kan makkelijk, mits je er een snel cilindertje en een snel pijpje op zet.
 
Frysk 12-5-2007 20:03 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
[...]


Dat kan je niet vergelijken, je hebt het over hebo cil dus waarschijnlijk een vrij nieuw type brommer. Die hebben veel hoger rendement, dus kan een groter carbje op.

We hebben het hier over een type brommer van 20 jaar oud...........26mm is al redelijk groot voor een 70cc op een tsx........



20mm loopt ook zonder enkel slag of stoot op Ge2.. (50cc honda)
moet dus ook wel @ tsx kunne
 
giggitybyte
Jarco 12-5-2007 20:55 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


20mm loopt ook zonder enkel slag of stoot op Ge2.. (50cc honda)
moet dus ook wel @ tsx kunne


zo snel is een std tsx cil niet verder kan je de inlaat van een tsx(70 cc). maximaal 24 mm maken. Daarnaast als je een ori trage cil hebt, is een 12 of 16 mm al wel groot genoeg(zeker voor een ori 50!). en verzeker em niet op je vaders naam, mocht er wat gebeuren en de verzekering komt erachter..
 
De Schout 12-5-2007 21:16 Print reply
Posts: 5327
voor de verzekering maakt het zo ver ik weet niet uit of je met een snelle 50 of een 70 rijd.. te snel is te snel.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 2199 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved