Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zo goed mogelijk met 50cc...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4291 - zo goed mogelijk met 50cc...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1057 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mikey 15-6-2002?23:14 Print topicpost
Posts: 2392
ik mag dus geen 70cc cilinder kope van me pa dus moet ik het maar met een 50cc doen, het is dus een MT waar ik het over heb, nu heb ik alles standaard behalve luhao bocht en polini race demper(nog niet, binnen paar dagen) met een twv 13-47, nu rij ik 57 digi top en ik wil goed sneller dus aaaallles is welkom maar geen gezever over lachgas injectie owkey
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *

Steve_ZHC 15-6-2002?23:35 Print reply

Posts: 2716
owkey, als je echt normaal wil rijden en gewoon met de meeste auto's meetrekken in de stad, dan koop je een 50 Peigh Weigh, of Fast Arrow, of import, is allemaal hetzelfde.

Wil je toch wat harder rijden ?n trekken, koop dan een OUD TYPE Eurocilindro, of een een Zeta, maar op die Zeta rijdt je het beste met een hele zware vertanding schijnt het...

Carburateurs; Blijf bij je originele, in Belgi? heb je dacht ik een 16mm Keihin, deze is z??r geschikt op een 50 snel.

En in NL heb je de 12mm Keihin, dit wil ook wel lekker hoor.....
 
SIWWN 15-6-2002?23:51 Print reply
Posts: 7079
50cc Zeta laten tunen
20mm
Twin Air powerfilter of K&N
Uitlaat laten berekenen en maken
Laten afstelllen door motorzaak


 
mikey 16-6-2002?00:04 Print reply
Posts: 2392
50cc zeta oh ja die vind ge overal h?
16mm keihin is ook wel goed(belgish)
en die twinair zie ik wel zitten
dan en uitlaat laten maken, wie sponsert mij?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
SIWWN 16-6-2002?00:06 Print reply
Posts: 7079
gewoon een tijde werken
 
MB50TUNED 16-6-2002?10:06 Print reply
Posts: 1054
zo te horen een belg, hou het maar bij je belgische standaard cilindertje, euro zeta zal NIET harder blazen, en imi is langzamer...

Luchfilter: kijk of er al snelle aanzuigslangen in zitten, maar neem geen onzinnige powerfilter oid.

cilinderkop? ik weet niet wat erop zit in belgie, maar als er dezelfde kop op zit als hier monteer dan een hogedrukkop.

Eventueel adige membraan monteren en reedstops iets terugbuigen(niet bij std membraan!)

carb: 16 keihin is erg mooi, en zou ik zeker niet vervangen door een mikuni.

uitlaat op maat laten maken.

goede tandwielvehouding en goed afstellen de zooi, en je haalt de 90 digi wel, aangezien ik met pw50, en fabriekspijp en 4 bak al 94 km/h digi haalde.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
dick1 16-6-2002?10:40 Print reply
Posts: 971
ik zou een tecno uitlaat neme en een 50cc eurocilindero en wat gaten in je lucht box make en hoge drukkop
 
mikey 16-6-2002?11:12 Print reply
Posts: 2392
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED

zo te horen een belg, hou het maar bij je belgische standaard cilindertje, euro zeta zal NIET harder blazen, en imi is langzamer...

Luchfilter: kijk of er al snelle aanzuigslangen in zitten, maar neem geen onzinnige powerfilter oid.

cilinderkop? ik weet niet wat erop zit in belgie, maar als er dezelfde kop op zit als hier monteer dan een hogedrukkop.

Eventueel adige membraan monteren en reedstops iets terugbuigen(niet bij std membraan!)

carb: 16 keihin is erg mooi, en zou ik zeker niet vervangen door een mikuni.

uitlaat op maat laten maken.

goede tandwielvehouding en goed afstellen de zooi, en je haalt de 90 digi wel, aangezien ik met pw50, en fabriekspijp en 4 bak al 94 km/h digi haalde.


hiezo dit zijn de rempie's waar ik op w8, ik ben wel niet zeker of ik een snelle 50cc heb en zo een fabriekspijp laten maken kost ook wat, is er een bedrijf op het internet die dat doet?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Rick 16-6-2002?11:37 Print reply

Posts: 3788
pijp laten maken of een jolly moto kopen, je cilinder laten tunen of zelf doen, 20mm mikuni erop, twin air filter en dan kijken welke vertanding je wil he, hoge top of hard optrekken

 
Ride like your ass is on fire!!!
Blukaap 16-6-2002?11:46 Print reply

Posts: 10006
Als je maar 57 gaat met je cilinder heb je geen snelle denk ik zo.

Honda Std snel kopen, onderlangse uitlaat d'r opmikken (Tecno of Homoet zal ook wel werken ), 18mm carbje zoeken, std filter met enbiggende slangen, tandwielkes aanpassen, 6-bak d'r in.
En je gaat wel hoor.
 
Bastila is lief
NSR JunK 16-6-2002?12:56 Print reply

Posts: 2339
ik heb ff gekeken naar een betaalbare manier: dit zijn prijzen van 50cc.nl

50cc eurocilindro Nietleverbaar 112.99
50cc eurokit 81.22
50cc import 48.89
50cc org. de beste 50cc die er is (zonder zuiger) 143.11
50cc zeta Niet meer leverbaar 126.60

je kan nu kiezen uit import of 50 orgineel

-import zal wel brakke kwaliteit zijn maar die kan je laten tunen door bv een kennis of iemand van het forum

-50cc org volgens mij mogen ze je geen eens een boete geven (correct me if im wrong)en is dit een rete snel cilindertje voor 50cc (dis toch die GT2?)

en dan moet je er nog een zuigertje bij kopen kost je denk rond de 20 euro

Hoge druk kop
50cc import hogedruk 27.11

-deze moet er zeker bij als je het echt snel wil maken

Dan de uitlaat, laten maken is allemaal leuk maar je moet er wel de personen voor weten en volgens mij kost het echt sloten met geld dus niet redelijk met prijs en snelheids verhouding
dan kan je beter een goede snelle uitlaat kopen

import std. model chrome 27.11
giannelli 67.61
homoet 87.68
proma enduro 2t Niet meer leverbaar 77.66
import std 28.99

ik zou als je uit deze uitlaten moet kiezen voor de homoet gaan, waarom die is volgens mij op alle hondas goed en zoek er een leuk dempertje bij (20 euro ongeveer)

dan de carb zet die 16mm keihin er maar op volgens mij kan je haast geen beter carb hebben voor een 50snel

dan het filter er zijn mensen die zeggen dat je van een powerfilter meer kracht krijgt maar ik heb het 3Xgeprobeert maar veel winst levert het niet op 1x zelfs verlies, de eerst test was met luchtbox met snelle luchtslangen en dit werkt beter dan een powerfilter + orginele laat haast geen zand en water door dus mijn advies hou je orginele luchtbox en zet er snelle slangen op gaten erin boren is niet nodig

PS vind ik een mooi malossi powerfilter (zon chrome) heel bruut staan op een MT ondat je alles ziet zitten, zon malossi powerfilter of K&N kan je er ook gerust opzetten dit zijn zeer goede filters, een twin air is geloof ik nog beter zelfs.

goed powerfilter +/- 30 euro

ook kan je carbon plaatjes op je orginele membraam zetten ik heb dit laats ook bij mijn NSR gedaan en er is een iets betere gasreactie en de kans dat die carbon plaatjes breken is een stuk kleiner

kost je ongeveer 10-15 euro

ff optelling
-50 snel orgineel 143.11
-zuiger 20
-hogedruk kop 27.11
-homoet 87.68
-carbon plaatjes 15 euro

TOTAAL 292,90 EURO

ik heb die demper en powerfilter niet meegerekend omdat je ook je orginele luchtbox en oude demper kan gebruiken

als je deze spullen koopt heb je denk ik een top van rond de 90 digi mits het goed afgesteld is
suc6 ermee
 
NSR RULEZZ 16-6-2002?12:58 Print reply

Posts: 4934
50 zeta 16mm chromen(ori?)uitlaatje snelle slangen en verder alles standaart loopt al 90-95 dat vind ik wel lekker
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
MB50TUNED 16-6-2002?12:53 Print reply
Posts: 1054
waarom een andere carb , een 16 mm rijd al erg fijn, en je zal echt niet veel verschil tussen 16 18/20 mm merken, tenzij je ook een andere ontsteking monteerd, cilinder laat tunen en pijp op maar laat maken. Hou er rekening mee dat je met een grotere carb iets vermogen onderin verliest, en houd er ook rekening mee dat een 16 mm keihin erg mooi gebouwd is.


Homoet 50 is inderdaad ook een erg goede pijp, misschien wel de beste keus, maar hij staat niet zo mooi onder een mt. Ik weet niet hoe duur het is om een uitlaat op maat te laten maken, ligt er maar helemaal aan waar je het laat doen. Je kan het beste wat rondbellen naar motorzaken enz, ik ken niemand op internet die het doet(betaalbaar), en anders zal je toch langs moeten gaan met je brommer ben ik bang, want hun moeten een aantal dingen meten aan je blok die van belang zijn voor een uitlaat. Dus probeer maar wat te bellen, dat is het makkelijkste/beste.

en over de cilinder, het zou best kunnen dat hij wel een snelle heeft, de kans is groot van wel, alles in belgie heeft een snelle cilinder, dan zou hij zoon sloom ding uit nederland over gekocht moeten hebben , kans leek me klein, maar alles kan.

Kan je geen poorthoogtes/poortmap neer zetten, ik wil ze eigenlijk wel weten, je kan een blaadje in je cilinder doen en er met potlood overheen gaan, dan komen er lijnen op van de poorten.Als je zoiets doet op mm papier, of overtrekken op overtrekpapier met mm papier eronder, of de maten erbij zet kan ik misschien eens zien hoe de poorten eruit zien van zoon (hopelijk) snelle cilinder.

[url]http://www.macdizzy.com/cylinder_map.htm[/url]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Jan van Elderen 16-6-2002?13:09 Print reply

Posts: 555
Je was net iets eerder met vragen om een poortmap
En een homoet 50 heb ik nog wel liggen, aangezien ik ga overstappen naar std. snel.
 
*blurk*
mikey 16-6-2002?13:57 Print reply
Posts: 2392
een andere uitlaat wil k wel maar laten maken komt me iets te duur en die homoet vin ik niet mooi staan, ik d8 om zo een gianneli te kopen, zien er mooi uit en goede prestatie's, die cilinder moet wel 50cc snel zijn want er zit een 16mm keihin bij, een hogedrukkop zal ik ook wel kopen en carbon membraan ook, weet iemand een bedrijf in belgie die cilinders tuned? zelf durf ik er nie aan beginnen want ik verneuk het zeker
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
NSR JunK 16-6-2002?14:09 Print reply

Posts: 2339
met die snelle 50 and een goede uitlaat haal je de 85 wel denk dus rij daar eerst maar eens mee tunen kan altijd nog wel (enne van je pa mag je dus geen 70cc lijkt me dan, dat die het niet vind als je hem opstuurd om hem te laten tunen)
 

Dit topic is 1057 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved