Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gaat deze powerbox werken? -zie fotos

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 950 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4290 - Gaat deze powerbox werken? -zie fot...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Michiel RS- 15-6-2002?22:49 Print topicpost
Posts: 2803


Hier zie je de "box" en de slang met het stukkie ijzer wat in het spruitstuk komt.
Het flessie is gewoon van een bus kontaktspray, is dit ongeveer de goede maat en werkt het zo ?


Hier van bovenaf, de slang past mooi zo op het bussie.


Hier zie je het draadeindje (M8) met het gaatje erin, hij steekt nu in het busje maar hij komt dus in het spruitstuk he.
Ik denk dat de diameter van dat draadeind binnenin net wat te krap is, right ?


hiero nog een fototje ervan


En hier zie je de diameter van het gat in de 'powerbox' die is 7mm, ook wat te krap eingenlijk he ?

iemand die hier meer van weet?

Dit bericht is ge-edit door Nick op 15-6-2004 1:05
 

SIWWN 16-6-2002?00:18 Print reply
Posts: 7079
Nee man werkt nooit...Doorgangen zijn te klein.
Koop er toch gewoon een en maak dat van een Redbul blikkie ofsow maar dit kan echt niet
 
Sneks 16-6-2002?00:33 Print reply
Posts: 2499
wat is de inhoud?

"Bereken" er gewoon 1 met bimotion (je krijgt iig een schatting van de maten die het ding moet hebben bv. slang minimaal 8mm binnendiameter voor dit en dat toerental een volumen van zo en zo. )
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 16-6-2002?11:13 Print reply
Posts: 2803
SIWWN: de doorgangen moeten echt niet net zo groot zijn als je carb he !

Hans:
Ik heb even wat gerommeld met bimotion:

Na het invoeren van boring en slag enzo adviseerde het programma me een powerboxinhoud van 169 - 237cc te nemen.

Dat bussie hierboven is dan net iets teveel, ik heb al een iets kleinere gevonden en die is 220ml.
Dit is wat ik bij bimotion had:

BIMOTION Y.E.I.S

Carb dia,........................... 20
Box volume, cc...................... 220
Min-max branch pipe dia, mm......... 7 - 16
Present branch pipe dia, mm......... 8
Pipe length, mm..................... 18
Resonance crank speed, rpm.......... 10000


Er staat dus bij "pipe length" dat ik een 18mm lang slangetje moet nemen ? das toch superkort ?
Dan moet die powerbox recht op me spruitstuk staan ?

En crank speed heb ik 10000 gedaan omdat hij vanaf de 8000 tot de 12000 trekt.
 
Sneks 16-6-2002?11:25 Print reply
Posts: 2499
maar een powerbox moet juist die dip voor je powerband verminderen, dus moet je denk ik een lager resonantietoerental nemen

ik ben bezig met een powerbox met een volume van 190 ml, maar heb ook veel minder cc's (63cc)
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 16-6-2002?11:28 Print reply
Posts: 2803
okey zal ik doen, ik heb 67.7 cc
straks effe lekker me spruitstuk modificeren..jaah lekker knutselle vandaag
 
SIWWN 16-6-2002?11:58 Print reply
Posts: 7079
Michiel ik zei maar wat, ik snap daar toch niks van
 
Neonlampje 16-6-2002?13:45 Print reply

Posts: 14825
jah dit moet perfect gaan werken! is dat aquarium slang? die zijn niet benzine bestendig, kan zijn dat je ze regelmatig moet vervangen in dat geval!

Als je het uitgerekent hebt zal je het effect wel merken!!
laat ff weten wat prestatieverschil is!

edit: pipelength kan je instelen toch? Hij moet niet te lang zijn anders zijn gatten te lang onderweg, en aansluiting moet gewoon aan bovenkant van je spruitstuk, ik heb hier ergens een keihin spruitstuk liggen welke zo'n mooie nippel heeft met daarop een tap, kan je er zo in draaien als je ff een gat voorboort, erg handig!

[This message is edited by Neonlampje on 16-6-2002 13:51]
 
mikey 16-6-2002?14:06 Print reply
Posts: 2392
als je een langer buisje wil moet je volges mij een grotere diameter nemen
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Nasic 16-6-2002?17:29 Print reply
Posts: 890
Hmmm interesant........ dus zon dinkie is eigenlijk gwoon een bussie??. ik dacht dat die dingen van malossi e.d. ook beweegden. maareh, hoe bereken je die inhoud van die box??? want ik ben ook cker wel geintereseerd.
 
Ducati 900SS
-Michiel RS- 17-6-2002?00:54 Print reply
Posts: 2803
je moet wat gegevens in dat 'bimotion' programma invoeren en dan geeft het programma je een goede inhoudt.

Maar dit is wat resulaat:

hij reed voor alle veranderingen erg kut tussen de 5 tot 8000 toeren, bij overschakelen in ze 5 bleef hij hangen net in die dip @ 8000 toeren.

Ik heb me spruitstuk eraf gehaald, gat erin geboord, pijpje erin vastgezet.
Ik vond het membraan ook altijd al erg klein, dus ik heb die dikke ijzere platen rechtgebogen zodat ze wijder konden.
Ook heb ik meteen me luchtfilter aansluiting veranderd--> de ribbelige voorvorkrubber heb ik vervangen door een stukki stofzuigerslang die is binnenin mooi glad.
Eerst ging ik testen zonder powerbox (dopje op powerboxaansluiting)
Maar nu reed hij al echt een stuk beter dan eest! geen last van dippen meer enzo on ook niet inhouden meer voor me powwahband! hij zit nu echt zo op volle toeren in ze 5!

En daarna powerbox erop aangesloten, maar ik merk nouwelijks of geen verschil, wat wel zo is is dat hij nu echt supersnel op topsnelheid zit! (nog iets te lichte vertanding) en ik heb tegen een best zware wind in op een dijk gewoon vol toeren in ze 5 (hoogste versnelling) gereden ! 105 a 110 km/uur :n

Maar of die powerbox nu echt nut heeft, kweetnie..
 
Steve_ZHC 17-6-2002?09:19 Print reply

Posts: 2716
ik heb de bovenkant van zo'n flesje met rommel voor op je schoenen om ze waterdicht te houden op een leeg gevalletje voor zoetjes gedrukt, rol tape eromheen, ik heb de dop aangepast zodat er een benzineslang op kon, benzineslang erop met diameter 6mm, 175cc flesje van gemaakt en de lengte van de slang moest 43mm zijn.

Alleen nog bedenken hoe die op mijn spruitsuk kan, iemand een ID?
En/Of waar je dat kan kopen.

Dit trouwens op een 18mm carb met 65,83cc cilinder en het doeltoerental ofsow is 6000.

Idee?n over die plug op het spruitstuk hoor ik graag!!!
 
Blorn 17-6-2002?09:35 Print reply

Posts: 13825
euhm.. je koopt een dikke bout en boort die uit, in je spruitstuk boor je een gat en tap je draad in van die bout, dan draai je die bout in je spruitstuk en schuif je de slang over de bout, evt vastmaken met een slangeklem.. is vast niet de makkelijkste oplossing maar het werkt wel

btw dis mn 1000e post, bier staat koud.. alleen voor genodigde.. ik alleen dus
 
Martijn 20-6-2002?15:48 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

btw dis mn 1000e post, bier staat koud.. alleen voor genodigde.. ik alleen dus


hangt me iets van bij dat ik dit ook een keer heb gezegd....bijna precies het zelfde....

zeg pienjo...je weet toch dat ik een hekel aan na-aaperts (post-baboons) heb...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 20-6-2002?16:16 Print reply

Posts: 13825
sjek mn sig maar
 
Nasic 20-6-2002?18:46 Print reply
Posts: 890
Kan mij maybe iemand die url van dat bimotion progje regelen?? zou erg cool zijn. Keb um tot nu toe gegokt op 175 ml, en volgens mij werkt ie ook nog alsie nog niet helemaal warm is!!
 
Ducati 900SS

Dit topic is 1477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved