Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - XL valt na een tijdje uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42897 - XL valt na een tijdje uit
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTX-speed 10-5-2007 10:47 Print reply

Posts: 1229
Ik zou het probleem zoeken in de benzinetoevoer.
Maak het filtertje in de tank eens goed schoon, en kijk of er een filtertje in je carburateur zit.
Kijk ook meteen of je luchtfilter niet dicht zit en of je vlotter en de afsluiter wel goed open gaat. Kijk ook meteen even naar de vlotterhoogte.
 
Shifty 10-5-2007 10:48 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Ik zou het probleem zoeken in de benzinetoevoer.
Maak het filtertje in de tank eens goed schoon, en kijk of er een filtertje in je carburateur zit.
Kijk ook meteen of je luchtfilter niet dicht zit en of je vlotter en de afsluiter wel goed open gaat. Kijk ook meteen even naar de vlotterhoogte.


Met choke rijd hij langer als zonder chocke terwijl hij met choke meer benzine krijgt, lijkt me dus niet het probleem.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
tsxsgoutum 10-5-2007 11:06 Print reply
Posts: 113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]


Met choke rijd hij langer als zonder chocke terwijl hij met choke meer benzine krijgt, lijkt me dus niet het probleem.


Of hij krijgt minder lucht.. Benzine toevoer is het meest logisch

Dit bericht is gewijzigd door tsxsgoutum op 10-5-2007 om 11:07 uur.
 
Shifty 10-5-2007 11:12 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxsgoutum
[...]


Of hij krijgt minder lucht.. Benzine toevoer is het meest logisch

Dit bericht is gewijzigd door tsxsgoutum op 10-5-2007 om 11:07 uur.


Niet het meest logische, wel de meest makkelijke oplossing. Maar dan nog:

Quote:
pakkingen zijn net vervangen en carb heb ik gister goed gezet, zat er toen ook niet goed in


Mag tog aannemen dat hij dat wel nagekeken heeft.
En voor het idee, hoezo krijgt hij minder lucht? Zo'n plaatje dat voor je carb schuift zorgt voor een hogere tegendruk waardoor hij meer benzine aanzuigt hoor. (Druk maar eens 2 vingers achter je carb als je hem wil starten, dan voel je het wel je vingers worden gewoon nat van de benzine). Dan nog, met de choke open krijgt hij een rijker mengsel. Dat is een feit. Maar hij kan niet ineens veeeeel minder mengsel krijgen, hij zal evenveel (of iets minder) mengsel als anders aanzuigen. Dus neemt hij dan meer benzine.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
tsxsgoutum 10-5-2007 11:16 Print reply
Posts: 113
Niet te veel filosoferen, gewoon de boel even nakijken. Trek benzineslang eens los, kijk of het goed doorstroomt en maak de carburateur eens goed schoon.
 
Shifty 10-5-2007 11:21 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxsgoutum
Niet te veel filosoferen, gewoon de boel even nakijken. Trek benzineslang eens los, kijk of het goed doorstroomt en maak de carburateur eens goed schoon.


... Wat jij zegt kan gewoon niet kerel. Ga dus niet doen alsof je er verstand van hebt. Dit is nu namelijk egt iets waar ik me hier wel eens aan erger, je moet kijken naar de symptomen van het probleem en dan de meest LOGISCHE oplossing zoeken. Zo ben je niet bezig om alles wat goed is te vervangen/na te kijken/schoon te maken. Sgeelt heel wat tijd.

Hij zegt dat hij de carb heeft nagekeken PUNT
Al heeft hij dat niet gedaan, het probleem zal HOOGST WAARSCHIJNLIJK zich niet daar bevinden PUNT
Dus zoek je het probleem ergens anders PUNT

En als jij het filosoferen vind, dan moet je het nog maar eens goed lezen, het is een duidelijk opsomming van feiten met een logisch resultaat als gevolg. En dat resultaat komt niet overeen met het voorgelgde probleem.

Snappie?
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
User 927 10-5-2007 11:38 Print reply

Posts: 6405
Massadraad eens fixen en dan nog es kijken.

Das namelijk 2 seconden werk, en toch wel fijn als je dat ff uit sluit voor je je hele inlaat traject er weer af sloopt
 
Splendid 10-5-2007 12:31 Print reply

Posts: 8421
benzine stroomt via de benzineslang gewoon goed door, khaal liever niet de carb eraf..tenzij het probleem daar wel Moet liggen, is namelijk vrij krap daar aangezien er een ft blok onder is gekomen en het spruitstuk heeeel stug is..

kheb zonet even de luchtfilter goed afgesloten, ik ga zo even de massadraad maken, maar weet niet of ik em vandaag nog kan testen..ben vanochtend &#^$*# door mn rug gegaan..dusja
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-5-2007 12:41 Print reply

Posts: 8601
Ik heb net hetzelfde gehad. Het is beter nooit met minder dan een halfvolle tank te rijden, de laatste benzine komt er soms moeilijk uit...denk aan bochten e.d. waar je bodem even droog komt...
Met halfvol bedoel ik als je er in kijkt, dat is dus eigenlijk bijna leeg, maar je moet het weten dat het onderste deel minder volume heeft natuurlijk.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Splendid 10-5-2007 15:35 Print reply

Posts: 8421
zit nog meer dan genoeg benzine in, hij doet t ondertussen prima..gaat ook harder dan gister, gister wou die niet op het achterwiel met alleen gas..alleen zonder choke doet ie nog vrij weinig.. maar dat kan misschien ook komen omdat er eerst een luchtfilterdoos om de powerfilter heen zat?

hij start echt perfect..2 meter lopen en het is wegrijden..gasreactie is goed en alles..de massakabel vonkt ook al niet meer
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
MTX-speed 10-5-2007 16:26 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid
zit nog meer dan genoeg benzine in, hij doet t ondertussen prima..gaat ook harder dan gister, gister wou die niet op het achterwiel met alleen gas..alleen zonder choke doet ie nog vrij weinig.. maar dat kan misschien ook komen omdat er eerst een luchtfilterdoos om de powerfilter heen zat?

hij start echt perfect..2 meter lopen en het is wegrijden..gasreactie is goed en alles..de massakabel vonkt ook al niet meer




Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 10-5-2007 om 16:29 uur.
 
Crazycrosser 10-5-2007 16:30 Print reply

Posts: 570
ik heb ook zo een soort probleem gehad met mijn xl500 hij had paar jaar stil gestaan en toen deed hij het ook niet goed meer. carb was toen vuil. ik heb toen gewoon blik met carb cleaner gekocht dat in de tank gedaan en nadat de tank leeg was gereden deed hij het gewoon weer ( op de verpakking stond toen hoeveel carb cleaner er bij hoeveel liter benzine moest )
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-5-2007 16:56 Print reply

Posts: 9841
lijkt me gevalletje ontstekingsspoel bij je vliegwiel.

 
Too cool for school!
Splendid 10-5-2007 18:44 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crazycrosser
ik heb ook zo een soort probleem gehad met mijn xl500 hij had paar jaar stil gestaan en toen deed hij het ook niet goed meer. carb was toen vuil. ik heb toen gewoon blik met carb cleaner gekocht dat in de tank gedaan en nadat de tank leeg was gereden deed hij het gewoon weer ( op de verpakking stond toen hoeveel carb cleaner er bij hoeveel liter benzine moest )


achja, dit ding heeft maar een paar weken stilgestaan:P..en ik kan er niet zoveel op rijden aangezien ik mn motor rbw nog niet heb

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
lijkt me gevalletje ontstekingsspoel bij je vliegwiel.



Dat lijkt me niet:P dat vonken van de massa is al opgehouden he..doet t nu perfect, maar ik denk dat t komt omdat die bak om de twin air filter weg is..kan die meer lucht aanzuigen
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-5-2007 9:14 Print reply

Posts: 8601
Als je wil weten of het een benzineprobleem is, in dat geval wordt je kop echt heet, bij een elektrisch probleem niet zo heet.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved