Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #42893 - Nieuwe GPR racing of nieuwe RS??
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 3530 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
canons400 |
9-5-2007 21:47 |
Posts: 2 |
hey..
ik ben van plan een mooie schakelbrommer te gaan kopen, ik twijfel tussen de nieuwe GPR racing en de nieuwe RS? welke is technisch de betere?? Het gaat me dus niet om uiterlijke kenmerken maar technische.hieronder staan wat technische gegevens.
GPR racing:
Motor: 1 cilinder 2T
versnellingsbak: 6 versnellingen
Cilinderinhoud: 49,9 cc
Boring x slag: 39,88 x 40 mm
Compressie-verhouding: 11,5 : 1
Inlaat: via membraan
Carburator: Dell'Orto 14mm
Choke: manueel
Smering: gescheiden
Ontsteking: elektronisch
Type: 12 V 70 W
Koeling: koelvloeistof
Koppeling: meervoudige plaatkoppeling
Voorwielophanging: hydraulisch upside down Sebac 40mm (120 mm)
Achterwielophanging: hydraulische mono-vering (110 mm)
Voorbanden - velg: 90/80 x 17"
Achterband - velg: 110/80 x 17"
Voorrem: (diameter) met stalen leidingen schijfrem (300 mm)
Achterrem: (diameter) met stalen leidingen schijfrem (180 mm)
Totale lengte: 1961 mm
Totale breedte: 730 mm
Wielbasis: 1310 mm
Drooggewicht: 102 kg
Benzinetank inhoud: 13l
Rs
Motor:
ééncilinder tweetakt, vloeistofgekoeld. Cilinder van lichtmetaal, cilinderwand voorzien van Gilnisil-coating. Membraaninlaat, balansas.
Boring x slag:
39,86 x 40 mm
Cilinderinhoud:
49,9 cm³
Compressieverhouding:
11,5 : 1
Carburateur:
Dell’Orto PHVA - Ø14
Ontsteking:
elektronisch (CDI)
Startsysteem:
elektrisch
Dynamo:
12V - 85W
Smering:
gescheiden smering met oliepomp
Koppeling:
meervoudige natte platenkoppeling
Transmissie:
6 versnellingen
Ratios: 1st 11/34; 2nd 15/30; 3rd 18/27; 4th 20/24; 5th 22/23; 6th 23/22
Primaire overbrenging:
helicoidale tandwielen
Secundaire overbrenging:
ketting
Frame:
dubbele monocoque constructie van gegoten aluminium, dunwandig met inwendige verstevigingen
Wielophanging:
voor: Upside down voorvork met Ø 40 mm poten, slag 120 mm achter: ultra-stijve stalen swingarm met enkele hydraulische schokdemper, veerweg 110 mm
Remmen:
voor: RVS schijf Ø 300 mm radiale remklauw met dubbele zuiger Ø 28 mm
achter: RVS schijf Ø 180 mm, klauw met dubbele tegengestelde zuiger Ø 25 mm
Banden:
tubeless radiaalbanden
voor: 110/80 - 17"
achter: 130/80 - 17"
Afmetingen:
max. lengte 1.965 mm
max. breedte 720 mm
max. hoogte 1.100 mm
wielbasis 1.310,5 mm
zadelhoogte 810 mm
Tankinhoud:
13 liter
Alvast bedankt voor jullie advies.
|
|
|
|
-simon- |
9-5-2007 21:48 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: canons400
hey..
ik ben van plan een mooie schakelbrommer te gaan kopen, ik twijfel tussen de nieuwe GPR racing en de nieuwe RS? welke is technisch de betere?? Het gaat me dus niet om uiterlijke kenmerken maar technische.hieronder staan wat technische gegevens.
GPR racing:
Motor: 1 cilinder 2T
versnellingsbak: 6 versnellingen
Cilinderinhoud: 49,9 cc
Boring x slag: 39,88 x 40 mm
Compressie-verhouding: 11,5 : 1
Inlaat: via membraan
Carburator: Dell'Orto 14mm
Choke: manueel
Smering: gescheiden
Ontsteking: elektronisch
Type: 12 V 70 W
Koeling: koelvloeistof
Koppeling: meervoudige plaatkoppeling
Voorwielophanging: hydraulisch upside down Sebac 40mm (120 mm)
Achterwielophanging: hydraulische mono-vering (110 mm)
Voorbanden - velg: 90/80 x 17"
Achterband - velg: 110/80 x 17"
Voorrem: (diameter) met stalen leidingen schijfrem (300 mm)
Achterrem: (diameter) met stalen leidingen schijfrem (180 mm)
Totale lengte: 1961 mm
Totale breedte: 730 mm
Wielbasis: 1310 mm
Drooggewicht: 102 kg
Benzinetank inhoud: 13l
Rs
Motor:
ééncilinder tweetakt, vloeistofgekoeld. Cilinder van lichtmetaal, cilinderwand voorzien van Gilnisil-coating. Membraaninlaat, balansas.
Boring x slag:
39,86 x 40 mm
Cilinderinhoud:
49,9 cm³
Compressieverhouding:
11,5 : 1
Carburateur:
Dell’Orto PHVA - Ø14
Ontsteking:
elektronisch (CDI)
Startsysteem:
elektrisch
Dynamo:
12V - 85W
Smering:
gescheiden smering met oliepomp
Koppeling:
meervoudige natte platenkoppeling
Transmissie:
6 versnellingen
Ratios: 1st 11/34; 2nd 15/30; 3rd 18/27; 4th 20/24; 5th 22/23; 6th 23/22
Primaire overbrenging:
helicoidale tandwielen
Secundaire overbrenging:
ketting
Frame:
dubbele monocoque constructie van gegoten aluminium, dunwandig met inwendige verstevigingen
Wielophanging:
voor: Upside down voorvork met Ø 40 mm poten, slag 120 mm achter: ultra-stijve stalen swingarm met enkele hydraulische schokdemper, veerweg 110 mm
Remmen:
voor: RVS schijf Ø 300 mm radiale remklauw met dubbele zuiger Ø 28 mm
achter: RVS schijf Ø 180 mm, klauw met dubbele tegengestelde zuiger Ø 25 mm
Banden:
tubeless radiaalbanden
voor: 110/80 - 17"
achter: 130/80 - 17"
Afmetingen:
max. lengte 1.965 mm
max. breedte 720 mm
max. hoogte 1.100 mm
wielbasis 1.310,5 mm
zadelhoogte 810 mm
Tankinhoud:
13 liter
Alvast bedankt voor jullie advies.
zijn dat niet gewoon ongeveer de zelfde brommers. daar staat me in iedergeval iets van bij.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Royal Club |
9-5-2007 21:48 |
Posts: 60390 |
gewoon zelfde, alleen kappenset is anders
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-5-2007 21:49 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
gewoon zelfde, alleen kappenset is anders
alleen kuip toch ?
en en en .... gpr heeft knippers in spiegel
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Royal Club |
9-5-2007 21:50 |
|
Menu2t |
9-5-2007 21:50 |
Posts: 2815 |
onder die rs'jes schijnt tegenwoordig beter blokje te zitten.
van die nieuwe derbi blokjes hoor ik wel is wat negatiefs.
en ik vind persoonlijk de nieuwe rs mooier. maar dat is persoonlijk
ik zeg RS
|
|
NSR Supersprint special! |
|
puchdriver |
9-5-2007 21:50 |
Posts: 41 |
ik zou zelf aprila kopen maar dat ligt aan mij ik heb zelf ook rs en die rijd altijd
|
|
65cc polini is the best |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-5-2007 21:52 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
onder die rs'jes schijnt tegenwoordig beter blokje te zitten.
van die nieuwe derbi blokjes hoor ik wel is wat negatiefs.
en ik vind persoonlijk de nieuwe rs mooier. maar dat is persoonlijk
ik zeg RS
nieuwe rs heeft derbi blok
en derbiframe,zelfde voorvork,velgen,remmen,draadboom
alles behalve de voorkuip en de spiegels dus
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 9-5-2007 om 21:53 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Royal Club |
9-5-2007 21:52 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
onder die rs'jes schijnt tegenwoordig beter blokje te zitten.
van die nieuwe derbi blokjes hoor ik wel is wat negatiefs.
en ik vind persoonlijk de nieuwe rs mooier. maar dat is persoonlijk
ik zeg RS
wat hoor je voor negatiefs, is wel handig om neer te zetten
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puchdriver
ik zou zelf aprila kopen maar dat ligt aan mij ik heb zelf ook rs en die rijd altijd
niet vergelijkbaar, jij heb er 1 uit 95
dit is gewoon een appie van derbi met leukere kappenset
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Nouwk |
9-5-2007 21:53 |
Posts: 4242 |
Zit zo goed als het zelfde onder idd, gewoon het uiterlijk.. Dus kies wat je zelf mooier vind, het zijn beide goede brommers.
Eigen smaak, eigen keus!
Damn wat veel 'wat vinden jullie mooier' topics
|
|
|
|
Japs |
9-5-2007 21:53 |
Posts: 1285 |
zit er onder de nieuwe rs geen derbi blok, of vergis ik me nu keihard, je moet zelf weten wat je mooier vind, alles is ongeveer het zelfde, alleen de rs heeft andere koplamen en een andere kuip. verder zit er de zelfde seatpipe etc. op
|
|
FF5 - Family Force 5 |
|
DoDo-tomos |
9-5-2007 21:54 |
Posts: 1842 |
ik rij de gpr zelf ook
ben zelf tevreden erover.
vind eerlijk gezegd de gpr mooier dan de rs maar dat verschilt ook weer per smaak.
gewoon kiezen, zul je zelf moeten doen aangezien jij erop moet rijden
|
|
of vraag het niek de wildt |
|
Menu2t |
9-5-2007 21:54 |
Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
wat hoor je voor negatiefs, is wel handig om neer te zetten
[...]
niet vergelijkbaar, jij heb er 1 uit 95
dit is gewoon een appie van derbi met leukere kappenset
heb laats aan zon blok gevoeld onder een senda'06 model vandaan. blok had net 1000 km op de teller en al meer speling dan mijn nsr na 30000 km had. plus allerlij rare ratels uit het blok als je hem scheef houd. was beetje vaag probleem toen. die jongen is ermee terug gegaan naar de dealer, meer weet ik niet
zit trouwens piagio blok onder die rsjes toch?
Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 9-5-2007 om 21:59 uur.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Nouwk |
9-5-2007 21:55 |
Posts: 4242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Japs
zit er onder de nieuwe rs geen derbi blok, of vergis ik me nu keihard, je moet zelf weten wat je mooier vind, alles is ongeveer het zelfde, alleen de rs heeft andere koplamen en een andere kuip. verder zit er de zelfde seatpipe etc. op
Is idd derbi blok, allebei 14mm carb, seatpipe, blabla, dus daar zal het niet aanliggen welke beter is, puur kwestie van smaak.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
9-5-2007 21:55 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Japs
zit er onder de nieuwe rs geen derbi blok, of vergis ik me nu keihard, je moet zelf weten wat je mooier vind, alles is ongeveer het zelfde, alleen de rs heeft andere koplamen en een andere kuip. verder zit er de zelfde seatpipe etc. op
ja is zelfde blok...
en btw , ik heb nog altijd liever een derbi blok als minarreli
geen doorslaggevend verschil bij brommer kopen maar toch wel net iets fijner
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Royal Club |
9-5-2007 21:55 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Japs
zit er onder de nieuwe rs geen derbi blok, of vergis ik me nu keihard, je moet zelf weten wat je mooier vind, alles is ongeveer het zelfde, alleen de rs heeft andere koplamen en een andere kuip. verder zit er de zelfde seatpipe etc. op
nieuwe appie heeft idd derbi blok
appie was tijd terug falliet gegaan, piaggio, waar derbi onderdeel van is, heeft het opgekocht d8 ik zo?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Dit topic is 3530 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|