Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nieuwe GPR racing of nieuwe RS??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1152 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42893 - Nieuwe GPR racing of nieuwe RS??
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

canons400 9-5-2007 21:47 Print topicpost
Posts: 2
hey..
ik ben van plan een mooie schakelbrommer te gaan kopen, ik twijfel tussen de nieuwe GPR racing en de nieuwe RS? welke is technisch de betere?? Het gaat me dus niet om uiterlijke kenmerken maar technische.hieronder staan wat technische gegevens.

GPR racing:
Motor: 1 cilinder 2T
versnellingsbak: 6 versnellingen
Cilinderinhoud: 49,9 cc
Boring x slag: 39,88 x 40 mm
Compressie-verhouding: 11,5 : 1
Inlaat: via membraan
Carburator: Dell'Orto 14mm
Choke: manueel
Smering: gescheiden
Ontsteking: elektronisch
Type: 12 V 70 W
Koeling: koelvloeistof
Koppeling: meervoudige plaatkoppeling
Voorwielophanging: hydraulisch upside down Sebac 40mm (120 mm)
Achterwielophanging: hydraulische mono-vering (110 mm)
Voorbanden - velg: 90/80 x 17"
Achterband - velg: 110/80 x 17"
Voorrem: (diameter) met stalen leidingen schijfrem (300 mm)
Achterrem: (diameter) met stalen leidingen schijfrem (180 mm)
Totale lengte: 1961 mm
Totale breedte: 730 mm
Wielbasis: 1310 mm
Drooggewicht: 102 kg
Benzinetank inhoud: 13l

Rs
Motor:
ééncilinder tweetakt, vloeistofgekoeld. Cilinder van lichtmetaal, cilinderwand voorzien van Gilnisil-coating. Membraaninlaat, balansas.

Boring x slag:
39,86 x 40 mm

Cilinderinhoud:
49,9 cm³

Compressieverhouding:
11,5 : 1

Carburateur:
Dell’Orto PHVA - Ø14

Ontsteking:
elektronisch (CDI)

Startsysteem:
elektrisch

Dynamo:
12V - 85W

Smering:
gescheiden smering met oliepomp

Koppeling:
meervoudige natte platenkoppeling

Transmissie:
6 versnellingen
Ratios: 1st 11/34; 2nd 15/30; 3rd 18/27; 4th 20/24; 5th 22/23; 6th 23/22

Primaire overbrenging:
helicoidale tandwielen

Secundaire overbrenging:
ketting

Frame:
dubbele monocoque constructie van gegoten aluminium, dunwandig met inwendige verstevigingen

Wielophanging:
voor: Upside down voorvork met Ø 40 mm poten, slag 120 mm achter: ultra-stijve stalen swingarm met enkele hydraulische schokdemper, veerweg 110 mm

Remmen:
voor: RVS schijf Ø 300 mm radiale remklauw met dubbele zuiger Ø 28 mm
achter: RVS schijf Ø 180 mm, klauw met dubbele tegengestelde zuiger Ø 25 mm

Banden:
tubeless radiaalbanden
voor: 110/80 - 17"
achter: 130/80 - 17"

Afmetingen:
max. lengte 1.965 mm
max. breedte 720 mm
max. hoogte 1.100 mm
wielbasis 1.310,5 mm
zadelhoogte 810 mm

Tankinhoud:
13 liter

Alvast bedankt voor jullie advies.


 

-simon- 9-5-2007 21:48 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: canons400
hey..
ik ben van plan een mooie schakelbrommer te gaan kopen, ik twijfel tussen de nieuwe GPR racing en de nieuwe RS? welke is technisch de betere?? Het gaat me dus niet om uiterlijke kenmerken maar technische.hieronder staan wat technische gegevens.

GPR racing:
Motor: 1 cilinder 2T
versnellingsbak: 6 versnellingen
Cilinderinhoud: 49,9 cc
Boring x slag: 39,88 x 40 mm
Compressie-verhouding: 11,5 : 1
Inlaat: via membraan
Carburator: Dell'Orto 14mm
Choke: manueel
Smering: gescheiden
Ontsteking: elektronisch
Type: 12 V 70 W
Koeling: koelvloeistof
Koppeling: meervoudige plaatkoppeling
Voorwielophanging: hydraulisch upside down Sebac 40mm (120 mm)
Achterwielophanging: hydraulische mono-vering (110 mm)
Voorbanden - velg: 90/80 x 17"
Achterband - velg: 110/80 x 17"
Voorrem: (diameter) met stalen leidingen schijfrem (300 mm)
Achterrem: (diameter) met stalen leidingen schijfrem (180 mm)
Totale lengte: 1961 mm
Totale breedte: 730 mm
Wielbasis: 1310 mm
Drooggewicht: 102 kg
Benzinetank inhoud: 13l

Rs
Motor:
ééncilinder tweetakt, vloeistofgekoeld. Cilinder van lichtmetaal, cilinderwand voorzien van Gilnisil-coating. Membraaninlaat, balansas.

Boring x slag:
39,86 x 40 mm

Cilinderinhoud:
49,9 cm³

Compressieverhouding:
11,5 : 1

Carburateur:
Dell’Orto PHVA - Ø14

Ontsteking:
elektronisch (CDI)

Startsysteem:
elektrisch

Dynamo:
12V - 85W

Smering:
gescheiden smering met oliepomp

Koppeling:
meervoudige natte platenkoppeling

Transmissie:
6 versnellingen
Ratios: 1st 11/34; 2nd 15/30; 3rd 18/27; 4th 20/24; 5th 22/23; 6th 23/22

Primaire overbrenging:
helicoidale tandwielen

Secundaire overbrenging:
ketting

Frame:
dubbele monocoque constructie van gegoten aluminium, dunwandig met inwendige verstevigingen

Wielophanging:
voor: Upside down voorvork met Ø 40 mm poten, slag 120 mm achter: ultra-stijve stalen swingarm met enkele hydraulische schokdemper, veerweg 110 mm

Remmen:
voor: RVS schijf Ø 300 mm radiale remklauw met dubbele zuiger Ø 28 mm
achter: RVS schijf Ø 180 mm, klauw met dubbele tegengestelde zuiger Ø 25 mm

Banden:
tubeless radiaalbanden
voor: 110/80 - 17"
achter: 130/80 - 17"

Afmetingen:
max. lengte 1.965 mm
max. breedte 720 mm
max. hoogte 1.100 mm
wielbasis 1.310,5 mm
zadelhoogte 810 mm

Tankinhoud:
13 liter

Alvast bedankt voor jullie advies.




zijn dat niet gewoon ongeveer de zelfde brommers. daar staat me in iedergeval iets van bij.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 9-5-2007 21:48 Print reply

Posts: 60390
gewoon zelfde, alleen kappenset is anders
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-5-2007 21:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
gewoon zelfde, alleen kappenset is anders


alleen kuip toch ?

en en en .... gpr heeft knippers in spiegel
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Royal Club 9-5-2007 21:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


alleen kuip toch ?

en en en .... gpr heeft knippers in spiegel


ja boeiend, zelfde
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Menu2t 9-5-2007 21:50 Print reply

Posts: 2815
onder die rs'jes schijnt tegenwoordig beter blokje te zitten.
van die nieuwe derbi blokjes hoor ik wel is wat negatiefs.
en ik vind persoonlijk de nieuwe rs mooier. maar dat is persoonlijk

ik zeg RS
 
NSR Supersprint special!
puchdriver 9-5-2007 21:50 Print reply
Posts: 41
ik zou zelf aprila kopen maar dat ligt aan mij ik heb zelf ook rs en die rijd altijd
 
65cc polini is the best
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-5-2007 21:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
onder die rs'jes schijnt tegenwoordig beter blokje te zitten.
van die nieuwe derbi blokjes hoor ik wel is wat negatiefs.
en ik vind persoonlijk de nieuwe rs mooier. maar dat is persoonlijk

ik zeg RS


nieuwe rs heeft derbi blok
en derbiframe,zelfde voorvork,velgen,remmen,draadboom
alles behalve de voorkuip en de spiegels dus

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 9-5-2007 om 21:53 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Royal Club 9-5-2007 21:52 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
onder die rs'jes schijnt tegenwoordig beter blokje te zitten.
van die nieuwe derbi blokjes hoor ik wel is wat negatiefs.
en ik vind persoonlijk de nieuwe rs mooier. maar dat is persoonlijk

ik zeg RS


wat hoor je voor negatiefs, is wel handig om neer te zetten

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchdriver
ik zou zelf aprila kopen maar dat ligt aan mij ik heb zelf ook rs en die rijd altijd


niet vergelijkbaar, jij heb er 1 uit 95

dit is gewoon een appie van derbi met leukere kappenset
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Nouwk 9-5-2007 21:53 Print reply

Posts: 4242
Zit zo goed als het zelfde onder idd, gewoon het uiterlijk.. Dus kies wat je zelf mooier vind, het zijn beide goede brommers.

Eigen smaak, eigen keus!

Damn wat veel 'wat vinden jullie mooier' topics
 
Japs 9-5-2007 21:53 Print reply

Posts: 1285
zit er onder de nieuwe rs geen derbi blok, of vergis ik me nu keihard, je moet zelf weten wat je mooier vind, alles is ongeveer het zelfde, alleen de rs heeft andere koplamen en een andere kuip. verder zit er de zelfde seatpipe etc. op
 
FF5 - Family Force 5
DoDo-tomos 9-5-2007 21:54 Print reply

Posts: 1842
ik rij de gpr zelf ook
ben zelf tevreden erover.

vind eerlijk gezegd de gpr mooier dan de rs maar dat verschilt ook weer per smaak.

gewoon kiezen, zul je zelf moeten doen aangezien jij erop moet rijden
 
of vraag het niek de wildt
Menu2t 9-5-2007 21:54 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wat hoor je voor negatiefs, is wel handig om neer te zetten

[...]


niet vergelijkbaar, jij heb er 1 uit 95

dit is gewoon een appie van derbi met leukere kappenset



heb laats aan zon blok gevoeld onder een senda'06 model vandaan. blok had net 1000 km op de teller en al meer speling dan mijn nsr na 30000 km had. plus allerlij rare ratels uit het blok als je hem scheef houd. was beetje vaag probleem toen. die jongen is ermee terug gegaan naar de dealer, meer weet ik niet

zit trouwens piagio blok onder die rsjes toch?

Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 9-5-2007 om 21:59 uur.
 
NSR Supersprint special!
Nouwk 9-5-2007 21:55 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Japs
zit er onder de nieuwe rs geen derbi blok, of vergis ik me nu keihard, je moet zelf weten wat je mooier vind, alles is ongeveer het zelfde, alleen de rs heeft andere koplamen en een andere kuip. verder zit er de zelfde seatpipe etc. op


Is idd derbi blok, allebei 14mm carb, seatpipe, blabla, dus daar zal het niet aanliggen welke beter is, puur kwestie van smaak.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-5-2007 21:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Japs
zit er onder de nieuwe rs geen derbi blok, of vergis ik me nu keihard, je moet zelf weten wat je mooier vind, alles is ongeveer het zelfde, alleen de rs heeft andere koplamen en een andere kuip. verder zit er de zelfde seatpipe etc. op


ja is zelfde blok...

en btw , ik heb nog altijd liever een derbi blok als minarreli
geen doorslaggevend verschil bij brommer kopen maar toch wel net iets fijner
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Royal Club 9-5-2007 21:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Japs
zit er onder de nieuwe rs geen derbi blok, of vergis ik me nu keihard, je moet zelf weten wat je mooier vind, alles is ongeveer het zelfde, alleen de rs heeft andere koplamen en een andere kuip. verder zit er de zelfde seatpipe etc. op


nieuwe appie heeft idd derbi blok

appie was tijd terug falliet gegaan, piaggio, waar derbi onderdeel van is, heeft het opgekocht d8 ik zo?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 3543 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved