Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 2 voetpakkingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42884 - 2 voetpakkingen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3019 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 9-5-2007 10:33 Print topicpost
Posts: 886
mijn koppakking was gescheurd dus ik even mijn cilinder uit elkaar gehaald, zie ik dat er 2 voetpakkingen onder mijn cilinder zitten. Wat is hier het nut van? En kan ik nou er ook het beste 2 onder doen of gewoon 1?
mvg

 

ARWIN_honda 9-5-2007 10:34 Print reply

Posts: 3534
ligt eraan, als je cilinder bewerkt is kan 2 goed werken, is hij origineel dan 1
 
Suzuki GSX-R600 K4
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-5-2007 10:35 Print reply

Posts: 10835
doe er 1 tussen en kijk dan of de zuiger de kop niet raakt.

dan is het goed
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Gradje 9-5-2007 10:35 Print reply

Posts: 1181
als je er eentje onder doet, komt je zuiger dan niet tegen je cilinderkop aan? dat kan ook de reden zijn van die 2 voetpakkingen.
 
Burningtux 9-5-2007 11:14 Print reply

Posts: 242
Kan ook gewoon zijn om de timings omhoog te halen van de cilinder
Zo maak je iets meer toeren, en heb je dus ook meer power.
Met 1 voetpakking ga je wel zuiniger rijden
 
oenoehoofd 9-5-2007 11:59 Print reply

Posts: 17851
met voetpakkingen verander je je squish, als je ori onbewerkte cil rijd, zou ik er gewoon weer 1 onder doen, tenzij de zuiger de kop raakt
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Burningtux 9-5-2007 12:01 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
met voetpakkingen verander je je squish, als je ori onbewerkte cil rijd, zou ik er gewoon weer 1 onder doen, tenzij de zuiger de kop raakt


Die timings die omhoog gaan hebben meer invloed dan de squish die een mm groter wordt hoor. Maar je redement benzine/pk's gaat er weeral eens op achteruit
 
oenoehoofd 9-5-2007 12:02 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Die timings die omhoog gaan hebben meer invloed dan de squish die een mm groter wordt hoor. Maar je redement benzine/pk's gaat er weeral eens op achteruit


hm, als je even na denkt, je hele cilinder gaat een mm omhoog, dus zowel je squish als je timingen worden veranderd
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Burningtux 9-5-2007 12:07 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
[...]


hm, als je even na denkt, je hele cilinder gaat een mm omhoog, dus zowel je squish als je timingen worden veranderd


Dat weet ik ook , ik wil zeggen dat het vermogenverlies van de te grote squish niet opweegt tegen de verhoging van de timings.
 
Almer 9-5-2007 12:26 Print reply

Posts: 3325
Ik rijd met 3 voetpakkingen op een standaard Kreidler Gewoon een betere spoeling wat wel opweegt tegen dat beetje compressieverlies!
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
HONDA MTX-TREME 9-5-2007 12:43 Print reply

Posts: 1486
Als de zuiger omlaag gaat, kun je zien of de spoelpoorten goed openen.
Als de zuiger klein stukje boven de spoelpoort komt terwijl er 2 voetpakkingen onder zitten moet je er maar 1tje onder doen.

 
BIET 9-5-2007 13:27 Print reply

Posts: 22355
Of je meet gwoon je squis op en zet hem goed. Een verkeerde squis kost bergen vermogen.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-5-2007 13:54 Print reply

Posts: 9841
boeie..ik had een stuk hout als voetpakking en dat reed prima.

en daarna gewoon met 6 voetpakkingen gereden...


en dat moest ook wel, mijn drijfstang was te lang (MT) en daardoor had ik veel te veel compressie en ging mn uitlaatpoort maar half open.

was wel leuk, als ik met 60 mn bougiedop eraftrok bleef dat ding gewoon netjes 60km/h doorkachelen.... en hij heeft het verdomd lang uitgehouden... ik had gewoon de mooiste diesel MT ooit

pccies voor de ongelovigen:





Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 9-5-2007 om 13:56 uur.
 
Too cool for school!
Yamaha-DTR 9-5-2007 14:43 Print reply

Posts: 268
Dat is pas vet
 
Sj_dt 9-5-2007 15:35 Print reply
Posts: 886
hoe meet ik mijn squis op? volgens mij is de cilender gewoon helemaal origineel, dus dan is het beter om er 1 op te doen mits hij de kop niet raakt toch?
 
Remco RS 9-5-2007 15:36 Print reply

Posts: 11463
ja kan prima


squish meet je door stukje soldeertin door bougiegat te steken, en dan zuiger op en neer laten gaan (door draaien aan vliegwiel bvb)
met schijfmaat dikte tin opnemen en je hebt t
 

Dit topic is 3019 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved