ARWIN_honda |
9-5-2007 10:34 |
Posts: 3534 |
ligt eraan, als je cilinder bewerkt is kan 2 goed werken, is hij origineel dan 1
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
9-5-2007 10:35 |
Posts: 10835 |
doe er 1 tussen en kijk dan of de zuiger de kop niet raakt.
dan is het goed
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Gradje |
9-5-2007 10:35 |
Posts: 1181 |
als je er eentje onder doet, komt je zuiger dan niet tegen je cilinderkop aan? dat kan ook de reden zijn van die 2 voetpakkingen.
|
|
|
|
Burningtux |
9-5-2007 11:14 |
Posts: 242 |
Kan ook gewoon zijn om de timings omhoog te halen van de cilinder
Zo maak je iets meer toeren, en heb je dus ook meer power.
Met 1 voetpakking ga je wel zuiniger rijden
|
|
|
|
oenoehoofd |
9-5-2007 11:59 |
Posts: 17851 |
met voetpakkingen verander je je squish, als je ori onbewerkte cil rijd, zou ik er gewoon weer 1 onder doen, tenzij de zuiger de kop raakt
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
Burningtux |
9-5-2007 12:01 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
met voetpakkingen verander je je squish, als je ori onbewerkte cil rijd, zou ik er gewoon weer 1 onder doen, tenzij de zuiger de kop raakt
Die timings die omhoog gaan hebben meer invloed dan de squish die een mm groter wordt hoor. Maar je redement benzine/pk's gaat er weeral eens op achteruit
|
|
|
|
oenoehoofd |
9-5-2007 12:02 |
|
Burningtux |
9-5-2007 12:07 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
[...]
hm, als je even na denkt, je hele cilinder gaat een mm omhoog, dus zowel je squish als je timingen worden veranderd
Dat weet ik ook , ik wil zeggen dat het vermogenverlies van de te grote squish niet opweegt tegen de verhoging van de timings.
|
|
|
|
Almer |
9-5-2007 12:26 |
Posts: 3325 |
Ik rijd met 3 voetpakkingen op een standaard Kreidler Gewoon een betere spoeling wat wel opweegt tegen dat beetje compressieverlies!
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
HONDA MTX-TREME |
9-5-2007 12:43 |
Posts: 1486 |
Als de zuiger omlaag gaat, kun je zien of de spoelpoorten goed openen.
Als de zuiger klein stukje boven de spoelpoort komt terwijl er 2 voetpakkingen onder zitten moet je er maar 1tje onder doen.
|
|
|
|
BIET |
9-5-2007 13:27 |
Posts: 22355 |
Of je meet gwoon je squis op en zet hem goed. Een verkeerde squis kost bergen vermogen.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-5-2007 13:54 |
Posts: 9841 |
boeie..ik had een stuk hout als voetpakking en dat reed prima.
en daarna gewoon met 6 voetpakkingen gereden...
en dat moest ook wel, mijn drijfstang was te lang (MT) en daardoor had ik veel te veel compressie en ging mn uitlaatpoort maar half open.
was wel leuk, als ik met 60 mn bougiedop eraftrok bleef dat ding gewoon netjes 60km/h doorkachelen.... en hij heeft het verdomd lang uitgehouden... ik had gewoon de mooiste diesel MT ooit
pccies voor de ongelovigen:
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 9-5-2007 om 13:56 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
Yamaha-DTR |
9-5-2007 14:43 |
Posts: 268 |
Dat is pas vet
|
|
|
|
Sj_dt |
9-5-2007 15:35 |
Posts: 886 |
hoe meet ik mijn squis op? volgens mij is de cilender gewoon helemaal origineel, dus dan is het beter om er 1 op te doen mits hij de kop niet raakt toch?
|
|
|
|
Remco RS |
9-5-2007 15:36 |
Posts: 11463 |
ja kan prima
squish meet je door stukje soldeertin door bougiegat te steken, en dan zuiger op en neer laten gaan (door draaien aan vliegwiel bvb)
met schijfmaat dikte tin opnemen en je hebt t
|
|
|
|