Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagere powerband bij 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42882 - lagere powerband bij 70cc
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aron_N 9-5-2007 9:40 Print reply

Posts: 432
en dan heb je de timingen berekent... maar hoe weet je dan welke timingen je moet hebben als je dus wilt gaan vijlen "tunen"

timingen berekenen lukt wel, maar hoe weet ik nou welke timingen het snelst of "snel" zijn
 
ARWIN_honda 9-5-2007 9:41 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



uiterraad tot op bepaalde hoogte, dus niet zomaar wat weg gaan hakken

beter is het om als je er geen verstand van hebt het te laten doen
zoieso zou ik nooit aan de spoelers zelf komen
alleen de uitlaat poort aanpassen kan je namelijk heel veel schelen

als je zelf bezig gaat is het aan te raden om een poort map te maken
en aan de hand daarvan de timingen berekenen

en dus zo kijken hoeveel breder/hoger je kunt gaan

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-5-2007 om 9:39 uur.

klopt maar als jij ervaring er mee hebt met eerdere blokjes,dat het goed werkt kan je het altijd toepassen bij andere blokjes.mij is het nog niet tegengevallen qua prestaties. je kan ook als je nagaat hoe het circuit in de cilinder loopt, kun je bepaalde dingen zien van, he als ik dit of dat doe, krijg hij meer benzine of kan meer kwijt
 
Suzuki GSX-R600 K4
2takt Gangster 9-5-2007 9:46 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

klopt maar als jij ervaring er mee hebt met eerdere blokjes,dat het goed werkt kan je het altijd toepassen bij andere blokjes.mij is het nog niet tegengevallen qua prestaties. je kan ook als je nagaat hoe het circuit in de cilinder loopt, kun je bepaalde dingen zien van, he als ik dit of dat doe, krijg hij meer benzine of kan meer kwijt



ja ok

maar ik zou niet zomaar wat gaan lopen vijlen als het je eerste keer is

beter kun je hier een oude puch cilinder ofzo voor pakken

en er zit nog redelijk wat verschil in wat voor soort cilinder want

bij nicasil bijv moet je uit kijken dat er geen stukken nicasil afbreken uit de wand wand dan kun je hem weggooien

of je moet er een nieuwe wand inzetten maar daarbij zit je ook zo rond de 150 euro

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-5-2007 om 9:47 uur.
 
ARWIN_honda 9-5-2007 9:53 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



ja ok

maar ik zou niet zomaar wat gaan lopen vijlen als het je eerste keer is

beter kun je hier een oude puch cilinder ofzo voor pakken

en er zit nog redelijk wat verschil in wat voor soort cilinder want

bij nicasil bijv moet je uit kijken dat er geen stukken nicasil afbreken uit de wand wand dan kun je hem weggooien

of je moet er een nieuwe wand inzetten maar daarbij zit je ook zo rond de 150 euro

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-5-2007 om 9:47 uur.

ik heb best wel vaak gedaan, voornamelijk bij honda cilinder's . en tuurlijk moet je niet zo maar wat gaan vijlen,,want je kan het idd goed verknallen
 
Suzuki GSX-R600 K4
Karlmt5 9-5-2007 11:15 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

ik heb best wel vaak gedaan, voornamelijk bij honda cilinder's . en tuurlijk moet je niet zo maar wat gaan vijlen,,want je kan het idd goed verknallen



en naar wat voor timingen bewerk jij hem dan?

 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
NSR2 Chauffeur 9-5-2007 11:21 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aron_N
en dan heb je de timingen berekent... maar hoe weet je dan welke timingen je moet hebben als je dus wilt gaan vijlen "tunen"

timingen berekenen lukt wel, maar hoe weet ik nou welke timingen het snelst of "snel" zijn

goeie vraag, dat zit ik me ook al een hele poos af te vragen!! weet iemand het??
 
Burningtux 9-5-2007 11:24 Print reply

Posts: 242
Mijn nsr trekt met malossi 64cc untuned, 21mm delorto, opmaat cil kop, tecno maar vanaf 9k

Maar die athena cilinder die jij hebt, dat zijn toerenjagers... Je gaat veel kracht inleveren als je de powerband lager gaat leggen.

Ik zou zeggen, steekt een ori nsr uitlaat eronder, en je bent al een heel stuk op weg hoor. Dan trekt hij zowat over de hele lijn goed door.
Wil je geen kracht inleveren, verhoog dan de compressie (heb ik ook gedaan) 15:1 ongecorigeerd trekt al een heel stuk beter uit lagere toeren hoor Is dit allemaal niet genoeg, koop dan een belgische Ge2 cilinder, laat die honen en nieuw pistonnetje erin. dit gaat zowizo al laagtoeriger zijn, en dat samen met een ori uitlaat... dan trek je echt wel van in het begin goed door
 
Burningtux 9-5-2007 11:27 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]

goeie vraag, dat zit ik me ook al een hele poos af te vragen!! weet iemand het??


Uitlaat zou ik zowizo niet boven de 185-190 gaan, spoelers weet ik niet zo. Er bestaan wel progs voor het berekenen van hoeveel toeren je gaat maken met een bepaalde cilindertiming, gebruik de search even.

Je moet ook rekening houden met de rest van de setup om de juiste timing te bekomen.

Met een ori uitlaat ga je niet veel hebben aan 185° uitlaat bv.
 
NSR2 Chauffeur 9-5-2007 11:29 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Uitlaat zou ik zowizo niet boven de 185-190 gaan, spoelers weet ik niet zo. Er bestaan wel progs voor het berekenen van hoeveel toeren je gaat maken met een bepaalde cilindertiming, gebruik de search even.

Je moet ook rekening houden met de rest van de setup om de juiste timing te bekomen.

Met een ori uitlaat ga je niet veel hebben aan 185° uitlaat bv.

okeej, ik zal wel eens verder gaan zoeken, eerst de poortmap maar eens helemaal goed maken! je had het er over dat je de compressie verhoogt hebt, hoe kun je dat doen dan? Want ik heb zelf ook een 70 athena, die ook bijna niet trekt laag in toeren!!
 
Burningtux 9-5-2007 11:34 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]

okeej, ik zal wel eens verder gaan zoeken, eerst de poortmap maar eens helemaal goed maken! je had het er over dat je de compressie verhoogt hebt, hoe kun je dat doen dan? Want ik heb zelf ook een 70 athena, die ook bijna niet trekt laag in toeren!!


Je kan het simpel houden en je 50cc kopje af laten vlakken, de verbrandingskamer verkleinn dus, of zelf doen als je het materiaal ervoor hebt. Doe dit niet te ver, of je gaat pingelen.

Ikzelf heb een kopje gedraaidt, 45.5mm met een inhoud van 5cc (kan je uitliteren met een spuitje.)

Search eens naar "compressie berekenen" en probeer een kopje te maken dat 15:1 heeft, wil je zeker zijn dat hij niet pingelt, neem dan 13:1

Je moet er trouwens geen wonderen van verwachten, hij trekt een stukje beter op lage toeren ... en is ook krachtiger in de powerband
 
THOMASJEUHHH 9-5-2007 11:42 Print reply

Posts: 4159
nee,, cilinder van onderen afdraaien, en uitlaat poort evt in de breedte. laag torige uitlaat en doe je vertanding erna, en klaar is beunhaas

 
bwoaahhppp,,..
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 9-5-2007 11:45 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]


Je kan het simpel houden en je 50cc kopje af laten vlakken, de verbrandingskamer verkleinn dus, of zelf doen als je het materiaal ervoor hebt. Doe dit niet te ver, of je gaat pingelen.

Ikzelf heb een kopje gedraaidt, 45.5mm met een inhoud van 5cc (kan je uitliteren met een spuitje.)

Search eens naar "compressie berekenen" en probeer een kopje te maken dat 15:1 heeft, wil je zeker zijn dat hij niet pingelt, neem dan 13:1

Je moet er trouwens geen wonderen van verwachten, hij trekt een stukje beter op lage toeren ... en is ook krachtiger in de powerband


is 1:15 meen je niet wat hoog met euro 95 en ook al met 98
 
Burningtux 9-5-2007 11:48 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


is 1:15 meen je niet wat hoog met euro 95 en ook al met 98


Ik rij met compressie 1:15, en op 98 benzine
Is wel ongecorigeerd hé, het stuk dat de uitlaatpoort nog open staat verlies je een deel van de druk.
 
Burningtux 9-5-2007 11:49 Print reply

Posts: 242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
nee,, cilinder van onderen afdraaien, en uitlaat poort evt in de breedte. laag torige uitlaat en doe je vertanding erna, en klaar is beunhaas




Dat is niet zo simpel allemaal hoor wat jij daar zegt...
even cilinderkopje bijwerken is zo klaar... Cilinder onderaan afdraaien, uitlaatpoort breder frezen... komt heel wat meer bij kijken
 
THOMASJEUHHH 9-5-2007 11:51 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]



Dat is niet zo simpel allemaal hoor wat jij daar zegt...
even cilinderkopje bijwerken is zo klaar... Cilinder onderaan afdraaien, uitlaatpoort breder frezen... komt heel wat meer bij kijken


klopt jah,, zo hebben ze het mij ook uitgelegd
het komt er op neer dat je gewoon moet beginnen met een goede basis.
dus een laagtoerige cilinder,laagtoerige uitlaat, en dan begin je met de cilinder kop, en cilinder bewerken, enz enz
 
bwoaahhppp,,..

Dit topic is 1861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved