Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #42882 - lagere powerband bij 70cc
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 1861 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Aron_N |
9-5-2007 9:40 |
Posts: 432 |
en dan heb je de timingen berekent... maar hoe weet je dan welke timingen je moet hebben als je dus wilt gaan vijlen "tunen"
timingen berekenen lukt wel, maar hoe weet ik nou welke timingen het snelst of "snel" zijn
|
|
|
|
ARWIN_honda |
9-5-2007 9:41 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]
uiterraad tot op bepaalde hoogte, dus niet zomaar wat weg gaan hakken
beter is het om als je er geen verstand van hebt het te laten doen
zoieso zou ik nooit aan de spoelers zelf komen
alleen de uitlaat poort aanpassen kan je namelijk heel veel schelen
als je zelf bezig gaat is het aan te raden om een poort map te maken
en aan de hand daarvan de timingen berekenen
en dus zo kijken hoeveel breder/hoger je kunt gaan
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-5-2007 om 9:39 uur.
klopt maar als jij ervaring er mee hebt met eerdere blokjes,dat het goed werkt kan je het altijd toepassen bij andere blokjes.mij is het nog niet tegengevallen qua prestaties. je kan ook als je nagaat hoe het circuit in de cilinder loopt, kun je bepaalde dingen zien van, he als ik dit of dat doe, krijg hij meer benzine of kan meer kwijt
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
2takt Gangster |
9-5-2007 9:46 |
Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]
klopt maar als jij ervaring er mee hebt met eerdere blokjes,dat het goed werkt kan je het altijd toepassen bij andere blokjes.mij is het nog niet tegengevallen qua prestaties. je kan ook als je nagaat hoe het circuit in de cilinder loopt, kun je bepaalde dingen zien van, he als ik dit of dat doe, krijg hij meer benzine of kan meer kwijt
ja ok
maar ik zou niet zomaar wat gaan lopen vijlen als het je eerste keer is
beter kun je hier een oude puch cilinder ofzo voor pakken
en er zit nog redelijk wat verschil in wat voor soort cilinder want
bij nicasil bijv moet je uit kijken dat er geen stukken nicasil afbreken uit de wand wand dan kun je hem weggooien
of je moet er een nieuwe wand inzetten maar daarbij zit je ook zo rond de 150 euro
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-5-2007 om 9:47 uur.
|
|
|
|
ARWIN_honda |
9-5-2007 9:53 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]
ja ok
maar ik zou niet zomaar wat gaan lopen vijlen als het je eerste keer is
beter kun je hier een oude puch cilinder ofzo voor pakken
en er zit nog redelijk wat verschil in wat voor soort cilinder want
bij nicasil bijv moet je uit kijken dat er geen stukken nicasil afbreken uit de wand wand dan kun je hem weggooien
of je moet er een nieuwe wand inzetten maar daarbij zit je ook zo rond de 150 euro
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-5-2007 om 9:47 uur.
ik heb best wel vaak gedaan, voornamelijk bij honda cilinder's . en tuurlijk moet je niet zo maar wat gaan vijlen,,want je kan het idd goed verknallen
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Karlmt5 |
9-5-2007 11:15 |
Posts: 2296 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]
ik heb best wel vaak gedaan, voornamelijk bij honda cilinder's . en tuurlijk moet je niet zo maar wat gaan vijlen,,want je kan het idd goed verknallen
en naar wat voor timingen bewerk jij hem dan?
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
NSR2 Chauffeur |
9-5-2007 11:21 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aron_N
en dan heb je de timingen berekent... maar hoe weet je dan welke timingen je moet hebben als je dus wilt gaan vijlen "tunen"
timingen berekenen lukt wel, maar hoe weet ik nou welke timingen het snelst of "snel" zijn
goeie vraag, dat zit ik me ook al een hele poos af te vragen!! weet iemand het??
|
|
|
|
Burningtux |
9-5-2007 11:24 |
Posts: 242 |
Mijn nsr trekt met malossi 64cc untuned, 21mm delorto, opmaat cil kop, tecno maar vanaf 9k
Maar die athena cilinder die jij hebt, dat zijn toerenjagers... Je gaat veel kracht inleveren als je de powerband lager gaat leggen.
Ik zou zeggen, steekt een ori nsr uitlaat eronder, en je bent al een heel stuk op weg hoor. Dan trekt hij zowat over de hele lijn goed door.
Wil je geen kracht inleveren, verhoog dan de compressie (heb ik ook gedaan) 15:1 ongecorigeerd trekt al een heel stuk beter uit lagere toeren hoor Is dit allemaal niet genoeg, koop dan een belgische Ge2 cilinder, laat die honen en nieuw pistonnetje erin. dit gaat zowizo al laagtoeriger zijn, en dat samen met een ori uitlaat... dan trek je echt wel van in het begin goed door
|
|
|
|
Burningtux |
9-5-2007 11:27 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]
goeie vraag, dat zit ik me ook al een hele poos af te vragen!! weet iemand het??
Uitlaat zou ik zowizo niet boven de 185-190 gaan, spoelers weet ik niet zo. Er bestaan wel progs voor het berekenen van hoeveel toeren je gaat maken met een bepaalde cilindertiming, gebruik de search even.
Je moet ook rekening houden met de rest van de setup om de juiste timing te bekomen.
Met een ori uitlaat ga je niet veel hebben aan 185° uitlaat bv.
|
|
|
|
NSR2 Chauffeur |
9-5-2007 11:29 |
Posts: 703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]
Uitlaat zou ik zowizo niet boven de 185-190 gaan, spoelers weet ik niet zo. Er bestaan wel progs voor het berekenen van hoeveel toeren je gaat maken met een bepaalde cilindertiming, gebruik de search even.
Je moet ook rekening houden met de rest van de setup om de juiste timing te bekomen.
Met een ori uitlaat ga je niet veel hebben aan 185° uitlaat bv.
okeej, ik zal wel eens verder gaan zoeken, eerst de poortmap maar eens helemaal goed maken! je had het er over dat je de compressie verhoogt hebt, hoe kun je dat doen dan? Want ik heb zelf ook een 70 athena, die ook bijna niet trekt laag in toeren!!
|
|
|
|
Burningtux |
9-5-2007 11:34 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]
okeej, ik zal wel eens verder gaan zoeken, eerst de poortmap maar eens helemaal goed maken! je had het er over dat je de compressie verhoogt hebt, hoe kun je dat doen dan? Want ik heb zelf ook een 70 athena, die ook bijna niet trekt laag in toeren!!
Je kan het simpel houden en je 50cc kopje af laten vlakken, de verbrandingskamer verkleinn dus, of zelf doen als je het materiaal ervoor hebt. Doe dit niet te ver, of je gaat pingelen.
Ikzelf heb een kopje gedraaidt, 45.5mm met een inhoud van 5cc (kan je uitliteren met een spuitje.)
Search eens naar "compressie berekenen" en probeer een kopje te maken dat 15:1 heeft, wil je zeker zijn dat hij niet pingelt, neem dan 13:1
Je moet er trouwens geen wonderen van verwachten, hij trekt een stukje beter op lage toeren ... en is ook krachtiger in de powerband
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
9-5-2007 11:42 |
Posts: 4159 |
nee,, cilinder van onderen afdraaien, en uitlaat poort evt in de breedte. laag torige uitlaat en doe je vertanding erna, en klaar is beunhaas
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
9-5-2007 11:45 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]
Je kan het simpel houden en je 50cc kopje af laten vlakken, de verbrandingskamer verkleinn dus, of zelf doen als je het materiaal ervoor hebt. Doe dit niet te ver, of je gaat pingelen.
Ikzelf heb een kopje gedraaidt, 45.5mm met een inhoud van 5cc (kan je uitliteren met een spuitje.)
Search eens naar "compressie berekenen" en probeer een kopje te maken dat 15:1 heeft, wil je zeker zijn dat hij niet pingelt, neem dan 13:1
Je moet er trouwens geen wonderen van verwachten, hij trekt een stukje beter op lage toeren ... en is ook krachtiger in de powerband
is 1:15 meen je niet wat hoog met euro 95 en ook al met 98
|
|
|
|
Burningtux |
9-5-2007 11:48 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
is 1:15 meen je niet wat hoog met euro 95 en ook al met 98
Ik rij met compressie 1:15, en op 98 benzine
Is wel ongecorigeerd hé, het stuk dat de uitlaatpoort nog open staat verlies je een deel van de druk.
|
|
|
|
Burningtux |
9-5-2007 11:49 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
nee,, cilinder van onderen afdraaien, en uitlaat poort evt in de breedte. laag torige uitlaat en doe je vertanding erna, en klaar is beunhaas
Dat is niet zo simpel allemaal hoor wat jij daar zegt...
even cilinderkopje bijwerken is zo klaar... Cilinder onderaan afdraaien, uitlaatpoort breder frezen... komt heel wat meer bij kijken
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
9-5-2007 11:51 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
[...]
Dat is niet zo simpel allemaal hoor wat jij daar zegt...
even cilinderkopje bijwerken is zo klaar... Cilinder onderaan afdraaien, uitlaatpoort breder frezen... komt heel wat meer bij kijken
klopt jah,, zo hebben ze het mij ook uitgelegd
het komt er op neer dat je gewoon moet beginnen met een goede basis.
dus een laagtoerige cilinder,laagtoerige uitlaat, en dan begin je met de cilinder kop, en cilinder bewerken, enz enz
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Dit topic is 1861 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|