Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagere powerband bij 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42882 - lagere powerband bij 70cc
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

.puch_chopper 9-5-2007 9:15 Print topicpost

Posts: 7851
hey ik wil dat bij mijn 70cc athena eerder de powerband begint maar toch lang doorgaat

hoe kan ik dit bereiken?


 

mblover 9-5-2007 9:18 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
hey ik wil dat bij mijn 70cc athena eerder de powerband begint maar toch lang doorgaat

hoe kan ik dit bereiken?




Laagtoerigere uitlaat eronder.

Timingen omlaag kan niet, wat weg is kan je er niet aanfrezen...

Misschien kan je wel je cilinder aan de onderkant afdraaien, en dan je kop uitdraaien? Of roep ik nou iets doms?
 
.puch_chopper 9-5-2007 9:20 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]




Misschien kan je wel je cilinder aan de onderkant afdraaien, en dan je kop uitdraaien? Of roep ik nou iets doms?



is het niet andersom?

de poortimingen ophogen
door meerdere pakkingen of een plaat onder de cilinder te doen
en dan de bovenkant afdraaien?
 
ARWIN_honda 9-5-2007 9:20 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Laagtoerigere uitlaat eronder.

Timingen omlaag kan niet, wat weg is kan je er niet aanfrezen...

Misschien kan je wel je cilinder aan de onderkant afdraaien, en dan je kop uitdraaien? Of roep ik nou iets doms?

ik heb het andersom, ik heb bij mijn nsr vanaf het inlaat extra spoelpoortkanalen gemaakt, ik heb er nu een dubbele voetpakking onder, zodat de zuiger het er een beetje sneller in pompt. en het helpt wel, ook is mn kop afgevlakt.
 
Suzuki GSX-R600 K4
.puch_chopper 9-5-2007 9:22 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

ik heb het andersom, ik heb bij mijn nsr vanaf het inlaat extra spoelpoortkanalen gemaakt, ik heb er nu een dubbele voetpakking onder, zodat de zuiger het er een beetje sneller in pompt. en het helpt wel, ook is mn kop afgevlakt.



en trekt jou nsr nu op lagere toeren beter door?
 
2takt Gangster 9-5-2007 9:23 Print reply

Posts: 1147
compressie omhoog gooien als dat kan

dan trekt ie bttr onderin en met eventueel 21 mm carb win je ook iets kracht
 
mblover 9-5-2007 9:23 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]



is het niet andersom?

de poortimingen ophogen
door meerdere pakkingen of een plaat onder de cilinder te doen
en dan de bovenkant afdraaien?


Dan gaan je timingen omhoog, en word hij dus nog hoogtoeriger.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

ik heb het andersom, ik heb bij mijn nsr vanaf het inlaat extra spoelpoortkanalen gemaakt, ik heb er nu een dubbele voetpakking onder, zodat de zuiger het er een beetje sneller in pompt. en het helpt wel, ook is mn kop afgevlakt.


Je bedoelt boostpoorten?
Zo zou je wel meer kracht moeten kunnen krijgen volgens mij, maar volgens mij word hij er niet laagtoeriger van?
 
ARWIN_honda 9-5-2007 9:23 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]



en trekt jou nsr nu op lagere toeren beter door?

ja, hij begint wel eerder te trekken. je kan niet verwachten dat hij gelijk paar 1000 toeren eerder trekt, maar hij begint nu rond 5000 toeren beter met optrekken als eerder.
@mblover: neej, ik kan zelfs wat meer toeren maken

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 9-5-2007 om 9:24 uur.
 
Suzuki GSX-R600 K4
.puch_chopper 9-5-2007 9:25 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

ja, hij begint wel eerder te trekken. je kan niet verwachten dat hij gelijk paar 1000 toeren eerder trekt, maar hij begint nu rond 5000 toeren beter met optrekken als eerder.
@mblover: neej, ik kan zelfs wat meer toeren maken

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 9-5-2007 om 9:24 uur.


5000 is al vrij netjes

maar hoe komt het nou dat die originele cilinders van brommers meestal op hele lage toeren doortrekken

hoe zit het met die poorten?
 
2takt Gangster 9-5-2007 9:26 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


5000 is al vrij netjes

maar hoe komt het nou dat die originele cilinders van brommers meestal op hele lage toeren doortrekken

hoe zit het met die poorten?



timingen liggen bij originele brommers lager (omdat deze ontwikkeld zijn voor lange levensduur en betrouwbaarheid)



btw is het geen idee om je cilinder te laten tunen inbox bullet bijv eens hij kan je vast helpen om je cilinder meer koppel te geven

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-5-2007 om 9:28 uur.
 
.puch_chopper 9-5-2007 9:28 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



timingen liggen bij originele brommers lager (omdat deze ontwikkeld zijn voor lange levensduur en betrouwbaarheid)



btw is het geen idee om je cilinder te laten tunen inbox bullet bijv eens hij kan je vast helpen om je cilinder meer koppel te geven

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-5-2007 om 9:28 uur.



de timingen liggen lager... de poorten zitten meer naar onder?
 
ARWIN_honda 9-5-2007 9:29 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]


5000 is al vrij netjes

maar hoe komt het nou dat die originele cilinders van brommers meestal op hele lage toeren doortrekken

hoe zit het met die poorten?

heb geen id eigelijk, mischien ook wel door de uitlaat. ik heb nu nog een std uitlaat eronder ontgrenst, en ik haal 80.
als je die poorten bedoelt die ik heb gemaakt, die heb ik vanaf het inlaat zo schuin geboor naar de spoelpoorten
 
Suzuki GSX-R600 K4
2takt Gangster 9-5-2007 9:32 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]



de timingen liggen lager... de poorten zitten meer naar onder?



de uitlaat poort bijvoorbeeld is bij een snelle cilinder hoger en breder dan bij een orginele cilinder


 
ARWIN_honda 9-5-2007 9:33 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



de uitlaat poort bijvoorbeeld is bij een snelle cilinder hoger en breder dan bij een orginele cilinder



maar daar kan je zelf bij een ori cilinder wel wat aan doen, en dan heb je het voordeel dat je en een sterke cilinder heb, ma tog lkkr snel.

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 9-5-2007 om 9:35 uur.
 
Suzuki GSX-R600 K4
2takt Gangster 9-5-2007 9:37 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

maar daar kan je zelf bij een ori cilinder wel wat aan doen



uiterraad tot op bepaalde hoogte, dus niet zomaar wat weg gaan hakken

beter is het om als je er geen verstand van hebt het te laten doen
zoieso zou ik nooit aan de spoelers zelf komen
alleen de uitlaat poort aanpassen kan je namelijk heel veel schelen

als je zelf bezig gaat is het aan te raden om een poort map te maken
en aan de hand daarvan de timingen berekenen

en dus zo kijken hoeveel breder/hoger je kunt gaan

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 9-5-2007 om 9:39 uur.
 
.puch_chopper 9-5-2007 9:38 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

maar daar kan je zelf bij een ori cilinder wel wat aan doen, en dan heb je het voordeel dat je en een sterke cilinder heb, ma tog lkkr snel.

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 9-5-2007 om 9:35 uur.


ja maar daar gaat het eigenlijk niet over :P
 

Dit topic is 1863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved